Een vraagje

Mystagic

Newbie
Hee,
Ik heb een vraagje.
Ik ga misschien binnekort Sint Janskruid nemen.
Mijn eerste vraag is als je hierbij een keer zou blowen heeft dat dan effect op elkaar?
Mijn tweede vraag, ik moet binnekort op gesprekken verschijnen en het zou zo kunnen zijn dat ik dan reguliere medicijnen voorgeschreven krijg vanwege veel rot voelen teveel denken enz. waarschijnlijk soort antidepressivia zal dat dus zijn dat weet ik nog niet 100 % zeker. Dan stop ik dus met Sint Janskruid. maar als ik daarbij dus een keer zou blowen wat voor effect heeft dat dan of is dat schadelijk?
Alvast bedankt
xxx.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Is er nou de enige vraag:

Blowen + Sint Janskruid (ik ken het zelf niet), wat doet dat?

Of ook:

Blowen + anti-depressiva, wat doet dat?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Als je je "ellende" niet kunt relativeren en daar AD voor moet slikken moet je sowieso geen drugs gebruiken, werk daar eerst aan en kom daarna hier weer eens kijken.

Amaranth

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Als je je "ellende" niet kunt relativeren en daar AD voor moet slikken moet je sowieso geen drugs gebruiken, werk daar eerst aan en kom daarna hier weer eens kijken.
Is iedereen die AD slikt incapabel om drugs te gebruiken? Die dingen worden sowieso al veel te snel voorgeschreven, dus dat zegt toch niet veel?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Amaranth zei:
Is iedereen die AD slikt incapabel om drugs te gebruiken?
Ja, vind ik wel. Buiten het feit dat veel drugs (veel als in verschillende soorten, niet veel als in kwantiteit) gevaarlijk zijn in combinatie net AD vraag je gewoon om problemen als je al niet lekker in je vel zit en dan ook nog drugs gaat gebruiken waarna je je meestal alleen nog maar vervelender gaat voelen.
Iedereen is vrij in zijn keuzes hoor, maar deze keur ik af.

Amaranth zei:
Die dingen worden sowieso al veel te snel voorgeschreven, dus dat zegt toch niet veel?
Dat maakt ze nog niet minder gevaarlijk.

Amaranth

Bewuste gebruiker
De combinatie is inderdaad geen goed idee, kan met bijna geen enkele drugs. Maar ik vind niet dat, als een persoon ze zou moeten gebruiken maar ze niet gebruikt, per definitie incapabel is om drugs te gebruiken.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ik verplaats het topic even naar de natuurlijke empathogenen, aangezien sint jans kruid een natuurlijk middel is. Misschien dat daar ook meer experts rondhangen, die de vraag kunnen beantwoorden.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Sint Janskruid koop je voor 3 euro bij de kruidvat of je hebt ook duurdere die iets geconcentreerder zijn. Ik heb die ook geprobeerd (ook de duurdere) en dat stelt weinig voor.
Je wordt er iets rustiger van, daar wordt het ook al honderden jaren voor gebruikt, maar verwacht geen duidelijk voelbaar effect. Blowen kun je denk ik best een keer proberen, lijkt mij weinig kwaad kunnen.
Dit heb ik gevonden op de site van drugsinfoteam.nl:
Vraag:
Hoi K slik sinds kort sint janskruid, maar ik blow nog steeds elke dag. Breekt de thc de werkende stoffen in sint janskruid af ? want t gaat niet egt samen. Wat zijn de effecten hiervan? xx

Antwoord:
Je code was: bla Beste vraagsteller, st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende. In werking staan deze producten dus diametraal tegenover elkaar. Zolang je blowt, hoef je van st Janskruid of andere antidepressiva, geen of weinig heil te verwachten. Stop dus je dagelijkse gebruik. Als je alleen in het weekend 1 a 2 blowtjes rookt, in totaal, dan zal dat vrij weinig invloed hebben op de werking van st. Janskruid. En dat geldt ook voor alcohol. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.
en
Vraag:
Hallo, Ik blow 2 a 3 keer per week, geen grote joints, maar een klein stickie. Nu ben ik enkele dagen geleden begonnen met het gebruik van St.Janskruid (600mg/dag). Kan het kwaad ik blow en St.Janskruid gebruik? Mvg, Jeroen

Antwoord:
Je code was: st.janskruid Beste vraagsteller, Als je Sint Janskruid gebruikt tegen depressieve klachten ga je door blowen de werking van het kruid tegen. Overigens kun je van St.Janskruid, in het begin, behoorlijk last hebben van angst en opgejaagdheid. Deze bijwerkingen verdwijnen gelukkig meestal binnen een week. Met vriendelijke groet, Martin Sijes

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende

Sinds wanneer heeft cannabis een deprimerende werking? Ik ben in 6 jaar blowen nog nooit gedeprimeerd geworden van wiet of hasj. Wel versterkt het heel erg de stemming waar je al in bent. Voel je jezelf dus niet goed, ga dan ook niet zitten blowen.

Verder weet ik niks van st janskruid of antidepressiva en kan ik je dus niet helpen.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
hodgepodge zei:
st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende

Sinds wanneer heeft cannabis een deprimerende werking? Ik ben in 6 jaar blowen nog nooit gedeprimeerd geworden van wiet of hasj. Wel versterkt het heel erg de stemming waar je al in bent. Voel je jezelf dus niet goed, ga dan ook niet zitten blowen.

Verder weet ik niks van st janskruid of antidepressiva en kan ik je dus niet helpen.
Ik denk dat die verslavingsarts ervan uit gaat dat de vrager depressieve klachten heeft omdat deze St. Janskruid gebruikt. Als je depressieve klachten hebt zal wiet die denk ik aansterken en dus deprimerend werken.
Maar St. Janskruid wordt voor meer doelen gebruikt, dus ben het met je eens dat dit vrij kort door de bocht is. Ik heb zelf altijd dat ik me beduidend beter voel na een joint dan ervoor.

Bovenaan