1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerlijk, wat voor schade heb jij door drugs?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Zwijgrecht, 15 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Woke-up-sticky

Woke-up-sticky Belezen gebruiker

Omdat dopamine je geen fijn gevoel geeft. Het zorgt ervoor dat bepaalde handelingen tot een fijn gevoel leiden.

Dopamine is zelf ook geen verslavende stof, en een tekort aan dopamine leidt tot een catatonische staat. Ik weet niet of je dat wel eens gezien hebt, maar dat is angstaanjagend.

Dat is het probleem ook met willen hergebruiken, de herinnering is neurologisch (door oa dopamine) opgeslagen. Als je interesse hebt wil ik je best wel wat artikelen sturen.

Avīci en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  2. Woke-up-sticky

Er zijn talloze mensen met onomkeerbare schade door overmatig drinken en/of drugsgebruik, juist doordat ze jong zijn begonnen.

Dan kun je honderd keer willen dat het anders is, maar dat is het niet. En dan is accepteren toch echt beter. Ik zeg niet dat deze kerel dat moet doen ofzo, maar het is echt geen rozengeur en maneschijn.

Avīci, mikoz en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  3. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Accepteren dat iets anders is geworden is een van de stappen om verandering voor mogelijk te stellen. En tuurlijk zullen er mensen zijn die zulke erge schade ondervinden dat het lastig wordt om vernieuwende wegen in te gaan. Die mensen zijn dan al heel ver heen en zitten waarschijnlijk niet meer ver van het eind af.

Toch wil ik dit soort uitspraken liever niet doen, zonder de uitspraak direct weer tegen te spreken. Mensen die twijfelen aan hun kracht kunnen hierdoor ontmoedigd worden.
    Dus, als je denkt dat het je niet meer lukt: probeer het toch, het is het waard!

Voor iemand die hier op een forum aanwezig is, zal het niet zo snel het geval zijn dat ze al verloren zaak zijn. Het feit dat je de kracht hebt deze site op te zoeken en zo'n topic aan te maken of aan deel te kunnen nemen, zegt genoeg lijkt me.

Laatst bewerkt: 19 dec 2018
    Zwijgrecht vindt dit leuk.
  4. Woke-up-sticky

Ja ik ben het helemaal met je eens. Helemaal wat mensen ontmoedigen betreft. Het is dan denk ik ook de beeldvorming door de mensen waar ik door omringd word, vanaf jonge leeftijd door zwaar verslaafden.

5. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Ik snap je laatste zin niet, je bedoelt dat je hebt gezien in je omgeving dat het vaak tot lange termijn schade leid??

En rustig aan jongens , ik hoef helemaal nergens vrede mee te sluiten ,we praten niet over een handicap of een permanent spraakgebrek vanwege teveel pillen ofzo:grimacing::grin:

Maar bedankt voor de reacties ik hoop op meer !

6. Zwijgrecht

Uiteraard is het geen rozengeur en maneschijn, maar daarom stel ik de vraag! Ik wil graag weten van mensen die een gelijke situatie hebben ervaren of van hebben gehoord.

Mezelf hoef ik niet gerust te stellen want maak me nergens zorgen over. Integendeel. Besef me wel dat het wel beter hád kunnen zijn. Maar wat als? Daar hou ik me liever niet meer mee bezig. Santé !:grin:

@Woke-up-sticky , artikelen zou gewaardeerd worden, tnx:handfist:

Laatst bewerkt: 20 dec 2018
  7. Woke-up-sticky

Ja, in de heroine scène zul je vaker vrienden verliezen door langdurig polygebruik dan in de coffeeshop. En dat je beeld gevormd wordt door wat je om je heen ziet. Wat voor de ene normaal is, is voor de ander extreem.

8. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Hmm.

Er was eind jaren 90 flinke schade door jarenlang XTC misbruik (bijna elk wekend en de aangeraden dosering ver overschrijden), mijn serotonine huishouding was helemaal verkloot met o.a. depressiviteit, angstproblematiek en derealisatie/depersonalisatie als gevolg, heeft meer dan een jaar gekost om daar weer bovenop te komen.

Dan heb ik de lichtste vorm van COPD, 30 jaar lang blowen en nog langer roken heeft toch zijn sporen nagelaten. Dat mijn geheugen het soms laat afweten is dan ook wel logisch met al dat geblow.

Dat was het wel volgens mij. Ik heb een paar keer dusdanig vaak speed gebruikt (enkele keren per week) dat ik last kreeg van emotionele instabiliteit wanneer ik nuchter was, en wel heel snel op mijn teentjes getrapt zijn en snel boos worden. Op zich niet verkeerd, want dan weet ik meteen waarom speed voor mij niet geschikt is voor regelmatig gebruik.

Overigens denk ik dat mijn 2 burnouts niet drugsgerelateerd waren. Die waren toch echt het gevolg van jarenlang veel en veel te veel uren maken met veel te weinig slaap en drugs deed ik toen zo goed als niet want daar had ik geeneens tijd voor.

Rebell en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  9. Zwijgrecht

Slaap is ook een killer.
    Geld een beetje hetzelfde voor met drugs heb ik t idee, je merkt het niet gelijk en kan heel lang goed gaan, maar ooit zal de rekening gepresenteerd worden. Ik merk iig wel dat het op een diep niveau met je fuckt, dieper dan even een drugsdipje. XTC verhaal komt me bekend voor, idiote hoeveelheden en uiteraard geen greintje magic meer te vinden tot er gewoon een afkeer tegen krijgen. Duurt ook ff voordat je weer enigzins jezelf voelt, en als je gevoelig ervoor bent kan het heel deprimerend zijn.

10. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Het geheugen die me begin de 30 jaren mij regelmatig volledig in de steek laat en dat is volgens mij te wijten aan misbruik van serotoninezuipende middelen i.c.m. amfetamines/rc's. Blowen deed ik al meer dan 10 jaar en ik had lichte problemen met kortetermijn geheugen. Na mijn laatste escapades van 2014-2016 is mijn geheugen een echte zeef waar het meeste verdwijnt.

Ook humeuriger, sneller geraakt,... net na misbruik was dit eerder psychotisch gedrag en depressie maar dit gaat al veel beter aangezien ik al het gehele jaar onthouding doe van de leukere stofjes en voordien ook al een goed jaar geen misbruik vertoond had. Enkel wat blowen met een gezonde levensstijl helpt de meeste klachten weg maar dat geheugen ai ai...

11. Zwijgrecht

Emotioneel instabiel ; het vermogen te zien wat de goede en slechte handeling of keuze is in een situatie, en waar een stabiel persoon het e.e.a kan slikken, laat de instabiele zich heel snel uit het veld slaan en maakt keuzes, geeneens bewust vanuit emotie en niet vanuit rationaliteit.

Hoe langer je vol gas gebruikt hoe moeilijker het wordt weer stevig in je schoenen te komen te staan en weer een beetje standvast bent

Herkenbaar ? :P

12. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Zenuw schade aan mijn linker vingers , gevoelloos....keer out gegaan door GHB Mn hand lag paar uur dubbel gevouwen.

13. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Het is dan wel weer interessant hoe je in de ene periode veel drugs gebruikt en in de andere periode te veel werkt. Dit is namelijk iets wat vaak bij verslaving, zelfbeschadiging, eetproblemen, geld uitgeven, overwerken, promiscuïteit e.d. voorkomt; van het ene copingmechanisme in het andere copingmechanisme schieten, om onbewust toch emoties te kunnen dempen of houvast te zoeken.

Nou je hebt de ziekte van Korsakov als perfect voorbeeld van onomkeerbare schade door alcoholmisbruik.

14. Zwijgrecht

Was 8.6 zn uitspraak de 1e. Maar ik herken je verhaal maar al te goed

15. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Ik lees dit topic nu pas, maar wat herkenbaar zijn de meeste dingen die jullie beschrijven.

Qua uiterlijk is er weinig veranderd, denk dat je aan mij niet zou kunnen zien dat ik drugs gebruik. Ik heb wel een ontzettend slechte conditie gekregen door het roken van sigaretten.

Mentaal:

1. Emotioneel onstabieler
    2. Concentratieproblemen
    3. Stemmingswisselingen

Ik kan met moeite een volledige film kijken zonder m’n aandacht te verliezen. Series heb ik bijvoorbeeld echt het geduld niet meer voor, terwijl ik vroeger de koning van het binge watchen was.

En ik merk toch ook wel dat ik sneller boos word om kleine dingen, mijn eigenwaarde naar beneden is gegaan de laatste jaren etc etc. Maar of dit komt door drugs, I don’t know. Het zal wel invloed gehad kunnen hebben.

Laatst bewerkt: 22 jan 2019
  16. Zwijgrecht

Uiterlijk is er bij mij vrij weinig veranderd behalve dat Ik 2x zo groot had kunnen z
    Je kan natuurlijk nooit preciesde schade meten, dat is de ellende. Het is geen exacte wetenschap. Ik merk wel dat het mezelf heel veel rust geeft te proberen stil te staan bij je eigen toestand, zo objectief mogelijk en vooral niet schromen om je eigen foute (n) (gedrag) toe te geven.

Ik kan ook wel is helemaal uit mn stekker gaan om helemaal niks en soms moet iemand het dan onterecht. Ik probeer wel zulke dingen gelijk af te handelen dan zit je er ook niet meer mee wat kom bagger is voor je zelfvertrouwen

Ik vraag me wel is af hoe dat zit met concentratievermogen en drugs . Nuchter is mijn concentratie kut. Slik sinds 3 maanden dex. Als ik nú nuchter ben, dus ook geen dex, is mn concentratievermogen echt heel kansloos. ( slik in mijn weekend dus niet. Zo hoop ik de tolerantie een klein beetje halal te houden )

17. Marcel Trip

Marcel Trip Newbie

Ik dronk in mijn jeugd wel veel alcohol tijdens het uitgaan. Vanaf mijn 21e ben ik veel minder gaan drinken en heb ik mij op gezonde voeding en sport gestort. vanaf mijn 29e ben ik bijna volledig gestopt met alcohol drinken (max 1 glas wijn incidenteel) en gebruik ik regelmatig truffels.paddo's. ik ben nu 35 en ik heb nergens last van. Ik voel me beter dan ooit en mensen schatten me altijd jonger in.

Guapo Temudgin, Zwijgrecht en acht.zes vinden dit leuk.
  18. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

k weet wel zeker dat mijn drugsgebruik een enomre impact heeft gehad op mijn persoonlijke ontwikkeling en gezondheid. Ik durf zelfs te stellen dat ik een heel ander mens zou zijn als ik niet de dingen had gedaan die ik heb gedaan. Maar dat geld denk ik voor iedereen, we beginnen allemaal met een basis en wat jij daar mee doet is je eigen. Niet iedereen krijgt een goed setje kaarten bij de start maar wat je er mee doet is wel aan jou.

Ik vind het moeilijk om buiten mijn ik te denken want dan word het vaag en krijg je ontelbare mogelijkheden. Maar als ik in het leven kijk van mijn broer zijn we tot op zekere hoogte hetzelfde. Zelfde opvoeding zelfde situatie, maar dus wel compleet ander gedrag door normen en waarden. Ik heb altijd "lol" gemaakt in mijn leven en gedaan wat ik wou. Ik ben wel een verslaafde geworden zo ziet de maatschappij mij. Terwijl ik van mening ben dat juist hij de grootste verslaafde is.

Waarom? Hij MOET voetballen, dat betekend 3x in de week trainen en dan in het weekend voetballen en daarna voetbal op tv kijken. Hij neemt zijn hele gezin daar in mee alles moet er eigenlijk voor wijken. Hij komt echt niet op mijn verjaardag als hij moet voetballen, Denk je dat ik drugs ga gebruiken als hij jarig is? JA tuulk! Bier want meer is hij niet gewend ik pas mij dus aan. Hij mist dit vermogen van nuance gewoon want bij hem is het altijd geaccepteerd dat hij verslaafde handelingen doet. Want dit is volgens de maatschappij gezond :').

Wel is hij sociaal heel sterk met werk en met status. en materialisme en ga maar door. Terwijl ik aan de einde van de al blij ben als ik wat nieuws heb geleerd of gedaan. Ik voel mij zo een beter persoon! Ik ben geen persoon met aanzien ik ben liever mijzelf. Maar als ik dus weer anders zou zijn , zou ik denk ik alsnog een verslaafde zijn. alleen dan in een bepaalde sport.

Ik kan namelijk de beginwaarde van mijzelf niet veranderen. Alleen de uitkomst. Ik sta nog lang niet ver genoeg in het leven om ook maar een schatting te maken over wat er gaat gebeuren. we zijn samen gestart maar we zullen denk ik wel heel dicht bij elkaar eindigen. Waar mijn broer vroeger altijd de slimste was ben ik dat nu, ik was het domme broertje die niet naar de havo mocht. MAar ik heb wel uitendelijk mijn hbo propedeuse gehaald. En andersom? Hij was vroeger ALTIJD aan het voetballen had alleen wat voetbalvrienden. Weinig vrienden, werd gepest en hoorde er gewoon niet bij. Ik daarentegen was behoorlijk populair op school, had elke dag lol en kende echt iedereen. Maar nu? Ik ben heel erg teruggetrokken geworden en heb een select aantal vrienden die ik vertrouw.

Ik richt mij voornamelijk op mijn eigen groei, ik heb niet zoveel met vreemden en kennisen. Die tellen voor mij niet mee. Mijn broer aan de andere kant is super populair. Als hij zijn verjaardag wil vieren dan is het huis veelste klein want ja voetbal, veel vrienden, collegas van het werk ze komen allemaal! Ik ben al blij als mijn directe familie en mijn beste maat er is daar neem ik genoegen mee.

Maar ik kan niet anders denken en zeggen dat ik en mijn broer in feite precies hetzelfde zijn alleen niet op hetzelfde moment. Waardoor we misschien niet dichtbijelkaar staan maar op gegeven moment misschien wel. Vind het een mooie gedachte wel omdat we zo verschillen maar uitendelijk dus toch ook niet. Ik denk dat het plaatje daar ook makkelijk mee omgedraaid is. Want als hij nou aan de drugs ging en ik ging voetballen wat zou er dan zoveel anders zijn geweest?

dan staan we alsnog op dezelfde plek alleen dan aan de andere kant. Uiteindelijk maakt het dus voor mij niks uit of ik wel of niet aan de drugs was gegaan want anders was ik zoals hem geworden. In dat opzichtt maak je als mens alles mee alleen in een adere periode. Tijd is dan het enige verschil. Of nee wacht ik heb helemaal geen broer! of toch wel? :wink: haha (grapje van mijn broer of was ik nou de lollige?). fukkk bedtijd!
    --------------------------------------------------------------------------------------------> mmgd: Editor: Zwijgrecht

Laatst bewerkt: 11 feb 2019
  19. Zwijgrecht

Ik heb je tekst wat leesbaarder gemaakt door het op te delen in alinea's. Of je het copy paste moet je zelf weten, maar om eerlijk te zijn haakt bijna iedereen af na 2 zinnen bij zon lap. Het leest heel vervelend. Tip voor de volgende x :). En ben zo arrogant geweest wat in het oog springende schoonheidsfoutjes eruit te vissen waardoor sommige zinnen niet klopten. Niet kwaad bedoeld, maakt het voor je lezer makkelijker.

Duurde even voordat ik het snapte maar best een interessante post cq vergelijking:blush:

20. Guapo Temudgin

Je bent de beste man! :grin: Ik ben te moe maar wou het toch kwijt :):sunglasses:
    Tof dat je hem door hebt ik sta er ook nog vaak van te kijken. In bepaalde optiek zijn we nu al van plek verwisseld en ik vraag mij dus in feite af of dat nog een keer gebeurd of dat naar elkaar toe of van elkaar afgroeien. Maar ik denk zelf dat we onze weg volgen en dus weer langs elkaar heen gaan :').

Laatst bewerkt: 11 feb 2019
  21. Zwijgrecht

Haha dat vermoeden had ik al vandaar dat ik gokte dat je het ok vond.

Niet helemaal wat ik bedoelde met dit topic maar hangt zeker samen ja, de vraag hoe je bent veranderd met drugs loopt natuurlijk parallel. Thanks voor je post !

22. Guapo Temudgin

Mwah deze was nog op tijd ik heb in een ander topic Cascaan de trek naar ghb proberen uit te leggen in de vorm van hamburgers. hahaha word nou ook wel echt tijd om te slapen hoor poeh, weltrusten!

23. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Pfoeh, ik denk dat korte termijn geheugen het meest aangetast is door gebruik van MDMA. Al jaren elke 3 maanden. Alles schrijf ik op anders ben ik het zo kwijt. Slapen wijt ik niet hieraan, dat deed ik voor het gebruik al slecht en gebruik ik nu medicatie voor. Enige wat ik wel ervaar na gebruik in de eerste week zijn heftige dromen alsof ik ze wakker beleef. Onthou ook de meesten en soms kan ik ze sturen, even wakker tussendoor en op het punt waar ik gebleven ben weer verder dromen.
    De 2 burn-outs die ik heb gehad vallen ook niet onder het gebruik, goede therapie heeft me dat laten inzien en me verder geholpen.
    Verder is mijn gestel goed, ik functioneer normaal, eet gezond en heb een leuk sociaal leven.

Laden...