Benzo's bij psychedelica gebruiken gaat de hele introspectieve waarde van de trip tegen.Ik heb 1 keer cold turkey GHB overleeft, en zeer waarschijnlijk zal ik terugblikken krijgen op alles. De benzo zal mij kalmeren dus een meer goed gestemde trip. En ookal heb ik dat op, ik heb nog veel schuld gevoelens en voel me waardeloos etc. Dus ik wil mijn demonen gaan bevechten.
Wil je je demonen bevechten, dan kun je dat perfect doen met (nuchtere) meditatie. Ben je dan eenmaal in de staat dat je géén benzo's meer nodig hebt om normaal zonder buitensporige angst te functioneren, dán zou je er eventueel eens over na kunnen gaan denken om te gaan trippen (in mijn ogen).
Het is in mijn ogen een truc van je ego: "Ik wil mezelf fixen en dat kan met tripmiddelen." Maar als je eerlijk bent, is ook dat niet gewoon weer iets om van je gevoel te vluchten? Van die leegte in jezelf die zich soms laat zien als verveling, soms als pijn, soms als verdriet, etc. Ik weet dat ik mezelf hier tegenspreek omdat ik toch vrij pro-psychedelica ben. Maar ik heb bij mezelf gezien dat ik mezelf soort van overtuigde dat de volgende trip een doorbraak zou zijn, dat dat iets open zou breken in me, bla bla bla. Maar als die trip voorbij is, ga je altijd weer naar waar je al was. Het kan nog steeds waardevol zijn om even een kijkje te krijgen in hoe het kán zijn, maar tegelijkertijd is het ego soms zo geniepig in ons wijsmaken dat het allemaal meer is dan dat. De werkelijkheid is, dat je uiteindelijk toch zonder hulp die 'abyss' zult moeten gaan voelen. Nuchtere meditatie is je allerbeste vriend. Je kunt er niet snel genoeg serieus mee beginnen naar mijn mening. En dat is echt hard werken.
Maar nogmaals, beter ga je niet trippen als je van benzo's afhankelijk bent om jezelf te kalmeren. Ten eerste moet je dat toch op eigen kracht leren kunnen en ten tweede doe je het punt van introspectief trippen ermee volledig teniet. Als je tript voor introspectie wil je juist zo onverdoofd mogelijk zijn.