Bal0n zei:Lana zei:flash kieke zei:BobG zei:zakkie zei:BobG zei:Tis een van de meest destructieve drugs, dan kan je beter een keertje echte base nemen ipv crack. Dat is iets minder schadelijk, en iets fijner. Maar door dat voordeel misschien ook wat verslavender???
Hou het in de hand, en niet andersom.
Hmm dit snap ik niet. Dacht dat crack en base hetzelfde was?
Je hebt crack en freebase coke, ofwel basecoke, crack maak je met ammoniak, en basecoke... ja dat weet ik eigenlijk niet maar dat schijnt meer puur te zijn, en iets minder schadelijk omdat er geen ammoniak in verwerkt is. Volgens mij.
Heb gehoordt van een dealer hier die crack verkoopt en die zij ,als je crack een tijdje laat drogen(heb het dan over een week of 2).Dat dan die amoniak dat er in verwerkt is weggaat.
Maar dat het waar is weet ik niet.
Basecoke is met meer water erbij gekookt en de vuile stoffen blijven in het water achter. Daardoor rook je schonere coke.
Vandaar ook de naam: freebase, free staat voor vrij van de overbodige stoffen. En base = basis. Dus de naam zegt het al.
En de crack is met minder water gekookt, dus automatisch krijg je dus een vuiler brokje coke. Wordt crack genoemd omdat het nog weleens wil knetteren/kraken als je ´t aansteekt.
Maar voor de werking maakt het niks uit, allebei hetzelfde.
En het water, gaat maar om druppels. Want je kookt het op een lepel.
lol?
Trek je scheikundeboek maar weer open, freebase is de aanduiding van een stof als deze niet is op gelost in zout of zuur. Cocaïne HCl is cocaïne freebase opgelost in een zoutzuur.
Zonder die HCl is het niet eens snuifbaar, want het lost niet op in je bloed dan. Freebase zegt dus niets over de puurheid van een stof.
Daar heb jij dan een punt. Zo zal het dan officieel wel zijn.
Maar freebasecoke is wel degelijk puurder dus schoner dan crack en wordt daardoor zo genoemd. Daar kan ik ook niks aan doen.