eerste keer Paddo's ipv LSD

Nou heb ik eindelijk eens de gelegenheid om rustig te gaan trippen blijk ik onverhoopt geen LSD te kunnen krijgen, c'est ca nadeel van de illegaliteit . Dan word het dus maar iets pseudolegaals via de smartshop maar ik ben daar een beetje huiverig voor: sowieso door de natuurlijke variatie binnen paddestoelen, je weet nooit precies hoeveel je doseert. Maar ook doordat je er er een beetje misselijk van kan worden, en ik kan nou zeggen dat ik wat dat te gaat niet echt een sterke maag bezit.
Ook spreekt men over dat het gevoel van euforie minder is bij shrooms.

Met dit alles meegenomen speelt er nu dus een beetje het gevoel van dat het een beetje afgezwakte variant is en dat ik beter kan wachten op de 'real deal' of zie ik dit nou verkeerd?
Zijn hier mensen die miss wat te delen hebben over het eerste paddenstoelen gebruiken?

Oh en als iemand nog in Rotterdam een goede smartshop weet aan te bevelen h oor ik het graag? Ik neem aan dat de kwaliteit van die toko's nogal kan wisselen net zoals als bij coffeeshops, en ik heb geen behoefte om champignons te kanen. :)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Voor truffels in Rdam kan je het beste naar de Pluto gaan. Dat is gewoon prima en ze hebben geloof ik 3 verschillende soorten, waarbij ze een indicatie geven van de sterkte van de truffels. Al geloof ik niet dat er echt grote verschillen zijn tussen verschillende smartshops. De Pluto zit vlakbij Eendrachtsplein op de Binnenweg.

Om misselijkheid tegen te gaan, zou ik er thee van maken. Muntthee gaat bijvoorbeeld goed de misselijkheid tegen. Hoe je het precies moet zetten, kan je via de zoekfunctie vinden via truffelthee. Erg simpel.

Ik heb geen ervaring met LSD, maar als jij dat ook niet hebt dan zal je de eerste keer paddo's zeker niet ervaren als een 'afgezwakte variant'. Paddo's kunnen erg euforisch zijn en kunnen best heavy aankomen. Het belangrijkste is dat je mindset goed is. Als dat goed is, is je trip ook heel euforisch.

Have fun :grin:

spacelord

Wijs gebruiker
Ik vind paddo's een stuk 'magischer' en filosofischer dan LSD. De visuals zijn mooier en het is minder afmattend dan acid. De dag nadat ik op lsd heb getript ben ik zo brak als maar kan terwijl bij paddestoelen, ik alleen op de moment zelf totaal geen energie heb :beer: Ik heb ook meer behoefte dingen te doen tijdens lsd en bij paddestoelen gewoon in mijn zetel weg te spacen.

Probeer beiden een keer, ze zijn allebei wel leuk :) mijn voorkeur gaat toch uit naar paddestoelen. Ik zou het ook aanraden als je nog nooit getript hebt, eerst paddestoelen te doen. LSD kan je makkelijk 12 uur op trippen wat voor een newbie toch echt wel lang kan zijn..

Ik ben onlangs naar een lezing geweest over de neurlogie achter psychedelische drugs en daar kwam in naar voren dat er zeker verschil is in het type visuals maar de details zijn me een beetje ontgaan, iemand die dit miss uit eigen ervaring kan toelichten.

En bedankt voor de info gozers, spacelord wat jij beschrijft klinkt erg goed, gewoon een beetje lekker bankhangen and go with the flow. Waar ik me enkel een beetje zorgen om maakt is dat ik gehoord hebt dat je een beetje misselijk voelt in het begin, ik heb wat dat te gaat een erg zwakke maag. Zal eens gaan inlezen in thee.

Bedankt voor de tip trouwens immortaltech: pluto is sowieso een fijne coffeeshop, er stsaat daar om de zoveel tijd best een leuk meisje.
:)

spacelord

Wijs gebruiker
ToInfinityAndBeyond zei:
Ik ben onlangs naar een lezing geweest over de neurlogie achter psychedelische drugs en daar kwam in naar voren dat er zeker verschil is in het type visuals maar de details zijn me een beetje ontgaan, iemand die dit miss uit eigen ervaring kan toelichten.

En bedankt voor de info gozers, spacelord wat jij beschrijft klinkt erg goed, gewoon een beetje lekker bankhangen and go with the flow. Waar ik me enkel een beetje zorgen om maakt is dat ik gehoord hebt dat je een beetje misselijk voelt in het begin, ik heb wat dat te gaat een erg zwakke maag. Zal eens gaan inlezen in thee.

Bedankt voor de tip trouwens immortaltech: pluto is sowieso een fijne coffeeshop, er stsaat daar om de zoveel tijd best een leuk meisje.
:)

Die misselijkheid is er inderdaad bij veel personen, vooral bij verse paddestoelen en truffels (van truffels ben ik ook al een paar keer over mijn nek gegaan). Maar dat gaat altijd over na een half uur tot een uur :) dan is het genieten :grin:

Einstein

Badass junkie
ToInfinityAndBeyond zei:
Ik wist niet dat ze daar ook al concrete wetenschappelijke kennis over hadden, dat ga ik een keer nazoeken :hearteyes: Ik ken wel het verschil in neurologische werking tussen anderswerkende tripmiddelen als bijvoorbeeld ketamine en LSD, maar als ik het goed begrepen heb gaat het hier om middelen die volgens hetzelfde mechanisme werken, lijkt me interessant om daar meer over te weten :rock:

Huggybear

Belezen gebruiker
ToInfinityAndBeyond zei:
Het was zeker interessant, binnenkort is daar toevallig een congres over mocht je interesse hebben.
Kun je iets specifieker zijn? Bijv. naam van het congres en plaats ofso?

OT: Ik heb zelf nog geen LSD geprobeerd, maar ik kan je vertellen dat truffels/paddo's wel degelijk een euforische trip veroorzaken. Bij mij is het zo dat ik het een tijdje van te voren plan (, dus ik gebruik nooit impulsief,) waardoor ik steeds meer zin opbouw. Als ik ze dan heb gegeten ben ik zo blij dat het schouwspel mag beginnen, waardoor het grootste deel van de trip pure euforie en verwondering is. :hearteyes:

Eerste internationale congres over psychedelisch onderzoek in Nederland

Onder de titel 'Mind Altering Science' organiseert Stichting OPEN
op 23 en 24 oktober een uniek wetenschappelijk congres over onderzoek naar psychedelica. Een dergelijk congres heeft nog nooit eerder in Nederland plaatsgevonden. Internationale sprekers van binnen en buiten Europa geven hun visie over de therapeutische waarde van onder andere LSD, psilocybine (paddo’s), ayahuasca, ibogaïne en MDMA (XTC).

'Mind Altering Science' laat haar bezoekers kennis maken met diverse aspecten van hedendaags onderzoek naar psychedelische middelen. Behandelaars, therapeuten en onderzoekers uit binnen- en buitenland bespreken het gebruik van psychedelica vanuit hun eigen discipline. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: behandelmethoden voor posttraumatische stressstoornis met MDMA, behandeling van verslaving met ibogaïne, behandeling van clusterhoofdpijn met psilocybine en het gebruik van LSD bij de behandeling van terminale patiënten die kampen met een angststoornis.

Mind Altering Science - an OPEN Conference on Psychedelic Research - vindt plaats op 23 en 24 oktober 2010 aan de Universiteit van Amsterdam. Therapeuten, artsen, behandelaars, onderzoekers, academici, studenten en andere geïnteresseerden zijn uitgenodigd om dit unieke congres te bezoeken. Kijk voor meer informatie over het congres en het programma op www.mindalteringscience.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: [email protected] of
Joost Breeksema: [email protected] / 06 – 42119471 en
Dorien Tatalas: [email protected] / 06 – 38138933

Stichting OPEN is een interdisciplinair initiatief dat zich inzet voor de erkenning van psychedelica als legitiem academisch onderwerp en voor het vergroten van de bekendheid van psychedelica als (psycho)therapeutische middelen. De stichting wil psychedelica als onderwerp toegankelijk maken voor wetenschappers en studenten die hier onderzoek naar willen doen en media en politiek stimuleren om een objectieve houding ten opzichte van psychedelica aan te nemen. www.stichtingopen.nl

JJJ

Bewuste gebruiker
Inderdaad! Jammer is wel dat de periode om voor extra lage prijs te registreren inmiddels voorbij is. Maar ook dan is de toegangsprijs voor een wetenschappelijk congres zeer laag.

Bovenaan