Aangezien het de eerste keer wordt dat je gaat trippen raad ik de Mexicaanse aan.
Deze paddestoel heeft voornamelijk effect op je lichaam, en omdat je het gevoel nog niet kent is het dan toch het verstandigst om daar mee te beginnen. Het effect is aanzienlijk milder dan bijvoorbeeld een Philosopher's Stone of een Hawaiian, shroomies die toch meer mentale uitwerking hebben.
Mijn eerste aanraking met paddo’s was een halve Mexicaanse. Eerst thee van gezet en toen de warme, slappe rest geconsumeerd. Het effect: een dromerig, dronkenachtig gevoel en een lachkick die zeker wel een uur aanhield. Bizar. Een erg plezante ervaring, maar zeker niet trippen.
Mijn eerste, volwaardige kijk in de psychedelische wereld, kwam pas de tweede keer, toen een hele portie Mexicaanse werd verorberd.
Voor een grappig, gekkig gevoel in je lichaam, en een kleine mentale verandering neem dan een halve portie. Als je het effect wil versterken, eet dan zoals azgaza adviseert na 2 uur nog wat.
Wil je gelijk het volle effect, dan neem je in een keer een hele portie (wat je overigens natuurlijk ook kunt aanvullen, mocht je dit wenselijk achten).
Nog even over je lichaam.
Ik ben zelf 1.98 en weeg ook rond de 80 kilo. Toch had ik na een halve portie een aardig effect en zorgde een hele portie voor een stevige paddotrip. Daarnaast heeft een vriend, die een stuk kleiner is dan ik en heel wat minder weegt, na een hele Mexicaanse nauwelijks wat gevoeld. Het effect op het lichaam kan dus verschillen. Toch denk ik dat je mentale toestand bepalend is, niet zozeer je lichaamsomvang.
Denk erover na, overleg met je vrienden wat zij precies verwachten en dan … genieten maar!
Veel plezier!
M00neY