Eerste keer truffels, Atlantis

bob123

Newbie
Hey!

Ik wil veer de eerste keer truffels proberen maar ik weet niet goed wat voor een dosis ik moet pakken want de man van de smartshop zei me alles in 1 keer op te eten, maar op andere plaatsen lees ik andere dosissen te pakken..

Ik ben 18 jaar en ik heb 15g Atlantis. Ik heb wel al ervaring met drugs als xtc, cocaine, 2cb, ...
Dus zou ik voor mijn eerste keer direct de 15g opeten of toch maar een lagere dosis pakken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Bob,

Ik was zelf ook 18 jaar toen ik voor het eerst paddo's nam. Deze hebben dezelfde werkzame stof als truffels. Volgens mij kun je inderdaad het beste de hele dosis in een keer pakken en niet proberen bij te nemen. Ik wil zelf komend weekend voor het eerst truffels nemen. Helaas weet ik niet precies hoe sterk truffels zijn in verhouding tot paddo's.

Wat ik wel weet is dat psilocibine een heel ander effect heeft dan bijvoorbeeld weed of xtc. Het is in ieder geval belangrijk dat je in een positieve stemming bent als je er aan begint en dat je het doet in een vertrouwde omgeving met mensen die voor jou prettig zijn. Nog belangrijker misschien is dat je het effect van de trip accepteerd en het over je heen laat komen. Zowel uit eigen ervaring als wat ik hier gelezen heb weet ik dat je verzetten tegen de trip enkel averechts werkt.

Hopelijk kan iemand anders iets meer over de dosering zeggen. Lijkt mij dat je met 15 gram in ieder geval wel een echte trip ervaring kunt verwachten. Dit kan, afhankelijk van je ervaring met bv 2cb en hoe stabiel je mentaal bent, al dan niet te heftig zijn.

Veel plezier!
Eik

MeejheM

Badass junkie
Ik ben zelf niet zo'n fan van plantaardige drugs, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Er is hier een sectie met tripreports(zoekvak staat rechts bovenin), ik denk dat truffels er ook wel tussenstaan. Ik zou zo veel mogelijk lezen, en dan kijken of en hoeveel je gaat nemen.

Als je het niet ziet zitten kun je ze beter bewaren voor een moment dat je er wel klaar voor bent, evt. ondersteund door een vriend of kennis.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik sta hier niet zo achter. Ik zou als ik jou was 10 gram doen. De rest kan je drogen en bewaren. 10 gram is een goede eerste kennismaking. Je kan truffels niet vergelijken met 2CB het is vele malen heftiger in de mindfuck department. Dalijk ga je niet lekker en word het teveel. Met 10 gram is die kans klein 15 kan het maar zo.

Heb geen haast neem je tijd. De volgende keer gewoon weer iets meer doen als je dat leuk vind. Geloof me 10 gram gaat echt niet tegenvallen.

Eik zei:
Hoi Bob,

Ik was zelf ook 18 jaar toen ik voor het eerst paddo's nam. Deze hebben dezelfde werkzame stof als truffels. Volgens mij kun je inderdaad het beste de hele dosis in een keer pakken en niet proberen bij te nemen. Ik wil zelf komend weekend voor het eerst truffels nemen. Helaas weet ik niet precies hoe sterk truffels zijn in verhouding tot paddo's.

Wat ik wel weet is dat psilocibine een heel ander effect heeft dan bijvoorbeeld weed of xtc. Het is in ieder geval belangrijk dat je in een positieve stemming bent als je er aan begint en dat je het doet in een vertrouwde omgeving met mensen die voor jou prettig zijn. Nog belangrijker misschien is dat je het effect van de trip accepteerd en het over je heen laat komen. Zowel uit eigen ervaring als wat ik hier gelezen heb weet ik dat je verzetten tegen de trip enkel averechts werkt.

Hopelijk kan iemand anders iets meer over de dosering zeggen. Lijkt mij dat je met 15 gram in ieder geval wel een echte trip ervaring kunt verwachten. Dit kan, afhankelijk van je ervaring met bv 2cb en hoe stabiel je mentaal bent, al dan niet te heftig zijn.

Veel plezier!
Eik

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb een paar keer een pakje truffels gehad waarbij de truffels bijna helemaal blauw waren. Blijkbaar gebeurd dat als je truffels enorm potent zijn en dus veel van de werkzame stof (psilocybine) bevatten. Die trips waren erg intens en te vergelijken met eerdere paddo trips van rond de 45 gram, wat zéker niet een ervaring is die je wilt hebben als beginner.

Maar ook al zijn ze niet zo blauw, je weet gewoon niet hoe potent ze zijn. Zo'n eerste keer dus even extra voorzichtig zijn en laag doseren (7 tot 10 gram of zo). Zoals Bob zegt, de volgende keer eventueel gewoon wat meer nemen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik raad mensen eigenlijk ook altijd 10g voor de eerste keer aan, dit vanwege verschillende redenen. Allereerst weet je niet hoe gevoelig je bent voor de stof, sommigen reageren er nou eenmaal heftiger op en dan is 15g behoorlijk veel. Ten tweede is het nieuw en een eerste keer heb je vaak minder nodig van iets om toch een volwaardige ervaring te krijgen. Ten derde moet je psychedelica met respect behandelen en daarom met geduld de dosering opbouwen. Als je pech hebt is de dosis wat weinig en neem je een volgende keer gewoon wat meer, maar nog veel erger is het wanneer je zwaar bad gaat omdat het teveel was en je daardoor het nooit meer durft te nemen. Met elke dosis heb je natuurlijk een kans om bad te gaan, maar hoe hoger die dosis hoe hoger ook die kans natuurlijk.

Wat betreft het in 1 keer opeten, waarschijnlijk bedoeld die man van de smartshop gewoon dat bijdoseren niet echt goed werkt aangezien dat het niet echt heftiger zal maken maar vooral de trip verlengd.

Faytje

Newbie
Mijn eerste keer was ook met zo'n smartshop geadviseerde dosis. Als ik het overnieuw zou doen zou ik ook minder nemen. Alles ging uiteindelijk wel goed. Het was een bijzondere ervaring waarbij ik niet veel meer kon uitbrengen dan herhaaldelijk "dit verwacht je toch niet?!"
Het was wel heel overweldigend, heftig, druk en onrustig. Als een super bizarre achtbaan. Dit was mijn eerste ervaring met een hallucinerend middel.

Ik had uiteindelijk 2 conclusies: 1-bijzonder om een keer meegemaakt te hebben. 2-truffels zijn toch niet echt iets voor mij. Ik was dan ook niet van plan om het nog een keer te proberen.

Maar door omstandigheden is het een tijdje geleden onverwachts toch op mijn pad gekomen. Nu was de dosis een stuk lager (hoeveel exact weet ik niet meer, sorry) en het was een veel prettiger ervaring voor mij! Het was heel kalm en prachtig. Inmiddels had ik ook al wel wat meer ervaring met vooral cactus trips. Maar het heeft mijn mening over paddo's wel veranderd.

Kortom, de adviezen hierboven sluit ik me helemaal bij aan. Als je je eerste trip leuk vindt kan je daarna nog zo vaak trippen als je wilt en spelen met de dosis. Als je er achter komt dat het niets voor je is kan dat beter niet tijdens een super heftige eerste trip zijn!

Veel plezier in elk geval :)

Bovenaan