Eerste keer truffels

Smaps

Experimenterende gebruiker
Hoi mensen!

Ik ga aankomend weekend bij mijn broer in zijn huis voor de eerste keer truffels nemen. Nu vroeg ik mij een paar dingen af.

1) Ik had gehoord dat je nog al misselijk ervan kan worden en dat van te voren een beetje blowen daar tegen helpt?
2) We hebben 10 gr Mexicana A, de lichtste truffels, per persoon. We zitten gewoon veilig bij hem binnen dus denken jullie dat het zonder trip sitter kan, ik denk namelijk dat het leuker is als je alleen met mensen bent die zitten te spacen :stoned:
3) Misschien hebben jullie nog tips? :rolleyes:

We zijn trouwens met ze 3en in totaal.
Heb er in iig al heel veel zin in :tearsofjoy:

Alvast bedankt!

Oom Klaas

Badass junkie
Blowen zal niet helpen tegen de misselijkheid, sterker nog ik heb mensen daar juist door zien kotsen...maar dat verschilt uiteraard weer per persoon.
Eet 4 uur van te voren niets, dat zou al heel wat moeten helpen.

Als er mensen bij zijn die al meer ervaring hebben met truffels/paddo's dan zit je gewoon goed. Laat je lekker met hun vibe meegaan en voordat je het weet trip je opeens.

Kijk voordat je gaat trippen eens goed rond op het forum, dan vind je altijd wel weer handige informatie.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
De mexicana is niet de lichtste soort, dat zijn de philospher stones.
Maar ik zou voor de mexicana gaan als eerste keer.
Veel plezier ermee.

Tigg

Belezen gebruiker
Niet blowen! Bij het blowen krijg je tijdens het trippen veel meer en heftigere mindfucks. Sommige mensen gaan daardoor badtrippen.

Als je zo lang mogelijk van tevoren (ik houd altijd 4 uur aan) niets eet, dan heb je helemaal geen last van misselijkheid. Sowieso gaat de misselijkheid weg zodra het trippen begint.

Verder raad ik je leuke muziek aan, en iets om te snoepen (niet te veel), denk aan chocola of pepermunt ofzo.

Tijdens de comedown vind ik het zelf altijd lekker om een biertje of whisky te drinken. Misschien is een jointje dan ook wel lekker.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
1) Ga voor de eerste keer maar niet blowen. Bovendien valt de misselijkheid bij truffels reuze mee. Ik heb er zelf zelfs nooit last van. Bij paddo's, vooral cubensis, kreeg ik wel vreselijke maagkrampen, dit heb ik nog nooit met truffels gehad. Wellicht zal je je wel een beetje vreemd voelen in je buik, maar daar is wel mee te leven.

2) Heeft je broer al wel ervaring? Of heeft geen van allen het ooit gedaan? Het klinkt alsof je je daar bij je broer wel thuis voelt, dat is goed. Zorg dat je met de omgeving waar in je gaat trippen vertrouwd bent en richt het gezellig in (Overkill aan lampjes is leuk, maar niet nodig).

3) Combineer het in geen geval met alcohol. Zoek er nog wat over op google zou ik zeggen. Lees je goed in. Ik raad altijd de site http://www.ditiseentrip.nl aan, omdat daar hele goede informatie over trippen te vinden is. Verder is wat te snoepen wel lekker, fruit kan ook heel lekker zijn.
Ga alleen naar buiten als je het gevoel hebt dat het wel lekker gaat allemaal en er niet onzeker over bent, blijf anders lekker binnen. Als je het moeilijk hebt met je maag of je duizelig voelt werkt frisse lucht uit ervaring altijd wel ontzettend goed.
Zo nu en dan een slokje water is ook geen slecht idee.

Veel plezier! :)

Smaps

Thanks voor de reacties iig:)

Maar ik voel me idd daar wel thuis. Hij studeert nu en heeft met een aantal vrienden een huis gehuurd, die vrienden ken ik ook, maar die zijn volgens mij thuis bij hun ouders.
Ze kamer is trouwens uitermate geschikt hiervoor denk ik. Hij heeft een grote zolderkamer met veeeel kussens en een fatboy en shit, staat ook nog een waterpijp met 3 slangen daarom leek het me wel leuk om te blowen. Maar dat doen we maar een andere keer :stoned:

Beter gaan we dan maar niet blowen voorafgaand :mrgreen:

En niemand heeft trip ervaring, maar we zijn van plan niet in 1 keer per persoon die 10 gram op te snoepen maar eerst gewoon de helft eten (of iets meer) en dan kijken hoe dat valt, lijkt het veiligst.

Mijn broer is er trouwens vandaag achter gekomen dat ie een infectie in ze oksel ( :tearsofjoy: ) heeft en moet daarvoor nu antibiotica slikken, kan je dan nog wel truffels eten?
Ik dacht van wel aangezien truffels toch geen aanslag op je lichaam/lever zijn?

Hoor het graag.

Edit: Ik ben ook van plan een tripreport te schrijven dus ik moet ff zorgen dat ik wat fotootjes maak tijdens het trippen etc :wave:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik twijfel eigenlijk een beetje over of het wel kan, antibiotica in combinatie met paddo's.
Ik geloof van wel, alleen MAO-remmers moet je dan absoluut niet nemen, maar dat doe je toch al niet.

Je bedoelt toch dat jullie 10 gram per persoon hebben he? Dat lijkt me wel oke.
Het is inderdaad verstandig om eerst de helft te nemen en te kijken hoe je er op reageert, maar als je na ongeveer een half uur of drie kwartier vindt dat het effect wel erg zwak is vergeet dan niet op tijd de rest op te eten. Na ongeveer een uur piek je namelijk en als je dan nog bij neemt wordt je trip alleen maar langer en niet meer sterker.

Schrijf maar gewoon je reportje, foto's hoeven van mij nooit zo, zie maar of je daar zin in hebt tijdens het trippen. In mijn ogen zijn dat soort dingen veels te persoonlijk. :P

Smaps

Twilight zei:
Ik twijfel eigenlijk een beetje over of het wel kan, antibiotica in combinatie met paddo's.
Ik geloof van wel, alleen MAO-remmers moet je dan absoluut niet nemen, maar dat doe je toch al niet.

Je bedoelt toch dat jullie 10 gram per persoon hebben he? Dat lijkt me wel oke.
Het is inderdaad verstandig om eerst de helft te nemen en te kijken hoe je er op reageert, maar als je na ongeveer een half uur of drie kwartier vindt dat het effect wel erg zwak is vergeet dan niet op tijd de rest op te eten. Na ongeveer een uur piek je namelijk en als je dan nog bij neemt wordt je trip alleen maar langer en niet meer sterker.

Schrijf maar gewoon je reportje, foto's hoeven van mij nooit zo, zie maar of je daar zin in hebt tijdens het trippen. In mijn ogen zijn dat soort dingen veels te persoonlijk. :P

Nee klopt, maar die fotos doe ik denk ik ook voornamelijk voor persoonlijk gebruik ja, het lijkt me sowieso leuk om er achter af nog wat van terug te kunnen zien :)

Hmmm, iemand anders ooit geprobeerd? Truffels/paddo's in combinatie met antibiotica?
Anders gaat voor hem het hele feestje niet door, zou wel jammer zijn.
Ach, dan hebben we in iig een tripsitter

Oom Klaas

Badass junkie
Mocht je over de combinatie paddo's antibiotica geen uitsluitend antwoord vinden zou ik je broer het ten sterkste afraden om te doen.

Bovenaan