egodeath, vaarwel oude ik

space scientist

Wijs gebruiker
misschien een beetje rare vraag, maar welke hoeveelheid paddo's heb ik ongeveer nodig voor een egodeath. En welke soort is hier voor het beste geschikt

hierbij bedoel ik wel een totale egodeath, als bedoeling om hergeboren te worden (symbolisch gezien)

Om het anders niet te duur te laten worden wil ik eventueel gebruik maken van mao remmers, chocola, kruiden, of iets dergelijks, iemand een idee?

Ik doe dit allemaal met een tripsitter, en veilig genoeg, dus niet te veel mao remmers
een tripreport zal zeker komen.

als iemand anders nog ideeën heeft, heel welkom en ik hoor het wel, ook richting muziek

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
egodeath :openmouth: ? nou ja ieder zen eigen ding zeker :wave:
voor een totale oplossing van het bewustzijn denk ik niet echt dat paddos het geschikte middel is...
maar als je er zeker van bent dat je paddos wilt gebruiken, zou ik voor de hawaiiaanse gaan (die door mij en veel andere mensen worden ervaren als (een van) de sterkste paddo)
heb hier ooit eens een grote dosis van genomen (2X de gebruikelijke dosis voor een sterke trip) en ben hier enorm hard van gaan hallucineren en trippen.
maar van een egodeath was helemaal geen sprake, als je dit wilt bereiken zul je volgens mij minstens 4X de gebruikelijke dosis moeten nemen

maar zoals ik al zei, ik zou dit niet proberen te bereiken met paddos, de bodyload zal enorm zwaar zijn (mss zelfs gevaarlijk) en een leuke trip zal het niet worden denk ik...

ik raad het je af maar jij je zin natuurlijk :wave: ...

o ja en muziek, volgens mij moet je helemaal geen muziek opzetten als je bewustzijn is opgelost, je zou niet eens beseffen dat je naar muziek luistert

Intoxicated

Wijs gebruiker
space scientist zei:
hierbij bedoel ik wel een totale egodeath, als bedoeling om hergeboren te worden (symbolisch gezien)

Is ayahuasca hier niet een beter middel voor?
Met 2 porties paddo's ben ik weg als de tering, maar heb ik meestal geen ego-death of iets in die richting. Wel hele heavy trips.

en de paddestoel zal je wel vertellen dat je van je oude ik niet afkomt...

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
ja ik dacht dus ook aan ayahuasca, maar met een normale dosis hiervan ervaar je toch ook geen egodeath
dan ga je dus echt overdreven veel moeten pakken, en beleef je volgens mij een helse trip die je je daarna niet goed meer kunt herinneren omdat je zo ver weg zat...

Lana

Wijs gebruiker
Egodeath? Nog nooit van gehoord. Ik probeer er met m'n verstand bij te komen hoe het zal voelen en wat het precies zou zijn.
Maar 'k kan er niet helemaal bij.
Wil iemand het proberen uit te leggen? Ik zou wel willen weten wat het inhoudt.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Naar mijn mening zijn het middel en de dosis niet bepalend om een egodood te bereiken; ik denk dat je geestelijke voorbereiding een veel belangrijkere rol speelt.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ik denk dat dosis echt wel belangrijk is.
Met een portie paddo's haal je het bijvoorbeeld echt niet. Je moet echt een bepaalde grens doorbreken, maargoed het kan natuurlijk zomaar dat die grens bij andere mensen lager ligt dan bij mij.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
zou normaal gezien zelfs met salvia moetn lukken

of niet?
ja idd dat zou moeten lukken
maar bij veel mensen werkt salvia niet zo geweldig goed, dus is het moeilijk om hier heel hard van te gaan
het probleem is ook dat je dan ineens heel veel moet binnenkrijgen, m.a.w. heel veel in een trek
want als je hard gaat van salvia (maar meestal niet hard genoeg voor een egodeath) ben je niet meer in staat om een trek bij te nemen...

Lana

Wijs gebruiker
Intoxicated zei:
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.

Dankjewel voor de info.
Mij lijkt het ook hartstikke eng! Maar ik kan er wel inkomen dat er mensen zijn die hier heel nieuwsgierig naar zijn.
Kun je er ook in blijven hangen of dat absoluut niet?
Volgens mij moet je dit iig niet in je eentje doen.
Ik zou dan vooral bang zijn om iets geks te doen als ik helemaal niet meer zou weten wie ik was. Of lig je op dat moment voor pampus en kun je niks doen?
En ik zou bang zijn om er als een heel ander persoon weer uit te komen, kan veel problemen opleveren als je het mij vraagt.

Maar goed, dat zijn mijn gedachten. Concreet gezien weet ik niet waarover ik praat.

nexus

Experimenterende gebruiker
Seg Space scientist,

jij was toch op zoek naar een extractiemethode voor DMT he...

Zou DMT dan niet het meest aangewezen middel zijn. Heb er zelf geen ervaring mee maar op basis van wat ik al gelezen heb lijkt er me niet veel meer van je ego over te schieten tijdens een DMT trip.

Trouwens je toeleggen op meditatie kan je volgens mij ook al een eind in de richting helpen...

Shin

egodeath bereiken met paddo's is zeker mogelijk. Het hangt alleen wel van meer dan alleen de paddestoel af, bijvoorbeeld hoe 'ver' je al in eerdere trips bent gegaan, hoe positief je dat hebt ervaren en hoe je je voelt natuurlijk.
Als je nog nooit paddo's hebt gebruikt en neemt zoveel dat je theoretisch een egodeath zou kunnen bereiken dan zal het je waarschijnlijk nooit lukken. Ben je ooit begonnen met lichte porties en bouw je dit langzaam op, dan zal het je zeker wel gelukken, meerdere malen als je dat wilt.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.

space scientist

Wijs gebruiker
Skyer zei:
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.

ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?

Shin

lsd of paddo's zijn dus zeker geschikt, maar, zoals al eerder gezegd hangt het wel af van je eerdere ervaringen met tripmiddelen. Je kunt niet 'even een egodeath opzoeken'. Daar moet je langzaam naar toe werken door eerdere ervaringen

Audio Scum

Belezen gebruiker
space scientist zei:
Skyer zei:

ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?

Je kan naar de Santo Daime gaan om het te gebruiken en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden.

heartcore

maar zoals ik al zei, ik zou dit niet proberen te bereiken met paddos, de bodyload zal enorm zwaar zijn (mss zelfs gevaarlijk) en een leuke trip zal het niet worden denk ik...

Misschien gevaarlijk? Absoluut niet, je moet je eigen lichaamsgewicht ongeveer wegwerken voordat het gevaarlijk wordt. De bodyload zal zeker zwaar zijn ja, dat ben ik met je eens maar voor mij persoonlijk is het de trip waard.

Het is trouwens mogelijk om een relatief eenvoudige alcohol extractie te doen op je paddo's. Dit heeft als effect (volgens velen, ik heb zelf nooit de behoefte gehad), dat er geen noemenswaardige bodyload is. Zelfs niet bij doseringen vergelijkbaar met 100/120 gram verse cubensis.

Egodeath is trouwens niet iets wat je gegarandeerd zuilt bereiken en is zeker niet puur afhankelijk van de dosis.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bij paddestoelen heeft het over het algemeen geen zin enorme hoeveelheden te eten. Op een bepaald punt stop namenlijk de opname van phylocibine en phylocine in je lichaam. De werksamen stoffen plas je dan gewoon evenhard weer uit als je ze naar binnen werkt. Dit platfond licht voor iedereen anders maar bij de meeste mensen heeft het bijvoorbeeld geen zin om meer dan 5 of 6gr gedroogde paddo's te eten (bij somige licht het natuurlijk hoger en ik ken extreme gevallen die tot 12gr door kunnen eten en merkbaar de intensiteit voelen toenemen). Ik raad je echter aan niet teveel te eten en het maximaal bij 60gr vers of 6gr gedroogde te houden, mocht dit geen voldoening bieden kun je altijd door tot 90gr of 9gr gedroogde. Maak het jezelf niet te zwaar en verspil geen paddestoelen.

heartcore

Ik ken uit persoonlijke ervaring gevallen waarin doseringen psilocybine werden genomen die een dosis van 1000 gram verse paddestoelen benaderen. Zowel in thee vorm, als in pure vorm (alcohol extractie).

Zo'n trip is extreem heavy en niet aan te raden maar meer psilocybine boven de door jouw genoemde dosis, heeft wel degelijk effect..

Wat je zegt klopt dus niet volgens mij.

Edit: Wil er wel aan toevoegen dat ik geen advies geef om doseringen van 1000 gram te doen. Zoals je aangaf, 60 to 90 gram voor de meesten ruim voldoende :)

fokker

Belezen gebruiker
Hier een quote uit een van mn vorige topics waairn ik aangekondigd had dat ik die avond paddo's ging doen... dit is wat ik de dag erna erover te zeggen had... geeft je misschien een idee... tis maar wat je lekker vind :( egodeath vond ik toch echt n flink mindere ervaring...

fokker zei:
Zoals nooit te voor, gelukkig kan ik er nu weer mee lachen... :mrgreen:

Heb een onwijze bad trip gehad :(

Het begon allemaal erg ruig, de meest extreme visuele trip ooit te voor.

Normaal zag ik vervormingen van mn beeld, maar nu was helemaal niets meer herkenbaar, en ik vond het extreem kikke! Niks van de werkelijkheid stond meer overeind...

echter, mn korte termijnen geheugen begon compleet te vervagen, en t begon echt moeilijk te worden om me te herinneren wie ik was en wat ik gedaan had... en toen dacht ik, kut, dit voelt niet helemaal okay, mn vriendin had hetzelfde...

ik dacht nog bij mn eigen, zal ik maar de suikerpot gaan halen, maar dacht toen och joh dat gaat wel over, niet aan denken en just go with the flow... geen goede keus geweest... t ging van kwaad tot erger, en ik wist totaal niet meer wie ik was, waar ik was, hoe ik er terecht was gekomen... snapte totaal niets meer en voelde mn bewustzijn langzaam weg zakken... omdat ik niet eens meer wist dat ik paddo´s gehad had, en uberhaubt wat paddo´s waren begon toch langzaam een gevoel van paniek op te komen... dan flitste door mn hoofd, misschien ben je wel dood aan t gaan, maar wat is doodgaan :confused: wat betekent dit allemaal. Mn geheugen was nu zo ver vertrokken dat ik nog geen seconde meer terug kon denken en werd ongelooflijk paranoia....

Mn vriendin had (god zei dank) minder geslobbert dan mij van t magische goedje, en was nog in staat het woord 'suiker' te roepen, maar wist ik veel wat in godsnaam suiker was :mrgreen: Ook wist ik niet meer wie mn vriendin was en was dus erg wantrouwend.

Na n flinke tijd hadden we de suiker gevonden, en toen was de vraag, wat moeten we hiermee? Eindelijk wat lepels van t goedje onze keel af gegutst, en vrij snel daarna werd t allemaal wat rustiger in mn hoofd... mn geheugen keerde weer wat terug, en ik wist weer wie ik was en waardoor ik dit allemaal doormaakte... toen kon ik gelukkig ook weer redeneren dat dit kwam door de paddo's, niet echt was, en ik me gewoon moest laten gaan. Vanaf dat punt heb ik een heerlijke trip ervaren, visueel bleef flink alles vervormd, maar ik kon er gelukkig weer van genieten, en we hebben om heel de situatie flink kunnen lachen gieren en brullen.

Volgende keer toch wat minder sterke paddo soep maken! 2 overvolle bakjes waren echt wat te veel van t goede :rolleyes:

Nu zit ik nog wat te genieten van flashbacks en n joint... en ik ga zo meteen de foto's van t begin van de avond eens uploaden, vanaf toen ik slecht begon te gaan zijn er (achteraf helaas) geen foto's meer gemaakt.

Och ja, kan gebeuren, volgende keer beter :)

en op dit nummer begon mn visuele trip eenorm gaaf te worden... alice in wonderland gevoel!
http://members.home.nl/shadowhunter/paddos/aquarium.mp3

Seneca

Mijn meest intense ego death was na ongeveer 60 gram verse P. Cubensis (2 bakjes). Gewoon allemaal in 1x opgegeten, Ravel's Bolero aangezet en op bed gaan liggen (donkere kamer op 1 gedimde lamp na).

En ja, dan word je na een tijdje het universum zelve.

Jeppie

Newbie
als je voor de echte "Reborn" wilt gaan wat dacht je van Iboga.
kheb er verschillende docu's overgezien, het schijnt absoluut geen prettige trip te zijn, maar je wordt wel weer als herboren.
Docu: Ibogaine - Rite of Passage en ook een leuke is de afl. van Tribe wanneer ie Iboga gaat doen "Tribe_Babongo_Iboga_(myCapture).avi"

hier nog wat info http://www.azarius.nl/product1_2_6_tabe ... iboga.html

Jeller

Badass junkie
niet echt akkoord, ik denk dat je er je juist niet op moet voorbereiden.. het komt wel van zichzelf

zommes

Badass junkie
Dat kan ook, maar dat het aan de dosis zal liggen is bullshit.

Toch is geestelijke voorbereiding belangrijk. Wat denk je dat al die monnikken met dat eindeloze mediteren doen? Wachten tot ze een keer per ongeluk verlicht worden..?

Ik denk dat. zoals hierboven al wordt gezegd, dat je geestelijke toestand veel belangrijker is dan de dosis of het middel waarmee je die Egodeath wil bereiken.

Btw waarom wil je persee die "egodeath" zo snel mogelijk? Ik bedoel je merkt het wel als je er klaar voor bent lijkt me :)

Offtopic:
Weet iemand hier eigenlijk of de "Egodeath" die je tijdens het trippen kan bereiken, vergelijkbaar is met de "verlichting" die sommige monniken proberen te bereiken? Ik heb wel ergens verhalen gehoord van verlichte mensen die geen enkel verschil merkten tussen trippen/niet trippen op paddo's.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Bill_Hicks zei:
Ik denk dat. zoals hierboven al wordt gezegd, dat je geestelijke toestand veel belangrijker is dan de dosis of het middel waarmee je die Egodeath wil bereiken..

idd,denk ik ook...

me lsd lukt het ook trouwens, psychiaters pasten da vroeger soms toe op hun patiënten... dus nie enkel uw eigen geestelijke toestand, ma ook andere mensen kunnen een egodeath bij u veroorzaken

Bovenaan