Wat de Britten willekeurig allemaal naar binnen gooien sta je soms met je mond van open te kijken. Documentaire waarbij wat jongeren een louche 'smartshop' binnen lopen en wat willekeurige stofjes kopen zonder enig benul te hebben wat er in zit.
'Spice' wat ze dan bijvoorbeeld kopen is om de zoveel tijd een andere synthetische cannabis waarbij sommige van die synthetische cannabis zeer potent zijn onder de 1mg, daar overdoseer je dus een stuk makkelijker op dan 'NBOMes'.
Ook was er een badzoutnaam die iedere keer veranderde van inhoud, eerst 4MMC (mephedrone), daarna 4FA, daarna 5MAPB, etc. je wist nooit wat er in zat maar die Britten blijven het massal kopen en in hun mik gooien.
In Vlaanderen is het voor mijn gevoel eveneens om te janken, daar weet je ook nooit wat je koopt maar dat is een beetje het gevolg van niet kunnen testen van drugs gok ik. Zo kwam ik laatst iemand tegen die 2C-B pillen naar binnen werkte zonder dat hij wist hoeveel ze per pil bevatte. Recent kwam ik ook nog een Vlaming tegen die aangaf 6gram amfetamine in 2 dagen weg gewerkt te hebben zonder tolerantie, dan vraag ik me toch echt wel af wat er precies in die 'amfetamine' heeft gezeten, van een beetje zuivere gram loop ik de hele avond over het plafon.
Maar ik dwaal af, wat ik wou zeggen, die mensen hebben waarschijnlijk gewoon geen idee wat het is en zijn ook niet bereid om zich in te lezen. Er is een aardig grote markt voor 'mix pakketjes', bijna iedere Britse vendor bied ze wel aan dus er zal ook wel animo voor wezen.
Sommige mensen vragen er gewoon om om opgelicht te worden.