Even iets over racisme en anti-racisten...

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Dunne

Badass junkie
En nogmaals, ik ontken dat niet. Ik kaart dat probleem notabene zelf aan in dit topic. Lees maar terug. Nogmaals, ik vraag me af of iedereen uberhaupt mijn topic heeft gelezen. Ik kaartte een probleem zoals dit al aan, maar zoiets ga je niet oplossen door bedrijven of andere instanties te verplichten om een aantal allochtonen in je bedrijf op te nemen. Dat is natuurlijk lekker politiek correct en werkt op de korte termijn, maar op den duur verlies je alleen maar verbondenheid tussen de mensen. En door deze uitspraken word ik gelijk geframed als iemand die discriminatie ontkent, of ben ik extreem rechts. Maar dat is precies wat de media jullie heeft aangeleerd.
Ik heb het dan niet goed gelezen, excuses @Woezoe !
Ik viel ff binnen in dit topic terwijl ik te weinig tijd had genomen om alles te lezen. Dus had de helft niet meegekregen. Next time zal ik me meer verdiepen voor ik reageer.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met elkaar in gesprek gaan en begrip tonen voor elkaars situatie is dus de oplossing.
Dit deed me ook even denken aan een show die ik gisteravond zag van stand-up comedian Bill Burr. Ik weet niet of je hem kent? (anders: aanrader!) Hij kwam dus met dat punt dat racisme vaak subtiel is (en ik jatte dat punt schaamteloos hierboven he he). En hij besprak veel kleine dingen die taboe zijn en daardoor normaal nooit onder de aandacht komen. Maar nu door dat met humor te bespreken zonder een belerende toon, zette dat mij zo nu en dan echt aan het denken. Zonet nog wat reacties op die show gekeken, waaronder een paar met wat zwarte mannen en je merkt heel erg hoe deze respectvolle wijze van benadering mensen echt tot elkaar brengt. Uiteindelijk denken we in de basis vaak heel erg hetzelfde, maar komen we vaak niet op dat punt door allerlei taboes en vaste denkwijzes.

Ik denk echt dat de bestrijding van racisme meer in die hoek gezocht moet worden en niet in bijvoorbeeld "positief racisme" en opleggen aan mensen hoe zij zouden moeten denken. Het is een gevoelig onderwerp en mensen willen gewoon niet weggezet worden als "racist" of iemand die geen empathisch vermogen heeft. Dat schiet in het verkeerde keelgat en dan is die opening om er over na te gaan denken weer gesloten.

ATGC

Belezen gebruiker
Het is per wet verboden om te discrimineren. Door dat allemaal maar over 1 kam te scheren krijg je geen gelijk hoor.
Onderscheid maken op basis van naam (en dus afkomst) gebeurt en is gewoon discriminatie.

Dat er een wet is die het verbiedt betekent niet dat het probleem zich niet meer voordoet, alleen dat het strafbaar is. "Lichte" vormen van discriminatie zijn praktisch niet te handhaven, tenzij we een politiestaat invoeren.

Maar ik heb niet echt het idee dat je je wilt verdiepen in complexe maatschappelijke onderwerpen, of dat [adminknip: zullen we dit soort opmerkingen achterwege laten?].

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan