Exacte Gvoel van Stoned zijn

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
Hey,

Wie kan het exacte gevoel van stoned zijn beschrijven... Ik bedoel de overgang van nuchter zijn tot stoned zijn?

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
Ja ik wil het juist over de roes hebben. :P

Toen ik voor het eerst stoned was dacht ik WTF gebeurd er met me ???? echt verbaasd was ik! Maar toen dacht ik "Ooooh, ik snap het al. Ik MOET lachen", en toen ging ik lachen :P echt vreemd eigenlijk.

Maar hebben jullie het ook wel eens dat de roes verdwijnt, maar daarna weer terug komt?

PS: ik heb niet echt veel ervaring met wiet.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
pppfff als junk ervaar ik het anders dan een recreatieve genieter.

Zodra de roes bij mij weg is hang ik weer aan de pijp, daarom ben ik ook junk.
Als ik een goed product rook dan ben ik een uurtje of 2 mee zoet.
Na 2 uur word ik langzaam weer helder en dat wil ik niet, dan word ik cold turkey.

Dus inhaleren maar ....

:hearteyes:

Lana

Wijs gebruiker
Dat is echt moeilijk te beschrijven.. :grin: Ik zit nou al de hele tijd te denken hoe dat nou ´s voelt.
De wereld wordt op slag iets glaziger.. Woorden komen op een andere manier aan, duidelijker, cryptischer, woorden vallen anders je hoofd in.
Geweldig is dat. 1 woord en je ziet er al een heel beeld bij en weet precies hoe het bedoeld wordt (in je eigen beleving). En zo val je tijdens een gesprek of tijdens het lezen, van de ene in de andere emotie.
En meestal lach je je kapot dan. Je snapt het gewoon helemaal.
En nog leuker als je het een tijdje later allemaal helemaal niet meer snapt. Kun je weer daarom lachen.

En het roes-gevoel zou ik kunnen beschrijven als een glazige wereld waarin alles best is. Je ogen op half 7 en ´t zal allemaal wel goed zijn.

Lana

Wijs gebruiker
En als ik op gewone dagen blow, buiten het recreatief gebruik om. Tijdens verplichte bezigheden, dan heb ik van een joint wel het gevoel alsof ik alles onder controle heb, een algeheel gerust gevoel.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
De roes is een wazige blik ja, een tintelent hersendeel, maar vooral de concentratie op iets.
Ik ben soms zo high dat ik 2 uur later mijn koffie tegenkom die ik vers had gezet voordat ik aan de pijp hing.

Dan ben je dus goed high ....

Time flies when u are high on your own supplie.

Stonie

Wacky

Badass junkie
Juultjuh zei:
Ja ik wil het juist over de roes hebben. :P

Toen ik voor het eerst stoned was dacht ik WTF gebeurd er met me ???? echt verbaasd was ik! Maar toen dacht ik "Ooooh, ik snap het al. Ik MOET lachen", en toen ging ik lachen :P echt vreemd eigenlijk.

Maar hebben jullie het ook wel eens dat de roes verdwijnt, maar daarna weer terug komt?

PS: ik heb niet echt veel ervaring met wiet.

Ik denk niet dat die helemaal verdwijnt en daarna terugkomt. Zo te zien aan de lachkick heb je de eerste keer ook goed geblowed. De lachkick die is niet constant. Die komt en gaat. Door die byzondere ervaring die je voor het eerst hebt lijkt het stoned zijn na de lachkick mischien zo mild dat je, als beginnede blower die het gevoel nog niet goed kent, even denkt dat dat nuchter is :)

Een lachkick is iig een goed begin van je nieuwe hobby :)

paupie

Bewuste gebruiker
bij mij komt het altijd langzaam op, eerst veel lachen en me zicht is net wat anders. Als ik echt veel ga blowen dan begin ik sloom te praten, zijn me ogen half dicht, vind ik alles wel best en is me zicht bijna net zo fucked up als dat je dronken bent.

jasper

Wijs gebruiker
paupie zei:
bij mij komt het altijd langzaam op, eerst veel lachen en me zicht is net wat anders. Als ik echt veel ga blowen dan begin ik sloom te praten, zijn me ogen half dicht, vind ik alles wel best en is me zicht bijna net zo fucked up als dat je dronken bent.

heb net hetzelfde enkel m'n zicht blijft ok. ook wordt ik heel bleek maar ik zowieso al een bleke jongen door ijzer tekort enzo

azgaza

Badass junkie
Je voelt het aan je hersenen; een zwaar gevoel, ontspannen, zorgeloos, humoristisch, veel wisselende gedachtes die ontstaan en verdwijnen in een hoog tempo, dromerig.. zwaar.. hmm.. dat vat het wel samen voor mij.

needlefreak

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
pppfff als junk ervaar ik het anders dan een recreatieve genieter.

Zodra de roes bij mij weg is hang ik weer aan de pijp, daarom ben ik ook junk.
Als ik een goed product rook dan ben ik een uurtje of 2 mee zoet.
Na 2 uur word ik langzaam weer helder en dat wil ik niet, dan word ik cold turkey.

Dus inhaleren maar ....

:hearteyes:
Weet je wel wat cold turkey betekend? Dat is de afkick van heroïne. Krijg je niet van wiet hé. :P

TimeKiller

Bewuste gebruiker
cold turkey is niet alleen afkicken van heroine, maar kan bij allerlei drugs....
is meer n afkickmanier.

"Cold turkey" is a slang expression describing the actions of a person who gives up a habit or addiction all at once. That is, rather than gradually easing the process through reduction or by using replacement medication. This is of course the cheapest and most direct method of quitting any habit.

needlefreak

Bewuste gebruiker
TimeKiller zei:
cold turkey is niet alleen afkicken van heroine, maar kan bij allerlei drugs....
is meer n afkickmanier.

"Cold turkey" is a slang expression describing the actions of a person who gives up a habit or addiction all at once. That is, rather than gradually easing the process through reduction or by using replacement medication. This is of course the cheapest and most direct method of quitting any habit.

Hmm; dacht altijd dat er met cold turkey de afkick van heroïne bedoeld werd. Omdat je dan ook kou krijgt enzo en dat heb je niet van wiet hé.
Maar ik heb het nu ook gelezen op wikipedia. Klopt. :wink:

Wacky

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Zware ogen, zwaar hoofd, zware benen, lui, vervelend,
alles is vooral zwaar. Echt steen-ig :)

Weet niet hoe dat bij anderen is, maar wiet versterkt de gevoelens die je al hebt. Als ik relaxed bij maten zit te blowen en misschien een film aan het kijken ben, dan klopt deze uitleg wel. Dan word ik nog luier van dan ik al was.

Als ik in een actieve situatie ben (goa feest) dan kan ik er juist ook energieker door worden.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Als je het elke dag doet wordt je er sowieso loom van (naar mijn ervaring)

Als je het sporadisch doet kan ik er inkomen dat je er energiek van wordt

Wacky

Badass junkie
Dissonant zei:

sorry, ik doe het al te lang elke dag. :wink:

matthijs

Badass junkie
Dissonant zei:

Ik blow bijna elke dag nu en vroeger elke dag... ik blowde altijd voor, tijdens en na uitgaan en bleef er altijd actief bij. Ligt aan de persoon ook.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
ExceptionalInsight zei:
Zware ogen, zwaar hoofd, zware benen, lui, vervelend,
alles is vooral zwaar. Echt steen-ig :)

Weet niet hoe dat bij anderen is, maar wiet versterkt de gevoelens die je al hebt. Als ik relaxed bij maten zit te blowen en misschien een film aan het kijken ben, dan klopt deze uitleg wel. Dan word ik nog luier van dan ik al was.

Als ik in een actieve situatie ben (goa feest) dan kan ik er juist ook energieker door worden.
Ik heb dat al zo vaak gehoord, bij veel verschillende soorten drugs. Maar ik merk het nooit, als ik me kut voel, of chagrijnig en ik rook een jointje (/gooi er een pilletje/lijntje in etc) dan voel ik me echt verre van nog kutter :rolleyes:

en:
Wacky zei:
Dissonant zei:

sorry, ik doe het al te lang elke dag.

Wacky

Badass junkie
Nee, kutter voelen ga ik me er eigenlijk ook nooit van.
Ik heb een jaar geleden wel een wat depressieve periode gehad, maar toen had ik na het blowen juist wat meer het idee dat ik wat moest gaan doen aan mijn leven. Wel was dat gevoel (het gevoel te weinig zinnigs te doen) de basis van die depressiviteit denk ik. Dus misschien toch een versterking van die gevoelens (al werd ik er dus niet meer depressief van)

Maar met energie / loomheid is het weldegelijk heel verschillend afhankelijk van de situatie waarin ik ben.

Bovenaan