Flunitrazolam, levensgevaarlijk

Heftig... Flunitrazolam is dan ook ab-so-luut niet geschikt voor afbouw van alcohol of benzo's. De potentie is hoog, halfwaardetijd kort en de rebound dus intens.

Sowieso zou ik niemand flunitrazolam aanraden.

Wil je graag van het drinken af? Of probeer je d.m.v. pauzes er doorheen te komen?

Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.

Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is. Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2. Meditatie in een groep helpt, maar is niet zaligmakend.

Work in progress. Ben nu iig voorlopig wel genezen van het hele pillen nemen om van de drugs af te komen.

Toch blijft het fascinerend om je eigen proefkonijn te spelen.

Hangt wel een beetje van de dosering af, niet?

Hoeveel mg nam je dan?

De eerste keren:
Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas.
Later 0.25-0.15 mg per dosis.

In de afkick:
2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag

EDIT:
als het aangeboden wordt in pillen van 0.5 mg is het nogal makkelijk om er eentje extra te snoepen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De eerste keren:
Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas.
Later 0.25-0.15 mg per dosis.

In de afkick:
2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag
Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.

Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.

Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.

Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Het beste is helemaal geen benzo, maar er zijn betere alternatieven als het toch echt "moet" ja.

Blijf het ook wat creepy vinden dat elke keer dat ik zo'n flunitrazolam nam, ik na een paar minuten een soort 'tikje' voelde onderaan mijn nek, alsof de benzo dan letterlijk insloeg of zo. En dan direct daarna een (toegegeven plezierige) lichamelijke ontspanning en dan heel gauw in slaap vallen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Mwah... Valt me nog mee... Het is echt pittig potent 😂

Toen het net op de markt kwam circuleerde dat het 4 keer zo potent zou zijn als clonazolam. Ik denk dat dat later wel iets genuanceerd is, maar tripsit en psychonautwiki liegen er ook niet om.

IMG_20230110_000302.jpg
Bron: psychonautwiki

IMG_20230110_000324.jpg
Bron: tripsit

Mijn eigen ervaring is ook dat tripsit en psychonautwiki wat betreft flunitrazolam erg voorzichtig zijn. Aan de andere kan vind ik de delusion of sobriety heel sterk op deze benzo, dus vind het lastig te beoordelen.

Maar als ik TS dan hoor over een dagdosering van 1 of 1,5mg... 😅
Dat zou dan toch zeker 2 of 3 mg clonazolam zijn. Misschien nog meer. Nou dan ben ik compleet blackout hoor. Alleen op flunitrazolam heb je het mogelijk minder door.

Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.
Ja daar weet ik alles van... 😅

Wat dit betreft is het echt balen dat diclazepam ook illegaal is geworden in 2021. Dat was een hele goede benzo voor dit soort dingen. Leek qua eigenschappen heel erg veel op diazepam.

Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.

Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.

Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is.
Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...

Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2.
Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.

Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.

En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?

Als je gevoelig blijkt te zijn voor benzo (afkick) is dit in welke situatie dan ook een slechte benzo. Teveel risico's. Het middel is te potent en te kortwerkend imo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mwah... Valt me nog mee... Come again please?
Je zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat een veel lagere dosering dan dat wel veilig is. Dat idee wil ik mensen ook zeker niet geven, dus die woorden waren slecht gekozen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Je zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat een veel lagere dosering dan dat wel veilig is. Dat idee wil ik mensen ook zeker niet geven, dus die woorden waren slecht gekozen.
Aah je had me al geciteerd. Had mn woordkeus ook nog aangepast haha

Maar ja, ik vraag me wel echt af wat die kennis van jou te wachten staat/stond in afbouw. Als je zulke bizarre doseringen nam. Lijkt me een heftig proces.

Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.

Achteraf kijk je een koe in de kont. Het helpt ook niet echt dat ik gewoon stronteigenwijs ben.

Toch ben ik dusdanig geschrokken van deze shit dat ik inmiddels weer volledig clean ben. Ondanks een winterdepressie en het uitvogelen waar de symptomen vandaan kwamen. Voornemens voor het nieuwe jaar enzo.

Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.

Mijn bloeddruk is normaal laag, dus ik heb wel wat marge. Gelukkig heb ik familie met een hoge bloeddruk, dus ik herken de verschijnselen.

Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...

Helaas kom je daar pas goed achter nadat je al diep in de shit zit.

Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.

Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.

Tot nu toe een keer normale therapie bij de lokale psych praktijk voor angststoornis en een voor verslavingen. Het kwam erop neer dat ik even goed mijn hard luchtte en daarna compleet dichtklapte voor meerdere sessies totdat de psych opgaf. Niet echt intensief dus en geen gecombineerde problematiek dingen. Als ik weer terugval ga ik wel gewoon het volledige klinische traject in, want ik ben dit goed zat.

En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?

AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen. Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam. Een kennis liep bij een andere groep, maar dat heeft me niet echt overtuigd dat dit iets voor mij is.

Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen.
Als een meeting je alleen maar nare verhalen geeft, is het sowieso geen succes. Cowboy verhalen en narigheid kennen we allemaal. Er moeten oplossingen te halen zijn, anders is er weinig nut aan. Maar dat vergt een clubje mensen op de meeting die ook echt actief met stappen bezig is. Groepen verschillen nogal van elkaar. Ben hier.in de buurt één keer bij een AA groep geweest, en daar zat geen structuur in en leek ook meer een praatgroepje. Zo zijn er ook twee CA meetings in de buurt die me niet lekker liggen. Maar ik heb ook twee NA en een CA meeting per week waar ik me helemaal thuis voel.

De macht buiten jezelf leggen... Ja dat is erg lastig. Had ik ook veel moeite mee.

Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam.
Ja dat helpt meestal niet zo mee. Je moet wel vrij kunnen zijn in wat die HM voor jou is. Als anderen je geloofsregels mee gaan geven (dat is voor mij de betekenis van religie iig), dan is dat niet zo chill. Heb zelf een aardige aversie tegen georganiseerd geloof. Al is dat minder geworden dan het was.

Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen.
Dat kan ook erg veel helpen. Ben zelf ook veel bezig met Zenmeditatie. Ik probeer het tweemaal daags te doen, lukt niet altijd. Maar ik doe het nog maar enkele maanden. Dus ben nog zoekende. Daarvoor wel veel gemedieerd, maar vaak geleid of zonder denkwijze erachter. Zen helpt wel moet ik zeggen.

Ben je bekend met Recovery Dharma? Misschien kan je daar meer je heil in vinden dan meetings? Terwijl je toch ervaringen kan op doen van andere herstellende verslaafden maar dan gecentreerd rond een boeddhistisch pad. Dat is wat ik er van begrijp, ben er nog nooit geweest. Ze hadden wel een stand op de dag van herstel volgens mij.

Dirkdirk

DF-koning
Zolang je de kern van het probleem niet oplost zal de drang naar alcohol blijven en die kan je verplaatsen met benzos maar dat lost het niet op. Dat is slechts het probleem verschuiven naar een ander middel. Als je door je ontwenning wilt slapen gebruik je diazepam van de huisarts, dat is de veiligste meest berekenbare en geteste benzo.

Als een meeting je alleen maar nare verhalen geeft, is het sowieso geen succes. Cowboy verhalen en narigheid kennen we allemaal. Er moeten oplossingen te halen zijn, anders is er weinig nut aan. Maar dat vergt een clubje mensen op de meeting die ook echt actief met stappen bezig is. Groepen verschillen nogal van elkaar. Ben hier.in de buurt één keer bij een AA groep geweest, en daar zat geen structuur in en leek ook meer een praatgroepje. Zo zijn er ook twee CA meetings in de buurt die me niet lekker liggen. Maar ik heb ook twee NA en een CA meeting per week waar ik me helemaal thuis voel.

Woonde destijds in een ander land, andere stad.

Een kennis van me die in de buurt (NL) woont liep ook bij AA. Dit gaf me dezelfde indruk van nare verhalen en religie. Hij gaf een paar jaar praatjes bij verschillende afkickdingen en viel toch terug nadat hij wat tegenslag had.

Ik weet dat verslaving moeilijk is, maar dit geeft me geen vertrouwen in de methode.

Dat kan ook erg veel helpen. Ben zelf ook veel bezig met Zenmeditatie. Ik probeer het tweemaal daags te doen, lukt niet altijd. Maar ik doe het nog maar enkele maanden. Dus ben nog zoekende. Daarvoor wel veel gemedieerd, maar vaak geleid of zonder denkwijze erachter. Zen helpt wel moet ik zeggen.

Ik zit inmiddels al 4 jaar af en aan bij deze groep. Het heeft me door een aantal moeilijke periodes heen geholpen.

In het begin mediteerde ik idd 2 keer per dag etc. Nu probeer ik 1 keer per dag te mediteren en het meer te integreren in mijn dagelijks leven. Achteruitgang maar toch vooruitgang.

Ik val regelmatig terug, maar dit geeft me gewoon een stabiele basis. Eerlijk gezegd voel ik dat ik langzamerhand een beter persoon wordt, ondanks alle verslavingsbullshit.

Dit voelt gewoon als mijn ding. Rituelen zonder al teveel religieuze bullshit en wat er is kan ik negeren Er is een gemeenschap die niet lekker in zijn vel zit en er hard aan wil werken. De laatste keer dat ik langere tijd clean was, was mede dankzij dat. Mantras reciteren hielp met de ergste afkickverschijnselen (jaja, bidden etc).

Bedankt voor de link, zal het eens bekijken.

Laatst bewerkt:
Zolang je de kern van het probleem niet oplost zal de drang naar alcohol blijven en die kan je verplaatsen met benzos maar dat lost het niet op. Dat is slechts het probleem verschuiven naar een ander middel. Als je door je ontwenning wilt slapen gebruik je diazepam van de huisarts, dat is de veiligste meest berekenbare en geteste benzo.

^can confirm

In mijn geval wilde ik gewoon op korte termijn afkicken zonder de gebruikelijke angstklachten en insomnia. Dan vind je benzos, zoek je de snelst beschikbare zonder gezeik met het zorgsysteem.

Et voila, you get screwed over.

De achterliggende psychologische problemen behandel ik wel als ik niet onder invloed ben.

BTW, ik ben niet heel bekend met de regels voor dit forum. Als een mod vindt dat dit te veel OT is. voel je vrij om dit te verplaatsen.

The Mummy

Newbie
Dag Allen, normaal lees ik enkel mee, maar heb me toch eens geregistreerd om een bijdrage te leveren naar mensen die op zoek zijn naar ervaringen.
De flunitrazolam aangeschaft om toch eens te kunnen ontspannen. Bekend met nenzi gebruik, in alle soorten en maten. De reviews lezend was ik wat argwanend, echter nu ca 1 uur en 15 minuten na inname wel wat relaxed en ontspannen, echter niet in de mate die ik gehoopt had. Ik heb 0,25 mg pellets. ik hou jullie op de hoogte, maar tot noch toe blijft echt ontspannen uit ( ben 49, 198 cm en ca 127 kilo )

duval75

Experimenterende gebruiker
Heey mensen,

Wilde toch even mijn verhaal kwijt omdat er zo weinig over bekend is. Ik heb dit goedje in pellets van 0,25mg besteld, 100 stuks. Ik ben bekend met veel benzo's maar deze is toch wel echt vele malen potenter dan welke benzo dan ook. Het afkicken hiervan is echt een hel! En dat na slechts 1 week van gebruik. Daarom toch mijn persoonlijke ervaringen hiermee.

Ondanks mijn hoge benzo tollerantie wist deze benzo mijn negatieve gevoelens met slechts één pellet te onderdrukken. Het nadeel, deze werkt niet heel lang. Na 2 uur al sterke cravings om bij te nemen en heb soms zelfs 3 pellets genomen om te kunnen slapen. Ik heb geprobeerd cold turkey af te kicken van deze benzo maar dit is echt niet te doen. Ik heb mijzelf al dagen echt vreselijk gevoeld en echt extreem verward na 1 dag abstinent te zijn geweest. De grootste en vervelendste klachten waren: extreme vermoeidheid gepaard met verwardheid, geen fatsoenlijk evenwicht, extreme dromen (nachtmerries), niet en/of slecht kunnen slapen, zweet aanvallen en verlies van eet en drinklust.

Ik ben nu begonnen om te taperen om deze afkickverschijnselen tot een minimum te beperken. Ik kan 1 dag zonder maar de dag daarna is niet te verdragen. Heb echt bijna het idee een beroerte te krijgen en kan niet normaal functioneren. Het enige wat ik kan en wil is in bed liggen maar slapen is onmogelijk. Ik zit te twijfelen over te stappen op clonazolam vanwege de langere werkingsduur. Ik probeer de hele dag overdag niets te nemen en neem dan savonds een halve pellet in. Dit gaat vooralsnog redelijk.

Kijk echt uit met deze research chemical. Dit is echt een gevaarlijk goedje. Het heeft je binnen een week in zijn greep en de afkickverschijnselen zijn niet te vergelijken met enig ander middel waar ik ooit verslaafd aan ben geweest. Lichamelijke verslaving ervan is dus heel snel het geval. Gebruik dit goedje liever niet en anders echt maar voor 1x in de zoveel tijd.

Groeten en stay safe
Als je dit ervaart bij afkicken van een benzo zou ik een andere benzo gebruiken om mee af te kicken. Niet degene die het veroorzaakt.

Bovenaan