Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.
Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
Mwah... Valt me nog mee... Het is echt pittig potent 😂
Toen het net op de markt kwam circuleerde dat het 4 keer zo potent zou zijn als clonazolam. Ik denk dat dat later wel iets genuanceerd is, maar tripsit en psychonautwiki liegen er ook niet om.

Bron: psychonautwiki

Bron: tripsit
Mijn eigen ervaring is ook dat tripsit en psychonautwiki wat betreft flunitrazolam erg voorzichtig zijn. Aan de andere kan vind ik de delusion of sobriety heel sterk op deze benzo, dus vind het lastig te beoordelen.
Maar als ik TS dan hoor over een dagdosering van 1 of 1,5mg... 😅
Dat zou dan toch zeker 2 of 3 mg clonazolam zijn. Misschien nog meer. Nou dan ben ik compleet blackout hoor. Alleen op flunitrazolam heb je het mogelijk minder door.
Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.
Ja daar weet ik alles van... 😅
Wat dit betreft is het echt balen dat diclazepam ook illegaal is geworden in 2021. Dat was een hele goede benzo voor dit soort dingen. Leek qua eigenschappen heel erg veel op diazepam.
Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.
Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.
Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is.
Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...
Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2.
Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.
Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.
En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Als je gevoelig blijkt te zijn voor benzo (afkick) is dit in welke situatie dan ook een slechte benzo. Teveel risico's. Het middel is te potent en te kortwerkend imo.