Gepakt met XTC

vangerven

Newbie
Ik heb een vraag.. ik ben gisteren gepakt op een festivalterrein in België met 4 xtc pillen. De politie heeft mijn gegevens genoteerd en er werd al overlegd tussen de twee agenten dat het gewoon voor eigen gebruik was en niet om te dealen. Ze gaven aan dat mijn dossier naar Nederland gestuurd wordt. Een boete kan ik natuurlijk verwachten, maar als ik die boete meteen accepteer en betaal, verwachten jullie wel een strafblad? En moet ik nog voorkomen voor een politierecht oid in Nederland? Wat is verder nog raadzaam?

Bedankt.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed niet dat je een strafblad krijgt ervoor gezien de lage hoeveelheid. Echter zal er vast een notitie in hun systeem komen, wat eigenlijk niet veel uitmaakt.

Peace!

vangerven

Newbie
Ja die notitie kan ik verwachten denk ik. Hoe lang zou het duren vorodat er een brief komt, en zal dat een boete zijn waarmee ik gewoon klaar ben omdat het anders veel tijd/geld kost voor justitie om het te laten voorkomen? Ben overigens nog nooit in aanraking geweest met politie/justitie.

KevinRdam

Experimenterende gebruiker
Mooi klote voor je, hoop en verwacht wel dat het met een sisser af zal lopen, ook door het oordeel van de Belgische agenten.

Ter lering en wellicht ter voorkoming dat anderen hetzelfde overkomt: Hoe is het zo gekomen, en had het voorkomen kunnen worden?

Sterkte!

vangerven

Newbie
Ja ook de hoofdagent die op het laatst vertelde wat er met de pillen ging gebeuren gaf aan dat het naar Nederland gestuurd ging worden en dat dat mijn geluk kon zijn. Ik heb het idee dat de politie in Nederland geen beslissing kan maken, alleen het parket in Belgie lijkt me.
Hoe het kon gebeuren, simpel de beveiliging doorgekomen, maar daarna te hypocriet geweest om het bij de kluisjes uit mijn boxer te halen. Ik houd jullie op de hoogte!

Bovenaan