Gestopt

Deranged

Badass junkie
Voor de mensen die het nog niet weten. Ik ben gestopt, ik gebruik geen drugs meer. Dat je het ff weet. :smoke:

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
en dat plaats je in onzin? :confused:

supermooi hoor verder, maar ik verplaats hem graag naar drugs of general chat voor je mocht je dat willen.

-> verplaatst naar drugs

Deranged

Badass junkie
Met speed, dat was de enige drug die ik het afgelopen jaar gebruikte. Met roken ben ik nog niet gestopt, dat is iets moeilijker. :smoke: :openmouth: :wave:

Deranged

Badass junkie
De essentie van vandaag was de totale onwetendheid en het simpelweg niet willen snappen dat je er geen reet van snapt, de kortzichtigheid, de discriminatie en de vooroordelen. Het 6 jaar te laat worden ontmaskerd als ''de derde cokesnuiver'' terwijl je blijft zeggen dat je iets totaal anders gebruikt eigenlijk maar het voor hun gewoon hetzelfde is ''Drugs is drugs'' En dat betekent hier ook dat problematische cokegevallen een prima voorbeeld zijn voor wat jij al bent/gaat worden. En ja, die durven idd rustig te beweren dat ze bijna dagelijks gebruik prima onder controle hebben.

De essentie van amfetamine is echter totaal anders. Er is geen sprake van ''lukken'', er is geen twijfel. Er wordt niks ''geprobeerd'' en er is geen sprake van een ''poging''. Afkicken op speed lijkt mij onmogelijk. Er is gewoon heel simpel ''doen'' of ''niet doen''.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
De essentie van vandaag was de totale onwetendheid en het simpelweg niet willen snappen dat je er geen reet van snapt, de kortzichtigheid, de discriminatie en de vooroordelen. Het 6 jaar te laat worden ontmaskerd als ''de derde cokesnuiver'' terwijl je blijft zeggen dat je iets totaal anders gebruikt eigenlijk maar het voor hun gewoon hetzelfde is ''Drugs is drugs'' En dat betekent hier ook dat problematische cokegevallen een prima voorbeeld zijn voor wat jij al bent/gaat worden. En ja, die durven idd rustig te beweren dat ze bijna dagelijks gebruik prima onder controle hebben.

De essentie van amfetamine is echter totaal anders. Er is geen sprake van ''lukken'', er is geen twijfel. Er wordt niks ''geprobeerd'' en er is geen sprake van een ''poging''. Afkicken op speed lijkt mij onmogelijk. Er is gewoon heel simpel ''doen'' of ''niet doen''.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je eigenlijk bedoeld. Ik vind het prima dat je definitief wilt stoppen met drugs (speed). Als je dit stelt had je dus problemen met je gebruik neem ik aan.
Dan hoop ik dat je kàn volhouden......

Intoxicated

Wijs gebruiker
Deranged zei:

Kan ik hieruit aflezen dat je weer bent begonnen?

edit: ik neem aan dat solidius hetzelfde bedoelde...

Psilo

Bewuste gebruiker
Ik vind het knap dat je een knoop doorgehakt hebt, maar kun je eens vertellen wat je echte reden is om nu definitief te stoppen?

Ik heb enkele keren in mijn leven de knoop doorgehakt tegenover een goedje....
Dat goedje was telkens Nicotine
Speed lijkt me van een andere generatie?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ow, omdat je ineens weer een verhaal verteld over de essentie van vandaag... haha

En omdat er in dat stukje staat dat je vandaag bent 'ontmaskerd' als derde cokesnuiver, en je daarna dit zegt: iets totaal anders gebruikt

Dus je bent weer begonnen en bedoelde het niet duidelijk te maken in dat bericht of had ik gewoon gebruikte moeten lezen?

Deranged

Badass junkie
Dat was niet vandaag maar begin van het jaar dat men een sealtje met witte resten vond dat zou duiden op mijn zogenaamde cocaine gebruik. Uiteindelijk heb ik verteld wat het nou echt was maar dat maakte weinig verschil. Vanaf vandaag gebruik ik helemaal niks meer, nog niet eens alcohol. Ik rook alleen nog zware shag waar ik ook graag vanaf zou willen maar het moeilijkst blijkt van allemaal.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Dat was niet vandaag maar begin van het jaar dat men een sealtje met witte resten vond dat zou duiden op mijn zogenaamde cocaine gebruik. Uiteindelijk heb ik verteld wat het nou echt was maar dat maakte weinig verschil. Vanaf vandaag gebruik ik helemaal niks meer, nog niet eens alcohol. Ik rook alleen nog zware shag waar ik ook graag vanaf zou willen maar het moeilijkst blijkt van allemaal.

Men=ouders?
als dat het geval is dan is coke=speed.
Ik zou dat stoppen met roken lekker even uitstellen met een maandje of zes.
Als je daarna niets meer gebruikt hebt kun je gaan denken aan je nicotinegebruik. Alles op z'n tijd toch?

Deranged

Badass junkie
Psilo zei:
Ik vind het knap dat je een knoop doorgehakt hebt, maar kun je eens vertellen wat je echte reden is om nu definitief te stoppen?
Bijna een jaar vrijwel elke weekend speed gebruikt en dat is gewoon lang genoeg geweest. De speed kwam als een verrassing, ik dacht over mijn hoogtepunt heen te zijn maar af en toe gebruikte ik nog eens wat incidenteel. Zo ook speed, ik zou dat gewoon voor een keer incidenteel gebruiken zoals ik dat ook wel eens deed met coke, XTC of paddo's.

Het bleek echter wat langer te duren dan verwacht en nu bijna een jaar later heeft dat ene weekendje speed voor een keertje toch wel lang genoeg geduurd. Een voordeel ervan is wel dat ik door de speed vanzelf ben gestopt met blowen en teveel drinken wat ik al best lang deed en eigenlijk vrij normaal was geworden, door de speed ging ik inzien dat ik dat gewoon uit gewoonte deed en nauwelijks nog iets aan vond. Ook is ondanks het speedgebruik in de plaats mijn geheugen wel behoorlijk herstelt sinds ik ben gestopt met blowen.

Psilo

Bewuste gebruiker
Dat klinkt allemaal mooi. Als je nu werkelijk gestopt blijft dan is de speed een goede "therapie"geweest voor die andere stofjes.

De vraag is natuurlijk of je in de toekomst jezelf nog wil toestaan om een lijntjes S. te nemen?
Of heb je nu werkelijk het gevoel dat je dat NOOIT meer doet?
Nooit meer> Lijkt mij een moeilijke beslissing.

In mijn leven is er geen stofje waarvan ik zou kunnen zeggen dat ik dat nooit meer doe...... ( ik kan die belofte niet maken)

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Dus ik ben eindelijk weer

MAATSCHAPPELIJK GEACCEPTEERD!
.

Misschien troost het je enigzins,maar alcoholisten worden toch ook niet maatschappelijk geaccepteerd. Als is het natuurlijk meer dan een wekelijkse speed-snuiver.......

Deranged

Badass junkie
Sinds ik zomaar ineens elke week aan de speed zat zeg ik geen NOOIT meer. Het leven zit blijkbaar vol zieke verrassingen en ik denk dat ik nog wel eens wat zal gebruiken maar voorlopig iig ff niet, en hopelijk ook niet meer zo regelmatig. Ik heb harddrugs jaren incidenteel weten te houden en dat is voor mij eigenlijk meer dan genoeg.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Sinds ik zomaar ineens elke week aan de speed zat zeg ik geen NOOIT meer. Het leven zit blijkbaar vol zieke verrassingen en ik denk dat ik nog wel eens wat zal gebruiken maar voorlopig iig ff niet, en hopelijk ook niet meer zo regelmatig. Ik heb harddrugs jaren incidenteel weten te houden en dat is voor mij eigenlijk meer dan genoeg.

Dat lijkt mij een hele realistische opvatting.
In ieder geval succes ermee!

Bal0n

Badass junkie
Moet je er wel op letten dat je nu niet weer veel gaat drinken en blowen, wat je hiervoor deed?

Deranged

Badass junkie
Blowen iig niet, ik rookte laatst mijn eerste joint in een half jaar en het was nog steeds net of het pas een dag geleden was. Drinken is niet echt mijn ding, kan er absoluut niet mee omgaan en resulteert telkens weer in niks als gezeik. Dus daar heb ik ook weinig zin in, misschien incidenteel een keertje maar absoluut niet meer elke week.

Psilo

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Maar je weet wat de echte cynisten zeggen he, shit happens. :smoke:

hahaha,

ja ik weet wat ze zeggen.....(of wat ik ook bij mezelf zou denken....helaas)
Maar voor jou i.i.g. succes :mrgreen: (al heb je daarwaarschijnlijk geen hol aan.....)

Dags

Bewuste gebruiker
superchill voor je dat je (denk ik) blij bent dat je je speeddingetje stopt.

Maar wat ik echt niet kan bevatten is dat mensen speed zo chill vinden, ik heb het een week geleden voor het eerst gedaan en ik vond echt de saaiste drug ever. Echt alleen maar wakkerheid en een vage waas..... Handig om een nachtje op door te gaan, maarja......das wel een beetje makkelijk, het heeft behalve het feit dat ik tot 9 uur wakker ben gebleven weinig toegevoegd moet ik zeggen. Ik had trouwens ook niet veel genomen, iets van 0.4 gram verdeeld over 3 lijntjes/dingetjes

Waarom is speed voor jouw dan wel een tijd lang je enigste drug geweest deranged? Had jij er meer van of was die wakkerhied juist waar je naar op zoek was?

Psykaholik

Wijs gebruiker
Dags zei:
superchill voor je dat je (denk ik) blij bent dat je je speeddingetje stopt.

Maar wat ik echt niet kan bevatten is dat mensen speed zo chill vinden, ik heb het een week geleden voor het eerst gedaan en ik vond echt de saaiste drug ever. Echt alleen maar wakkerheid en een vage waas..... Handig om een nachtje op door te gaan, maarja......das wel een beetje makkelijk, het heeft behalve het feit dat ik tot 9 uur wakker ben gebleven weinig toegevoegd moet ik zeggen. Ik had trouwens ook niet veel genomen, iets van 0.4 gram verdeeld over 3 lijntjes/dingetjes

Waarom is speed voor jouw dan wel een tijd lang je enigste drug geweest deranged? Had jij er meer van of was die wakkerhied juist waar je naar op zoek was?
dan was het wss rommel dat van jou.
0.4 gram is ook niet veel voor het fel te voelen maar als het je eerste keer was dan viel je om 9 uur smorgen wel echt niet in slaap.

Bovenaan