gewond aan de speed

Ik ben maandag geopereerd aan mijn been, geen zware operatie en ik huppel alweer vrolijk rond.
Nu wil ik morgen op een feest als ik misschien instort een snuifje speed nemen, ben niet van plan veel te gebruiken. Weet iemand of dat uberhaupt oke is met een gehechte wond? Of mag ik eigenlijk nieteens drinken?

caatje

Badass junkie
Alcohol verdunt je bloed dat dat lijkt me niet verstandig. Waarom wacht je niet even met snuiven totdat je genezen bent? Ik denk niet dat het kwaad kan maar zou voor de zekerheid het gewoon nog even overslaan.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ook al was het geen zware operatie, het lijkt me niet verstandig om zo vlak daarna alweer aan de pep te gaan. Ik weet uit ervaring dat speed gewoon niet bevordelijk is voor het geneesproces. Ook een klein beetje speed kan al genoeg zijn om de weerstand te beinvloeden. Ik weet uit ervaring dat piercings en tattoo's bij mij ook makkelijker gingen ontsteken na speedgebruik en dat zijn maar hele kleine wondjes. Ik zou als ik jou was, gewoon toch even lekker wachten totdat je been weer helemaal beter is en dan pas weer wat gaan gebruiken.

Heb je nog lekker wat om naar uit te kijken toch? Kan soms ook heel leuk zijn!

Bedankt!
Normaalgesproken zou ik ook sowieso wachten tot ik helemaal genezen was, maar ik kijk al zo lang uit naar deze party. Je kent het wel.
Ik heb het ziekenhuis gebeld en alcohol drinken is tot mijn verbazing geen probleem.
Dat andere durfde ik uiteraard niet te vragen.
Ik zal jullie advies meenemen en het daarbij houden.
Hoor inderdaad vaker dat wondjes en piercings na drugs makkelijk ontsteken dus dat lijkt me een goede waarschuwing..

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
is wel mogenlijk maar het beinvloed idd je weerstand,, maar dat doet wiet ook,, en dat is ook geen probleem, uiteraard is speed wel iets anders dan een wietje maar tog:P iig goed dat je het niet heb gedaan :tearsofjoy:

Pikachu

Wijs gebruiker
Lijkt me geen goed idee, door de speed voel je je been misschien minder goed en ga je misschien te ver met dansen waardoor je het genezingsproces benadeeld.

L

Lid 6909

Gast
True, maar ik denk dat je best een paar lijntjes kan nemen, zolang je er maar genoeg bij drinkt en je vitamientjes slikt voor je weerstand :grin:

cobhc

Belezen gebruiker
gnuxx moet je niet geloven die gast praat alleen onzin
Zoals alle mensen al hebben verteld tast speed je weerstand aan ik mocht zelfs na een operatie 10 dagen niet roken heb dat eigenwijs toch gedaan en zit nu al 3 maanden te tobben met een ontsteking aan mijn lymfe klieren

Immo

Badass junkie
cobhc zei:
Zoals alle mensen al hebben verteld tast speed je weerstand aan ik mocht zelfs na een operatie 10 dagen niet roken heb dat eigenwijs toch gedaan en zit nu al 3 maanden te tobben met een ontsteking aan mijn lymfe klieren

Roken en speed gebruiken zijn ook wel 2 heel verschillende dingen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Immo zei:
cobhc zei:

Roken en speed gebruiken zijn ook wel 2 heel verschillende dingen.
Ze helpen beiden wel je weerstand om zeep.

cobhc

Belezen gebruiker
Het was om aan te geven dat als roken zulke dingen veroorzaakt je er bij speed donder op kan zeggen want dat is wel wat slechter voor je :wink:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik vind het ongelovelijk dat het idee om pep te snuiven terwijl je nog een gehechte wond hebt, überhaupt in je hoofd is opgekomen. Je weet uit ervaring vast wel dat amfetamines je hele lichaam vergiftigen (stinkende pep zweet) en ik heb wel eens mezelf verwond onder invloed van pep. Nou, die wond zit er nu nog steeds. Hij is dan wel genezen, maar het weefsel dat "herstelt" is dat is gewoon DUIDELIJK vergiftigd in de herstelling.

darkpsy84

Newbie
dagdagelijks gebruik is voor mij al te lang normaalste zaak ter wereld en sta op een wachtlijst voor opname om af te kicken.
krijg ik natuurlijk een sportongeval met hielbeenbreuk als gevolg waardoor ik 8 dagen in't ziekenhuis heb gelegen. tijdens die opname heb'k niks gebruikt maar was nog geen 3 uur thuis of't was weer zover. gisteren bleef mijn kruk ergens achter haken en heb ik uit reflex mij met mijn voet opgevangen en is de operatiewond gedeeltelijk opengesprongen vermoed ik.
Nu is mijn vraag of speed een negatief effect heeft op de doorbloeding van een wonde want dan kan ik beter zo snel mogelijk terug naar't ziekenhuis gaan ook al heb ik woensdag een controle-afspraak?
want als er iets verschoven is in mijn voet moet ik waarschijnlijk toch terug geopereerd worden en ga'k vragen om rechtstreeks van heelkunde naar hun psychiatrische afdeling opgenomen te worden zodat mijn wonde degelijk kan genezen want heb jammer genoeg het karakter niet meer om eraf te blijven als ik thuis zit. weet iemand of dit mogelijk is want normaal wijst de huisarts u naar die afdeling door?

PS ik ben belg, vermoed dat het in nederland anders werkt, gelieve hier rekening mee te houden bij jullie antwoord anders handel ik vanuit verkeerde informatie :confused:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Open even een nieuw topic met je eigen vraag/verhaal a.u.b., je schrijft nu onder een topic van 6 jaar oud. Bij een eigen/nieuw topic krijg je meer en specifiekere antwoorden.

Bovenaan