GHB DODELIJK

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik gebruik veel ghb maar als ik enkele dagen stop kom ik tot besef dat ik gelukkiger ben zonder.
Het is de verleiding en de beloning van ghb die me altijd terug doet komen

andise

Experimenterende gebruiker
Onze dochter is vandaag opgenomen op itensive care met de delier ademhalingsstoornis en een hartritmestoornis

tevens leek haar bloed blauw

andise

Soma zei:
andise zei:
ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet

Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is

Ja, ik kan een hele dag zonder GHB. Ik kan zelfs een hele week zonder GHB. :rolleyes:. En als je wil blijven doorgaan tot GHB de wereld uit is dan mag je je hele leven blijven waarschuwen, vrees ik. Drugs kun je onmogelijk de wereld uit helpen.

Jouw probleem is gewoon dat je verblind bent door woede. Woede die je nu wil afreageren op de GHB. Dat spul kan er ook niet aan doen dat je dochter verslaafd is hoor. Probeer nu toch gewoon eens in te zien dat het probleem niet bij de drug ligt, maar bij de gebruiker.

ik ben totaal niet woedend op GHB maar wel met de laksheid waar gebruikers het mee innemen zonder de gevolgen er van onder ogen te zien ik zal niet zeggen dat er bewuste gebruikers zijn de meesten durven niet uit te komen voor hun gebruik er is over deze drugs in de wetenschap te veel niet bekend.....

3970

Wijs gebruiker
andise zei:
Onze dochter is vandaag opgenomen op itensive care met de delier ademhalingsstoornis en een hartritmestoornis

tevens leek haar bloed blauw

Erg vervelend, maar ga je dat nu in elke GHB-gerelateerde topic zetten?

Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink:

Als mensen hun ervaring, frustratie, woede of wat dan ook kwijt willen, laat dat dan.

En nogmaals:

En door mensen als hierboven blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen en nodig hebben, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere 'alles in de hand hebbende users'die vervelende opmerkingen maken.

http://ghbvh.hyves.nl/

3970

Wijs gebruiker
Passiebloem zei:
Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink.

Ik post hier omdat ik het kan. En volgens mij weet je helemaal niets van mij of mijn GHB gebruik, knipoog of niet.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..

andise

[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..

Dagelijuks gebruik komt idd voor bij alle soorten drugs ben ik helemaal met je eens alleen het ene verschil is dat het afkicken van GHB gevaarlijker is dan bij de andere soorten drugs de grilligheid van GHB dat is een van de problemen daar komt bij dat je moet afkicken met GHB er is geen vervanging voor zoals met heroine (methadon).
Net nog even gesproken met een arts van VNN ook deze is radeloos als het om GHB gebruik gaat daar er geen optie in nederland is om gecontroleerd afte kicken van GHB over ongeveer 6 maanden komt er in het noorden een kliniek waar dit wel mogelijk is

candise

[SF] Safiertje zei:
aapie zei:

is idd heel zeker bullshit ! ik ben jaaaaren zeer verslaafd geweest aan speed , zonder speed kon ik mijn gewone dagdagelijkse dingen echt niet meer doen, zonder speed bleef ik gewoon in een soort van coma in mijn bed liggen ... ik kon weken blijven liggen bij manier van spreken, ... ik nam dan ook wel niet gewoon maar een grammetje, neen, ik zat echt aan een gram of 10 per dag, ik spoot mijn speed , voor 1 shot gebruikte ik gewoon 1 gram ! gelukkig ligt die periode al ver achter mij, maar speed is gewoon een heel verradelijke drug, de eerste keer dat ik speed gebruikte ben ik eigenlijk gewoon nooit meer gestopt ! dus zeg aub nooit niet meer dat je enkel aan ghb of aan heroine kan verslaafd raken ! wees blij dat je niemand kent die dit dagelijks gebruikt, wil gewoon zeggen dat je niet in dat milieu zit !

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is

andise

Extrm-Bzar zei:
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is

Het is wel een lichammlijke verslaving die gaat optreden bij elke dag gebruik blijkbaar neem je niet alteveel G per keer en in het weekend maar pas op het is een sluipende killer en afkicken is al helemaal niet te doen voor een verslaafde

Atropa

Bewuste gebruiker
Onder je nagels kun je soms zien dat er wat paarsheid verschijnt, dit is een lichte vorm van verminderde zuurstof toevoer. Vaak gaat het verschijnsel gepaard met slapende handen en voeten die 'stijf' staan.

Alleen 's weekends gebruiken is geen punt, maar zorg ervoor dat je nooit langer dan 6 uur onafgebroken onder invloed bent, waarna je minimaal 12 uur niets moet nemen. En doordeweeks helemaal niet gebruiken.

Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.

Een goede vriend van me gebruikt incidenteel nog steviger dan ik en werd alleen wat duffer en en wat lichte koorts de dagen erna. Terwijl ik niet door het leven kon zonder een buisje in me binnenzak. Voelde me net een diabetes patient die altijd insuline bij zich moet hebben.

Een member die me PM'de was na slechts enkele dagen al afhankelijk.

andise

K.nurft zei:
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?

Onze dochter is afgelopen woensdag opgenomen op de IC daar hebben ze haar inslaap gebracht (coma) Donderdag is daar de verslavingsarts op bezoek geweest de belde mij dat ze graag GHB wilden ivm de sterkte van de oplossing daar de medicinale GHB maar een oplossing heeft van 40% in de drugswereld is deze vaak sterker.

Deze GHB die ik gebracht heb hebben ze nagemaakt in het ziekenhuis en ze is begonnen met een dosering van 6ml per uur deze wordt nu perdag met 1 ml afgebouwd ze zit nu op 3ml en wordt nog steeds in slaap gehouden. morgen hebben we een gesprek met een arts van de IC dan horen we meer.

Even een tip voor de mensen die ook willen afkicken zorg dat je G bij je hebt of dat men eraan kan komen van de dealer waar je het altijd vandaan hebt.

andise

Even een Update

Nu alweer 2 en een halve maand gelden dat ze opgenomen is geweest is het volgende relaas.

Onze dochter is van de GHB af ook de drank heeft ze weten te weerstaan blowen doet ze nog van 's morgens tot 's avonds laat .

De lichamelijke gevolgen die ze over gehouden heeft aan het avontuur met GHB en drank zijn de volgende:
Hartritme stoornissen, pijn op de borst, benauwdheid, opzetten van haar linker arm, verwardheid zo erg dat ze soms niet meer weet hoe een truitje aanmoet.

weet nog flarden van 2008 het merendeel is ze vergeten inmiddels woont ze weer zelfstandig maar heeft het nog zeer moeilijk met het dagelijks leven, ze staat onder controle van VNN heeft daar nog 2 maal per week gesprekken en deze regelt haar medicatie die ze nog steeds heeft.

tot zover deze update

*.exe

Belezen gebruiker
Beste Andise,

Denk je niet dat een deel van de klachten komt door het continu blowen? Hartritme stoornissen en verwardheid bv. kunnen naar mijn weten/ervaring ook door heavy wietgebruik veroorzaakt worden.

3970

Wijs gebruiker
Andise, ik heb geen zin om al je posts weer door te lezen, maar je gaf alle schuld aan de GHB, en nu blijkt dat je dochter ook een drankverslaving had? Volgens mij heb je daar nooit over gepraat voorheen....dat veranderd de zaak nogal m.i., denk je zelf niet? En verder ben ik het met exe eens vwb het wietgebruik.... Goed om te lezen dat ze iig van haar GHB en drankprobleem af is.

andise

3970 zei:
Andise, ik heb geen zin om al je posts weer door te lezen, maar je gaf alle schuld aan de GHB, en nu blijkt dat je dochter ook een drankverslaving had? Volgens mij heb je daar nooit over gepraat voorheen....dat veranderd de zaak nogal m.i., denk je zelf niet? En verder ben ik het met exe eens vwb het wietgebruik.... Goed om te lezen dat ze iig van haar GHB en drankprobleem af is.

door dat ze niet genoeg GHB meer kreeg stond op rantsoen van 150ml per 24 uur is er er toendertijd drank bij gaan gebruiken wat een verslaving is geworden ze is namelijk super verslavinggevoelig wiet gebruik doet in deze er niet toe de klachten zijn direct opgetreden na het afkicken en tijden het verblijf op de VNN en is dus wel degelijk te wijten aan drank en GHB misbruik

andise

*.exe zei:
Beste Andise,

Denk je niet dat een deel van de klachten komt door het continu blowen? Hartritme stoornissen en verwardheid bv. kunnen naar mijn weten/ervaring ook door heavy wietgebruik veroorzaakt worden.

zie mijn bovenstaande verhaal

Ali

Andise, fijn dat ze in ieder geval van de GHB af is......dat moet heel heftig geweest zijn; bij mijn eigen zoon heb ik diverse keren meegemaakt hoe vreselijk dat kan zijn zowel met behulp van medicijnen als Cold Turkey...

Ook ben ik "blij"dat inmiddels de media eindelijk het gevaar van GHB hebben opgepakt, mede door verslavingszorg. Zelfs in het Journaal werd er een paar keer melding van gemaakt. Mijn kind krijg ik er nooit meer mee terug maar misschien dat anderen nu wel beter geholpen kunnen worden door de kennis en inzichten die er nu WEL zijn.

Sterkte...Ali.

Ali

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 19 is 3 weken geleden overleden na drugsgebruik (GHB). Hij heeft zelf nog 112 gebeld om 8.15 uur, maar die hebben geweigerd te komen omdat ze 's nachts al 2 x voor "niets" waren geweest. Hij was bij zijn vriendin thuis en stond op de wachtlijst voor crisisopname detoxen, zoals dat zo mooi heet bij Brijder. Omdat hij verslaafd was geraakt aan GHB moest hij elke 3 uur blijven innemen, zonder zou hij een hartaanval kunnen krijgen of andere erge dingen tot aan de opname van Brijder toe, daar zou hij onder begeleiding en mbv medicijnen in 10 dagen afkicken. Aangezien GHB verslaving nog niet zo bekend is, is zijn situatie zwaar onderschat. Een uur later is hij aan een hartaanval overleden...dit is morgen 3 weken geleden.

Mijn hele lijf schreeuwt om mijn zoon, dit kind wat mij zo lief was, ondanks alle problemen die hij zelf veroorzaakte. Mijn hart doet letterlijk zo'n pijn, of iemand er een mes in gestoken heeft...

DIT BERICHT LAS IK NET OP HET VOOK ( vereniging ouders overleden kind) FORUM.
Weer een gezin kapot!!!!

Sarori

Bewuste gebruiker
De op het eerste gezicht zo onschuldige ogende nieuwe drug GHB laat zo langzamerhand steeds meer haar schaduwkanten zien. Helaas moeten er altijd eerst slachtoffers vallen voordat men wakker wordt en de ware aard van een drug naar boven komt.

Iedere drug is recreatief te gebruiken, maar het aantal alarmerende gevallen van GHB verslaving waarvan ik de laatste tijd kennis neem (vooral buiten dit forum om) doen mij de wenkbrauwen fronsen. Ik denk dat dit nog maar het begin is, het topje van de ijsberg zeg maar.

In ieder geval een waarschuwing voor diegenen bij wie het recreatieve gebruik uit de hand dreigt te lopen en bij wie GHB als dagelijks genotmiddel er in sluipt. Ik vind het altijd triest als een drug zo de overhand krijgt, dat een dagelijks functioneren zonder niet meer mogelijk is. Pas dan komen de schaduwkanten in alle helderheid naar voren en wordt het dagelijks moeten gebruiken een zelfgekozen gevangenis, waaruit het soms maar moeilijk ontsnappen is.

Ik hoop dat degenene die er aan zijn overleden - zij het postuum - een bijdrage kunnen leveren aan een grotere kennis over deze drug, haar gevaren en manieren om er op een verantwoorde wijze mee te kunnen stoppen. Dan zijn ze in ieder geval niet voor niets gestorven, hoe triest ieder geval op zich ook is.

Dempt men niet pas de put als het kalf al verdronken is?

3970

Wijs gebruiker
Dat is inderdaad verschrikkelijk om te lezen, zoiets gun je niemand, en hoop je zelf ook nooit mee te maken.( ik heb zelf ook twee jonge tieners btw...)

GHB is, zoals vele andere drugs, levensgevaarlijk als je verslavingsgevoelig bent en misbruik maakt van de drug. Wij gebruiken GHB 2 tot 4 x in de maand (laatste weken wat minder), en persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand er verslaafd aan raakt, maar goed, het tegendeel is al duidelijk bewezen hier. Juiste voorlichting is dan ook erg belangrijk, niet alleen over de risico's van GHB, maar ook over de juiste behandeling van een verslaving. Andise en Ali bedoelen het aboluut goed, alleen denk ik dat jullie de boodschap af en toe niet echt handig over probeerden te brengen op een drugsforum...maar daar hebben jullie natuurlijk ook gegronde redenen toe.

Voorlopig vind ik GHB nog steeds een leuke drug om af en toe eens te gebruiken, zolang je er "verstandig" mee omgaat is dat ook geen probleem denk ik.

Soma

Bewuste gebruiker
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de meeste druggebruikers hier meer over de gevaren en afkick van deze drug weten dan de meeste artsen.. Is het dan zo moeilijk om er even opzoekwerk over te doen?

martin van nu

Belezen gebruiker
Heb zojuist de eerste en laatste pagina van dit topic gelezen. (de rest zal ik zeker ook nog gaan lezen)
Ik sla er stijl van achterover hoe gevoelloos mensen hier in discussie gaan, met een vader die zijn zoon zojuist heeft verloren.
Hebben jullie dan totaal geen inlevingsvermogen?

Der zijn hier plekken zat om je mening over GHB, andere drugs en het verschil tussen drugsmisbruik en gebruikt te bespreken.
Is het nu echt nodig om er juist in dit topic zo keihard bovenop te springen?

Hij heeft zijn zoon nog niet gecremeert en der staan al reacties die regelrecht neerkomen op "ja gecondoleerd, ..... maar je snapt er niks van"
Heb een beetje respect en al heb je dat niet, heb dan op zijn minst het fatsoen om dat voor jezelf te houden.

Ik ben zelf altijd dol op keiharde discussie en ben nou niet bepaald een gevoelig iemand ofzo, maar jezus, der zijn grenzen hoor hee.

(edited)

Sarori

Bewuste gebruiker
No offence verder, maar ik vind jouw bijdrage nou ook niet echt heel erg gevoelvol.

Ik denk dat TS met dit topic heel wat heeft bereikt. Heeft echt niet gepost hier om alleen maar (oprecht gemeende) condoléances te krijgen. Het is wel een drugsforum hier en geen condolëanceregister.

martin van nu zei:
Der zijn hier plekken zat om je mening over GHB, andere drugs en het verschil tussen drugsmisbruik en gebruikt te bespreken.
Is het nu echt nodig om er juist in dit topic zo keihard bovenop te springen?
Ja! Juist dit topic roept daartoe op.

Het begint al met een grote waarschuwing. Er zijn zinnige dingen gezegd en ervaringen uitgewisseld. Soms heftig, soms minder heftig. Dat lijkt mij normaal als je met elkaar van gedachten wisselt over een drug die potentieel gevaarlijk is. Zelfs zo gevaarlijk dat deze verslaving (waarschijnlijk veel meer: de gebrekkige afkick daarvan, evt. nog in combinatie met alcohol) tot de dood kan leiden. En met die trieste aankondiging start ook dit topic....

Het genot, het plezier en de euforische roes van drugs hebben altijd een keerzijde. Er bestaat altijd ook een gevaar om die drugs te misbruiken, met alle gevolgen van dien. Dat is inherent aan drugs.

Dit forum durft op dat snijvlak te discusssieren en dat vind ik pure winst! :hearteyes:

martin van nu

Belezen gebruiker
Dit was geen aanklacht tegen eenieder die hier heeft gepost, maar voornamelijk een reactie op op de eerste pagina.

Dat de discussie zich in de loop van de tijd heeft ontwikkelt tot iets nuttigs, is alleen maar goed natuurlijk.
Nu ik het weer terug lees, had ik het mischien anders moeten formuleren, maar ik werdt een beetje pissig van de botte manier waarop een aantal lui reageerden op een uitspraak van iemand die net een dag eerder iemand verloren had.

Wellicht een beetje laat om daar nu nog over te beginnen.

Johanna*

Het is dan ook wel een forum voor gebruikers.. Hoe erg ik het ook vind voor deze ouders, maar hun kinderen waren waarschijnlijk ook niet voor dit soort rede vatbaar...

Ali

SORRY, dat IK geen gebruiker ben en toch een berichtje geplaatst heb! Wist niet dat dit verboden was. Gezien het aantal "views" hebben toch heel veel mensen dit gelezen en misschien wat voorzichtiger geworden? Alleen dat al zou mij een goed gevoel geven!

......niet voor rede vatbaar?? Je moest eens weten!!

3970

Wijs gebruiker
Ali zei:
SORRY, dat IK geen gebruiker ben en toch een berichtje geplaatst heb! Wist niet dat dit verboden was. Gezien het aantal "views" hebben toch heel veel mensen dit gelezen en misschien wat voorzichtiger geworden? Alleen dat al zou mij een goed gevoel geven!

......niet voor rede vatbaar?? Je moest eens weten!!

Begrijpend lezen is een kunst die helaas niet iedereen machtig is... :rolleyes:

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
Nooit geweten dat GHB zo gevaarlijk was?
En heeft je lichaam het echt NODIG? Zoveel zelfs dat ze je in het ziekenhuis ook ghb meoten geven?
Klinkt behoorlijk ziek allemaal.
Ik geloof best dat het gevaarlijk is, maar het komt ook wel een beetje over als propaganda.
Ik bedoel jaarlijks sterven er ook rond de 500 mensen door pijnstillers (waarvan ongeveer 10%) meer nam dan de aangeraden hoeveelheid. En dit gaat niet over de mensen die voor zelfmoord gingen.
V

Jackie

Newbie
Ali zei:
Hallo allemaal,

Mijn zoon van 19 is 3 weken geleden overleden na drugsgebruik (GHB). Hij heeft zelf nog 112 gebeld om 8.15 uur, maar die hebben geweigerd te komen omdat ze 's nachts al 2 x voor "niets" waren geweest. Hij was bij zijn vriendin thuis en stond op de wachtlijst voor crisisopname detoxen, zoals dat zo mooi heet bij Brijder. Omdat hij verslaafd was geraakt aan GHB moest hij elke 3 uur blijven innemen, zonder zou hij een hartaanval kunnen krijgen of andere erge dingen tot aan de opname van Brijder toe, daar zou hij onder begeleiding en mbv medicijnen in 10 dagen afkicken. Aangezien GHB verslaving nog niet zo bekend is, is zijn situatie zwaar onderschat. Een uur later is hij aan een hartaanval overleden...dit is morgen 3 weken geleden.

Mijn hele lijf schreeuwt om mijn zoon, dit kind wat mij zo lief was, ondanks alle problemen die hij zelf veroorzaakte. Mijn hart doet letterlijk zo'n pijn, of iemand er een mes in gestoken heeft...

DIT BERICHT LAS IK NET OP HET VOOK ( vereniging ouders overleden kind) FORUM.
Weer een gezin kapot!!!!

Het gaat dus hier over MIJN zoon.
Ik zit hier niet op een condoleance te wachten, ik hoop alleen dat er misschien een paar mensen de boodschap begrijpen: bij dagelijks gebruik is GHB SUPERverslavend...en in veel gevallen WEL dodelijk (denk dan aan nieren, hart, lever, bloedvaten ed). Mijn zoon heeft dit niet geweten, geloofde eerder de zgn "mooie" verhalen vd kenners.

Dus voor degenen met hersenen hier: hou het bij recreatief (sporadisch) gebruik en laat je niet door de "mooie" verhalen vd kenners hier voor de gek houden: zij kunnen hun onjuist later niet meer in een berichtje plaatsen: slechts hun ouders/nabestaanden!!!!

Jackie

Newbie
Nog even: bij dagelijks gebruik bedoel ik dus niet dat je pas na een week of 2 weken dagelijks gebruik lichamelijk verslaafd kan zijn, nee: DIT KAN AL NA 3 DAGEN ZO ZIJN !!!!

En juist omdat gebruikers dit NIET verwachten, is het zo'n sluipende verslaving!

Zie mijn 2 berichtjes (meer zullen er niet komen) puur als extra info en ga fijn verder met waar jullie mee bezig zijn, maar asjeblieft niet dagelijks gebruiken nu je het weet ???????

Soma

Bewuste gebruiker
Van drie dagen onafgebroken GHB-gebruik ga je echt geen lichamelijke verslaving krijgen waar je van sterft hoor. Mss kan je je wel een beetje angstig en ongemakkelijk voelen, maar dat is peanuts vergeleken met een zware GHB-verslaving.

martin van nu

Belezen gebruiker
Soma zei:
Van drie dagen onafgebroken GHB-gebruik ga je echt geen lichamelijke verslaving krijgen waar je van sterft hoor. Mss kan je je wel een beetje angstig en ongemakkelijk voelen, maar dat is peanuts vergeleken met een zware GHB-verslaving.

Dat staat er ook niet!

Soma

Bewuste gebruiker
Jackie zei:
Nog even: bij dagelijks gebruik bedoel ik dus niet dat je pas na een week of 2 weken dagelijks gebruik lichamelijk verslaafd kan zijn, nee: DIT KAN AL NA 3 DAGEN ZO ZIJN !!!!

Wat staat er dan wel?

martin van nu

Belezen gebruiker
@Stoma

De stelling was dat je er na 3 dagen gebruik, lichamelijk verslaafd aan kunt zijn.
EN er werd eerder gesteld dat GHB dodelijk kan zijn.

Er staat niet, wat jij er van maakt.
Namelijk dat er zou staan, dat de ONTHOUDINGS effecten van 3 dagen constand gebruik, dodelijk zouden kunnen zijn.

Er staat trouwens ook niet dat een verslaving van 3, dagen net zo erg is als eentje van 3 jaar.

Als je het gewoon goed en rustig leest (er vanuit gaand, dat je over die vaardigheid beschikt)staat er totaal niks onredelijks
Je reactie sloeg dus helemaal nergens op.
Probeer je iets toe te voegen, of wil je alleen maar laten zien, hoe goed jij het wel niet allemaal weet?
Of ben je gewoon boos omdat iemand iets negatiefs over GHB zegt?
Je zou toch denken dat een ouder van iemand die er aan overleden is, recht van spreken heeft?

Als er nou totale onzin werd opgeschreven, kon ik het nog begrijpen dat je er op een betweterige toon tegenin gaat, maar wat er gezegt werdt was vrij objectief.
Sterker nog, recreatief GHB gebruik wordt door deze persoon, zelfs na wat er gebeurt is, niet eens keihard afgekeurt.

Bovenaan