GHB probleem!

Discussie in 'GHB' gestart door Raver, 15 sep 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sprokkie

Sprokkie Belezen gebruiker

Goed besluit, zorg dan ook: (ken mezelf bijvoorbeeld ook :) dat je ook geen toegang meer hebt tot dit nummer. Dat mocht je cravings krijgen de drempel veel hoger is.
    Weet ook mocht je het echt willen dan lukt het toch wel. Maar een klein drempeltje/muurtje kan er voor zorgen dat de emmer net niet overloopt...
    Wauw vind ik wel knap van...
    Heel erg sterk advies.

Het opschrijven , wat je al deed natuurlijk, kan je altijd heel erg helpen. Het erover schrijven/praten zorgt er voor dat je er over nadenkt en daardoor er toch iets mee doet !

Raver, ook voor jou is er zonneschijn na de regen. Vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat het op een gegeven moment vertrouwd en veilig is in de put/negatieve/depressieve gedachtes. Maar ook langzaam , (vaak te langzaam), kunnen er dingen veranderen. Probeer altijd bij jezelf te blijven (dit doe je volgens mij al heel erg en blijf dit dus doen !). En sta open voor hulp van anderen. Ook al irriteert dit (professionele)vaak.

Raver vindt dit leuk.
  2. Sprokkie

Waarschijnlijk lief bedoelt:
    Maar vind het erg heftig om zoiets voor te stellen , ook al bedoel je het goed en zou het kunnen helpen vind ik het aanraden van gebruik van LSD ( ook al zeg je microdoseren maar in hoeverre word dat opgevolgd????? ) niet verstandig bij verslavingen/psychische problemen zonder directe professionele hulp ..

Lizz en Raver vinden dit leuk.
  3. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

Bedankt voor je reactie! Je voorgaande situatie lijkt sprekend op die van mij, ook dagelijks blowen en wekelijks speed gebruik. Heb de laatste tijd net als jou ook angsten na een avondje speed (als het uitwerkt), dit komt denk ik door slaaptekort in combinatie met het uitwerken van de speed. Na jouw verhaal te hebben gelezen ben ik er van overtuigd om nooit ghb te gaan gebruiken. Heel sinister goedje, ik denk dat je dit middel qua schade/verslaving kan vergelijken met heroïne.

4. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik denk inderdaad dat GHB in dezelfde gradatie als Heroïne. Zeker als het om verslaving gaat.

Blij dat m'n verhaal indruk bij mensen!

Biebke vindt dit leuk.
  5. Sprokkie

Weekend goed doorgekomen Raver ?

6. Biebke

Biebke Newbie

Dat hoop ik ook? Mij heeft het ook helaas na maanden clean zijn in zijn greep gehad. Ondanks de nare ervaringen die Raver en anderen hier ook gedeeld hebben. Zo kan ik lang clean blijven, maar opeens voor de bijl gaan. Ik gebruik sinds gisteren de laatste 5 dagen van het Diazepam schema uit een stukje wat iemand ooit eerder heeft gemeld. Veel hoge dosissen heb ik gelukkig niet nodig het helpt goed en ik bouw het netjes af. Zonder Diazepam heb ik onwijs lopen trillen vrijdagnacht. Waarom ik toch weer voor de bijl ben gegaan? Ik zou het niet weten. Een heerlijk gevoel is het, wat telkens de boel erger maakt bij mij tot aan ellende toe. Wel eindelijk weer wat geslapen. Met andere woorden, mijn teller gaat ook weer op “0”

Wel is mijn eetlust echt 0,0 momenteel.

Laatst bewerkt: 7 nov 2017
  7. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ja zeker! Geen ghb meer gehad gelukkig.

Wel rook ik hier en daar wat wiet.

Laatst bewerkt: 7 nov 2017
    Sprokkie vindt dit leuk.
  8. pistebully

pistebully Newbie

Kerel.. hoe gaat het met je ? Ik zit hier ook flink in de nesten. Ik heb een bedrijf, prachtige dochter , prachtige vrouw. Ik heb geen stabiele inname, gebruik klakkeloos wat, de 1e dag wat meer dan de ander, kan gerust de dag doorkomen met 3 of 2 ml per 3 uur, maar de wil is er gvd niet! Gebruik al meer dan een jaar diazepam om in slaap te komen.. heb sinds gisteren Baclofen 25 mg weten te bemachtigen. Iemand een idee hoe ik hier van ga komen ? Kliniek is geen optie, ivm mijn bedrijf, koophuis enz. GreetZ

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Ambulante hulpverlening is dan mogelijk. Dan krijg je intensieve hulp terwijl je niet bent opgenomen. Met hulp op deze manier zal je nog steeds echt moeten willen! Echt, dus niet van och ja ik doe een poging maar echt willen. Zo lang de echte wil er niet is zal stoppen niet lukken. Ook al zou je je wel laten opnemen. Met ambulante hulp moet je nog steeds vreselijk sterk zijn. Met een echt dikke ghb verslaving wordt toch vaak het beste resultaat geboekt met een opname. Ligt er natuurlijk wel aan waar ook.
    Vertel het je gezin. Zonder hun steun wordt het ook erg lastig. Stiekem afkicken werkt niet echt. Succes!

pistebully vindt dit leuk.
  10. Biebke

Biebke Newbie

Fijn te lezen dat je niet de enige bent. Al lijkt het er verdomd veel op. Sterkte!

pistebully vindt dit leuk.
  11. pistebully

pistebully Newbie

Absoluut niet ! Alleen wij komen hier eerlijk vooruit. Ik kom uit Hoogeveen, maar het is hier echt een ramp ! Ik ken er zat, kan ze niet op 10 handen tellen. Ik ken er ook zat, die waren 2 jaar verslaafd en zijn zo Coldturky gekapt zonder ernstige complicaties.. wel tijdelijk last gehad van slaapproblemen maar meer ook niet. Ik zit er ook aan te denken! Rommel weggooien, heb Oxa 50 en Dia, Baclofen 25 zat.. ben nu ongeveer een jaar bezig met dikke tussenpozen of kan ik beter afbouwen ? Mijn vriendin weet er vanaf ! Ze gaat me helpen.. Raver ik vind het echt kut voor je man ! Je angst en paniek stoornis zullen hierin ook een grote rol spelen.. ik ben er van overtuigd dat het meeste ook tussen iedereen zijn oren zit. Maak jezelf niet gek, zorg dat je er vanaf komt, wat ik ook moet doen en voor altijd er vanaf blijven, drugs is niks voor ons. Ik wens je al het geluk toe en zorg dat je er bovenop komt. Zorg voor structuur in je leven (afleiding).. heb je een baan ? Greetz

12. pistebully

pistebully Newbie

Sterkte en Succes! Zou zo'n dia schema ook niet iets voor mij zijn ?

Greetz

13. Raver

Raver Belezen gebruiker

Afkicken van GHB dmv Diazepam kan alleen als je niet tijdens de nacht gebruikt en minder dan 50ml per dag gebruikt dacht ik.

14. Biebke

Biebke Newbie

Klopt inderdaad

15. pistebully

pistebully Newbie

Heb gisteren Baclofen gehad maar ben toch met me domme kop door gaan gebruiken terwijl ik er eigenlijk geen behoefte naar had. Ik voel me nu echt bagger en hoeveel ik ook gebruik, voel niks niet beter. Probleem ?

16. Sprokkie

Heel goed Raver !! Gaat volgens mij zo langzamerhand de goede kant op !

17. Biebke

Biebke Newbie

Heel eerlijk, durf ik het je echt niet te zeggen. Ook omdat je al aangaf al lang Diazepam slikt. Klote hoor, sterkte

18. Biebke

Biebke Newbie

Raver, succes voor morgen !!

19. Raver

Raver Belezen gebruiker

Sinds vandaag opgenomen in 'n kliniek in Den Haag. Dit voor 7 weken!

20. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

Heel veel succes, hoop dat het een beetje te doen is voor je.

Raver vindt dit leuk.
  21. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist

Succes Raver, wil je een dik compliment geven voor je kracht en doorzettingsvermogen! You can do this! :handfist:

Raver vindt dit leuk.
  22. Raver

Raver Belezen gebruiker

Het gaat goed komen!

Dit is de enige manier voor mij om een punt te zetten achter m'n actieve verslaving. Alleen lukt het niet meer, gebruik ik geen GHB dan ga ik wel drinken, blowen of benzo's slikken. Het is voor mij zo'n mentale obsessie om m'n gevoelens te dempen.

Laatst bewerkt: 9 nov 2017
    SanneBanne vindt dit leuk.
  23. Biebke

Biebke Newbie

Netjes!

Ik herken mezelf hier ook wel in. Nuchter blijven kan lang goed gaan, maar ineens weer trek in ghb, of als dat er niet is drank op momenten dat het kan. Of andersom. Vermoeiend, en zeker niet makkelijk om er zo goed als een punt achter te zetten, voor mij althans. Maar ook ik ga ervoor.

Succes Raver! En post je zo nu en dan, als dat mag van daar?

24. m0i4k0e

m0i4k0e Newbie

Top man! heb je verhaal gelezen en ik kan het me niet voorstellen hoe het is maar als ik het lees lijkt het mij zwaar kloten!

Je bent baas over je eigen lichaam onthoudt dat, heel veel succes!

Raver vindt dit leuk.
  25. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Raver er is maar één ding dat jou zal helpen en dat is jou eigen WIL !! Zoals ik je lees zal dit wel lukken onder begeleiding, ik wens je ook heel veel sterkte en kracht toe.

Ik ben zelf in 2008 begonnen GHB zelf te maken en werd ook heel gauw 5 ml binnen 2 uur. Dus om het uur, best onwijs link en meestal out. Helaas riep de maatschappij me weer op, of was het mijn geluk ? Want pas toen merkte ik hoe zwaar het is, en sorry, het is echt gevaarlijker dan hero, want cold Turkey is dodelijk. Ik moest wel stoppen, en wat een doodsangsten man, ik kan het niet eens na vertellen. Ik heb het uitgetrokken, naar 3 uur, 4 uur etc. toen begon ik pas te minderen, van 6 of 5 ml naar 4 ml. 3 ml een beetje zo heb ik het gedaan. Naar 2 ml en tijdens het werk zgn. af en toe een slokje fris met 2 en 1½ en 1 en een half jaar op ½ ml gedaan om depressies en terugval te vermijden. Heb me zelf en tijd van een jaar gegeven. Best wel kut, moest het steeds zelf maken ja. Moest present zijn op dat werk, anders was me dit nooit gelukt. Bij mij was het de angst om te sterven, vaak genoeg met een oxazepam 50 mg in bed liggen bidden om mij nog een dag te laten leven. Ben niet gelovig of zo, maar ik moest ja iemand vragen. Dat werk, mensen bouwden op mij, gaf ook veel stress, maar ook die verantwoordelijkheid. Eigenlijk heb ik daar niet veel mee, wetten doe ik niet aan. Eigenlijk...; ) Maar ja ik noem het wel mijn geluk, het was wel namelijk wel erg leuk werk.

Het is maar waar je voor kiest joh. Een middel/GHB mag nooit voor JOU kiezen. Oxa's 50 mg is wel even oké voor de nacht, nooit de wekker zetten gek haha.. ; ) Ja best een verhaal en wat en ellende of niet die klote GHB. Ik zeg nog steeds na 6 jaar dat ik verslaafd aan dat spul ben, ik durf het niet meer te gebruiken. Echt ook niet voor een keertje. Never en nooit niet meer. Ik hoop dat jij precies als ik, en dit lees ik wel uit jouw berichten, ook van jouw leven houd.

Jij gaat dat overwinnen Raver !! Jouw leven, wat is het jou waard ?

Mupkuh1969 vindt dit leuk.
  26. Raver

Raver Belezen gebruiker

Sterkte ^^

Momenteel heb ik best zware dagen binnen de kliniek. Voor de duidelijkheid, ik kom hier niet om te detoxen van middelen. Het is meer 'n nabehandeling.

Ik heb veel last van m'n angststoornis, en het gevoel gek te worden of de controle te verliezen. Het begint vaak met hyperventilatie en het gevoel er niet te zijn. Daarna begint de angst en ik voel me dan zo raar. Echt alsof ik mezelf niet ben, gedachten schieten alle kanten op en kan niet meer echt volgen wat er om me heen gebeurd. Het liefste vlucht ik dan naar me kamer. Het is echt verschrikkelijk gewoon. De spanning stijgt dan zo erg naar m'n kop dat ik helemaal zit te shaken. Als ik buiten was geweest had ik dan naar de benzo's gegrepen of 'n dosis GHB genomen. Dat is nou eenmaal mijn manier geworden van m'n angsten dempen.

Ik probeer het gewoon bij vandaag te houden, morgen zal het vast wel beter gaan.

Zijn er ex-GHB verslaafden die deze klachten herkennen? Is het wellicht nog langdurige afkick?

Raver.

27. Biebke

Biebke Newbie

Of het ook aan langdurig middelen mis / gebruik kan liggen weet ik echt niet. Dat wat jij beschrijft lijkt op wat ik voel als de Diazepam is uitgewerkt. Een week lang last vond ik al erg genoeg Pff. Doet de bacofen zijn werk wel al, en zijn de cravings al minder?

28. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik heb geen cravings in GHB, maar de Baclofen heeft niet kunnen voorkomen dat ik alsnog een kleine terugval heb gehad.

Daarnaast wil de arts binnen deze kliniek dat ik ga stoppen met het gebruik van dit middel. Omdat het dempend zou werken net als benzo's.

29. Biebke

Biebke Newbie

Gelukkig maar! En baclofen is op langer termijn ook niet echt de oplossing, denk ik. Ik vandaag nog 2 x 5 Mg Diazepam verdelen op de dag, en morgen de laatste 5 Mg. En dan, dan heb ik het toch maar weer gered.. voortaan met mijn tengels van downers afblijven, hoe moeilijk ook. Ik ben het als een soort van ‘beloning’ gaan zien. Dus ook voor mij zal het de komende tijd flink afzien. En maar hopen dat de come down van de Diazepam mee zal vallen Voor de rest die hier ook zo mee worstelt succes. Gelukkig zijn we niet alleen, al lijkt het van wel

30. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Laat je de angsten weleens bewust toe?

Dat gedachten nu ineens alle kanten op schieten, betekent dat dat je jezelf niet meer bent? Ik bedoel, zegt de hoeveelheid en intensiteit van je gedachten ook maar iets over jou? Was je op de tijden dat er "normale" gedachten waren meer 'jou' dan op tijden van veel intense gedachten? Dat je het als zo verschrikkelijk ervaart, kan dat ermee te maken hebben dat je steeds je gedachten gelooft en erin meegaat, in plaats van de stilte in de storm te zijn?

Niet dat ik wil zeggen dat je angst niets voorstelt, zeker niet. Maar misschien kun je dit allemaal gebruiken om iets over jezelf te leren. Je kunt te midden van angst en chaos zijn als een neutrale aanwezigheid. Je kunt ongedeerd blijven door zulke zaken door je aandacht strikt op jezelf te houden. Intensiteit (in pijn, angst, etc.) kan gebruikt worden om jezelf in die staat te krijgen.

Wat heb je te verliezen. Laat die angst eens super intens worden en kijk wat er dan gebeurd. Angst kan geen angst zijn als er geen weerstand van jou is. Weerstand is de brandstof van angst.

Mupkuh1969 en Raver vinden dit leuk.
  31. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik zal het meenemen Mindless.

M'n probleem is nou eenmaal dat ik echt teveel bezig ben met hoe ik me voel. En waarom ik me dan zo voel, in plaats van het toe te laten en de situatie te accepteren zoals hij is.

Graag zou ik willen leren m'n gedachten eens los te laten, me een keer niet constant druk maken om van alles en nog wat waar ik op dat moment gewoon geen grip op heb.

Ik ben vrijwel direct helemaal van slag als ik me weer eens slecht voel. Meteen worst case senario; bang voor een psychose of een hartaanval. Ik verlies mezelf dan volledig in die onrealistische senario's. Vandaag de dag als ik me normaal voel kan ik het prima relativeren. Maar dat wil me (nog) niet lukken als ik 'n slechte of mindere dag heb.

Het is een manier van denken die ik me door de jaren heen mezelf heb aangeleerd. En m'n manier om daar mee te dealen was vooral zelfmedicatie, nu dat wegvalt moet ik er dus mee gaan leren omgaan.

Ik heb het stempeltje angst en paniekstoornis gekregen van de psychiater. De behandeling daarvan bestaat vooral uit cognitieve gedragstherapie en/of ssri's. Na deze kliniek heb ik een afspraak staan bij m'n psycholoog, om eens te bekijken waar ik dan nog tegen aan loop. Het is belangrijk eerst een tijdje clean te zijn om goed te kunnen beoordelen wat de klachten precies zijn.

Raver.

Mindless vindt dit leuk.
  32. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Gelukkig is het geen onoverkomelijk probleem. Maar zo kan het wel voelen op momenten van intense angst.

In plaats van de insteek dat te willen leren:

Merk dát op dat alreeds helemaal gedistantieerd is van gedachten. Je hoeft niets te leren. Je moet alleen zien dat een "deel" van jou nooit meegaat in de mallemolen van gedachten en emoties. Vergeet grip willen hebben, want dat is nou juist de oorzaak van angst. Als je grip krijgt op een gedachte of situatie en die gedachte/situatie verdwijnt, dan moet je je grip weer hervinden in een andere gedachte/situatie. Zo moet je steeds van het ene naar het andere gaan en voelt het alsof je heen en weer geslingerd wordt door je gedachten. Dit is wat anxiety wordt genoemd. Laat juist de grip/het grijpen los en vind rust in geen grip hebben. Want in werkelijkheid kun je nergens echt grip op hebben. Het is een onzinnig idee dat we wereldwijd aanhangen.

Maar je weet nu dat dit onrealistische scenario's zijn. Dat is de weg uit de chaos: steeds meer bewustzijn van onbewust denken en gedrag. Wanneer je weer in je angst meegaat: herinner dat en word bewust. Zoals je zegt: we hebben ons dit aangeleerd. Het zijn uiteindelijk slechts gewoontes die vervangen moeten worden door de gewoonte van blijven waar je bent als dat wat niet in gedachten meegaat. En dat is niet iets wat je hoeft te worden. Dat ben je al, dus is het een kwestie van dat te blijven en dat niet te vergeten.

Stempeltjes zijn nog zoiets waarmee we "grip" op de zaak krijgen. Wees er scherp op dat je hiermee niet onbewust een patroon in leven houdt.

Nogmaals: grip is geen goed iets en moet zoveel mogelijk vermeden worden als je niet getormenteerd door angst wilt zijn. Dit betekent wel dat je eerst dwars door je angsten heen zult moeten gaan, want met het loslaten van grip zullen verdrongen angsten bovenkomen. Dit is een goed iets: dat is hoe onbewuste patronen doorzien en opgelost kunnen worden.

Raver en Roze olifant vinden dit leuk.
  33. Raver

Raver Belezen gebruiker

Bedankt Mindless!

34. Mupkuh1969

Mupkuh1969 Newbie

respect voor jou :thumbsup:

35. Summerdance

Summerdance Newbie

Hallo Raver, ik ben het.. Voormalig 'Biebke' Ik kan niet zomaar deelnemen, ik moet eerst een aantal berichten plaatsen eer ik mee kan doen met dit forum. Vanmorgen contact gehad met Mindless en eea gewijzigd gelukkig. Ik hoop inmiddels dat het beter met je gaat. Een week verder, nog 6 te gaan, go for it! Het gaat je lukken, groetjes S

36. Raver

Raver Belezen gebruiker

Slaap is nog steeds behoorlijk verrot, nog steeds elke paar uur wakker en heel onrustig. Alles behalve uitgerust als ik 's ochtends wakker wordt.. Heb wel een aantal dagen Mirtazipine voorgeschreven gekregen maar daar ben ik de hele dag suf van dus dat is geen oplossing. Ik heb nooit slaapproblemen gekend, is dit GHB gerelateerd?

Laden...
Vergelijkbare Topics - GHB probleem
  1. Raptap
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.697
  2. MeijerFR12
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    7.359