GHB voor het eerst uitproberen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Na een chemische reactie kun je niet meer spreken van de stoffen die het vooraf waren. Ik durf te wedden dat er meer ingrediënten met een doodshoofd in andere drugs gaan die je zonder pardon gebruikt. Maar goed dat geef je zelf al aan. 🫢

Gootsteenontstopper is niks meer dan een sterk zout. Deze is PH neutraal gemaakt door de reactie dus ; het zal wel zout proeven.
Dat klopt.

Daar sta ik volledig achter. Meuk van de bovenste plank. Maar dan vooral omdat het zo verslavend is. :)
Het is tricky spul en ik hoef het niet meer want zo bijzonder was het ook niet, maar het is niet per definitie meuk denk ik. Het hangt er erg vanaf of iemand er verslavinggevoelig voor is en of iemand het wel/niet verantwoord kan gebruiken met doseren en dergelijke.

Raver

Badass junkie
Het is tricky spul en ik hoef het niet meer want zo bijzonder was het ook niet, maar het is niet per definitie meuk denk ik. Het hangt er erg vanaf of iemand er verslavinggevoelig voor is en of iemand het wel/niet verantwoord kan gebruiken met doseren en dergelijke.

Dat geldt dan uiteindelijk voor elke drug toch? Toch kun je drugs in verschillende categorieën plaatsen wat betreft verslavingsgevaar.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook mensen in de problemen zien raken door GHB die bijvoorbeeld niet in problemen raakte met andere middelen. GHB heeft toch een bepaald effect wat je erg zorgeloos maakt en zeer onverschillig. Daarbij extra kun je ervan slapen, eten en is het een sterk afrodisiacum. GHB is niet alleen verslavend op zichzelf; maar het gehele plaatje van de drug GHB maakt het in mijn ogen meuk.

Maar goed ik kan het ook niet geheel objectief bekijken. Ik vond het namelijk wel meer dan "niet zo bijzonder"

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zeer sterk afhankelijk van persoon.
Kan vergelijkbaar zijn met een alcoholroes, maar kan ook stimulant worden.

Net zoals Mindless hierboven schrijft zou ik adviseren om het de eerste keer zeker niet alleen te proberen.
Voor je het weet ga je fout doseren en lig je in een diepe coma, want tussen comfortabel en dit hoeft niet veel te zitten.
En de ademhaling plat leggen wil je niet. Daarom ook sowieso nooit combineren met alcohol of benzo's of wiet.

Let ook op dat je geen blaren krijgt in je slokdarm.
Je weet immers denk ik niet hoe het precies is gemaakt.

Maar goed, ik ben geen GHB gebruiker. Heel lang geleden eens gedaan maar vond ik zover ik me herinneren weinig aan.
Hier zullen vast mensen je van meer advies kunnen voorzien

En sommige mensen hebben er amper effect van. Ik heb in het verleden verschillende keren GHB in huis gehad, dus ook verschillende batches (waar anderen wel goed op gingen) geprobeerd. Maar het had op mij gewoon weinig tot geen merkbaar effect. Tot ik het eens licht, d.w.z. binnen nog veilige marges, overdoseerde - bewust, omdat ik er klaar mee was nooit iets te merken, toen was ik een paar uur duizelig en moest ik overgeven, beetje zoals na (veel) teveel alcohol, maar mentaal merkte ik alsnog niks behalve dat ik er relatief erg onspraakzaam van werd (soort van dommere/afgestompte versie van mezelf, ik had letterlijk niks te melden, normaal babbel ik vrolijk in het rond)? :’)

Ik heb het daarna opgegeven met GHB. Ik heb hetzelfde non-effect bij phenibut trouwens (ofwel geen merkbaar effect, ofwel duizelig en misselijk, geen tussenvorm en geen mentale effecten…), ook talloze keren geprobeerd met verschillende soorten phenibut. Het ontbreken van effecten lijkt wel haast iets chemisch/metabolisch ofzo. Jij vond er dus ook niets aan, had jij ook zo weinig effect? Of had je dat wel, maar vond je het effect gewoon niets aan?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat geldt dan uiteindelijk voor elke drug toch? Toch kun je drugs in verschillende categorieën plaatsen wat betreft verslavingsgevaar.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook mensen in de problemen zien raken door GHB die bijvoorbeeld niet in problemen raakte met andere middelen. GHB heeft toch een bepaald effect wat je erg zorgeloos maakt en zeer onverschillig. Daarbij extra kun je ervan slapen, eten en is het een sterk afrodisiacum. GHB is niet alleen verslavend op zichzelf; maar het gehele plaatje van de drug GHB maakt het in mijn ogen meuk.
Ja die dingen kloppen wel.

Het gebruiken als ontspanningsmomentje, het extra genieten van eten/drinken, de enorme boost die het geeft aan seks/geilheid. En daarnaast het feit dat je het steeds weer kunt nemen.

Ook als je het samen gebruikt met je partner kun je elkaar in je gebruik ervan versterken.

Het is allemaal wel erg tricky. Maja in principe kún je het verantwoord gebruiken, vandaar dat ik het niet per definitie meuk noemde, maar ik snap je punt.

Maar goed ik kan het ook niet geheel objectief bekijken. Ik vond het namelijk wel meer dan "niet zo bijzonder"
Nou ja, ik heb er wel mijn momenten op gehad: fijn/open kunnen praten, heel intiem, sensueel en seksueel worden. Maar er zijn veel bijzonderde (dat is geen woord) drugservaringen imo. Waarschijnlijk omdat het een downer is en dus afvlakt. Imo.

Bovenaan