Golden Teacher kweken

Chapi

Newbie
Dag dag mooie mensen... :grin:

Zoek gwn wat informatie op vraagjes en tussendoor ff verhaaltje, alsr interesse is in foto's maak ik die wel...

Ik liep op 1 augustus door sluis, toen plots een wilde coffeeshop verscheen, en me aanviel met zijn growbox 250cc attack. Soakte die avond de box, smorgens water eruit proberen kappen, kwam er geen druppel meer uit... op zich niet zo erg vermoed ik. Vond het wel raar nuja... Centimetertje water in de kit, genoeg condens erop... ffjs geduld, en op 10augustus had ik een tiental pinnetjes nu zijn de grootste zo'n 4-5cm, heb de zak vandaag eens opengedaan... want het werd hier tot 26°, daarbij vertonen de steeltjes net iets te veel mycelium naar mijn zin, dus wat frisse lucht kon geen kwaad... Nu vraag ik me paar dingen af, ze groeien wat scheef? Kan je dit eigenlijk verhinderen? Zijn er ook manieren om je paddo's dikker te laten worden? Anyway, ik hoop gwn aan 3 porties te geraken bij m'n eerste flush, het is gwn een ***-******-***kleine box! -.-' Iemand ervaring met dit soort kleine boxen? Wat haalde jij uit je eerste flush? En is er nog iemand die eens geen water meer kon kappen na het soaken? x)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik dacht al: Een coffeeshop in Sluis, WTF?
Dan ben je bij de...Heksenketel ofzo geweest zeker?

Verder geen ervaring met die kleine kitjes maar:

Veel mycelium op je steeltjes = te vochtige omgeving/temperatuur.
Zoals je zelf al zegt: Een beetje wapperen en evt. de temp iets verlagen.

Net als planten groeien paddenstoelen naar het licht, dat ze scheef groeien komt dus daardoor.
Draai de bak af en toe of verander de lichtbron.

Hoe je paddo's dikker kan laten worden zou ik niet weten, ik vermoed dat dit afhankelijk is van de hoeveelheid voeding het het substraat en de genetische aanleg voor vorm in de paddenstoel zelf.

Dat je geen water meer had na het soaken vind ik wel wat vreemd ja, ik vermoed dat je er gewoon niet heel erg veel ingedaan hebt en het substraat simpelweg alles heeft opgenomen.
Stond de bak tot de rand toe met water tijdens het soaken?

ZZroom

Newbie
Is denk ik inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid substraat, hoe meer substraat hoe groter je paddo's is mijn ervaring ook, klein boxje geeft een prachtig miniatuur landschap, kun je mooi tussen je speelgoed treintjes zetten, maar je hebt er geen ruk aan, wat je kunt doen is alle pins weghalen en de sterkste laten staan, dan heb je kans op een redelijke paddo.

Bovenaan