Hardnekkigste verslaving?

Hardnekkigste verslaving?

• Heroïne

Stemmen: 26 19,5%
  • Benzodiazepines

Stemmen: 8 6,0%
  • Nicotine

Stemmen: 35 26,3%
  • Cocaïne (en/of base)

Stemmen: 15 11,3%
  • Speed

Stemmen: 10 7,5%
  • Cannabis

Stemmen: 15 11,3%
  • GHB

Stemmen: 5 3,8%
  • Alcohol

Stemmen: 6 4,5%
  • Meth

Stemmen: 8 6,0%
  • Anders, namelijk..

Stemmen: 5 3,8%

• Totaal aantal stemmers
    133

desiyaboy

Experimenterende gebruiker
KoxBox zei:
desiyaboy zei:
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
Bwa, euforie en ecstase misschien. Maar Gelukkig zijn is toch van een heel andere orde, dat is een gevoel met veel meer diepgang dan de andere twee.

Je bent gelukkig als het totaalpakket klopt, je (liefdes)leven, goed werk (of studiekeuze), enz..
Euforie en ecstase zijn meer een moment opname gevoel en dat heeft weinig te maken met gelukkig zijn.

Wel, zo denk ik er toch over. :grin:

wederom goed gecorigeerd, valt niks op aan te merken :rolleyes: alhoewel ik op M toch echt 4 uur gelukkig ben (eigenwijs he) :tearsofjoy:

labradoor

Belezen gebruiker
lichamelijk vind ik methadon het zwaarst.ik heb totaal geen controle meer over mijn denken en gevoel en geest.
maar coke-basen is geraffineerder omdat je niet kan stoppen als je het in huis heb.
kalmerings-slaapmiddelen geven ook problemen lichamelijk.
canabis geeft mij geen lichamelijke problemen.ik ben na 32 jaar gestopt zonder problemen.
afkicken brengt teveel geestelijke verwarring en onbalans.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Nicotine is echt niet verslavender dan freebase coke. Alleen om dat een drug sociaal geaccepteerd is en er veel meer mensen mee in aanraking komen wil niet zeggen dat de werkzame stof zelf ook verslavender is.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
labradoor zei:
opiaten geven wel de hefstigste afkickverschijnselen.
maar ik denk dat per persoon verschilt.

De afkick van alcohol is heftiger. De kans op dood gaan is ook vele malen groter.

Flameon

Badass junkie
Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)

weyoun22

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)

Ja, maar je moet echt jarenlang dagelijks zuipen voor het zo erg is. Andere drugs (zoals meth, freebase coke, hero) zijn wat dat betreft veel agressiever.

atbboy

Bewuste gebruiker
Nicotine, kan niet zonder terwijl dat ik van de ene op de andere dag gestopt ben met coke en speed.

hypertje

Newbie
Ervaring met benzo's.

Maar denk dat heroïne de ergste is, ookal gebruik je niet meer, het is een zeer aantrekkelijk spulletje.

Flameon

Badass junkie
weyoun22 zei:
Flameon zei:

Ja, maar je moet echt jarenlang dagelijks zuipen voor het zo erg is. Andere drugs (zoals meth, freebase coke, hero) zijn wat dat betreft veel agressiever.

Daar heb je inderdaad een punt .. maar als je die fase eenmaal hebt bereikt in de wereld der alcohol dan heb je een probleem

Irezz

Bewuste gebruiker
Mm, ik heb mijn grootste verslaving nergens zien staan, en ik dacht dat er meerdere waren eigenlijk ^^;; Dus doet't me een beetje ashemed voelen. Maaruh: ontopic!

Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola. En ja, dit gaat gek genoeg zo ver dat ik met ogen dicht zo kan zeggen welke fles uit Duitsland of Frankrijk of Griekenland of Japan of Nederland komt. Ja, er is verschil, ander bronwater. Mensen verklaren me gek, maar ik proef echt dat verschil.
Er was ook 's een test in Gent st. P. ze lieten mensen helemaal zwarte blikjes proeven met cola in, en mensen hun mening geven. Volgens de resultaten in de krant proefde (bijna) niemand welke soort cola het was, maar ik nam één slok, bedankte vriendelijk en gaf het terug met de woorden: ik lust geen pepsi.
En toen trok ik een lekker blikje coca-cola open.

Als ik zonder cola zit ben ik extreem kribbig, down, soms zelfs downright depressief. En nee, dit wordt niet verholpen door suiker(rijke producten) of koffie.

Maar ik moet met trots melden dat ik van gemiddeld 4.5 liter per dag naar 1.5 ben gedaald. Sommige dagen lukt het zelfs, andere dagen drink ik het soms echt glas na glas tot ik omver val van de buikpijn. Het is té lekker.

En neen, ik word er echt niet dikker van, gek genoeg. Maar ik weet wel dat het metabolisme bij jongens meestal rond de 20 verandert, waardoor je sneller dik wordt. Daarom hoop ik tegen 2 jaar ten laatste gestopt te zijn.

En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten. Ookal zijn m'n nagels nog maar 1 centimeter lang. Met pijn tot gevolg, maar ik ben nu eenmaal een ontzettend stressy persoon. Ik probeer het te verhelpen met kauwgum, maar so far lukt het niet. En het is ook min of meer te laat, aangezien m'n huid hoger is gegroeid dan m'n nagels. Ze groeien sowieso in. Operatie of whatever zou wel lukken me dunkt, maar dan begin ik gewoon opnieuw. Als ik echt geen stukje nagel erafkrijg begin ik aan de huid errond.
Producten als bite-x helpen geen zier. Die smaak is barslecht, true, maar het weerhoudt me er niet van <<;; Ik ben nu eenmaal 'n bijter...
M'n lief probeert me ervan te weerhouden door m'n hand weg te trekken, maar soms word ik hierdoor echt gewoon kwaad.
Soms vragen mensen me waarom ik truien draag met mouwen die m'n handen bedekken, en wel, één blik is genoeg om het nooit meer te vragen.
Ik had toen ik 13 was zelfs een ongelooflijk slecht boek omgevormd tot bijtboek, om af te reageren. Yup, een boek vol gaatjes en scheuren. Al heb ik het bijten min of meer kunnen verhelpen door gewoon iets in m'n mond de houden. Achterkant van een aansteker, pen of stylo,...
En het gekke is dat bovenstaande alleen geldt voor nuchtere toestand. Op pep is m'n tong de klos, op xtc of md gewoon m'n tanden klapperen.

TheIronMaiden.

Experimenterende gebruiker
Irezz zei:
Mm, ik heb mijn grootste verslaving nergens zien staan, en ik dacht dat er meerdere waren eigenlijk ^^;; Dus doet't me een beetje ashemed voelen. Maaruh: ontopic!

Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola. En ja, dit gaat gek genoeg zo ver dat ik met ogen dicht zo kan zeggen welke fles uit Duitsland of Frankrijk of Griekenland of Japan of Nederland komt. Ja, er is verschil, ander bronwater. Mensen verklaren me gek, maar ik proef echt dat verschil.
Er was ook 's een test in Gent st. P. ze lieten mensen helemaal zwarte blikjes proeven met cola in, en mensen hun mening geven. Volgens de resultaten in de krant proefde (bijna) niemand welke soort cola het was, maar ik nam één slok, bedankte vriendelijk en gaf het terug met de woorden: ik lust geen pepsi.
En toen trok ik een lekker blikje coca-cola open.

Als ik zonder cola zit ben ik extreem kribbig, down, soms zelfs downright depressief. En nee, dit wordt niet verholpen door suiker(rijke producten) of koffie.

Sick, weten welke cola uit welk land komt! Ik ben ook een liefhebber van Coca Cola. Pepsi is niet te zuipen. Las laatst een interview met Henk Jan Smits van Idols. Hij heeft jarenlang 4 liter cola per dag gedronken tot hij last kreeg van "geperforeerde darmen" Toen is ie er maar mee gestopt.

Maar ik moet met trots melden dat ik van gemiddeld 4.5 liter per dag naar 1.5 ben gedaald. Sommige dagen lukt het zelfs, andere dagen drink ik het soms echt glas na glas tot ik omver val van de buikpijn. Het is té lekker.

En neen, ik word er echt niet dikker van, gek genoeg. Maar ik weet wel dat het metabolisme bij jongens meestal rond de 20 verandert, waardoor je sneller dik wordt. Daarom hoop ik tegen 2 jaar ten laatste gestopt te zijn.

En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten. Ookal zijn m'n nagels nog maar 1 centimeter lang. Met pijn tot gevolg, maar ik ben nu eenmaal een ontzettend stressy persoon. Ik probeer het te verhelpen met kauwgum, maar so far lukt het niet. En het is ook min of meer te laat, aangezien m'n huid hoger is gegroeid dan m'n nagels. Ze groeien sowieso in. Operatie of whatever zou wel lukken me dunkt, maar dan begin ik gewoon opnieuw. Als ik echt geen stukje nagel erafkrijg begin ik aan de huid errond.
Producten als bite-x helpen geen zier. Die smaak is barslecht, true, maar het weerhoudt me er niet van <<;; Ik ben nu eenmaal 'n bijter...
M'n lief probeert me ervan te weerhouden door m'n hand weg te trekken, maar soms word ik hierdoor echt gewoon kwaad.
Soms vragen mensen me waarom ik truien draag met mouwen die m'n handen bedekken, en wel, één blik is genoeg om het nooit meer te vragen.
Ik had toen ik 13 was zelfs een ongelooflijk slecht boek omgevormd tot bijtboek, om af te reageren. Yup, een boek vol gaatjes en scheuren. Al heb ik het bijten min of meer kunnen verhelpen door gewoon iets in m'n mond de houden. Achterkant van een aansteker, pen of stylo,...
En het gekke is dat bovenstaande alleen geldt voor nuchtere toestand. Op pep is m'n tong de klos, op xtc of md gewoon m'n tanden klapperen.

labradoor

Belezen gebruiker
probeer eens kunstnagels!
is ook een goede remedie om van het nagelbijten af te komen.
ik heb vroeger ook heel erg nagel gebeten.
heb idd met stress te maken.bij ons in het gezin deed iedereen het.

sebatian

Bewuste gebruiker
Waar je keuze op gevallen is mijn geval, nicotine en alcohol.
Hardnekkisgste nicotine.
Bij kennissen/vrienden crack/crytalmeth.
Slow high or quick high.

Wackie

Belezen gebruiker
Mindfuck zei:
KoxBox zei:
Beanhead zei:
Cannabis.

Zo diepgeworteld, echt niet normaal
Dat is nu echt dé enigste verslaving die ik nooit zal begrijpen.

Me neither.

Misschien heb je dan te weinig geblowt of ben je eraan verslaafd en ontken je dat :P (ja dat het gewoon per persoon verschillend is enzo kan ook nog wel, maar das zo saai)
Ik gebruik nagenoeg alles wat god ons verboden heeft en het is de enige waar ik aan verslaafd ben.

KoxBox

Badass junkie
Ik heb 2jaar elke dag ongeveer 3g gerookt en gewoon van de ene dag op de andere voor een jaar gestopt. Nu rook ik heel af en toe (zelf niet eens elke week) een jointje. Dus verslaafd ben ik verre van.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Toch mis ik Gamen in het lijstje. Sommige games zijn dermate verslavend dat 6 uur op een dag niets meer is.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik snap niet dat mensen menen dat nicotine verslavender is dan heroine.
Leg me dat maar eens uit.

Irie

Belezen gebruiker
Irezz zei:

Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola.
En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten..

OMG ... Lieverd????? :hearteyes:
LOL,nee, je hebt gewoon dezelfde verslaving en nasty gewoonte als mijn vriend ....

Deze niet-rooksters is toch weer die Nico en Tine tegengekomen zeker .... nooit geen problemen mee (doorheen de dag, op feestjes gepaard met alcohol ...), tot ik weer die ene lijn speed tot me nam: hopla, daar stonden ze, met een grote glimlach en klaar om zich te moeien met me. Echte 'vrienden' kan je ze niet noemen, aangezien ze alleen maar op bezoek komen als ik speed op heb, niet bij alcohol, niet bij MDMA, en al zeker niet op trip (nooit op trip trouwens, zelfs niet toen ik ze dagelijks zag).
Tsss, speedjunks zijn het!!!!!!

Irie

Belezen gebruiker
weyoun22 zei:
Ik snap niet dat mensen menen dat nicotine verslavender is dan heroine.
Leg me dat maar eens uit.

Ik heb er ook mijn twijfels over, maar wat die psychologe mij toen vertelde, is dat roken (en een bepaalde stof in combinatie met nicotine, wat ook in sigaretten voorkomt, kan even niet op de naam komen) een bepaald deel van de hersenen bereikt, wat zij het 'beloningssysteem' noemen. Een roker zou dus binnen de 10sec zichzelf 'belonen', en dat is de verslaving waar je het meeste moeite mee hebt (of in die aard ... heb niet helemaal opgelet, want ik vond die "stoppen met roken"-cursus a waste of time!).
Heroïne zou op dezelfde plaats in de hersenen terecht komen ...

bleh ... ik weet in ieder geval dat hun fabeltje van 'je ben een niet-roker' niet klopt ... eens gerookt ben en blijf je een ex-roker, en zijn er momenten in je leven dat je weer even zin hebt in die sigaret. Gelukkig verminderen ze van om de minuut naar dagelijks / maandelijks / jaarlijks. Maar nooit NOOIT! (nah, nu heb ik het toch gezegd ... nooit nooit!)

Bewild

Bewuste gebruiker
Bij mij ook by far nicotine :openmouth: !
Het is ook gewoon veel te sociaal aanvaard :confused:, niemand zegt er iets op en je kan het altijd en overal doen wat maakt dat je er enorm wat hardnekkige gewoontes rond opbouwt en het zijn juist deze gewoontes die het stoppen zo'n pain in the ass maken!
De nicotine verslaving is op zich nix, maar het is dat gevoel van een sigaret tussen je vingers te hebben, die rook door je keel te voelen gaan enzo dat de verslaving maakt.

endor

Badass junkie
Ik ben gegaan voor nicotine.
De enigste middels waar ik verslaafd aan was of ben zijn wiet en nicotine.
Met wiet had ik niet zoveel last om te stoppen dan als te stoppen met roken.

Bewild

Bewuste gebruiker
Ja bij mij hetzelfde, wiet is zekers ook verslavend, maar als je dan een weekje op de tanden bijt ben je der ook zo weer van tegenover sigaretten..

W.F.L.

Badass junkie
1. Peuken
2. Koffie
3. Coke

Coke is niet echt een hardnekkige verslaving maar heb er nog steeds cravings naar dus die zet ik er maar bij :P

Bovenaan