Mm, ik heb mijn grootste verslaving nergens zien staan, en ik dacht dat er meerdere waren eigenlijk ^^;; Dus doet't me een beetje ashemed voelen. Maaruh: ontopic!
Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola. En ja, dit gaat gek genoeg zo ver dat ik met ogen dicht zo kan zeggen welke fles uit Duitsland of Frankrijk of Griekenland of Japan of Nederland komt. Ja, er is verschil, ander bronwater. Mensen verklaren me gek, maar ik proef echt dat verschil.
Er was ook 's een test in Gent st. P. ze lieten mensen helemaal zwarte blikjes proeven met cola in, en mensen hun mening geven. Volgens de resultaten in de krant proefde (bijna) niemand welke soort cola het was, maar ik nam één slok, bedankte vriendelijk en gaf het terug met de woorden: ik lust geen pepsi.
En toen trok ik een lekker blikje coca-cola open.
Als ik zonder cola zit ben ik extreem kribbig, down, soms zelfs downright depressief. En nee, dit wordt niet verholpen door suiker(rijke producten) of koffie.
Sick, weten welke cola uit welk land komt! Ik ben ook een liefhebber van Coca Cola. Pepsi is niet te zuipen. Las laatst een interview met Henk Jan Smits van Idols. Hij heeft jarenlang 4 liter cola per dag gedronken tot hij last kreeg van "geperforeerde darmen" Toen is ie er maar mee gestopt.
Maar ik moet met trots melden dat ik van gemiddeld 4.5 liter per dag naar 1.5 ben gedaald. Sommige dagen lukt het zelfs, andere dagen drink ik het soms echt glas na glas tot ik omver val van de buikpijn. Het is té lekker.
En neen, ik word er echt niet dikker van, gek genoeg. Maar ik weet wel dat het metabolisme bij jongens meestal rond de 20 verandert, waardoor je sneller dik wordt. Daarom hoop ik tegen 2 jaar ten laatste gestopt te zijn.
En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten. Ookal zijn m'n nagels nog maar 1 centimeter lang. Met pijn tot gevolg, maar ik ben nu eenmaal een ontzettend stressy persoon. Ik probeer het te verhelpen met kauwgum, maar so far lukt het niet. En het is ook min of meer te laat, aangezien m'n huid hoger is gegroeid dan m'n nagels. Ze groeien sowieso in. Operatie of whatever zou wel lukken me dunkt, maar dan begin ik gewoon opnieuw. Als ik echt geen stukje nagel erafkrijg begin ik aan de huid errond.
Producten als bite-x helpen geen zier. Die smaak is barslecht, true, maar het weerhoudt me er niet van <<;; Ik ben nu eenmaal 'n bijter...
M'n lief probeert me ervan te weerhouden door m'n hand weg te trekken, maar soms word ik hierdoor echt gewoon kwaad.
Soms vragen mensen me waarom ik truien draag met mouwen die m'n handen bedekken, en wel, één blik is genoeg om het nooit meer te vragen.
Ik had toen ik 13 was zelfs een ongelooflijk slecht boek omgevormd tot bijtboek, om af te reageren. Yup, een boek vol gaatjes en scheuren. Al heb ik het bijten min of meer kunnen verhelpen door gewoon iets in m'n mond de houden. Achterkant van een aansteker, pen of stylo,...
En het gekke is dat bovenstaande alleen geldt voor nuchtere toestand. Op pep is m'n tong de klos, op xtc of md gewoon m'n tanden klapperen.