1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heb jij ook blijvende effecten van paddo's?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door phy, 28 jan 2008.

?

Heb jij blijvende effecten van paddo's?

1. Nee totaal niet!

6 stem(men)
    16,7%
  2. Alleen als ik ze op heb ;)

8 stem(men)
    22,2%
  3. Ik heb alleen flashbacks

6 stem(men)
    16,7%
  4. Ik heb een paar

12 stem(men)
    33,3%
  5. Ik heb ze veel

2 stem(men)
    5,6%
  6. Ik wandel in twee werelden :P

1 stem(men)
    2,8%
  7. ?! Ik weet niet meer wat echt of nep is

1 stem(men)
    2,8%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. phy

phy Bewuste gebruiker

Ik wilde wel eens weten wat voor blijvende effecten iedereen ervaart.

Ik had vandaag een vergadering en ik kon mijn blik opeens niet van de gordijnen houden.. De mooie dieprode gordijnen twinkelden wel erg aantrekkelijk in het zonlicht. Er verschenen allemaal bollen die van grootte veranderden, het was een kat en muis spel van bollen als het ware.

Ik moest mezelf echt dwingen om de andere kant op te kijken, het staat een beetje raar als je met je mond open naar gordijnen zit te staren :wink:

Ik merk dat kleuren feller zijn geworden. Ik sta versteld van de oneindige vertakkingen van bomen, het was me nog nooit opgevallen hoe verfijnd dat is. En het mooiste zijn schaduwen! Als ik in een bos loop en de takken wuiven op de wind dan geeft dat een a-dem-loos schouwspel op de grond van vrolijk bewegende lichtvlekken. waw :hearteyes: :hearteyes:

Iemand anders met interessante blijvende effecten?

2. azgaza

azgaza Badass junkie

Ik van paddo's relatief veel flashbacks gehad, zeker in vergelijking met de hoeveelheid flashbacks die ik van LSD heb gehad, terwijl dat er toch meer bekend om staat.
    Van paddo's heb ik een stuk of 10-15 echte flashbacks gehad. Van LSD welgeteld 2 of 3 echte flashbacks. Beide middelen heb ik nu wel bijna evenveel gebruikt, LSD vaker in kortere tijd en paddo's wat meer over het geheel.
    Ik heb behalve korte, en danb edoel ik maximaal een paar minuten, flashbacks helemaal geen andere blijvende effecten eigenlijk. Nouja, genezen van angststoornissen enzo, maar geen negatieve blijvende effecten. Flashbacks storen me ook helemaal niet.

Ik had trouwens wel de ziekte van pfeiffer gekregen vlak na véél te experimenteren met paddo's in 2005 en daardoor had ik drie maanden HPPD, dat kwam door de oververmoeidheid door de ziekte van pfeiffer die constante flashbacks triggerde. Dat was ongelovelijk irritant, maar was puur pech dat ik het nou juist toen moest krijgen. Na het weggaan van de ziekte gingen ook de flashbacks weg en verder heb ik er bijna geen gehad.

Niet echt blijvende problemen dus, en flashbacks.. ach ja die zijn bekend, mensen weten al dat ze dat kunnen krijegn.[/quote]

3. Argulas

Argulas Bewuste gebruiker Tripreporter

Mja zon dingen heb ik ook. Dat van die gordijnen, reken je dat als een flashbacks? enkel visueel, niets van de andere gedachtegang? Zoja, heb ik er enkele gehad, maar nooit sterke. Andere veranderingen daarintegen zijn blijvend: Andere kijk op de wereld, meer nadenken, meer filosofisch aangelegt, véél meer respect voor natuur en voor simpele dingen, die ik vroeger van zelfsprekend nam. Zulke dingen. Paddo's hebben men leven echt blijvend op een prachtige manier veranderd, ik ben er enorm dankbaar voor! :hearteyes:

Van die schaduwen en vertakkingen van bomen enzo, dat heb ik ook altijd :) Aleja, het is eerder als een soort knop die ik aan en uit kan zetten. Vandaag nog bijvoorbeeld: rustig wachtend op de trein, wat staan staren naar de stenen op het spoor, en er komen mooie patroontjes in enzo, niet heftig zoals je onder invloed bent, maar gewoon, alsof je je perceptie op focust en het je nou nét dat extra laat zien.

Ik vind het heel positief en niet storend! :) Nog mensen met gelijkaardige toestanden?

PS: ik weet trouwens niet op wat ik moet stemmen hé :grin: IS er geen optie anders ofzo ? :grin:

4. thor

thor Belezen gebruiker

Ik heb zon gevoel dat de wereld "nep" is, wat ontstond 4 maanden na een zware paddo trip op hawaiaantjes. Hopelijk kom ik hier nog vanaf. :grin:

5. phy

phy Bewuste gebruiker

argulas: wat mis je nog dan ?

Dat van die gordijnen is denk ik wel een flashback. Was mijn eerste flashback trouwens.

Ik heb een wat andere kijk op de wereld, ik heb inderdaad ook veel meer gevoel voor natuur. Ik denk ook een beetje 'anders' over natuur. Ik zit te filosoferen dat bomen eigenlijk de aarde verstikten (de boom is een levensvorm net als de mens) en wij de houtkappers zijn. Dat soort dingen maar dat soort gedachtengangen had ik zonder paddo's ook al. :rolleyes:
    De meeste gedachten over natuur zijn erg positief :)

Man, ik wou dat ik patronen op commando kon zien! :hearteyes:

6. Forrest

Forrest Experimenterende gebruiker

Wat ik als zeer positief ervaar van regelmatig trippen. Ong. 1 maal per maand inmiddels een jaar lang (paddo's/ mescaline). Is dat ik mijn gedachten veel beter kan visualiseren. Bijvoorbeeld een gezicht van iemand die ik slechts een keer heb ontmoet.

7. Argulas

Ik weet niet juist hoe ik het zou verwoorden, gewoon "anders, namelijk:" ofzo? :grin: Maar je hoeft die poll niet aan te passen voor mij hoor :grin:

Ik denk net aan nog een opmerkelijk permanent effect: Ik ben sinds dan ook veel socialer in het leven gesteld en ik heb zo een beetje mezelf gevonden. Aleja, toch op het juiste spoor van mezelf gekomen, ben me nu natuurlijk nog altijd verder aan het ontdekken :)

En van die patronen op commando, zoals ik al zei het is niets zoals je aan het trippen bent hoor, maar toch duidelijke veranderingen in perceptie, die ik vroeger niet had. Het is wel nice inderdaad :grin:

8. Henkfloyd

Henkfloyd Bewuste gebruiker Tripreporter

Ja dat herken ik ook een beetje. Als ik een beetje met de focus van m'n ogen aan het spelen ben kan ik af en toe lichte visuals zien. Maar ik zie dit niet echt als flashbacks eigenlijk.

9. phy

phy Bewuste gebruiker

Ik kan de poll niet eens meer aanpassen.

Zijn het ook niet! Dat zijjn blijvende effecten. Check de topic :)

10. Henkfloyd

Mja, al denk ik niet dat het aan de paddo's ligt, maar meer dat ikzelf meer door heb hoe visuals op te wekken zijn. Gebeurt me ook nooit spontaan, maar moet me dan echt ergens op focussen.

11. Argulas

Idd, ik zie het ook niet als flashbacks.. Daarmee dat ik niet kan antwoorden op de poll :grin:

Inderdaad inderdaad! Goed uitgelegt :hearteyes:

12. Riel

Riel Bewuste gebruiker

jep ik verbaas me elke dag weer over de geniale vormen van bijvoorbeeld een boom. :openmouth: :grin:

13. Riel

Riel Bewuste gebruiker

hebben jullie ook wel is dat je bijvoorbeeld een boom of een plant ziet en gelijk weet hoe de hallucinatie eruit zou zien als je onder invloed van paddo's was?

14. phy

phy Bewuste gebruiker

nee dat heb ik nog niet gehad!
    het is altijd zo onvoorstelbaar rijk gedetailleerd.

=
    Ik herken wel de 'aardse' look, je ziet het bij bruingrijze, kalige bomen. Deze hebben een enorm pakkende structuur, als wortels boven de grond. Als ik het zie dan 'voel' ik aarde. Lastig uit te leggen.. :P

Gladde bomen zijn ook mooi...

15. Dumpy

Dumpy Wijs gebruiker Tripreporter

paddo's soms lichte flashbacks als ik staarde naar dingen, dat alles ging golfen enzo. Aan lsd heb ik hppd overgehouden.. 24/7 disco ongeveer.. beetje vervelend. Maar gewoon wat minder trippen, gezond eten, goed slapen en dan word het al een stuk minder :)

16. Northawke

Northawke Wijs gebruiker

M'n karakter is blijvend positief veranderd. :mrgreen: En ik heb vooral als ik geblowd heb lichte visuals. Voor m'n eerste paddotrip had ik tijdens het blowen nooit visuals. En inderdaad meer een connectie met de natuur. Vroeger vond ik dat nooit veel aan, maar nu merk ik alleen al aan de inrichting van m'n huis dat ik daar meer interesse in heb. Veel planten, een gigantisch kleed met een boom erop... Dat soort dingen.

17. azgaza

azgaza Badass junkie

Al die dingen, waarvan er hier veel genoemd worden zoals het waarderen van de natuur en bomen en dergelijken had ik eigenlijk al voor mijn eerste trip, dus ik denk niet dat trippen dat erger heeft gemaakt.

Ik had trouwens laatst voor al die blijvende-constante-lichte-visuals mensen even vergeleken met wat mensen die nog nooit tripmiddelen hadden gebruikt hoeveel van de visuele storingen zij eigenlijk herkenden.

En hier komt het verassende antwoord: bijna allemaal. De verschillende kleuren in de textuur van mijn donkergrijze muur, de verschillende kleuren in het sop, de bank die een beetje weg lijkt te zakken, cev's die net iets meer zijn dan gewoon wat vlekjes, paars-groene ruis in het donker.. de mensen die ik het heb gevraagt hadden al dat wel een beetje gehad ooit bijna.

18. Henkfloyd

Jep, of een willekeurig ander voorwerp. Je ziet de visual niet echt, maar je weet hoe ie er ongeveer uit ziet :)

19. Argulas

Heb ik ook. Maar dit zal wel te danken zijn aan de vele ervaringen :grin:

20. phy

phy Bewuste gebruiker

Ik hoor weleens muziek waarbij ik het idee heb dat ze door een trip geinspireerd zijn. Bepaalde elementen in die muziek herken ik dan op de een of andere manier uit een trip. Maar misschien zijn dat gewioon hersenspinsels

21. Argulas

Neen, ik denk dat dat wel zo is hoor. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik bv Procupine Tree, die hebben zelfs een album genaamd "Voyage 34", Je hoort duidelijk de inspiratie van LSD erin zitten. Trouwens niet enkel dat album hoor, bijna al hun werken, vooral de oudere vind ik.

Ik heb hier ergens een post geplaatst met voorbeeldjes daarvan, de moeite om eens naar te luisteren vind ik persoonlijk.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?p=385452#385452

22. exsmoker

exsmoker Bewuste gebruiker

Nee, blijvende effecten heb ik geen last van... zou t verdomde lastig vinden als ik ze wel had overigens..... je wilt toch normaal functioneren in de maatschappij en daar horen zulke effecten niet bij...

Als ik wil trippen, oke.... kan geen genoeg effecten krijgen... maar t lijkt me nogal lastig in me werk, als je opeens tegen een klant iets raars zegt denkt die hij is niet goed bij z'n hoofd :openmouth:

Wat ik wel heb is de dag erna, dat ik me kan voorstellen hoe het was tijdens de trip. Zo deed ik afgelopen zaterdag met me maatje P een tripje en ging ik de dag erna uit eten met me vriendin. Het licht wat binnen op een muur viel zag er ongeveer precies zo uit als het licht van de oven toen ik aan het trippen was...

23. exsmoker

exsmoker Bewuste gebruiker

ghehehehe..... dat zeg ik in mijn vorige post :mrgreen:

24. flight_of_the_behemoth

flight_of_the_behemoth Experimenterende gebruiker

Hmm, een paar dagen geleden had ik slaaptekort en zat een beetje duf in 't klaslokaal (no worries, 18+). Toen ik naar de vloerbedekking keek liepen de patroontjes een beetje in elkaar over. Ik dacht dat het aan slaaptekort lag, maar nu ik dit topic zo lees.. laatste keer paddo's is echt máanden geleden. Kan dat?

25. Wile-E-Peyote

Wile-E-Peyote Badass junkie Tripreporter

nooit last van gehad, eerder dat ik er weinig effect van krijg. zelfs na een dubbele portie hawaiaanse, zie ik niet meer dan golvende gordijnen, of vage geluidjes. misschien dat het licht ietjse feller wordt. Maar de "apart in je hoofd" heb ik nog niet echt gehad... zelfs op een lege maag( 12 uur niets eten en alleen water)

misschien omdat ik andere dingetjes gewend ben.

26. Northawke

Northawke Wijs gebruiker

Dat heb ik ook wel. En bepaalde andere elementen in films en boeken kan je, in mijn mening, soms ook herleiden.

27. phy

phy Bewuste gebruiker

Het is een complot zeg ik je!!! :P nee maar zoals je zegt, je gaat opeens links leggen inderdaad.

Ik ervaar ze totaal niet als storend. Maar een hoop om me heen is mooier en intenser geworden. Je ziet meer details. Alsof je alles weer voor het eerst ziet.

28. teebo

teebo Bewuste gebruiker

ik zit elke dag in de bus te 'trippen' op de bomen
    lang leve winter

29. jcutter

jcutter Badass junkie

Ik ben impotent geworden na het eten van een bakje mexicaantjes :(

30. flight_of_the_behemoth

flight_of_the_behemoth Experimenterende gebruiker

Grapje, toch? :confused:

31. phy

phy Bewuste gebruiker

Ja die moet je toch even uitleggen... :openmouth: :confused:

32. Jij kent de betekenis van het woord 'impotentie' niet? Of is het concept 'sarcasme' wellicht te hoog gegrepen? (;

33. phy

phy Bewuste gebruiker

Als het sarcasme is dan.

34. phy

phy Bewuste gebruiker

Dude,
    Impotentie kan een geestelijke oorzaak hebben.
    Dus zou het in theorie ook door paddo's kunnen.

Van mij mag je zo sceptisch zijn als je wil en het verhaaltje naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar ik ben nieuwsgieriger naar of dit mogelijk is en hoe dit veroorzaakt zou kunnen zijn. Het is zo gemakkelijk om sceptisch te zijn..

35. Argulas

hehe, ExceptionalInsight = de sceptisist van dienst op DF heb ik zo de indruk :P

36. Kijk van wie die opmerking kwam!

37. phy

phy Bewuste gebruiker

Owh... jCutter zegt wel meer dingen..?

38. Vervang 'dingen' maar met 'aan sex gerelateerde onzin' :mrgreen:

39. jcutter

jcutter Badass junkie

:flushed: :mrgreen:
    Sex is gewoon zo mooi :hearteyes:

Laden...