Heb jij ook blijvende effecten van paddo's?

Heb jij blijvende effecten van paddo's?

• Nee totaal niet!

Stemmen: 6 16,2%
  • Alleen als ik ze op heb ;)

Stemmen: 9 24,3%
  • Ik heb alleen flashbacks

Stemmen: 6 16,2%
  • Ik heb een paar

Stemmen: 12 32,4%
  • Ik heb ze veel

Stemmen: 2 5,4%
  • Ik wandel in twee werelden :P

Stemmen: 1 2,7%
  • ?! Ik weet niet meer wat echt of nep is

Stemmen: 1 2,7%

• Totaal aantal stemmers
    37

MashUp

Newbie
Nadat ik paddo's (Golden Teachers) heb gehad, heb ik ongeveer een week lang als ik savonds in bed lag dingen gezien. Maar daarna werd het minder en ik merk geen blijvend effect.

phy

Bewuste gebruiker
Sinds mijn trip een maand geleden zie ik de natuur om mij heen nog steeds als een rijk vertakte wonderlijke wereld.

Vergelijkbaar met lichte visuals aan het begin van je trip.

shokora

Wijs gebruiker
Ik heb geen blijvende effecten van paddo's waarbij het lijkt alsof ik echt trip. Wel merk ik dat ik anders na de wereld ga kijken naarmate ik vaker trip. Alles wordt minder absoluut en een stuk relatiever. Ook merk ik dat ik vaker naar de natuur en haar prachtige vormen kijk dan toen ik nog niet tripte.

Voor mij dus alleen positieve effecten :)

Zoidberg

Newbie
Blijvende effecten bij mij:

groter ontzag voor de natuur; tijdens een trip zie je écht hoe mooi de natuur is, waar je in het dagelijks leven normaalgesproken niet echt op let. Je blikveld wordt in een trip groter als het ware.

Dit 'gevoel' krijg ik regelmatig als ik naar een mooi stukje natuur kijk :)!

Verder wat spirituele inzichten in de zin van; ik ben er van overtuigd geraakt tijdens een diepe solotrip dat er wel degelijk meer is 'than meets the eye', en dat er een soort oer'bron' van alles is. Sommigen noemen het God, anderen Boeddha, anderen weet ik veel. Geef het beestje een naam :wink:

Zoidberg

Newbie
Ook heb ik één keer in een fantastische trip écht het gevoel gehad hoe het zou zijn als je in de 'Hemel' bent. Ik had het gevoel dat alles compleet was, ik NIETS meer nodig had, onbeperkte geestelijke rust en voldoening en ALLES was prachtig :hearteyes: wauw! :hearteyes: puur genieten

phy

Bewuste gebruiker
Het spirituele kan ik inmiddels ook aan mijn lijstje toevoegen :)
De natuur wordt steeds mooier. Sinds mijn laatste trip heb ik iets met gras. Het kan zo sprieterig zijn :P

MissMarie90

Experimenterende gebruiker
ik heb juist dat tot paar weken na de trip ik heel de wereld maar saai vond
kleurloos en saai
maar na paar weken was dat voorbij
kan nie w88 op volgende trip :hearteyes:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zoiets had ik ook wel na mijn salvia trip. Deze realiteit en alles erin deed er niet toe. Het was allemaal zo onbelangrijk, slechts details van een groter geheel, als een prent. Zelfs mijn eigen leven deed er niet toe. Dat heeft me volledig gerustgesteld over de dood, maar het is niet echt een gezonde levensinstelling. Maar ben nu wel tot het inzicht gekomen dat het net de details zijn die de prent in het geheel vormt en zo mooi maakt. :hearteyes:
Levenskunst ! Ja! :hearteyes:

dfssdfde

Badass junkie
undercover zei:
ik heb juist dat tot paar weken na de trip ik heel de wereld maar saai vond
Ik juist niet, na een acid trip zie je hoe speciaal en mooi alles is, en dat gevoel blijft wel even, maar toegegeven, nuchter is de wereld stukken minder interessant dan op lsd :tongueout:

shokora

Wijs gebruiker
Zoidberg zei:
Blijvende effecten bij mij:

groter ontzag voor de natuur; tijdens een trip zie je écht hoe mooi de natuur is, waar je in het dagelijks leven normaalgesproken niet echt op let. Je blikveld wordt in een trip groter als het ware.

Dit 'gevoel' krijg ik regelmatig als ik naar een mooi stukje natuur kijk :)!

Dit heb ik ook. Al wordt het wel minder naarmate de tijd verstrekt :( Ik heb nu al een maand of 3 niet getript en ik heb het nu eigenlijk alleen nog maar soms als ik geblowt heb (of heeeel soms gewoon normaal). Hoewel ik er eerst even aan moest wennen vind ik het nu wel jammer dat ik het niet meer zo erg heb, want natuur was echt veel gedetailleerder/mooier.

Forte

Newbie
Ja hoor, heb er toch wel een aantal aan over gehouden. Alhoewel, dat klinkt zo negatief. Ik ben er eigenlijk juist heel erg blij mee, voelt aan als een verrijking.

smokey17

Newbie
Ja zeker wel, laatste keer paddo`s (theetje) was 2 weken geleden (hele bakje hawaiiaanse), leven is nu heel erg veranderd, heb voor de eerste keer een baan gevonden :mrgreen:

en dit vind ik maar raar, telkens als ik zonnepitten eet krijg ik helemaal die paddo smaak terug, voorheen smaakte zonnepitten nooit zo bij mij.. achja lekker vaak terugdenken..

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Ik ken een gast van in de 20 ofzo die niet helemaal spoort, najah hij spoort wel, maar hijs gewoon raar..een beetje een mafkees..

Toen had ik het net met een vriend over paddo's, en hij zei dat die de effecten nogal vond tegenvallen.. dus ik zei; dat komt omdat je maar een halve portie at, je moet minstens 2/3 eten ofzo voor de effecten. Toen zei die; wat denk je dat ik als B. wil worden ofzo? (B=die mafkees)

Nou schijnt die B. voordat hij paddo's had gedaan normaal te zijn..en nu is die echt zo'n mafkees.. echt apart.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mja, of misschien is hij gewoon anders? Nieuwe kijk op het leven, anders gedrag, ... Hoeft niet slecht te zijn. Maar kan je reactie wel begrijpen. Ik denk dat er een groot aantal mensen mij ook als mafkees ziet :tongueout: En dat is ook gebeurt na het gebruik van psychedelica :grin: (Alhoewel ik daarvoor ook niet normaal was hoor, maar ook gewoon anders.)

Anyway, psychedelica hebben van mij ook wel een mafkees gemaakt, en ik ben er trots op ^^

phy

Bewuste gebruiker
Het hangt er van af hoe je 'mafkees' definieert

Als je daarmee wilt zeggen: mensen met een unieke, diepere kijk op de wereld...
:wink:

Hylke

Belezen gebruiker
Hoe hard ik het ook probeer, ik kan niet flashbacken. Ik heb daarentegen wel een verhoogde creativiteit t.o.v. vroeger.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Nee met mafkees bedoel ik; hij praat bv aardig gebrekkig op een hele rare manier en zegt heel vaak "ja ..... weeje" met een raar accent ofzo hij komt uit Bodegrave.. en hijs gewoon zo'n mafkees die je altijd met een biertje ziet lopen hijs ook beetje alcoholist volgens mij.. tsjah ik kan hem niet goed beschrijven :P

Magic Guest

Belezen gebruiker
Na een bakje hawaiiaanse, een paar weken terug, zie ik nog steeds een beetje tracers achter snel bewegende voorwerpen. Het kan natuurlijk zijn dat ik er meer op let ofzo, maar volgens mij zijn het gewoon paddotracers :P

phy

Bewuste gebruiker
Ik had gisteren een flinke scheut vodka achter mijn kiezen, maar het voelde deze keer anders dan normaal. Ik was licht verdoofd, maar ongelooflijk helder. En me heel bewust van alles. Het voelde een beetje vergelijkbaar als een lichte paddotrip. Maar dan op alcohol :confused:

Heeft iemand hier ervaring mee?

edwin__

Belezen gebruiker
ik geloof niet in teugkerende effecten van paddo's
ik denk dat zo versteld bent van de ervaring, dat als je eens intenief naar iets kijken en denkt van whow !! ''dat zou je onder invloed moeten zien'' dat je passief bewust een beeld gaat vormen en zo al ''dagdromend'' een beeld gaat zien vervormen. mocht je een ''flashback'' hebben kijk dan naar het beeld en maak jezelf duidelijk dat het niet gebeurt, geloof erin dat er niets aan de hand is.

zo heb ik eens onder invloed van speed geleerd dat dit draait om concentratie,
duidelijke omschrijving:
ik heb op mijn plafon (schuin plafon, zolder) een brandplek van een kaars zitten, dat ding heeft een behoorlijke doorsnede (onge. 10/15 cm) en is echt duidelijk ZWART. nou als je je actief bewustzijn overtuigd dat er echt geen vlek zit en het een onzuiverheid in je waarnemen is. zal deze vlek ook daadwerkelijk verdwijnen. en verdomme !! na een half uurtje oefenen kon ik elk puntje in mijn kamer voor mijn ogen weg toveren, nouschuift iedereen hier dit op de amfetaminen af maar het lukt me nu nucher ook nog. je passief bewustzijn is overtuigd van een aangeprate realiteit, waarna je passief bewustzijn dit snel invult en een beeld schetst dat jij kan gaan volgen. zie het als hardop nadenken alleen met de mogelijkheid om er ook beelden van te maken.

azgaza

Badass junkie
Na een half jaar na mijn laatste paddotrip heb ik al maanden geen paddo flashbacks gehad, paddo flashbacks gaan bij mij na 3 maanden na de laatste trip weer helemaal weg. Toch geen blijvende effecten dus :)
Sowieso al maanden geen flashbacks gehad, van de laatste paar LSD trips ook helemaal geen flashbacks gehad. Altijd fijn om ze niet te hebben :)

psysurfer

Belezen gebruiker
ik heb nooit last gehad van flashbacks ik heb wel altijd enorm veel oogruis de dag nadat ik trip en ook soms sneeuw. maar dat is heel af en toe dus ik denk niet dat ik hppd heb. Ik merk wel dat wanneer ik veel smoor een soort van super high fase tegenkom. lichtjes zijn fel en soms een lichte vorm van tracers. als ik mijn ogen toe doe dan glijden er persies vlakken naar beneden. en zie ik licht zwart en zwart afwisselen. En dat had ik zeker niet voordat ik paddos of lsd had gepakt. Maar mij stoort het niet. :grin:
:wave:

nunkie

Newbie
Argulas zei:
phy zei:
Ik wilde wel eens weten wat voor blijvende effecten iedereen ervaart.

Ik had vandaag een vergadering en ik kon mijn blik opeens niet van de gordijnen houden.. De mooie dieprode gordijnen twinkelden wel erg aantrekkelijk in het zonlicht. Er verschenen allemaal bollen die van grootte veranderden, het was een kat en muis spel van bollen als het ware.

Ik moest mezelf echt dwingen om de andere kant op te kijken, het staat een beetje raar als je met je mond open naar gordijnen zit te staren :wink:

Ik merk dat kleuren feller zijn geworden. Ik sta versteld van de oneindige vertakkingen van bomen, het was me nog nooit opgevallen hoe verfijnd dat is. En het mooiste zijn schaduwen! Als ik in een bos loop en de takken wuiven op de wind dan geeft dat een a-dem-loos schouwspel op de grond van vrolijk bewegende lichtvlekken. waw :hearteyes: :hearteyes:

Iemand anders met interessante blijvende effecten?

Mja zon dingen heb ik ook. Dat van die gordijnen, reken je dat als een flashbacks? enkel visueel, niets van de andere gedachtegang? Zoja, heb ik er enkele gehad, maar nooit sterke. Andere veranderingen daarintegen zijn blijvend: Andere kijk op de wereld, meer nadenken, meer filosofisch aangelegt, véél meer respect voor natuur en voor simpele dingen, die ik vroeger van zelfsprekend nam. Zulke dingen. Paddo's hebben men leven echt blijvend op een prachtige manier veranderd, ik ben er enorm dankbaar voor! :hearteyes:

Van die schaduwen en vertakkingen van bomen enzo, dat heb ik ook altijd :) Aleja, het is eerder als een soort knop die ik aan en uit kan zetten. Vandaag nog bijvoorbeeld: rustig wachtend op de trein, wat staan staren naar de stenen op het spoor, en er komen mooie patroontjes in enzo, niet heftig zoals je onder invloed bent, maar gewoon, alsof je je perceptie op focust en het je nou nét dat extra laat zien.

Ik vind het heel positief en niet storend! :) Nog mensen met gelijkaardige toestanden?

PS: ik weet trouwens niet op wat ik moet stemmen hé :grin: IS er geen optie anders ofzo ? :grin:

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik kan het ook oproepen, alsof je een knop omzet. Ik weet dat je dit kan oproepen, maar sinds de trip ervaringen gaat het intenser en dieper. Na mijn eerste trip ging ik een paar dagen later een potje schaken in het buurthuis. Het werd een gedenkwaardige partij. Alles klopte aan mijn kant, en in no time (15 min) had ik gewonnen, en was mijn tegenstander helemaal overrompelt. Of het aan de trip licht weet ik niet, maar ik schaak een stuk beter nu. Ik heb veel van mijn trips geleerd. Dat is gaaf, maar zo verdomde moeilijk uit te leggen aan anderen.

Bovenaan