HELP HELP

tomz0r

Badass junkie
azgaza zei:
TrippyShit zei:
Om even te reageren op azgaza haar verhaal.
Ik zeg ook niet alle! Ik zeg veel. Dan heb ik het over minimaal 1x in de maand gebruikers.
Want dat is opzich nog genoeg tijd er tussen om geestelijk weer op orde te komen van een trip. De mensen die te vaak/regelmatig trippen zijn 'vage figuren(misschien verkeerd woord)' in hun sociale aspect, in hun denken, hun doen en laten etc. Iedereen heef wel wat apparts natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dit komt zeker door te regelmatig trippen. En dat kan niet met ervaringen van andere overeenkomen misschien, maar wel met de ervaringen die ik zelf heb. Ik spreek dan ook vanuit die ervaringen.

Kijk wat een lsd trip met je doet, of welk psychedelisch middel dan ook. Het kan prachtig zijn! Maar je bent wel echt even heel veel van de wereld. Een psychedelische ervaring heeft een grote impact en kost vaak een tijdje om te relativeren en weer met bijde benen op de grond te zijn zegmaar. Als je dit 'verwerkt' hebt, ben je klaar voor een volgende. Mijn stelling is:Misschien worden deze regelmatige gebruikers wel zo door het feit dat hun niet genoeg tijd nemen om de ervaring te 'verwerken'. Ze nemen niet genoeg tijd om fullback in realiteit te zijn en zijn nog niet over de impact van de trip heen. Bij de ene ervaring duurt dit 2 dagen, bij de andere 2 weken. Als je blijft trippen zonder je vorige trip een 'plaatsje' gegeven te hebben, kropt dit zich op misschien. Dat is wat net in me opkomt en vind het best logisch klinken eigenlijk..

Daar ben ik het wel heel erg mee eens, ik zei ook al in mijn lange risico's-post dat ik denk dat je inderdaad blijvend in de verkeerde denkbeelden kan blijven hangen als je de tijd niet neemt elk aspect van de trip te verwerken en echt helemaal terug op aarde te komen. Ik neem die tijd zelf ook altijd, er was bijvoorbeeld een hele harde trip die echt een jaar in één nacht leek waar na ik twee en een halve maand niet heb getript omdat ik daar gewoon nog niet klaar voor was. Ik denk dat je het beste kan wachten tot de trip niet meer dan een speciale herinnering is en geen actieve rol in de gedachtes meer speelt en dat kan in verschil inderdaad erg uit een lopen.

Daar sluit ik me ook bij aan.

Eucris.

Newbie
Hey k heb graag hulp nodig heb geen id waar ik dit moet posten maar k doe 't hier.
nou kijk ik heb die gele toyota's heb 'r ook 'n afbeelfing van

ik wil namelijk deze gebruiken maar ik weet niet wat deze met mij zal doen.
dit wordt mijn eerste keer dus zou deze 'n beetje te zwaar spul zijn voor mij of is 't nog niet zo erg?
aLvast bedankt.

Oom Klaas

Badass junkie
Eucris. zei:
Hey k heb graag hulp nodig heb geen id waar ik dit moet posten maar k doe 't hier.
nou kijk ik heb die gele toyota's heb 'r ook 'n afbeelfing van

ik wil namelijk deze gebruiken maar ik weet niet wat deze met mij zal doen.
dit wordt mijn eerste keer dus zou deze 'n beetje te zwaar spul zijn voor mij of is 't nog niet zo erg?
aLvast bedankt.

Shiiit gast, je hebt echt de verkeerde gekocht.
Dit zijn de beruchte hero pillen, zit heroine in en af en toe zelfs nog versneden met ghb-poeder...ik zou ze echt niet nemen of je wilt voor de rest van je leven verslaafd zijn!

Atropa

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik neem die tijd zelf ook altijd, er was bijvoorbeeld een hele harde trip die echt een jaar in één nacht leek waar na ik twee en een halve maand niet heb getript omdat ik daar gewoon nog niet klaar voor was. Ik denk dat je het beste kan wachten tot de trip niet meer dan een speciale herinnering is en geen actieve rol in de gedachtes meer speelt en dat kan in verschil inderdaad erg uit een lopen.

Is inderdaad een hele goede graadmeter. Gewoon heel eerlijk met jezelf zijn of je wel voldoende geordent hebt en alles een rustende plaats hebt gegeven. Vaak kijkt men uit naar de high zelf in plaats van zijn of haar eigen psyche wel of niet toe is aan een nieuwe uitbreiding.

L

Lid 6909

Gast
TrippyShit zei:
Angramar Temenos zei:
Wil je het persé weten, extreme achtervolgingswaan, alles wat mensen zeggen direct totaal anders opvatten, en paranoia van bijv. in de gaten worden gehouden, dossiers die door onbekende mensen over me worden gehouden, en korte, bizarre gedachtes. Om een recent voorbeeld te noemen:

Ik fiets over de stoep in de stad, wat dus niet mag. Opeens komen twee mannen uit een buisje, met een groot raam. Op dat moment knalt het idee erin dat er een wereldwijde samenzwering is om alle mensen die lichte overtredingen begaan af te maken, en geloof ik er heilig in dat ze het glas kapot gaan maken, en scherven door m'n strot zullen laten vliegen. Ik raak in paniek en fiets 2 kilometer om.

Dat soort dingen. Door trips kan ik dat soort dingen na de acute aanval makkelijk wegrelativeren. Vroeger had ik zo'n gedachte vastgehouden, en dacht ik nog steeds dat ze me bijv. gevolgd hadden en m'n drinkwater gaan vergiftigen of zoiets dergelijks.

TEN eerste. Zei ik dat ik het persé wou weten? Heb ik nooit gezegd, wil het niet weten dus stel je niet aan.
TEN tweede. Heel leuk allemaal maar dat zei je er net niet bij en zoiets voel je niet aankomen zodat je naar je kamer kan.
TEN derde. Fantastisch dat psychedelica dat voor je doet. Maar ik vind het een raar verhaal. Behalve dat vind ik het ook verschrikkelijk dom dat je met een diagnose dat je psychotisch bent gaat trippen.
TEN vierde. :rolleyes:

Ten laatste:
eerst heel psychotisch verhaaltje typen, wat er wel niet gebeurde, en dan dit:
Door trips kan ik dat soort dingen na de acute aanval makkelijk wegrelativeren.
want je denk het nog steeds?
WTF BEN JIJ VOOR IDIOOT?

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Ik zou een onvolwassen 14jarig iemand geen drugs meegeven.. Natuurlijk uitzonderingen voor mensen die er *wel* verantwoordelijk mee om kunnen gaan, maar ik zou ze nog steeds geen gevaarlijke en verslavende shit meegeven... alleen dingen als paddo's, lsd, dmt, salvia. (uiteraard niet als ze medicatie gebruiken).

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
LSD aan een 14-jarige? :rolleyes:
En dan ook nog een topic maken over medicijnen en het dan zelf afkeuren.
Nou ja zeg :grin:

Als ik terug kon gaan in de tijd, zou ik inderdaad mijn 14-jarige ik LSD voeren. Ik vind dat LSD goed voor mensen is. Zeg wat je wil, maar ik ben absoluut voorstander van LSDgebruik. Het is niet giftig en niet verslavend, en goed voor mensen hun algemene ontwikkeling.

Wat ik een 14jarige zeker NIET zou geven, zijn dingen als Speed, MDMA, Coke, crack, heroine, datura, ghb, meth, ketamine, dxm, pcp, etc. Maar psychedelica zou ik aan iedereen geven aan wie ik denk dat ze er klaar voor zijn.

jij bent een complete randdebiel :wave:

L

Lid 6909

Gast
ja echt heah!

het scheelt dat hij zichzelf een enkele reis schizofrenie aan het boeken is met al dat trippen en psychotisch zijn!

heb je die film gezien; liar liar ?:grin:

xx

TrippyShit

Badass junkie
Ja hij lult ook. Eerst zegt ie dat hij zn psychotische aanval aan voelt komen. Als er gezegd wordt dat dat niet kan dan voeltie het opeens niet aankomen. Zo blijft ie maar smoesjes verzinnen en lult ie zich overal weer tussendoor. Hij begint in zn eigen bullshit te geloven volgensmij. Raar mannetje. :P

Chris Pontius

Badass junkie
TrippyShit zei:
Ja hij lult ook. Eerst zegt ie dat hij zn psychotische aanval aan voelt komen. Als er gezegd wordt dat dat niet kan dan voeltie het opeens niet aankomen. Zo blijft ie maar smoesjes verzinnen en lult ie zich overal weer tussendoor. Hij begint in zn eigen bullshit te geloven volgensmij. Raar mannetje. :P
komt door het trippen :beer:

Ik wil weinig met deze discussie te maken hebben voor de rest, ik zelf ben geen "ervaren tripper"
maar lsd aan 14jarige voeren lijkt mij geen goed idee :P

buzzrider

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Shiiit gast, je hebt echt de verkeerde gekocht.
Dit zijn de beruchte hero pillen, zit heroine in en af en toe zelfs nog versneden met ghb-poeder...ik zou ze echt niet nemen of je wilt voor de rest van je leven verslaafd zijn!
Uncle, denk eraan dat niet iedereen je sarcasme snapt :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
plantenbak zei:
TrippyShit zei:

Ik wil weinig met deze discussie te maken hebben voor de rest, ik zelf ben geen "ervaren tripper"

Ja, omdat alcohol beter voor je is, wat 14jarigen massaal drinken, toch?

:kots: Maatschappij-gebrainwashte schapen zijn dit soort mensen, allemaal.

Chris Pontius

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
plantenbak zei:
TrippyShit zei:

owja en waar zie jij mij dat zeggen?

sorry maar maak me alsjeblieft niet voor iets uit zonder hier reden voor te hebben...

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:

Dat zegt toch helemaal niemand?? :confused:
Een door je psychose+tripmiddelen gebrainwashed schaapje ben je..

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
plantenbak zei:
TrippyShit zei:

:tearsofjoy: Dit meen je toch niet?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Angramar Temenos zei:
Ik vind dat af en toe trippen beter is voor kinderen dan elke week jezelf lam drinken, zeker.
Ik had me nog zo voorgenomen mn mond te houden omdat iedereen maar wat graag hapt, maar ik faal jammerlijk. Dude! We weten het! Now shut it!

TrippyShit

Badass junkie
Niemand heeft het in deze hele discussie over gehad dat elk weekend drinken beter was. Sterker zelfs, ik en meerdere zeiden dat afentoe trippen in de meeste situaties iid veiliger was!

Je begint op vogel te lijken.

TrippyShit

Badass junkie
Mag je vinden. Intresseert me vrij weinig. Hij loopt al pagina's lang te lullen over dat iedereen van 14 alcohol drinkt en dat slechter is dan afentoe trippen. Dat is ook allaang bevestigd en mee ingestemt maar hij blijft maar door ratelen..

Funky Monkey

Badass junkie
Het kan nog veel lager!

Me moeder... is heel lief, schattig onschuldig en nog maagd!
You get the point! :beer:

En nu maar wachten op het befaamde plaatje van Deranged =)

tomz0r

Badass junkie
TrippyShit zei:
Mag je vinden. Intresseert me vrij weinig. Hij loopt al pagina's lang te lullen over dat iedereen van 14 alcohol drinkt en dat slechter is dan afentoe trippen. Dat is ook allaang bevestigd en mee ingestemt maar hij blijft maar door ratelen..

Naar mijn mening is trouwens elke week alcohol drinken veel minder risicovol dan om de zo veel tijd LSD nemen. Je kan het niet met elkaar vergelijken, maar weekendgebruik van alcohol is bijna nooit problematisch, tenzij je overdrijft of aan het verkeer deel gaat nemen natuurlijk. Dan kunnen er wel de nodige problemen ontstaan.

Incidenteel gebruik van LSD daarentegen kan echt voor psychische problemen zorgen. Dat heb ik ook meegemaakt in mijn omgeving helaas.

Funky Monkey

Badass junkie
Het nuttige van welke drugs dan ook volgens een vast ritme is al redelijk een verslaving en is dus wel degelijk problematisch.

En natuurlijk kan LSD voor problemen zorgen, maar dit is denk ik meestal omdat de mentale kracht van die persoon dan minder sterk is dan die dacht.

TrippyShit

Badass junkie
Ja ik ook. Maar als je het even heel strikt kijkt is elk weekend drinken op langer termijn schadelijk voor je lichaam/hersenen. Maar alcohol drinken kan iedereen en lsd is op dat punt wel weer gevaarlijker..

Funky Monkey

Badass junkie
True, alleen dan heb je wel weer last van het probleem dat 14 jarige die alcohol drinken het puur drinken om stoer te doen (misschien een enkeling omdat die het echt lekker vind (die heeft dan ook het grootste probleem)) wat gevaren van zich mee brengt van teveel drinken tot coma aan toe. Maar ik snap denk ik wel wat je bedoeld.

Een 14 jarige heeft te weinig levenservaring om dingen te kunnen zien als ze zijn in een trip en daar genoegen mee te nemen. De kans is bij jongen mensen is dus groter dat als ze bad gaan, foute dingen gaan doen omdat ze doorslaan in hun trip.

Verder denk ik dat het beter is om te stoppen met deze discussie voort te zetten aangezien er nu een discussie word gevoerd over moralen en waarden. Voor iedereen liggen die anders... moralen en waardes ben je naartoe gegroeid in je jeugd en deze acht jij voor jezelf te handhaven. Het is heel moeilijk om bij iemand zijn moralen en waardes te veranderen aangezien die persoon op die manier in zijn leven staat. In een TBS kliniek proberen ze dit bijvoorbeeld te veranderen, maar heb jij daar al iemand vandaan zien komen die ineens wel goed in de maatschappij past?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Mag je vinden. Intresseert me vrij weinig.
Jongen! Ik sta aan jouw kant.. but keep pushing it.. :þ

(en ja.. ik vond de vergelijking met vogel laag en dat heeft minder met AT te maken en des te meer met vogel :þ)

tomz0r

Badass junkie
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand merkbare schade over heeft gehouden aan het recreatief gebruik van alcohol.
LSD daarentegen is een ander verhaal...

De psychische schade die LSD kan aanrichten is gewoon in vergelijking veel erger dan wat hersencellen verliezen na alcoholgebruik. En leveraandoeningen krijg je ook niet snel als je hem gewoon rust geeft en niet elke dag zit te tanken.

Chris Pontius

Badass junkie
in mijn ogen :

Alcohol = geleidelijke schade , zit minder risico aan
LSD = minder geleidelijke schade meer risico

ff kort gezegd dan :)

azgaza

Badass junkie
Persoonlijk vind ik de risico's die je loopt bij overmatig alcohol gebruik erger dan die van LSD gebruik maar dat is puur een mening en niet meer dan dat. Ik heb zélf liever een trauma van een bad trip, HPPD en blijvend vaag gedrag dan dat ik korsakoff en een kapotte lever heb.

Daar bij komt wel dat matig alcohol gebruik, dus in het weekend een paar biertjes gewoon vrij wel niet schadelijk is, dus op dat punt zou je kunnen zeggen dat LSD risico voller is, maar alleen in vergelijking met MATIG alcohol gebruik.

Dat is mijn mening. Nogmaals, alle dingen die ik eerder noemde over de risico's vind ik nog steeds, en ik denk dat bij mentaal gezonde mensen die stabiel zijn en een goed zelf vertrouwen hebben en die altijd de tijd nemen om hun trips te verwerken de risico's van tripmiddelen gebruik héél erg laag zijn, en dat de risico's van 4-5 biertjes op een weekend avond óók heel erg laag zijn.

Beide drugs hebben hun gevaarlijke kanten, dat staat vast, en ik denk dat het toch subjectief is wat je erger vind, zo vind tomz0r psychologische problemen ernstiger en ik lichamelijke problemen ernstiger, en dat is gewoon een mening, valt niet over te twisten.

tomz0r

Badass junkie
azgaza zei:
Persoonlijk vind ik de risico's die je loopt bij overmatig alcohol gebruik erger dan die van LSD gebruik maar dat is puur een mening en niet meer dan dat. Ik heb zélf liever een trauma van een bad trip, HPPD en blijvend vaag gedrag dan dat ik korsakoff en een kapotte lever heb.

Daar bij komt wel dat matig alcohol gebruik, dus in het weekend een paar biertjes gewoon vrij wel niet schadelijk is, dus op dat punt zou je kunnen zeggen dat LSD risico voller is, maar alleen in vergelijking met MATIG alcohol gebruik.

Dat is mijn mening. Nogmaals, alle dingen die ik eerder noemde over de risico's vind ik nog steeds, en ik denk dat bij mentaal gezonde mensen die stabiel zijn en een goed zelf vertrouwen hebben en die altijd de tijd nemen om hun trips te verwerken de risico's van tripmiddelen gebruik héél erg laag zijn, en dat de risico's van 4-5 biertjes op een weekend avond óók heel erg laag zijn.

Beide drugs hebben hun gevaarlijke kanten, dat staat vast, en ik denk dat het toch subjectief is wat je erger vind, zo vind tomz0r psychologische problemen ernstiger en ik lichamelijke problemen ernstiger, en dat is gewoon een mening, valt niet over te twisten.

Ik denk dat je dagelijks tanken niet moet vergelijken met recreatief LSD-gebruik. Veilig alcoholgebruik kent zo goed als geen risico's. LSD zeker wel.

azgaza

Badass junkie
tomz0r zei:
azgaza zei:

Ik denk dat je dagelijks tanken niet moet vergelijken met recreatief LSD-gebruik. Veilig alcoholgebruik kent zo goed als geen risico's. LSD zeker wel.

Lees nog eens goed wat ik typte.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Risico is over het gemiddelde
het gemiddelde is tussen hoog risico en geen risico.

De één kan blijven drinken zonder één probleem, en zonder dat ook iemand iets merkt behalve de geur van alcohol.
De andere zal na een biertje al zin hebben in sex met de vrijgezelle vrouw die ook aan de bar zit en die door niemand ooit eens is gevraagd of ze mee wil uit eten..

De een raakt in een nachtmerrie door LSD, en doet er alles aan om van het gevoel af te komen.
De andere geniet van de film, en blijft binnen zitten, om zo niemand te hoeven laten merken in welke staat hij of zij is, en zo niemand ongerust of boos maakt.

er zijn altijd uitzonderingen, dat komt doordat niemand zo perfect is dat die in het plaatje past van de staande regering. Het voorbeeld van de maatschappij. De perfecte burger, die alle helpbehoevende mensen altijd mee helpt oversteken. Iemand die nooit drinkt, rookt, iemand die altijd een dag van te voren zijn rekeningen betaald, nooit te hard rijd, nooit iemand met een scheef oog aankijkt, nooit een keertje ook maar ene cent smokkelt, nooit een dropje pakt zonder het te vragen. Ja ze zijn er (gelukkig?) Maar niet iedereen is zo (gelukkig!)

Loadrunner

TrippyShit

Badass junkie
Das waar. Alcohol heeft een lichamelijk risico bij teveel gebruik. Maar lsd heeft altijd risico's. Mensen die het beter niet kunnen doen, een badtrip, hppd etc.. Na 1x alcohol heb je geen korsakoff en na 1x lsd zou je wel geestelijke nadelen kunnen ondervinden.

Maar dat is idd ieder zn mening..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
TrippyShit zei:
Das waar. Alcohol heeft een lichamelijk risico bij teveel gebruik. Maar lsd heeft altijd risico's. Mensen die het beter niet kunnen doen, een badtrip, hppd etc.. Na 1x alcohol heb je geen korsakoff en na 1x lsd zou je wel geestelijke nadelen kunnen ondervinden.

Maar dat is idd ieder zn mening..

Dat is wel zo, maar bij LSD en Alcohol weten de meesten wel waar ze aan beginnen. Als ze zo verstandig zijn om er eerst wat informatie te lezen, en niet zomaar wat van een ander aan te nemen.

Het gaat nog wel eens fout, als een onbekende in de drugsinfowereld een zegeltje krijgt waar bij word gezegd "dit is vet, moet je proberen" En niet er bij zegt wat het nu daadwerkelijk doet.

Alcohol groeit men mee op, en ziet al snel wat de gevaren zijn. LSD ziet men als een Drug uit de jaren 60, en er is niets op tv over aan voorlichtingen, ik heb ooit een keer bij een smartshop een foldertje erover gevonden... Maar dat is ook alles.

Het heeft te maken met de voorbereiding en voorlichting. (daar kunnen wij hier weinig aan doen, behalve mensen adviseren)

Bovenaan