help!!!!!!! kinderen?!

jantje

Newbie
hallo ben een jongen van 28

gebruik 1gram in de week (4 jaar)

nu ben ik bang dat ik geen kinderen meer kan krijgen (waarom weet ik niet),omdat ik allemaal andere verhalen hoor/lees waarschijnlijk

is dit zo dat je onvruchtbaar kan worden?

herstelt t zich allemaal als je gestopt bent?

wanneer moet je stoppen als je met kinderen begint?

wanner merk je dat je schade op hebt gelopen aan bijv hart, hersenen enz

thx

Bal0n

Badass junkie
Schade op het hart kan heel sluipend komen, maar als je pijn op je borst voelt, of "heartburn" na sporten, zou je je wel zorgen meoten maken.

Wat vruchtbaarheid betreft, dit kan je heel goed laten testen bij een ziekenhuis :).

jantje

Newbie
nee heb ik gelukkig niet die pijn

herstelt t zich wel of niet de spermacellen als je gestopt bent?

is dit trouwens aan te tonen als ik niet vruchtbaar ben dmv test dat t door coke komt

jantje

Newbie
ja dat snap ik

ik heb helemaal geen problemen en vind t nog leuk, maar wil kinderen en dus dan ga ik stoppen (een jaar voordat ik ze wil)

als dit voldoende is tenminste

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
moet je aan je huisarts vragen

krijg je een onderzoekje enzo

of misschien weet kan die het gelijk beantwoorden

STEL je krijgt hier een antwoord dan weet je het niet zeker, iedereen kan lullen, als je het van een arts hoort weet je het zeker.

Bovendien. als je wil stoppen is t meestal niet makkelijk afhankelijk van e reden van gebruik, hoeveelheid, frequentie enzovorots, en kan je huisarts erbij helpen door therapie, medicijnen wat je zelf wil, als dat nodig is natuurlijk

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
advies voor over een jaartje of 10-20

verslaving schijnt voor een deel erfelijk bepaald te zijn (sommige mensen ze hersenen zijn gevoeliger voor stoffen zoals alcohol of cocaïne dan anderen, en die gevoeligheid is misschien erferlijk, weten ze geloof ik nog niet zeker, ik iig niet)

dus let extra goed op je toekomstige kids

jantje

Newbie
thx

zal wel effe een afspraak maken of zo

is wel een beetje loeilijk, mijn vriendin weet van nix, maakt t een stuk moeilijker!!!!!!!

platypus

Belezen gebruiker
wel een beetje lullig om kinderen met haar te nemen als ze hier niks van weet...
maarja dat is natuurlijk jou zaak

BacingsPen

Badass junkie
ja, kan je daar niet met je vriendin over praten ofzo? Ik vind persoonlijk dat ze het wel moet weten. Wat nou als het een keer fout gaat en weer gaat gebruiken terwijl je kinderen hebt? Als je vriendin er dan achter komt dat je al eerder gebruikt hebt...

Maja het is inderdaad je eigen zaak. Toch adviseer ik je het te vertellen, zo bespaar je een hoop ellende! (tja op korte termijn heb j mss ff een probleem)

Anders stop je nu alvast? Vertel je na een jaar dat je een jaar geleden nog wel is coke gebruikte en daarna pas aan kinderen denken?

roaren*

Bewuste gebruiker
ik zou zo'n twee à drie jaar stoppen met alles voor ik kinderen wil, want kwiln niet dat men kind er super slecht uitziet

Marcel

Belezen gebruiker
jantje zei:
ja ik snap wat je bedoelt, maar wil eigenlijk antwoord op mijn vraag!!!!

toch bedankt

Drugs kunnen wel degelijk effect hebben op de vruchtbaarheid en latere fasen van zwangerschap. Zelf ben ik met deze vraag wel eens naar het ziekenhuis gegaan. Coke heeft een (op proefdieren bewezen) nadelig effect op de vruchtbaarheid. Bij langdurig gebruik neemt de kans op vruchtbaarheid met 50% af vanwege de kwaliteit van het zaad.

Zie voor een goede site over drugs en (toekomstige) zwangerschap: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/zwangerschap.php

Succes en ga gewoon naar een ziekenhuis en praat open over je drugsgebruik. Ik heb ondervonden dat dit niet zo verschrikkelijk is.

Mac...

Badass junkie
uhm ga niet zeggen dat je het moet opbiechten, want dat zou hypocriet zijn. Maarre... (ja, ik wil wel, maar ik mag niet)

En verder raad ik je aan om te stoppen. Ook als het totaal geen schade veroorzaakt aan je voortplantingsvermogen (leuk woord voor galgje), zou ik het toch doen, anders heb je kans dat wanneer je straks kids hebt je nog steeds regelmatig coke gebruikt.

jantje

Newbie
bedankt voor alle antw

mocht t zo zijn dat t afneemt, herstelt t zijn eigen dan weer?

misschien een rare redenatie,,maar als ik kijk naar mensen(zoals herm brood, artiesten) die veel gebruiken gewoon gezonde kinderen op de wereld zetten, heb ik zoiets wat maak ik mijn eigen druk om

ik wil zowieso stoppen optijd hoor dat is t niet, maar wil nu nog niet stoppen

thx

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
jantje zei:
ik wil zowieso stoppen optijd hoor dat is t niet, maar wil nu nog niet stoppen
dat hoor ik heel vaak
en zeg ik zelf ook heel vaak trouwens
het stoppen wordt misschien moeilijker dan je denkt. ik zou me daar alvast op voorbereiden

jacey

Experimenterende gebruiker
is dit zo dat je onvruchtbaar kan worden?
Onvruchtbaar worden van coke lijkt me wel mogelijk maar dan zou je een junk voor moeten zijn. Kijk maar naar vrouwen die junk zijn. Worden ook opeens niet meer ongesteld. Volgens mij kan drugs wel je spermacellen beinvloeden, dat ze dan niet helemaal honderd procent goed meer zijn, afwijkingen vertonen of zo.

herstelt t zich allemaal als je gestopt bent?
Je weet niet altijd wat er in je coke zit. Er kunnen stoffen in zitten die schadelijk kunnen zijn voor van alles aan je lichaam. Daarom denk ik dat je er nooit zeker van kunt zijn en niet uit moet gaan van coke gebruik maar van alles. Nogmaals, je weet nooit 100 procent wat je aan het nemen bent.

wanneer moet je stoppen als je met kinderen begint?
Ik ging ieder weekend feesten met pillen, speed en coke en opeens was ik zwanger van een man die ook gebruikte op feesten. Daarna ben ik meteen gestopt en als ik naar mijn kindje kijk nu, zie ik een gezonde kleuter. Het blijft altijd een risico want wat mij overkomen is kan voor jou anders uitpakken. En ik kan nog niet opgelucht ademhalen want misschien heeft ze er wel iets van mee gekregen die alleen op latere leeftijd te zien zal zijn.

wanner merk je dat je schade op hebt gelopen aan bijv hart, hersenen enz
Meestal merk je het als het te laat is. Je kan een snuif coke nemen waar een of andere troep bij zit en met dat snuifje van je stoel vallen en nooit meer opstaan. Het kan ook zijn dat het op latere leeftijd pas te zien is.
Ik kan een voorbeeld geven van een man die op dit moment in het huis woont waar ik werk. Het was een dealer die soms ook een lijntje nam. Heel veel geld, heel veel vrouwen, mooie man, mooie huis, mooie auto. Neemt een aantal lijntjes thuis, dat slaat opeens zo in op zijn hersenen dat die zichzelf uit het raam gooit. Niemand zag dat aankomen anders hadden ze hem tegen kunnen houden en hij zelf zag het ook niet aankomen. Als ik nu naar hem kijk is het een Debiel. Een vent waar niemand een dubbeltje voor geeft. Loopt met kromme benen, praat met zijn tong tussen zijn tanden. Maar was vroeger wel een usher look a like! Kan iedereeen overkomen. Opeens!! En opeens houdt in dat je het niet ziet aankomen en er niets meer aan kan doen!

jantje

Newbie
heeeeeel hartelijk bedankt voor de antwoorden

hier heb ikiets aan, nou ja net wat je zegt t kan voor iedereen alles uitpakken natuurlijk!

ik gebruik echt maar een hele inde week en dan met beetjes, veel water en eet goed en gezond, sport enz. (geen junk dus)

de kwaliteit is ook niet 100% van de coke, wel goed, maar niet dat heel mijn neus zeer doet of zo, heb verder ook geen klachten, alleen dat ik soms dingen wat sneller vergeet!
heb gisteren iemand van de drugs info lijn gesproken en die zewi, dat t allemaal(sperma enzo) herstelt, hij zei dat ik minimaal 2 weken voor t maken van kinderen moet stoppen, zelf wil ik stoppen een jaar of half jaar van tevoren

dus dat zal wel goed zijn dan?!

trouwens onvruchtbaarheid /minder vruchtbaar kan ook andere oorzaken hebben toch?

is t trouwens aan te tonen(onvruchtbaarheid/minder vruchtbaar)dat dat aan de coke ligt, volgens mij niet toch?

wil trouwens ook gaan minderen naar een halve in de week!

thx

BacingsPen

Badass junkie
jantje zei:

hier heb ikiets aan, nou ja net wat je zegt t kan voor iedereen alles uitpakken natuurlijk!

ik gebruik echt maar een hele inde week en dan met beetjes, veel water en eet goed en gezond, sport enz. (geen junk dus)

de kwaliteit is ook niet 100% van de coke, wel goed, maar niet dat heel mijn neus zeer doet of zo, heb verder ook geen klachten, alleen dat ik soms dingen wat sneller vergeet!
heb gisteren iemand van de drugs info lijn gesproken en die zewi, dat t allemaal(sperma enzo) herstelt, hij zei dat ik minimaal 2 weken voor t maken van kinderen moet stoppen, zelf wil ik stoppen een jaar of half jaar van tevoren

trouwens onvruchtbaarheid /minder vruchtbaar kan ook andere oorzaken hebben toch?

is t trouwens aan te tonen(onvruchtbaarheid/minder vruchtbaar)dat dat aan de coke ligt, volgens mij niet toch?

thx

Als je nu al langzaam aan gaat minderen dan ben je goed op weg!

Marcel

Belezen gebruiker
jantje zei:

thx

Die twee weken is overigens onzin. Als je namelijk drugs neemt (heb ik me in het ziekenhuis laten uitleggen) dan is de kwaliteit van je zaad op dat moment niet slechter. Je zaad doet er namelijk 80 dagen over om aangemaakt te worden. Dus als je nu iets pakt heeft dat invloed op je 80 dagen later. Zoals je zegt is de kwaliteit niet alleen afhankelijk van drugs. Er zijn vele andere factoren die invloed uitoefen. Mijn arts zei dat een aantal keer xtc op een jaar wel invloed heeft maar niet verschrikkelijk veel.

Maar dit heeft echt met de hoeveelheid en frequentie te maken. (zie ook de site van Jellinek).

jantje

Newbie
dus als je een jaar stopt met coke, dan is dat lang genoeg?!

maar is t aan tetonen dat dat door de coke komt dan??????(als t zo is)

thx

roaren*

Bewuste gebruiker
kdenk wel een paar jaar dat dat genoeg is..
kheb et er eens over had met men vriendin, en zei doet dat ook en ze zei zelf dat ze zeker drie jaar wil gestopt zijn voor ze aan kinderen begint

jantje

Newbie
maar zoals de arts zei is 80 dagen in principe genoeg toch

kijk naar herman brood en anderen die gebruikte toch ook en zette toch ook gezonde kinderen op de wereld, dus...

denk jij dat t aan te tonen is dat t door de coke komt dat je onvruchtbaar bent

thx

roaren*

Bewuste gebruiker
hmm ja heb je wel gelijk in..

maar ja tog willek het zo :)

kinderen zijn toch wel iets voor je hele leven, zoals een tatoeage, dus je wilt ook niet dat die tatoeage helemaal verneukt is hé

jantje

Newbie
nee dat klopt

denk dat tallemaal wel meevalt, ik stop iig optijd

hoeveel gebruik jij dan, trouwens voor vrouwen is t erger he

roaren*

Bewuste gebruiker
nja coke gebruik ik zeeeelden, maar het is die andere brol.. speed en pillen en zo, maar men vriendin gebruikt wel geregeld coke

roaren*

Bewuste gebruiker
ja zoeveel is het niet, meschien een keer in de week maar geen hele gram

nuja kdenk een gram in de week is feitelijk nog niet zoeveel
snuif je die gram in één keer op (kbedoel op een avond/dag)
of is het verspreid over heel de week?

jantje

Newbie
in 2 dagen

gewoon een half jaar van tevoren stoppen is genoeg denk ik

komt allemaal goed

denk je dat tt aan te tonen is als je minder vruchtbaar bent?

Marcel

Belezen gebruiker
jantje zei:
meer als een hele in de week of niet?
ik namelijk 1 gram valt toch mee of niet

Natuurlijk zijn er mensen die meer gebruiken maar heowel de Jellinek site niet over grammen praat krijg ik het idee dat dit welzeker invloed kan hebben.

Maar vraag dit even na (precieze hoeveelheden) aan bv de Drugsinfolijn.

Marcel

Belezen gebruiker
Ikzelf heb er overigens voor gekozen om geen drugs meer te gebruiken nu we proberen om kinderen te krijgen. Hoewel dit niet fijn is, zijn er (even) toch belangrijkere zaken. En straks kan het gewoon weer!

En hoe je het ook went of keert; het is niet goed.

Succes met je keuzes!

jantje

Newbie
marcel, ben je nu aan t proberen kinderen te krijgen?
zo ja wanneer ben je gestopt hiervoor dan?

thx

Marcel

Belezen gebruiker
jantje zei:
marcel, ben je nu aan t proberen kinderen te krijgen?
zo ja wanneer ben je gestopt hiervoor dan?

thx

Yep, we zijn nu zo'n 3 tot 4 maanden gestopt. Zoals de doc aangaf is xtc nog niet van hele grote invloed als je het maar 3 of 4 keer per jaar doet maar hij gaf wel aan dat helemaal stoppen natuurlijk beter is. Dus dat doen we maar. En ik denk echt dat we nog drugs blijven gebruiken tot we oud zijn dus nog kansen genoeg. Veel vrienden van ons gebruiken ook nog steeds drugs nadat ze kids hebben en dat zou ik ook helemaal geen probleem vinden.

jantje

Newbie
nou hopen dat t lukt dan
wanneer wil je beginnen dan met kinderen te maken?

dus vrienden van jou hebben ook kinderen gekregen zonder problemen dan(gebruikte deze ook coke)en wanneer zijn hun gestopt dan?

als ik nu een halve gram in de week gebruik en een jaar stop voor dat ik beginmet kids zal dit genoeg zijn toch?????

thx

Mac...

Badass junkie
Drugs gebruiken als je kinderen hebt. Nja ik weet het niet. Ik zal het zelf waarschijnlijk niet doen, omdat ik net te veel verantwoordelijkheidsgevoel (leuk woord voor scrabble) daarvoor heb. Zeg nooit nooit. Ik keur het overigens niet af of zo. Iedereen moet het helemaal zelf weten. Wat ik wel afkeur is wanneer ouders drugs gebruiken in het bijzijn van hun kinderen.

Deranged

Badass junkie
Als ik ooit kinderen neem doe ik dat alleen als ik geen drugs gebruik, anders kan je het gewoon niet maken vind ik.

Bovenaan