is dit zo dat je onvruchtbaar kan worden?
Onvruchtbaar worden van coke lijkt me wel mogelijk maar dan zou je een junk voor moeten zijn. Kijk maar naar vrouwen die junk zijn. Worden ook opeens niet meer ongesteld. Volgens mij kan drugs wel je spermacellen beinvloeden, dat ze dan niet helemaal honderd procent goed meer zijn, afwijkingen vertonen of zo.
herstelt t zich allemaal als je gestopt bent?
Je weet niet altijd wat er in je coke zit. Er kunnen stoffen in zitten die schadelijk kunnen zijn voor van alles aan je lichaam. Daarom denk ik dat je er nooit zeker van kunt zijn en niet uit moet gaan van coke gebruik maar van alles. Nogmaals, je weet nooit 100 procent wat je aan het nemen bent.
wanneer moet je stoppen als je met kinderen begint?
Ik ging ieder weekend feesten met pillen, speed en coke en opeens was ik zwanger van een man die ook gebruikte op feesten. Daarna ben ik meteen gestopt en als ik naar mijn kindje kijk nu, zie ik een gezonde kleuter. Het blijft altijd een risico want wat mij overkomen is kan voor jou anders uitpakken. En ik kan nog niet opgelucht ademhalen want misschien heeft ze er wel iets van mee gekregen die alleen op latere leeftijd te zien zal zijn.
wanner merk je dat je schade op hebt gelopen aan bijv hart, hersenen enz
Meestal merk je het als het te laat is. Je kan een snuif coke nemen waar een of andere troep bij zit en met dat snuifje van je stoel vallen en nooit meer opstaan. Het kan ook zijn dat het op latere leeftijd pas te zien is.
Ik kan een voorbeeld geven van een man die op dit moment in het huis woont waar ik werk. Het was een dealer die soms ook een lijntje nam. Heel veel geld, heel veel vrouwen, mooie man, mooie huis, mooie auto. Neemt een aantal lijntjes thuis, dat slaat opeens zo in op zijn hersenen dat die zichzelf uit het raam gooit. Niemand zag dat aankomen anders hadden ze hem tegen kunnen houden en hij zelf zag het ook niet aankomen. Als ik nu naar hem kijk is het een Debiel. Een vent waar niemand een dubbeltje voor geeft. Loopt met kromme benen, praat met zijn tong tussen zijn tanden. Maar was vroeger wel een usher look a like! Kan iedereeen overkomen. Opeens!! En opeens houdt in dat je het niet ziet aankomen en er niets meer aan kan doen!