hennepolie

Paffert

Newbie
Ok, ik wou graag hennepolie kopen van deze website:

http://webwinkel.gezonder.nu/culina...?__stateless=9AE9CCC24F23896551D9B073E410FF01

hennepolie is namelijk gezond en is lekker op koud eten enzo.

echter dacht ik ook dat deze olie ook kanker kon genezen enzo, bijvoorbeeld in dit filmpje te zien:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw]http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw[/url]

maar daar laten ze zien dat ze olie maken van wiet in plaats van zaad.
huh?
zijn er twee betekenissen van hennepolie dan?

mattskovic

Wijs gebruiker
je hebt hennepolie die gebruikt word zoals je zelf zegt die verwerkt wordt in voedsel en schoonheidsproducten deze worden gemaakt uit de zaden van een hennep/wietplant in deze producten zijn geen thc-stoffen te vinden

de andere soort word ook wel hasholie genoemt of BHO deze kan je dan op je joint smeren of sigaret om lekker stoned te worden of in een glaze buisje waar je ook opium of dmt in kan roken

dat is zowat alles wat ik weet over soorten olie

hoop dat dit je al iets verder helpt

greetz mattski

Irezz

Bewuste gebruiker
ik kots van alle mensen die geloven kanker te kunnen genezen met ''wondermiddeltjes''. 't is like we're back in the far west yo. ''hennep tegen kanker!''
komop =/

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Irezz zei:
ik kots van alle mensen die geloven kanker te kunnen genezen met ''wondermiddeltjes''. 't is like we're back in the far west yo. ''hennep tegen kanker!''
komop =/

Cannabisoïden hebben wel degelijk een kankercel isolerende werking ja.
Het is niet voor niets dat steeds meer landen over de hele wereld mediwiet accepteren.
Ik roep niet dat het een wondermiddel is, maar naast regulieren behandelmethoden kan het wel een steuntje in de rug geven. Zowel geestelijk danwel dus fysiek.

OT:

Je hebt zoals Mattskovic al zei hennepolie ( degene die jij dus wilt kopen).
Dit is inderdaad gemaakt van zaden en hier zul je dus ook niet stoned van worden.

Hiernaast heb je eigenlijk nog een aantal toepassingen.
De Door bovengenoemde al eerder vermelde BHO olie, die je kunt roken op heel veel manieren.

Je heb echter ook nog de medicinale olie, die wel THC bevat maar die voor uitwendig gebruik is.
Meer een soort zalf dus, je huid neemt ook THC op, maar minder dan je longen of maag.
Hierdoor zul je alleen de medicinale effecten voelen.

Het verschil in bereidingswijze weet ik niet, het lijkt vrij veel op elkaar maar er zit een verschilletje in.

Irezz

Bewuste gebruiker
Een lagereschool leerkracht van me is overleden aan kanker. Chemo, no way, haar gebedsgenezer had wonderkruiden.

Dat filmpje zien/''middeltjes'' tegen kanker vernemen, maakt me echt pissed. Die leerkracht snapte niet, net als vele anderen, dat chemo nog steeds bijna altijd noodzakelijk is. En natuurlijk ben ik hier dus over bevooroordeeld, maar still, het verdient wel een aandachtspuntje.

Ik weet dat wiet kan voorgeschreven worden, en sure, tegen pijn werkt het. Tuurlijk zou je het aan terminalen voorschrijven, je zou voor minder willen kalmeren. Mentaal werkt het vast ook wel, en ik ontken niet dat je geestkracht tegen kanker kan helpen, maar mensen moeten gewoon stoppen met wondermiddeltjes tegen de kanker zelf te gaan rondstrooien... Wanna survive, do as the doctor says. Niet wat een of ander nieuw onderzoek of shaman of whatever aanraadt. Dat is ronduit gevaarlijk.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik weet niet hoeveel ervaring jij met onze huidige medische experts hebt in de zorg, maar de kennis van die mensen is gemiddeld gezien echt belachelijk te noemen.

Dus doen wat de dokter zegt gaat lang, lang niet op.

Natuurlijk werkt niet elk wondermiddeltje, maar het is gewoon bewezen ( en dat is zeker niet een of ander nieuw onderzoek) dat bepaalde cannabisoïden kankercellen kunnen isoleren, remmen in de aanmaak en zelfs de afbraak bevorderen.

En chemo is zeker bijna altijd noodzakelijk, ik bedoelde dat wiet naast de mentale steun in de rug van een kankerpatiënt ook lichamelijk bij kan dragen aan het genezingsproces.

Irezz

Bewuste gebruiker
Ik kan het wel aannemen, maar het blijft bitter en wrang. Zoveel mannen en vrouwen die hun haar niet willen verliezen door chemo en dan maar hun volledige hoop op de wiet gaan vestigen...

Dan zou ik het enkel voorschrijven samen met chemo. Cannabis werkt toch vrij goed tegen bepaalde misselijkheden. Argh, kanker is zo'n touchy subject <<;;

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Then we shall quit this offtopic conversation:)
Het is idd een rot onderwerp om over te praten, op deze vrolijke zondagochtend :stoned:

Irezz

Bewuste gebruiker
offtopic: Jouw beurt voor ontbijtkoeken te halen deze keer! :sunglasses:

positieve ontopic: Hasjolie is gewéldig. Kan je zoveel mee, kan je zo lang mee, kan je zo goed mee! Gewoon vuurtje onderhouden en damp opsnuiven gaat al hard... Ik ben fan, gewoon jammer dat het heel erg zeldzaam is. Not even mentioning the amount of marijuana you acctually need for a decent little jar.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Qua tijd is het zondagochtend, maar ik moet nog gewoon naar bedje toe hoor!
Dus een ontbijt koek gaat er niet in.. Hoewel ik wel een paar krentebollen heb liggen die na een heerlijke bong met bubble gum wel naar binnen gaan.

Hasj olie is zeker erg lekker danwel functioneel! :hearteyes:
En zelf maken smaakt het beste!
Knipafval FTW:)

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Qua tijd is het zondagochtend, maar ik moet nog gewoon naar bedje toe hoor!
Dus een ontbijt koek gaat er niet in.. Hoewel ik wel een paar krentebollen heb liggen die na een heerlijke bong met bubble gum wel naar binnen gaan.

Hasj olie is zeker erg lekker danwel functioneel! :hearteyes:
En zelf maken smaakt het beste!
Knipafval FTW:)

Knipafval krijg ik genoeg... Ik blijk de enige die het zonder problemen en met erg veel smaak oprookt :tearsofjoy:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou, ik maak er liever olie van.
Even veel stonedheid, en ik vind het er niet eens aantrekkelijk uitzien, dus dat heb ik nog nooit geprobeert.

Je bent toch niet in de war met gruis he?

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Je bent toch niet in de war met gruis he?

Nee hoor! was begonnen als cadeautje voor me~ mams boyfriend had 22 gram knipafval gekregen, voor cakejes ofzo, maar het bleek perfect rookbaar. Ok, takjes zijn even wennen, maar die extreem harde donkergroene brokjes erbij maakten het helemaal goed!
Sindsdien sta ik er min of meer bekend als wietafvalbak :wink: TBH heb ik nog nooit spacecake gegeten. Ik wil gewoon de wiet niet verneuken you see. Als ik 't ooit 's maak zal het met behulp van een levende professional zijn. No book stuffz. Zelfde met hasjolie. Ik ben een negatief mirakel in de keuken~ no kidding. Ik oefen nog steeds op eieren bakken, laat staan even spacecake maken of hasjolie maken :mrgreen:
de hasjolie die ik toen had was van 'n stoner die vlakbij school woonde. De periode datie 't had was more or less magisch :d hasjoliehigh leek me erg veel opgewekter. Nuja, 't is drie jaar geleden sinds ik nog's hasjolie zag. Mensen die klagen over de onvindbaarheid van lsd zouden 's hasjolie moeten zoeken *zucht*

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.

Mm, Witte de With in R'dam is more or less de enige bereikbare, tenzij ik ''foute'' buurten doormoet. En ik denk niet dat ze er spacecake hebben. Maarten zei van niet althans. Ben wel fan van de voorgerolde joints tho. Ultieme luiheid.
Nederland is kingdom of heaven compared to belgium, drug wise. 41 jaar te laat, paar 100 kilometer te zuidelijk geboren :(

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)

Vroeger/nu was/is er, ik dénk in Haarlem, een coffeeshop uitgebaad door een lesbisch koppel. Mét cake, mét sfeer! Ben er nooit geweest, was veel te jong, maar m'n ouders waren er vaste klant. Geweldige coffeeshop verhalen :stoned:

erm ja. hasjolie. LEKKER :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.

Nou, als ik er ben is het ook niet om musea te doen :tearsofjoy:
Ik meen me plots te herinneren dat hasjolie illegaal is trouwens? Of maakt m'n brein valse herinneringen aan?

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!

Ik meen me zelfs te herinneren dat het als harddrugs wordt geclassificeerd?

(Wat ergens ook weer logisch lijkt, aangezien het illegaal is. Maar anderzijds, alcohol is niet illegaal. hmhm, moeilijke systemen!)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.

Nice. Same for Belgium?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.

Irezz

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.

Naar men mij heeft verteld: max 2 of 3 gram op zak. Gebruiken op openbare plaatsen (including straat) is verboden, dus moet je gewoon boffen met de politieman. En ook onze wiet moet op onze rug groeien: verboden te kopen/verkopen, verboden te transporteren. zaadjes lijken me ook rather illegal hier. anyhow, politie kan je wel bekeuren en stuff afpakken. Ik hoor ook dat bijvoorbeeld een halve gram speed ofzo in nederland wel wordt gedoogd, onder ''eigen gebruik''
Guess what, Belgium doesn't! :wink:
So far for theory, in praktijk nog nooit aangesproken geweest voor blowen, ookal was ik zichtbaar minderjarig. 1 maal opgepakt in een kasteel, met een paar vrienden, en een paar gram wiet. we werden ondervraagd, maar er kwam niets op ons strafblad. biggest surprise was toen een agent me terugriep: ''hey, je vergeet je stuff''
gooide ie gewoon m'n zakje terug. :hearteyes: vergat ik even dat ik een uur eerder rather harsh en rather nude was gefouilleerd :tearsofjoy: ach, politie in belgië, lots of barks but no bites at all. ze drinken liever rustig hun biertje.

ontopic: mmm hasjolie :mrgreen:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het eerste stuk was de praktijk, en niet de theorie.
In beide landen is alles verboden, ook in Nederland.
Echter, in Nederland word 5gram wiet op zak gedoogd, je hebt bij betrapping wel kans op bekeuring en inbeslagname.

Ook bij ons moet het op onze rug groeien, behalve de shop dan.
Deze mag alleen verkopen, en niet inkopen dat is illegaal. Ook kweken is illegaal.
5 buitenplantjes word over het algemeen gedoogd, mits het geen bossen zijn en je er niet te veel van af haalt. Tegenwoordig worden er eigenlijk ook altijd meteen boetes uitgedeeld.

In de praktijk zal het afgezien van de shops wel ongeveer gelijk lopen met het praktijkbeleid.
Als je met een halve gram speed of wat hasjolie ( ontopic!) gepakt word, ben je het zowiso kwijt.
Of je een bekeuring/andere straf krijgt is dan afhankelijk van de hoeveelheid, je verleden en je gedrag op dat moment.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In Nederland zijn ze de boel flink aan het aanhalen ja de laatste jaren.
De rest van de wereld versoepelt juist:)

Over een jaar of 10 denk ik dat het in elk land mogelijk is om een mediwietpas te krijgen.

But for once, let's talk ontopic.

Bovenaan