Heroïne spuiten?

De Zandman

DF-koning
Het is een feit van algemene bekendheid dat het bij heel veel mensen misgaat, na één keer proberen....tuurlijk zijn er mensen die er meteen klaar mee zijn, ikzelf zal dit goedje nooooit en te nimmer proberen!
@Tijdloos beschreef al uiterst goed, hoe dat een heroïne verslaving ontstaat....
Mij niet gezien.

Dirkdirk

DF-koning
Het gaat er ook om welke factor je bekijkt, want hoe verslavend iets is kun je naast het aantal personen dat verslaafd raakt zien aan hoe mensen verslaafd raken en wat er met ze gebeurt. Mensen zijn bereid alles te verkopen en op te geven voor hun volgende hit. Dat gebeurt bij wiet eigenlijk nooit, maar wiet is weer heel anders verslavend. Wiet ontneemt je energie en motivatie. Het is niet dat ik de ze vergelijk. Maar verslaving is nogal een breed iets.

De Zandman

DF-koning
Daar heb je gelijk in.
Heroïne t.o.v weed, de verslaving daaraan, is appelen met peren vergelijken vind ik,
Alleen al omdat Heroïne een stevige lichamelijke verslaving geeft...en bij weed ligt dit duidelijk anders zoals we allemaal wel weten...

Dirkdirk

DF-koning
Daar heb je gelijk in.
Heroïne t.o.v weed, de verslaving daaraan, is appelen met peren vergelijken vind ik,
Alleen al omdat Heroïne een stevige lichamelijke verslaving geeft...en bij weed ligt dit duidelijk anders zoals we allemaal wel weten...
Klopt, en heroine heeft nog een groot nadeel wat echt gevaarlijk is en mensen vaak geen rekening mee houden: obstipatie (verstopping).

Als je een zak aardappelen steeds blijft vullen zonder hem leeg te gooien scheurt ie ook. Dat is in essentie ook way er gebeurt als je heroïne junk bent.

Dus mensen, lekker een beetje Hero in je drink ontbijt.

Lemmy

Badass junkie
Statistisch gezien is het natuurlijk onmogelijk dat er niemand is die het bij een keer heeft kunnen laten. Het gaat om het percentage. Ik heb de cijfers niet maar denk niet dat meer dan 10 procent van de mensen sterk genoeg is om dat te kunnen doen. Ook lastig om te meten omdat je namelijk iets meet dat “niet gebeurt”. Nooit een tweede keer proberen is iets wat je nooit kan bevestigen tot die persoon dood is. Wel verslaafd raken zie je meteen en is meteen duidelijk. Daarom zijn de cijfers zo bedreigend en misleidend.

Zelf durf ik er zelfs nog niet aankomen en heb gezworen dat ik meteen weg ben als iemand het me aanbiedt of ik het nog maar zie liggen.

De Zandman

DF-koning
Ik moet wel zeggen, dat ik ooit b i j n a
Voor de bijl ben gegaan.
Toen mijn leven in elkaar gestort was, zat ik enkele dagen daarna in een gelegenheid, alwaar gebruiken oogluikend toegelaten was.
Ik zag de huisdealer die smack verkocht.
Deze man kwam daar, net zoals ik, wel vaker.
Bijna was ik naar hem toegestapt...net niet.
Vlak daarna was er een inval in die gelegenheid, die acuut gesloten werd en de huisdealer werd opgepakt en langdurig vastgezet.
Bijna ging het mis, en ik was gegarandeerd naar de kloten gegaan.
Bijna....
Ik moet er niet aan denken!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Klopt, en heroine heeft nog een groot nadeel wat echt gevaarlijk is en mensen vaak geen rekening mee houden: obstipatie (verstopping).

Als je een zak aardappelen steeds blijft vullen zonder hem leeg te gooien scheurt ie ook. Dat is in essentie ook way er gebeurt als je heroïne junk bent.

Dus mensen, lekker een beetje Hero in je drink ontbijt.
Genoeg brinta eten in de ochtend en je hebt geen probleem op dat vlak. Anders zijn er elektrolyten met vezels wat je opdrinkt, 2 tot 4 zakjes (glazen per dag)

Maar blijf er vanaf er zijn veel leukere stofjes waar je veel ouder en gelukkiger mee kan worden. Denk aan davitamon met mango's bij het ontbijt

Dirkdirk

DF-koning
Genoeg brinta eten in de ochtend en je hebt geen probleem op dat vlak. Anders zijn er elektrolyten met vezels wat je opdrinkt, 2 tot 4 zakjes (glazen per dag)

Maar blijf er vanaf er zijn veel leukere stofjes waar je veel ouder en gelukkiger mee kan worden. Denk aan davitamon met mango's bij het ontbijt
Een heroine junk gaat niet gezonde sapjes maken, want hij wil namelijk scoren en gebruiken. Bij elke verslaving verdwijnt de behoefte om jezelf te verzorgen en te voeden steeds meer op de achtergrond. Dat zie je ook bij alcoholisten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Een heroine junk gaat niet gezonde sapjes maken, want hij wil namelijk scoren en gebruiken. Bij elke verslaving verdwijnt de behoefte om jezelf te verzorgen en te voeden steeds meer op de achtergrond. Dat zie je ook bij alcoholisten.
Het zijn zakjes poeder alleen water toevoegen om buikpijn te verkomen , 😉

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb geen ervaring met heroïne, wel met spuiten. En dat kan een ervaring behoorlijk intens maken. Maar het brengt meer risico's met zich mee dan je je van tevoren bedenkt.

Als we ervan uitgaan dat je alles netjes schoon doet, geen naalden deelt, elke keer nieuwe spuit + naald etc. Dan nog zijn er flinke gezondheidsrisico's. Van aders slopen tot slagader raken etc.

In mijn injectie periode ben ik op een gegeven moment zo ver gegaan dat de gaten in m'n benen sloegen. Necrotisch weefsel begon te vormen. En ik uiteindelijk bang was om mijn been te verliezen.

Ik spoot weliswaar vaak (15+ keer per dag). En was er geen kei in. Mijn aders zijn ook moeilijk te vinden. Hierdoor zat ik soms urenlang gefrustreerd naar een goede plek te zoeken. Keer op keer jezelf prikken tot alles onder het bloed zat.
Ik heb enorm vaak net iets teveel gepakt, maar het altijd net overleefd.

Als ik achteraf terugkijk en mezelf vraag, was dit het waard?
Dan is het antwoord: nee, absoluut niet!

Stel jezelf eens die vraag. Als de kans dat je het bij 1 keer kan laten minder dan 10% is (zomaar een random nummer, het echte getal is waarschijnlijk veel lager). En het risico dat je hele diepe ellende in gaat. Mogelijk alles gaat verliezen wat je lief is.
En dat om eens te ervaren wat die high nou is.
Is dat het waard?

Er is maar één manier van spuiten die ik het waard vond. Ketamine intramusculair. En zelfs dan moet je héél goed weten wat je doet.

Paranoize.

Badass junkie
Een keertje heroine gebruiken is ongeveer hetzelfde als een keertje een benzo slikken, alleen is de roes van heroïne wel lekkerder dan benzo's. Maar het beeld dat je na een keertje heroïne gebruiken gelijk helemaal junk bent en je ziel verkocht heb is helemaal niks van waar.

Je kiest er zelf voor om te blijven gebruiken en verslaafd te raken ze roes is niet zo overweldigend als crystal meth dat je na een paar keer gebruik de drug niet meer kunt weerstaan dat is niet het geval. Na een paar keer kun je makkelijk zonder cravings ermee stoppen en er nooit meer aankomen.

Het probleem is net als bij benzo's en net als bij oxycodon dat mensen blijven gebruiken.... En als je dat een paar weken doet raak je lichamelijk afhankelijk en daardoor veranderd je lichaam zo erg dat je totaal niet meer zonder de drug kan en hoe langer je zo doorgaat hoe heftiger het word.

Ik spreek dit uit ervaring maar begrijp me bericht niet verkeerd ik raad het zeker af om te gebruiken! Ik wou gewoon duidelijk maken dat de verhalen rond heroïne vaak niet kloppen en er zwaar overdreven word gedaan over de drug vanwege de mensen die er verslaafd aan zijn en hun lichaam verkopen voor hun volgende fix.

Je kunt tijdelijk oxycodon of heroïne, morfine gebruiken zonder verslaafd te raken maar blijf je gebruiken net als bij benzo's... Raak je zeker weten verslaafd

Wat maakt heroïne zo moeilijk om te stoppen? Omdat je doodziek word en niemand dat een fijne ervaring vind en vanwege de werking op je belongs centrum en verdovende werking op je emoties word je mentaal ook heel erg down/depressief zoals elke drug wel als kenmerk heeft. Stoppen met drugs geeft altijd het gevoel dat de wereld helemaal kut is. Maar de lichamelijke ontwenning is het heftigste gedeelte van opiaten

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Als het zo makkelijk is om heroïne te laten voor wat het is na één of twee keren proberen dan begrijp ik niet dat er zoveel mensen niet meer mee kunnen stoppen....het is denk ik zoals @Tijdloos reeds beschreven heeft. Het gaat sluipend, en ooit sprak ik iemand die heroïne geprobeerd heeft en er zo kotsmisselijk van werd, dat hij het verder naliet om nog te gebruiken...
Ik blijf er verre van. Ik loop dat risico niet. Nee dank u.

Dirkdirk

DF-koning
Als het zo makkelijk is om heroïne te laten voor wat het is na één of twee keren proberen dan begrijp ik niet dat er zoveel mensen niet meer mee kunnen stoppen....het is denk ik zoals @Tijdloos reeds beschreven heeft. Het gaat sluipend, en ooit sprak ik iemand die heroïne geprobeerd heeft en er zo kotsmisselijk van werd, dat hij het verder naliet om nog te gebruiken...
Kotsmisselijk worden de eerste keer dat maakt niet uit. Eigenlijk maakt dat het alleen maar erger. Net als met roken. Als het de eerste keer niet zo’n succes is wil je juist nog een keer proberen. En als die tweede keer al iets beter is dan de eerste ben je al op het ijs aan het lopen. Het is die gedachte aan de volgende hit die het verschil uitmaakt. Ik weet vrij zeker dat als ik mezelf beloof dat ik één keer ga gebruiken , nee nee echt één EEN KEER, IK ZWEER HET ÉÉN KEER!! dat ik na een week toch besluit om het nog een keer te doen omdat het de eerste keer gewoon goed ging en why nut

Acoustic

Belezen gebruiker
Ik ben zelf enkele jaartjes verslaafd geweest, waarvan een tijdje ook gespoten (heroïne en cocaïne).
Het gaat inderdaad sluipend, volgens mij gaat ook bijna niemand direct met heroïne experimenteren, maar de meesten die uiteindelijk naar heroïne overstappen, hebben meestal al wel geëxperimenteerd met andere middelen.
De meesten beginnen eerst heroïne te roken, voor ze gaan spuiten.
Ik weet zelf niet eens meer hoe ik er toen mee begonnen ben, of waarom.
Het is en blijft, voor mij persoonlijk, de grootste vuiligheid op drugsgebied.

Paranoize.

Badass junkie
Hier beschrijf je zelf al het probleem waarom mensen niet kunnen stoppem, niet omdat na een paar keer gebruik je er zo weg van bent dat je niet anders meer wilt maar omdat de afkick zo heftig is als je er eenmaal verslaafd aan bent. Maar heroine is niet zo verschillend vergeleken oxycodon elke opiaat word verslavend na een week a 2 gebruik

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hier beschrijf je zelf al het probleem waarom mensen niet kunnen stoppem, niet omdat na een paar keer gebruik je er zo weg van bent dat je niet anders meer wilt maar omdat de afkick zo heftig is als je er eenmaal verslaafd aan bent. Maar heroine is niet zo verschillend vergeleken oxycodon elke opiaat word verslavend na een week a 2 gebruik
Daarom zeg ik hier al vaker wat ook echt zo is : gebruik geen oxycodon of opiaten als je het niet medisch nodig hebt. Het wordt voor mensen die het echt nodig hebben een hele strijd onderhand om het eindelijk te krijgen vanwege het vele misbruik van met name oxycodon. Heb eerst allerlei troep moeten proberen en daarna een waarschuwing ( terecht) van de neuroloog dat het iets is waar je zo aan vast zit.
Helaas is mijn aandoening / letsel niet te opereren en zal ik het waarschijnlijk nog jaren blijven gebruiken. High wordt ik er niet van maar mijn levenskwaliteit (de scherpe pijn haalt het genoeg weg) is nu genoeg om door te gaan.

Misbruik het niet benzodiazepines is makkelijker om mee te stoppen (Ashton manual raad ik aan mocht die ook bij Jellinek toe passen) na langdurig gebruik.

Paranoize.

Badass junkie
Daarom zeg ik hier al vaker wat ook echt zo is : gebruik geen oxycodon of opiaten als je het niet medisch nodig hebt. Het wordt voor mensen die het echt nodig hebben een hele strijd onderhand om het eindelijk te krijgen vanwege het vele misbruik van met name oxycodon. Heb eerst allerlei troep moeten proberen en daarna een waarschuwing ( terecht) van de neuroloog dat het iets is waar je zo aan vast zit.
Helaas is mijn aandoening / letsel niet te opereren en zal ik het waarschijnlijk nog jaren blijven gebruiken. High wordt ik er niet van maar mijn levenskwaliteit (de scherpe pijn haalt het genoeg weg) is nu genoeg om door te gaan.

Misbruik het niet benzodiazepines is makkelijker om mee te stoppen (Ashton manual raad ik aan mocht die ook bij Jellinek toe passen) na langdurig gebruik.
Is ook zo hoor, maar een hoop pijn patiënten verliezen ook de controle vanwege het lekkere gevoel maar zijn begonnen in eerste instantie vanwege pijnklachten dat moet je ook niet vergeten

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Is ook zo hoor, maar een hoop pijn patiënten verliezen ook de controle vanwege het lekkere gevoel maar zijn begonnen in eerste instantie vanwege pijnklachten dat moet je ook niet vergeten
Het lekkere gevoel verdwijnt binnen 2 weken dagelijks.

Paranoize.

Badass junkie
Het lekkere gevoel verdwijnt binnen 2 weken dagelijks.
Uhu, daarom gaan een hoop pijn patiënten de mist in, omdat ze dat lekkere gevoel willen behouden en gaan ophogen... Ik zeg nou ook niet dat iedereen zo is maar veel pijn patiënten raken op die manier verslaafd aan opiaten omdat het voor hun bijv ook als 'antidepressiva' werkt en ze het dubbelop gaan gebruiken zowel met lichamelijke als geestelijke reden.

Maar als je echt met zoveel pijn leeft en je kunt niet zonder die meds kun je er beter verstandig mee omgaan en blij wezen dat die pijnstillers iedergeval bestaan en toegankelijk zijn!

De Zandman

DF-koning
Dat beter ermee omgaan, als pijnpatient, dat gaat heel vaak volkomen de mist in...Al de opiaten hebben als nare eigenschap dat ze tolerantie opbouwen en je hebt steeds meer nodig om effect te houden en zo kom je op een gegeven moment op krankzinnig hoge doseringen uit. Bv. 900 mg oxcycodon per dag en zo
Of 3 gram smack. 15 x spuiten per dag.
Of....enz enz.

Dirkdirk

DF-koning
Dat beter ermee omgaan, als pijnpatient, dat gaat heel vaak volkomen de mist in...Al de opiaten hebben als nare eigenschap dat ze tolerantie opbouwen en je hebt steeds meer nodig om effect te houden en zo kom je op een gegeven moment op krankzinnig hoge doseringen uit. Bv. 900 mg oxcycodon per dag en zo
Of 3 gram smack. 15 x spuiten per dag.
Of....enz enz.
Dat is bij elke drug hoor
Misschien bij Hero eerder
Maar ik vond clonazolam ook verrekte snel gaan. Eind van de week zat ik al op een dubbele dosis. Da kennie goed zijn

Trotssterk

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik had een vraag en wil het van iemand die er ervaring mee heeft horen, is het echt zo dat als je letterlijk 1x heroïne spuit dat je gelijk zwaar lichamelijk verslaafd bent of kun je na 1x spuiten erna gewoon je leven leiden.

Ik vraag het voor iemand die ik ken want zei heeft een soort "bucket list" met drugs die ze wilt doen, en ze wou aankomende week naar mij thuis komen en eens heroïne proberen, en de dag daarna ook crack, maar ze doet zulke dingen letterlijk maar 1x, het enige dat ze vaker doet is jointjes roken maar daar stopt het ook.

Maar ze wilt dus weten of het echt zo zwaar verslavend is om het 1x te spuiten, want als wel dan gaat ze het gewoon roken of snuiven (maar ik denk dat als spuiten niet gaat dat ze het gaat roken)
Dat verschilt per persoon en hoe verslaving gevoelig je bent. Maar ik zeg je wel dat heroïne geen middel is dat je moet gebruiken om te proberen en zeker niet moet spuiten want dat is toch wel een hele grote stap(dat is mijn mening) en zeker al helemaal als ze alleen een jointje rookt. Het is spelen met de duivel!

• Like
Waarderingen: ljuv

Paranoize.

Badass junkie
Dat verschilt per persoon en hoe verslaving gevoelig je bent. Maar ik zeg je wel dat heroïne geen middel is dat je moet gebruiken om te proberen en zeker niet moet spuiten want dat is toch wel een hele grote stap(dat is mijn mening) en zeker al helemaal als ze alleen een jointje rookt. Het is spelen met de duivel!
Mijn ervaring is dat je pas echt na 1 a 2 weken dagelijks gebruik een verslaving begint op te bouwen en je in die eerste 2 weken nog wel redelijk makkelijk ermee weet te stoppen maar ga je verder word het met de dag moeilijker voorral omdat de lichamelijke afkick dan steeds zwaarder word

De Zandman

DF-koning
Aangezien ik verslaving gevoelig ben, zal ik de koning van de drugs zijnde heroïne, n o o i t proberen! Er zijn nogal wat verslaafden, die op deze manier begonnen zijn met junk te worden .. ik heb gezien hoe je dan naar de kloten gaat en nee, daar pas ik voor!

Paranoize.

Badass junkie
Aangezien ik verslaving gevoelig ben, zal ik de koning van de drugs zijnde heroïne, n o o i t proberen! Er zijn nogal wat verslaafden, die op deze manier begonnen zijn met junk te worden .. ik heb gezien hoe je dan naar de kloten gaat en nee, daar pas ik voor!
Jij bent verslaafd geweest aan oxycodon toch? Dan weet je precies hoe het is om heroïne verslaafde te zijn want 30mg oxycodon staat gelijk aan 20mg heroïne. Plus dat de afkick van methadon waar je nu aan zit nog zwaarder is dan de afkick van heroïne dus ik vind het een beetje niet kloppend wat je nu zegt maar dat geeft niet want mensen realiseren vaak niet dat voorgeschreven opiaten net zo verslavend kunnen zijn en eve erge ontwenningsverschijnselen veroorzaken.

Heroïne gebruikers zijn vaak gewoon meer junkie omdat ze het recreatief gebruiken en omdat de high sneller komt en eerder uitwerkt waardoor de mentale drang om te gebruiken sterker is dan bij andere opiaten

De Zandman

DF-koning
Wat je op voorschrift krijgt, dat ” voelt" toch anders dan heroïne.
Als ik zie waartoe mensen in staat zijn om die heroïne te bemachtigen, dan is die verslaving toch wel erg, erg moeilijk te verdragen.
Qua methadon heb je gelijk, je wordt doodziek als je deze niet op tijd krijgt..
Van oxcycodon verslaving was de afkick afschuwelijk, dat heb ik niet kunnen redden en daarom krijg ik als pijnstiller die methadon 20 mg...
Maar met bruin heb ik geen enkele ervaring.
Dat wil ik ook zo houden.

Paranoize.

Badass junkie
Wat je op voorschrift krijgt, dat ” voelt" toch anders dan heroïne.
Als ik zie waartoe mensen in staat zijn om die heroïne te bemachtigen, dan is die verslaving toch wel erg, erg moeilijk te verdragen.
Qua methadon heb je gelijk, je wordt doodziek als je deze niet op tijd krijgt..
Van oxcycodon verslaving was de afkick afschuwelijk, dat heb ik niet kunnen redden en daarom krijg ik als pijnstiller die methadon 20 mg...
Maar met bruin heb ik geen enkele ervaring.
Dat wil ik ook zo houden.
Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.

Maar als je heroïne met oxycodon vergelijkt moet je kijken naar het feit dat oxycodon 2 keer zo sterk als morfine is, en heroïne 3 keer zo sterk als morfine is dus iemand die 100mg oxycodon per dag gebruikt kan een heftigere afkick verwachten dan iemand die 70mg heroïne per dag gebruikt bij wijze van.

Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat farmaceutische opioïden net zo rampzalig (kunnen) zijn als heroïne is en zeker wel veiliger zijn dan illegale straat heroïne, maar bijvoorbeeld in Amerika zie je dat meer dan 1/2e dood is gegaan aan farmaceutische opioïden en minder aan heroïne. Onderschat dat pilletje dus zeker niet!

Dirkdirk

DF-koning
Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.

Maar als je heroïne met oxycodon vergelijkt moet je kijken naar het feit dat oxycodon 2 keer zo sterk als morfine is, en heroïne 3 keer zo sterk als morfine is dus iemand die 100mg oxycodon per dag gebruikt kan een heftigere afkick verwachten dan iemand die 70mg heroïne per dag gebruikt bij wijze van.

Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat farmaceutische opioïden net zo rampzalig (kunnen) zijn als heroïne is en zeker wel veiliger zijn dan illegale straat heroïne, maar bijvoorbeeld in Amerika zie je dat meer dan 1/2e dood is gegaan aan farmaceutische opioïden en minder aan heroïne. Onderschat dat pilletje dus zeker niet!
maar is het dan niet apart dat er veel vaker heroine wordt gemaakt in illegale laboratoria en niet oxycodone hydrocodone morfine etc? Dat zou je dan toch veel vaker op staraat moet tegenkomen?

De Zandman

DF-koning
I.i.g. onderschat ik die oxcycodon niet, zeer zeker niet!
Ik ben er ontzettend beroerd van geweest bij het stoppen met dat spul, en werd overgezet op methadon. Van 60 tot 80 mg oxcycodon naar 20 mg methadon, voor mijn rugpijn te bestrijden, met oxcycodon kon ik sowieso niet omgaan omdat ik mijn week hoeveelheid in 1 dag al opmaakte....want dat was lekker die rush....als heroïne een vergelijkbare high geeft, dan is dit een high waarom maar beter niet aan moet beginnen!
En een partij ziekzijn wat je bij afkick krijgt daar wil je ook asap vanaf!

Bovenaan