Het 60's/70's muziek topic!

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Ik keek wat rond en zag toch nog redelijk wat mensen met een muzieksmaak uit de jaren 60/70. Maar wat ik nog niet zag was er een topic over!
Zijn er nou werkelijk nog mensen die bands als Catfish, Barefoot Jerry, The allman brothers, East of eden, Chocolate watchband, Alquin, Ten years after....Anyone?!
Verzamelt u!

Ensenata

Experimenterende gebruiker
Oh ja, ALLEEN maar jaren 60/70 muziek. :P

Maar op de bekende bands ben ik alweer een jaartje of 2 uitgekeken..
Dit luister nu:

Canned Heat
Gong
Can
Comus
Kevin Ayers
Caravan
Residents
Hatfield & the North
Henry Cow
Art Bears
13th Floor Elevators (waar ik al fans van had gezien :tearsofjoy: )

Beatles doen het ook nog goed uiteraard, zeker nu ik hun biografie van 1000 paginas uit heb :grin:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Ensenata zei:
Oh ja, ALLEEN maar jaren 60/70 muziek. :P

Maar op de bekende bands ben ik alweer een jaartje of 2 uitgekeken..
Dit luister nu:

Canned Heat
Gong
Can
Comus
Kevin Ayers
Caravan
Residents
Hatfield & the North
Henry Cow
Art Bears
13th Floor Elevators (waar ik al fans van had gezien :tearsofjoy: )

Beatles doen het ook nog goed uiteraard, zeker nu ik hun biografie van 1000 paginas uit heb :grin:

Lekkere smaak heb je :grin: Canned heat was vorig jaar ook in nederland, helaas gemist :(

nicolai

Wijs gebruiker
canned heat is heel goed...boogie. beatles blijven natuurlijk steengoed. echt elk album was vernieuwend en zat goed in elkaar. er zijn natuurlijk wel uitschieters zoals sgt pepper en abbey road, maar de kwaliteit is eigenlijk wel constant, en dat is toch heel uniek. normaal gesproken zit er wel een slechter album tussen, maar bij the beatles is dat niet zo...al zijn er veel mensen die yellow submarine echt slecht vinden.....ook omdat george martin bijna de gehele b side heeft geschreven. maar goed, ik geniet net zo goed van dat album.

ben nu naar disraeli gears van cream aan het luisteren. :stoned:

Ensenata

nicolai zei:
canned heat is heel goed...boogie. beatles blijven natuurlijk steengoed. echt elk album was vernieuwend en zat goed in elkaar. er zijn natuurlijk wel uitschieters zoals sgt pepper en abbey road, maar de kwaliteit is eigenlijk wel constant, en dat is toch heel uniek. normaal gesproken zit er wel een slechter album tussen, maar bij the beatles is dat niet zo...al zijn er veel mensen die yellow submarine echt slecht vinden.....ook omdat george martin bijna de gehele b side heeft geschreven. maar goed, ik geniet net zo goed van dat album.

Bij The Beatles is het ook leuk dat ze beroemd zijn geworden door toevalligheden :grin: Bijna alles wat ze deden (van hun muziek tot hun financiën) was gewoon zomaar uit de lucht gevallen, zo is "I am the Walrus" gebaseerd op krantenkoppen waar ze toen een 4 regel verhaaltje bij verzonnen, "Lucy in the Sky with Diamonds" is een tekening van Johns zoon etc.
Met het beroemd worden zelf hadden ze ook problemen want de eerste 2 jaar wou NIEMAND ze, totdat Brian Epstein van The Beatles zijn levensdoel ging maken :grin: Tot hij dood ging eind jaren 60, toen werd de groep niet meer onder de juiste controle gehouden..

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
nicolai zei:

Bij The Beatles is het ook leuk dat ze beroemd zijn geworden door toevalligheden :grin: Bijna alles wat ze deden (van hun muziek tot hun financiën) was gewoon zomaar uit de lucht gevallen, zo is "I am the Walrus" gebaseerd op krantenkoppen waar ze toen een 4 regel verhaaltje bij verzonnen, "Lucy in the Sky with Diamonds" is een tekening van Johns zoon etc.
Met het beroemd worden zelf hadden ze ook problemen want de eerste 2 jaar wou NIEMAND ze, totdat Brian Epstein van The Beatles zijn levensdoel ging maken :grin: Tot hij dood ging eind jaren 60, toen werd de groep niet meer onder de juiste controle gehouden..

geinspireerd op een meisje [lucy dus] uit zijn klas lucy in the sky with diamonds is geinspireerd op die tekening. maar het nummer is toch zeker ook geinspireerd door lsd en drugs in het algemeen.

ik heb ook veel gelezen over the beatles en veel boeken en verhalen spreken elkaar tegen. uiteindelijk is dat ook wel mooi aan the beatles, iedereen heeft er zijn eigen fantasie en verhaal bij. onder andere daardoor zijn ze zo legendarisch....door de roddels [epstein]

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Yay, weer een paar bandjes die ik niet kende erbij! Ik kan natuurlijk wel alle bekende bandjes en artiesten van toen gaan opnoemen; Dylan, Cash, Zappa, Simon & Garfunkel etc, maar die kent iedereen wel. Goed topic! Keep 'em coming! Vooral de wat onbekendere bandjes zijn leuk om te ontdekken (:

Ensenata

ExceptionalInsight zei:
Yay, weer een paar bandjes die ik niet kende erbij! Ik kan natuurlijk wel alle bekende bandjes en artiesten van toen gaan opnoemen; Dylan, Cash, Zappa, Simon & Garfunkel etc, maar die kent iedereen wel. Goed topic! Keep 'em coming! Vooral de wat onbekendere bandjes zijn leuk om te ontdekken (:

Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Mushroom Country (bijna niet te vinden :tearsofjoy: )
Gilgamesh
Hawkwind (eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar Mötorhead)
:grin:

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
ExceptionalInsight zei:

Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Gilgamesh
hawkwind is amazing

nicolai

Wijs gebruiker
heb nu david crosby`s wonderschone - if i could only remember my name opstaan. begint al sterk met music is love...en daarna bluesrock hippie style :hearteyes:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
nicolai zei:
heb nu david crosby`s wonderschone - if i could only remember my name opstaan. begint al sterk met music is love...en daarna bluesrock hippie style :hearteyes:

David Crosby!

CSN(&Y) *O*

@ hippiezonnebrildude;

Staan interessante namen tussen! Ook zeker wat die ik niet ken. Moet ik toch eens opzoeken :grin:. Heb ik weer een doel om te zoeken in oktober ofzo bij de platenbeurs(yes sir, vinyl!) in utrecht!

Ensenata

Vladderman zei:
nicolai zei:

David Crosby!

CSN(&Y) *O*

@ hippiezonnebrildude;

Staan interessante namen tussen! Ook zeker wat die ik niet ken. Moet ik toch eens opzoeken :grin:. Heb ik weer een doel om te zoeken in oktober ofzo bij de platenbeurs(yes sir, vinyl!) in utrecht!

Hehe, ik spaar ook LP's :grin: Maar ik kan gelukkig gewoon op de fiets springen en in de stad rond neuzen.

Oom Klaas

Badass junkie
Led zeppelin,
Beatles,
Pink Floyd,
Bob Dylan,
Jefferson Airplane,
King Crimson,
Jimi Hendrix,
Ravi Shankar,
Deep Purple,
Eagles,
Emerson, Lake & Palmer,
Rolling Stones,
Kraftwerk,
Monkeys,
Beach Boys,
Moody Blues,
Neil Young,
Nick Drake :hearteyes: ,
Sex Pistols,
Steely Dan,
David Bowie,
The Who

Luister ik onder andere :grin:

Ensenata

Oom Klaas zei:
Jefferson Airplane,
Emerson, Lake & Palmer,
Rolling Stones,
Moody Blues.
Luister ik onder andere :grin:

Je moet dan ook zeker eens luisteren naar:

Great Society (band voor Jefferson Airplane)
The Nice (band voor ELP, Keith Emerson is echt een sicko daar :tearsofjoy: )
The Seeds (werd gezegd dat ze de Amerikaanse Rolling Stones zijn)
Blues Magoos (Moody Blues/Beatle achtig... en heerlijk om op mee te spelen op gitaar :P ).

:)

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Ensenata zei:
Vladderman zei:
nicolai zei:

David Crosby!

CSN(&Y) *O*

@ hippiezonnebrildude;

Hehe, ik spaar ook LP's :grin: Maar ik kan gelukkig gewoon op de fiets springen en in de stad rond neuzen.

Ik ook! we hebben hier in de stad een LPshop. Maar de platenbeurs is toch altijd wat goedkoper én leuker! Én je vind het heel veel dingen die je normaal niet zo zou tegenkomen! Zo heb ik vorig jaar een speciale green-edition(groen vinyl!) lp gekocht van The Velvet Underground :grin: (en nog meerhoor)

Ensenata

Vladderman zei:
Ik ook! we hebben hier in de stad een LPshop. Maar de platenbeurs is toch altijd wat goedkoper én leuker! Én je vind het heel veel dingen die je normaal niet zo zou tegenkomen! Zo heb ik vorig jaar een speciale green-edition(groen vinyl!) lp gekocht van The Velvet Underground :grin: (en nog meerhoor)

Really? Hmm.

Daar ga ik ook eens heen dan. Waar hoe wanneer? :grin:

Ik heb pas 5 platen trouwens hoor, spaar ze pas sinds ik hier in Amsterdam woon.. das 3 maanden.
Wel Mozart's 9th Symphony en The Nice - Ars Longa Vita Brevis en Sgt. Peppers van The Bealtes :)
Die er mooi gebruikt uitzien dus das perfect!

Damn..." Caravan - With an ear to the ground you can make it " is heerlijk met een jointje na het eten...

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Ensenata zei:
Vladderman zei:

Really? Hmm.

Daar ga ik ook eens heen dan. Waar hoe wanneer? :grin:

Ik heb pas 5 platen trouwens hoor, spaar ze pas sinds ik hier in Amsterdam woon.. das 3 maanden.
Wel Mozart's 9th Symphony en The Nice - Ars Longa Vita Brevis en Sgt. Peppers van The Bealtes :)
Die er mooi gebruikt uitzien dus das perfect!

Damn..." Caravan - With an ear to the ground you can make it " is heerlijk met een jointje na het eten...

Ik heb er wel wat meer:P Maargoed, die zijn allemaal van mn pa. Nouja, Waren. Heb ze overgenomen:P Met een aardige toevoeging van platen die ik hier en daar gevonden heb :9

Erm erm, jaarbeurs utrecht! Waneer weet ik niet meer, het is onderdeel van een verzamelaars beurs. Maar het platengedeelte is het grootste van europa. Té huge, té veel stands om door te kijken en koele platen te vinden. Je vind er écht heeel veel 'onbekende' plaatjes uit vergane tijden. Maar ook veel repro's van oude dingen (en nieuwe) Echt heel vet.

nicolai

Wijs gebruiker
heb hier een stuk of 5000 platen staan...waarvan er ongeveer 600/700 puur gekocht zijn om te dj`en (house/techno), rest komt allemaal uit die tijd en nog van ver daarvoor...en natuurlijk ook de periode 70---2008.

nicolai

Wijs gebruiker
zat gisteravond op youtube te kijken en vond daar een geweldige jimi hendrix live uitvoering van bob dylan`s like a rolling stone...ook zag ik een geweldig filmpje waarop john lennon samen te zien is met keith richards, mick jagger, eric clapton en mitch mitchell. mick jagger treedt niet op, maar john, keith, eric en mitch spelen geweldig.

Ensenata

nicolai zei:
zat gisteravond op youtube te kijken en vond daar een geweldige jimi hendrix live uitvoering van bob dylan`s like a rolling stone...ook zag ik een geweldig filmpje waarop john lennon samen te zien is met keith richards, mick jagger, eric clapton en mitch mitchell. mick jagger treedt niet op, maar john, keith, eric en mitch spelen geweldig.

Yes, 'Yer Blues' geweldige video dat!
http://nl.youtube.com/watch?v=MLaivdQl9n8

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
nicolai zei:

ik wist dat ik hem kende, maar kon hem niet plaatsen...vreemd, normaal gesproken een van mijn favoriete white album songs.

wat is jullie favoriete 60`s/70`s album en waarom? het hoeft niet persee de beste te zijn, maar gewoon jouw favoriete. anders gaat iedereen pet sounds of sgt pepper noemen :grin:

Ensenata

nicolai zei:
Ensenata zei:
nicolai zei:

ik wist dat ik hem kende, maar kon hem niet plaatsen...vreemd, normaal gesproken een van mijn favoriete white album songs.

wat is jullie favoriete 60`s/70`s album en waarom? het hoeft niet persee de beste te zijn, maar gewoon jouw favoriete. anders gaat iedereen pet sounds of sgt pepper noemen :grin:

Sgt. Peppers bij lange na niet, is wel heel erg revolutionair (in media opzicht) maar is niet beter dan
Can - Tago Mago of
Comus - First Utterance
(in mijn ogen dan)

Die hebben ook nog steeds invloed vandaag de dag. :P

nicolai

Wijs gebruiker
wat is jullie favoriete 60`s/70`s album en waarom? het hoeft niet persee de beste te zijn, maar gewoon jouw favoriete. anders gaat iedereen pet sounds of sgt pepper noemen :grin:[/quote]

Sgt. Peppers bij lange na niet, is wel heel erg revolutionair (in media opzicht) maar is niet beter dan
Can - Tago Mago of
Comus - First Utterance
(in mijn ogen dan)

Die hebben ook nog steeds invloed vandaag de dag. :P[/quote]

in principe zitten de meeste bekende albums allemaal goed in elkaar...de meest spraakmakende wint altijd.

het gaat niet om goed in dit geval, het gaat om de emotie die jij erbij voelt.

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Gilgamesh
hawkwind is amazing[/quote]

hawkwind,eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar motörhead?nee hoor hawkwind bestaat nog steeds :wave:

cronos

Wijs gebruiker
gong-vooral eerste lp(cd) is pshychedelica van de bovenste plank-Camembert Electrique(1971)
the seeds-Raw & Alive( 1967).
fairport convention-liefst met zangeres sandy denny
pink fairies en MC 5 (redelijk hard voor die tijd,maar hou nu 1 maal ervan van die stevige rock uit die jaren)
traffic(ook de moeite hoor,met steve winwood op zang...hou van al hun lp's)
jefferson airplane natuurlijk(wist u dat de liedjes somebody to love en white rabbit reeds geschreven werd door grace slick met de band "great society" voor haar periode met J.airplane)
david peel is ook eens leuk om te luisteren(muziek mag ook best eens grappig zijn)met liedjes als "I Like Marijuana","I Want to Get High" of "The Pope Smokes Dope" :tearsofjoy:
tja en groepen als:ten years after,rory gallagher(super gitarist),mountain,led zeppelin,lynyrd skynyrd...die kennen de meesten(denk ik).het is leuk om te zien,dat deze muziek nog altijd gewaardeerd wordt!!!!

Ensenata

cronos zei:
nicolai zei:
Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Gilgamesh
hawkwind is amazing

hawkwind,eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar motörhead?nee hoor hawkwind bestaat nog steeds :wave:[/quote]

Yes I know, daarom zei ik ook GESPLITST, sommige leden gingen Motorhead starten andere bleven Hawkwind :grin:

En Gong's eerste LP is niet Camembert Electrique (al is dat wel de eerst met de "beste" line-up) dat is de 2e, de eerste is Magick Brother : Mystic Sister :)

(Nog eerdere zijn Bananamoon en wat losse (ruige space-punk) opnames van Daevid die toen 2 jaar lang de wereld doorreisde, behalve Engeland daar mocht ie niet in :P, en opzoek was naar muzikanten voor de band Gong) Wat nummers/personages zijn gebaseerd op die zoektocht, zoals de Octave Doctor in de grot, of de heks die een potion geeft aan Zero the Hero :wink:

cronos

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
cronos zei:
nicolai zei:
Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Gilgamesh
hawkwind is amazing

hawkwind,eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar motörhead?nee hoor hawkwind bestaat nog steeds :wave:

Yes I know, daarom zei ik ook GESPLITST, sommige leden gingen Motorhead starten andere bleven Hawkwind :grin:

En Gong's eerste LP is niet Camembert Electrique (al is dat wel de eerst met de "beste" line-up) dat is de 2e, de eerste is Magick Brother : Mystic Sister :)

(Nog eerdere zijn Bananamoon en wat losse (ruige space-punk) opnames van Daevid die toen 2 jaar lang de wereld doorreisde, behalve Engeland daar mocht ie niet in :P, en opzoek was naar muzikanten voor de band Gong) Wat nummers/personages zijn gebaseerd op die zoektocht, zoals de Octave Doctor in de grot, of de heks die een potion geeft aan Zero the Hero :wink:[/quote]

wow,proficiat je kent er blijkbaar veel van :wink: ,maar dat magick brother...de eerste is dat is voer voor discussie:grin:aevid Allen's Gong(staat er op de hoes),vraag is nu echter of ze wel of niet gong vermeld hebben om de verkoopcijfers van magick brother...te stimuleren?als je nu kijkt in oor encyclopedie(muziekencyclopedie),staat magick brother onder daevid allen en niet onder gong,het is verwarrend hé :tearsofjoy: (nota:later had je zelfs mother gong,maar dit beschouw ik ook niet als gong,het is hoe je het bekijkt).sorry voor het misverstand van hawkwind vs motörhead,maar volgens mij is het alleen lemmy die hawkwind verlaten heeft om motörhead op te starten,of niet? greetings!!!! :wave:

Ensenata

cronos zei:
wow,proficiat je kent er blijkbaar veel van :wink: ,maar dat magick brother...de eerste is dat is voer voor discussie:grin:aevid Allen's Gong(staat er op de hoes),vraag is nu echter of ze wel of niet gong vermeld hebben om de verkoopcijfers van magick brother...te stimuleren?als je nu kijkt in oor encyclopedie(muziekencyclopedie),staat magick brother onder daevid allen en niet onder gong,het is verwarrend hé :tearsofjoy: (nota:later had je zelfs mother gong,maar dit beschouw ik ook niet als gong,het is hoe je het bekijkt).sorry voor het misverstand van hawkwind vs motörhead,maar volgens mij is het alleen lemmy die hawkwind verlaten heeft om motörhead op te starten,of niet? greetings!!!! :wave:

Alleen Lemmy volgens mij ja, ik ben niet zo'n Motorhead kenner :P Alleen Ace of Spades is cool van hun vind ik.

En Magick Brother staat onder Daevid Allens naam omdat dat niet de complete band is zoals die is tijden Camembert t/m You. (Steve Hillage, Gilli Smyth, Didier Malhabere etc).

Dat zijn eigenlijk de ENIGE echte Gong albums (een beetje nog met "Shapeshifter" en "Zero to Infinity" 30 jaar later).

Je hebt ook Mother Gong ja, maar dat is de band van Gilli Smyth, zonder Daevid.
Je hebt ook nog Pierre Moerlens Gong, die nam de band Gong over na You, en je hebt ook nog Acid Mothers Gong, dat is de Japanse variant. En je hebt nog heel veel meer bands die met hun te maken hebben.
Tegenwoordig zit Daevid Allen in University of Errors, en die heb ik een maandje of 4 geleden nog gezien in Amsterdam, en een (heel erg) kort praatje met Daevid gemaakt die de dag vantevoren daar buiten wat aan het rondlopen was. :grin: Zou echt niet zeggen dat ie al 70 is! (zeker als je hem vergelijkt met mensen als Rolling Stones die ook die leeftijd hebben... die zien er verlept uit enzo... Daevid is alleen maar grijs.. that's it)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Gong.. Mja. Ik werd er als kind al nerveus van als mn vader t draaide en dat heb ik nog steeds.

Geef mij maar The Beatles, The Velvet Underground, Pink Floyd, The Who en het album Their Satanic Majesties Request van de Stones.

cronos

Wijs gebruiker
ja kan mij best wel voorstellen dat je nerveus komt van gong :tearsofjoy: ,mijn zoon zou zeggen"wat voor muziek is dit?" :tearsofjoy: ,maar gong zijn heus wel goeie muzikanten hoor :grin: .ik ben begonnen in mijn tienerjaren met hardrock,daarna heb ik the doors ontdekt en dat was echt een openbaring voor mij,maar ik kon (vind ik persoonlijk) niet altijd dezelfde sixties of seventies groepen beluisteren (woodstock,crosby,stills,nash & young,doors,stones,beatles,....),ik heb zo langzamerhand sixties en seventies (underground) bands leren kennen die best wel te pruimen zijn :wink: ,ik luister tevens niet steeds naar sixties of seventies bands hoor,ik hoor vele genres graag :rockband: .aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
sgt peppers van de beatles vind ik zwaar overschat(ik vind het niet slecht hé,begrijp mij niet verkeerd :hearteyes: ),maar beluister eens voorbeeld "rumours" van fleetwood mac of "everyone is everybody else" van barclay james harvest(beiden rustigere muziek,met amper slechte nummers),allez de groeten hé :wave:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
De muzikanten van gong zijn absoluut goed, maar ik trek het heel slecht. De eerste minuut word ik nerveus en daarna word ik zelfs echt opgefokt er van haha. Smaken verschillen he :grin:

Ensenata

cronos zei:
ja kan mij best wel voorstellen dat je nerveus komt van gong :tearsofjoy: ,mijn zoon zou zeggen"wat voor muziek is dit?" :tearsofjoy: ,maar gong zijn heus wel goeie muzikanten hoor :grin: .ik ben begonnen in mijn tienerjaren met hardrock,daarna heb ik the doors ontdekt en dat was echt een openbaring voor mij,maar ik kon (vind ik persoonlijk) niet altijd dezelfde sixties of seventies groepen beluisteren (woodstock,crosby,stills,nash & young,doors,stones,beatles,....),ik heb zo langzamerhand sixties en seventies (underground) bands leren kennen die best wel te pruimen zijn :wink: ,ik luister tevens niet steeds naar sixties of seventies bands hoor,ik hoor vele genres graag :rockband: .aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
sgt peppers van de beatles vind ik zwaar overschat(ik vind het niet slecht hé,begrijp mij niet verkeerd :hearteyes: ),maar beluister eens voorbeeld "rumours" van fleetwood mac of "everyone is everybody else" van barclay james harvest(beiden rustigere muziek,met amper slechte nummers),allez de groeten hé :wave:

Fleetwood Mac is ook zeker goed, maar niet met Stevie Nicks, Peter Green was de man :)
En ik vind Sgt. Peppers ook overschat (niet slecht :P).

Safiertje, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was het een saaie boel! En ja, Gong kan je erg nerveus maken, zeker als je er niet bekend mee bent, toen ik het voor het eerst luisterde (2 jaar geleden toen ik 16 was :P) was ik ook even zo van:

Ok... dit is.. niet te plaatsen zo weird... maar wel cool! :tearsofjoy: En nu klinkt het net zo "normaal" voor mij als The Beatles bijvoorbeeld..

dfssdfde

Badass junkie
[SF] Safiertje zei:
Geef mij maar The Beatles, The Velvet Underground, Pink Floyd, The Who en het album Their Satanic Majesties Request van de Stones.
:hearteyes:
Ben die nog niet beugehoord, dus luister ik er nog vaak naar.
Ik ga es wat in deze topic bladeren en nog es wat downloaden. Met alle muziek die ik staan heb kan ik een heel jaar elke week een andere artiest 24/7 kunnen beluisteren zonder het beu te worden.
Maar het zou wel jammer zijn moest ik nu heel goede psychedelische bands niet horen omdat ik steeds naar dezelfde bands luister...

Kan je soms iets aanraden voor een Floyd/Beatles/Doors fan?

Ensenata

Ivoos zei:
[SF] Safiertje zei:
Ik ga es wat in deze topic bladeren en nog es wat downloaden. Met alle muziek die ik staan heb kan ik een heel jaar elke week een andere artiest 24/7 kunnen beluisteren zonder het beu te worden.
Maar het zou wel jammer zijn moest ik nu heel goede psychedelische bands niet horen omdat ik steeds naar dezelfde bands luister...

Dat heb ik dus helemaal kapot geluisterd en nu luister ik wat er op de eerste pagina staat, post 2 volgens mij. :P

cronos

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
[SF] Safiertje zei:

safiertje dat is best een moeilijke klus hoor,daar ik niet weet wat je zoal hebt van de sixties and seventies :smoke: (zijn het de bekende bands ofzo?,want je hebt echt zoveel uit die periode,dat je het allemaal niet kan volgen :smoke: ),ikzelf heb al mijn lp's verkocht x aantal jaren geleden,nu download ik via(steengoeie) dc++,ik maak zelf compilaties van hele cd's(want wees nu eens eerlijk,ik vind dat je op de meeste lp's of cd's soms maar een paar goeie nummers hebt,voorbeeld neem nu gewoonweg de band "CAN",ik download een 4tal cd's van hun en beluister ze en de beste nummers brand ik op een cd.want als ik alles moet houden komt mijn appartementje te klein,en wat ben ik met de nummers die ik niet van hou,anyway?lp of cd's verzamelaars die alles houden,zullen mij dat waarschijnlijk kwalijk nemen :( ,tjeins van gent?zijn er nog kroegen in gent die goeie muziek draaien ? (ikzelf ben van west-vlaanderen)groeten uit vlaanderen :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
cronos zei:

Fleetwood Mac is ook zeker goed, maar niet met Stevie Nicks, Peter Green was de man :)
En ik vind Sgt. Peppers ook overschat (niet slecht :P).

Safiertje, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was het een saaie boel! En ja, Gong kan je erg nerveus maken, zeker als je er niet bekend mee bent, toen ik het voor het eerst luisterde (2 jaar geleden toen ik 16 was :P) was ik ook even zo van:

Ok... dit is.. niet te plaatsen zo weird... maar wel cool! :tearsofjoy: En nu klinkt het net zo "normaal" voor mij als The Beatles bijvoorbeeld..

ik begon me te verdiepen in rock muziek dankzij fleetwood mac`s rumours. kende al wel natuurlijk veel bekende nummers, maar na dat album en hotel california van the eagles ben ik me echt gaan verdiepen in rock muziek. en ben dus terug gegaan in de tijd en kwam aan bij bo diddley, jerry lee lewis en mensen als chuck berry. nu zit ik meer bij 60`s/70`s.

maar sgt pepper zit muzikaal wel enorm goed in elkaar hoor. het sluit allemaal perfect op elkaar aan en zit heel vernuftigt in elkaar. maar goed, er zijn zeker weten wel albums die dat niveau makkelijk halen en die allemaal net zo goed en soms wel ietsje beter in elkaar zitten.

mijn favoriete album is denk ik the times they are a changin van bob dylan...dat album beschrijft precies wat ik denk.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
13th floot elevators.
The doors.
Bleu Cheer.
Deep Purple.
Pink Floyd.
Syd Barrett.
Hawkwind.
Velvet Underground.
The Sweet.
The stones.
The beatles.
Creedence Clearwater rivivel.
Jethro Tull.
Mike Oldfield.
Cream.
led zeppelin.
Bowie.
Bob Dylan.

En nog veel meer. :)

dit is t lijstje wat ik regelmatig luister.

Bovenaan