Het 60's/70's muziek topic!

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
ja die bedoelde ik :grin: . echt een tof filmpje he :hearteyes:
ja echt vettig :wink:,vooral grace slick :hearteyes:

nota:voor mensen die eens iets anders willen zien dan woodstock(1969),download eens glastonbury fayre(1971),ik heb hem gekocht via ebay....hij is ook te zien op video.google.com...tik "glastonbury fayre" in...dan zal je Glastonbury Fayre 1971 [The Late Shift] (93 min)zien....listen and enjoy!!!! :wave:

Ensenata

Experimenterende gebruiker
RosettA_StoneD zei:
Nick drake!!!!
Als ik dan een idool zou hebben dan zou hij het zijn..

Ja hij is cool :grin:

Been smoking too long is lekker bluesy.
http://www.youtube.com/watch?v=Dd1Cxgg7Pi8

nicolai

Wijs gebruiker
cronos zei:
nicolai zei:

nota:voor mensen die eens iets anders willen zien dan woodstock(1969),download eens glastonbury fayre(1971),ik heb hem gekocht via ebay....hij is ook te zien op video.google.com...tik "glastonbury fayre" in...dan zal je Glastonbury Fayre 1971 [The Late Shift] (93 min)zien....listen and enjoy!!!! :wave:

tip'2: zoek ook beelden van het kralingen festival dat in rotterdam is gehouden

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
cronos zei:
nicolai zei:

ja heb die al eens bekeken van kralingen,maar jammer genoeg geen al te beste kwaliteit :( er zou een dvd te koop zijn over het festival in kralingen(naam:confused:tamping ground)...misschien koop ik hem eens(nu is hij op ebay niet te vinden) :wave:

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
Je hebt ook Mother Gong ja, maar dat is de band van Gilli Smyth, zonder Daevid.
Je hebt ook nog Pierre Moerlens Gong, die nam de band Gong over na You, en je hebt ook nog Acid Mothers Gong, dat is de Japanse variant. En je hebt nog heel veel meer bands die met hun te maken hebben.

Acid Mothers Gong is denk ik weer zon Acid Mothers Temple zijproject. AMT is echt geweldig... en jawel, 22 November staan ze in Effenaar, Eindhoven.

even iets meer ontopci:
Ik vermaak me de laatste tijd goed met The Smoke :mrgreen:

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:

yep heb die net bekeken(is volledig te zien op you tube :wink: ),maar toch met gemengde gevoelens:confused:lechte audiokwaliteit(is wat typisch voor die jaren,ze hadden nu 1maal niet de apparatuur waar ze tegenwoordig wel over beschikken :( ),leuke beelden hoor(hippie's,drugs,naaktheid,...en dat het van landgenoten komt,maakt het nog wat extra leuker :wink: )...maar ietske te woodstockachtig(santana,canned heat,country joe & jefferson airplane),ondanks de audiokwaliteit valt het mij op dat jefferson airplane terug mij het meeste boeit(toch vind ik het mooiste liedje van country joe,maar ik ken het niet :( ...enorm mooi...het raakte mij direct :hearteyes: ),jammer dat de minder bekendere bands( :rolleyes: ),geen goeie songs op deze muziek(documentaire)film krijgt...family("Music in a Doll's House" en "Family Entertainment" zijn 2 lp's/cd's,waar heus goeie of mooie songs staan) & its a beautiful day(hun eerste lp is bijna volledig goed)...en nog maar te zwijgen over die enorm overschatte groep "the byrds"(persoonlijk ken ik maar 2 goeie liedjes van hun:"eight miles high" :tearsofjoy: en "So You Want to Be a Rock & Roll Star"en de beste versie moet je dan NOG vinden op monterey pop festival :stoned: ,toch bedankt voor de tip om de film te bekijken...nota ik heb hem uitgekeken dus zo slecht is hij nu ook niet hé :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
Sgt. Peppers bij lange na niet, is wel heel erg revolutionair (in media opzicht) maar is niet beter dan
Can - Tago Mago of
Comus - First Utterance
(in mijn ogen dan)

Die hebben ook nog steeds invloed vandaag de dag. :P[/quote]

tago mago...een van mijn nieuwe verslavingen. heel goed album inderdaad. mooie drumpartijen en veel freaky shit waar je echt van moet houden om het te kunnen waarderen denk ik.

nicolai

Wijs gebruiker
wat vinden jullie eigen van nederlandse bands als cuby and the blizzards en the nits?

ook een artiest als bob marley is nog niet genoemd.

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
wat vinden jullie eigen van nederlandse bands als cuby and the blizzards en the nits?

ook een artiest als bob marley is nog niet genoemd.
hoi nicolai :wave: alles kits? van cuby & the blizzards herinner ik mij niet veel meer,ik heb een compilatie audiocassettebandje(uiteraard slechte kwaliteit) nog liggen,het is nogal bluesy...the nits ken ik van horen zeggen,maar hebben ze hits ofzo?indien ja laat het mij weten...maar ik denk niet dat the nits 60's/70's is,misschien wel eind 70,maar dat weet ik ook niet echt,tja en onze allerbeste bob marley is wel seventies...maar bob ga ik nooit een seventies noemen(als je mij begrijpt),maar gewoonweg (tijdloze en goede)reggae.raar dat hier nooit gerept wordt over the golden earring :openmouth: :wave:

cronos

Wijs gebruiker
wie kent de band guru guru?ze treden op 07/12/2008 in verviers (belgië),als ze nederland aandoen,weet ik niet...muziek van hun kunnen je vinden op you tube :wave:

tomz0r

Badass junkie
Ik vind de muziek uit de 60 's over het algemeen nog steeds beter dan nu. Toen stond muziek namelijk nog niet gelijk aan winst makende business maar meer als echte artistieke werken.
Natuurlijk zijn er nu nog gloeibriljantjes, maar de meeste muziek nu is baggerzooi.

:wave:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Cuby and the Blizzards zijn cool! Hebben er hier genoeg platen van :9

Ik ga aankomende zaterdag (en zondag!) weer naar de platenbeurs, heeft iemand nog tips voor 60's/70's psychedelica en onbekende bandjes die ik moet gaan halen?

cronos

Wijs gebruiker
Vladderman zei:

Ik ga aankomende zaterdag (en zondag!) weer naar de platenbeurs, heeft iemand nog tips voor 60's/70's psychedelica en onbekende bandjes die ik moet gaan halen?
traffic"mr.fantasy",guru guru"ufo",The Electric Prunes,can"monster movie",pretty things"sf.sorrow",tomorrow"met hun hitje"white bycicle" maar vrees dat je een dure grap zal kosten die lp,Pearls Before Swine"baklava" of one nation undrground",Quicksilver Messenger Service"Happy Trails",The Amboy Dukes(met gitarist ted nugent",Blossom Toes,Q65"Revolution
"(nederlandse band),Group 1850(tevens nederlandse band uit den haag geloof ik),Kaleidoscope
"Side trips" of "Incredible!",Vanilla Fudge"Vanilla Fudge(1967),Pink Fairies"Neverneverland",Ash Ra Tempel"Schwingungen",Dr. John(the night tripper) "gris gris",Quintessence,Yesterday's Children,Spirit"Twelve Dreams of Dr. Sardonicus",Family"Music in a Doll's House",The Unfolding"How To Blow Your Mind",Country Joe & The Fish"Electric Music For The Mind & Body",Incredible String Band"The Hangman's Beautiful Daughter",Ultimate Spinach,Mad River,Insect Trust,....

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
cronos zei:
Vladderman zei:

traffic"mr.fantasy",guru guru"ufo",The Electric Prunes,can"monster movie",pretty things"sf.sorrow",tomorrow"met hun hitje"white bycicle" maar vrees dat je een dure grap zal kosten die lp,Pearls Before Swine"baklava" of one nation undrground",Quicksilver Messenger Service"Happy Trails",The Amboy Dukes(met gitarist ted nugent",Blossom Toes,Q65"Revolution
"(nederlandse band),Group 1850(tevens nederlandse band uit den haag geloof ik),Kaleidoscope
"Side trips" of "Incredible!",Vanilla Fudge"Vanilla Fudge(1967),Pink Fairies"Neverneverland",Ash Ra Tempel"Schwingungen",Dr. John(the night tripper) "gris gris",Quintessence,Yesterday's Children,Spirit"Twelve Dreams of Dr. Sardonicus",Family"Music in a Doll's House",The Unfolding"How To Blow Your Mind",Country Joe & The Fish"Electric Music For The Mind & Body",Incredible String Band"The Hangman's Beautiful Daughter",Ultimate Spinach,Mad River,Insect Trust,....

Dat is nog al een lijst! Met het meeste dat ik niet ken, maar ik zal er naar zoeken!
Vannila fudge en q65 heb ik al. Q65 is meer postbeatlespop, vind ik.
Country joe and the fish staat nog altijd op mn lijstje ja!

Maarbedankt voor de lijst! IK zal gaan zoeken!.

cronos

Wijs gebruiker
ja Q65 is inderdaad geen echte psychedelica,de lp of cd "revolution"(1966) is ook een beetje te vroeg voor de Psychedelic years,men moet al een goed jaartje erbij hebben om echte te vinden...maar het gamma is nogal breed zo heb je pop,folk,rock,hardrock Psychedelica...niet echt gemakkelijk om op te sommen :beer: ,ik moest alvast goed eens terug denken in de tijd dat ik nog lp's,cd's en audiocassetes had...misschien gaan er nog volgen,aangezien het dit weekend pas is dat je gaat naar de platenbeurs gaat ...ik ben meer geintereseerd in underground (alsook bekende) stevige rockbands uit die tijd:confused:tooges,cactus,irish coffee,montain,jericho,.... :rockband:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
cronos zei:
ja Q65 is inderdaad geen echte psychedelica,de lp of cd "revolution"(1966) is ook een beetje te vroeg voor de Psychedelic years,men moet al een goed jaartje erbij hebben om echte te vinden...maar het gamma is nogal breed zo heb je pop,folk,rock,hardrock Psychedelica...niet echt gemakkelijk om op te sommen :beer: ,ik moest alvast goed eens terug denken in de tijd dat ik nog lp's,cd's en audiocassetes had...misschien gaan er nog volgen,aangezien het dit weekend pas is dat je gaat naar de platenbeurs gaat ...ik ben meer geintereseerd in underground (alsook bekende) stevige rockbands uit die tijd:confused:tooges,cactus,irish coffee,montain,jericho,.... :rockband:

Persoonlijk vind ik lp's een veel mooier warmer geluid hebben. En ik vind het gewoon verdomd koel naar die dingen te luisteren :P
Dat was vorig jaar ook mn doel, maar ik wou dit jaar eens de psychedelische kant opgaan :)

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Ik raad trouwens ook aan de band East of Eden op te zoeken! Geweldig psychedelisch experimentele badn uit de 60's/70's (ofzo, moeilijk te zeggen)
Of the chocolate watchband :stoned: Heerlijke muziek

en als je echt van hele experimentele dingen houdt, de plaat Contact High With The Godz (van...The Godz!) :grin:

cronos

Wijs gebruiker
Vladderman zei:
Ik raad trouwens ook aan de band East of Eden op te zoeken! Geweldig psychedelisch experimentele badn uit de 60's/70's (ofzo, moeilijk te zeggen)
Of the chocolate watchband :stoned: Heerlijke muziek

en als je echt van hele experimentele dingen houdt, de plaat Contact High With The Godz (van...The Godz!) :grin:

ja "no way out "van the chocalate watchband heb ik nog op audiocassette staan,east of eden ken ik niet...die plaat van the godz heb ik vannacht eens bij een vriend gaan beluisteren,inderdaad heel experimenteel,ik kwam er ietske nerveus van :mrgreen:

cronos

Wijs gebruiker
THe count five(ietwat meer in het genre van chocolate watch band),July(1ste lp 196:sunglasses:,Tyrannosaurus Rex,
It's a Beautiful Day(1ste lp vind ik de beste met oa."white bird"),The Nazz,Baroques,
The Chesterfield Kings,Zakkarias(pshychedelic heavy rock),Dr. Strangely Strange(pshychedelic
folk),Pentangle(eerder expirimentele folk),Magma(heel speciale muziek,heel uniek...goeie lp's
"Mekanik Destruktiw Kommandoh","Kohntarkosz" en "Magma live"muziek die mij ook nerveus maakt
(lol),Frumious Bandersnatch,The Human Instinct,Skip Bifferty,Mandrake Memorial,Gandalf(niet te verwarren
met de gandalf uit de jaren 80,deze is van 196:sunglasses:,Mystic Siva,The United States of America
(196:sunglasses:,Phantasia,H.P. Lovecraft,nge(franse Prog-Rock/Art),Renaissance(Prog-Rock/Art),Caravan(prog-rock/art,goeie lp:
"In the Land of Grey and Pink",Aphrodite's Child lp "666"(1971)(prog-rock/art,redelijk geschift,ik
herinner mij het nabootsen van een lange orgasme ,hehe)zo dat is het zo een beetje,meer kan ik mij niet
voor het moment herinneren,al twijfel ik wel of je al dit zeldzaams op lp zal vinden...op cd
zeker weten en downloaden(dc ++) ook!!!
greetings cronos!!!

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
cronos zei:
THe count five(ietwat meer in het genre van chocolate watch band),July(1ste lp 196:sunglasses:,Tyrannosaurus Rex,
It's a Beautiful Day(1ste lp vind ik de beste met oa."white bird"),The Nazz,Baroques,
The Chesterfield Kings,Zakkarias(pshychedelic heavy rock),Dr. Strangely Strange(pshychedelic
folk),Pentangle(eerder expirimentele folk),Magma(heel speciale muziek,heel uniek...goeie lp's
"Mekanik Destruktiw Kommandoh","Kohntarkosz" en "Magma live"muziek die mij ook nerveus maakt
(lol),Frumious Bandersnatch,The Human Instinct,Skip Bifferty,Mandrake Memorial,Gandalf(niet te verwarren
met de gandalf uit de jaren 80,deze is van 196:sunglasses:,Mystic Siva,The United States of America
(196:sunglasses:,Phantasia,H.P. Lovecraft,nge(franse Prog-Rock/Art),Renaissance(Prog-Rock/Art),Caravan(prog-rock/art,goeie lp:
"In the Land of Grey and Pink",Aphrodite's Child lp "666"(1971)(prog-rock/art,redelijk geschift,ik
herinner mij het nabootsen van een lange orgasme ,hehe)zo dat is het zo een beetje,meer kan ik mij niet
voor het moment herinneren,al twijfel ik wel of je al dit zeldzaams op lp zal vinden...op cd
zeker weten en downloaden(dc ++) ook!!!
greetings cronos!!!

Op de platenbeurs is een hoop te vinden! Zo eens even je lijstje beluisteren op internet, kijken wat ik allemaal cool vind :grin:

The united states of america is ook ontzettend cool :grin:

Thanks!

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Op de platenbeurs heb ik:
Pink Fairies - Never Never Land
Guru Guru - Dont call us, we'll call you!
Hawkwind

Op de kop weten te tikken voor bij elkaar zo'n 40 euro. Niet verkeerd eh? :grin:

Zou vandaag eigenlijk terug gaan om nog een east of eden (niet de meracador project, heb ik al) te kopen, maar toch niet gegaan. :(

Ben er ook achter gekomen dat 2 platen van me (tramline en key largo) allebei rond de 200 euro waard zijn :openmouth:

cronos

Wijs gebruiker
Vladderman zei:
Hawkwind

Op de kop weten te tikken voor bij elkaar zo'n 40 euro. Niet verkeerd eh? :grin:

Zou vandaag eigenlijk terug gaan om nog een east of eden (niet de meracador project, heb ik al) te kopen, maar toch niet gegaan. :(

Ben er ook achter gekomen dat 2 platen van me (tramline en key largo) allebei rond de 200 euro waard zijn :openmouth:
ja niet mis de aankoop :wink: ,de lp van tramline is het"somewhere down the line"? key largo ken ik niet :wave:
net effkes op ebay gekeken daar staan die 2 lp's ook te koop,als het tenminste om deze 2 gaat...

Bijlagen

• 6e25_1.jpg
    6e25_1.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 0
  • 9eb9_1.jpg
    9eb9_1.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 0

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
cronos zei:
Vladderman zei:
Hawkwind

ja niet mis de aankoop :wink: ,de lp van tramline is het"somewhere down the line"? key largo ken ik niet :wave:
net effkes op ebay gekeken daar staan die 2 lp's ook te koop,als het tenminste om deze 2 gaat...

DIe ja :grin: Prachtige muziek. Ooit door mn pa gekocht in early-70's.

Bovenaan