HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don Draper

Badass junkie
Hobby project vandaag: hoe kan ik met 1 Xbox en 1 Nintendo Switch op twee schermen laten switchen.

De tv is 1080P, de ander 1440P. Hoe los ik het nu op met m'n schaarse en ingewikkelde setup met mijn monitor met andere apparaten. Kan ik zonder een bepaalde techniek (FreeSync) leven?

Allemaal dingen die ik vandaag hopelijk kan achterkomen. De switchers en converters heb ik er allemaal voor.

Edit: gaat niet werken want je moet een switch hebben met meer dan twee uithangen of bi-directionaal en die heb ik niet. Even kijken wat ik nu kan doen.

Edit 2: splitter gekocht. Hopelijk is ie goed en merk ik geen vertraging in Gaming. Gelukkig goeie retour beleid. :)

Edit 3: trap ik zowat in mijn eigen advies aan anderen. Niet naar de Coolblue of Media Markt maar haal het van de Chinese winkels en merken. Voor fractie van de prijs kan ik er drie lopen voor al m'n apparaten. :grin:

6 hdmi kabels halen bij de Action.

Ik vind het grappig hoe nu we het derde jaar van de corona periode gaan inluiden binnenkort en dan nu we alweer in lockdown periode komen en al zijn, ik eigenlijk gewoon weer door kan met waar ik hiervoor heb voortborduur met de tijd binnen maar spenderen.

Lang verhaal kort: Voor corona ontvluchtte ik het huis enorm. Was periodes alleen thuis om te slapen en voor de rest vooral juist buiten. Door corona moeten leren omgaan binnen te kunnen blijven en de corona periode heeft me daardoor ingrijpend veranderd in veel facetten in mijn leven. Vandaag beperk ik me tot mijn eigen zolderkamer.

Als ik thuis was heb ik een klein bureau met een computer(scherm) en een TV. Daardoor prima voor incidenteel gebruik. Maar in mijn jeugd heb ik hele dagen, naast school, op de computer gespendeerd. Gek wordt je ervan op oudere leeftijd. Wil juist buiten zijn en de wereld ontdekken. Maar tijdens corona periode kon dat niet. Met versoepelingen moest ik achter komen dat mijn favoriete activiteiten voor altijd verdwenen zijn. Afgelopen versoepeling periode niet veel in mijn kamer veel gedaan met digitale activiteiten. Maar nu weer wel en kan gewoon door met mijn onbedoeld projectje: Niet met mega veel tegenzin achter mijn bureautje zitten maar op meer manieren gebruik kunnen maken met wat ik al heb.

Vorig jaar tijdens een lockdown een klaptafel gekocht bij de Action zodat ik voor mijn televisie kon computeren. Keyboard en muis gekocht en dat hielp enorm. Daardoor heb ik bijvoorbeeld PC kunnen gamen vanachter mijn televisie. Ook gewoon ongeneerd computert. Op mijn computer scherm zit dan weer een mediaspeler waar ik lekker bijvoorbeeld een lekkere oldies dance kanaal uit Engeland bekijk. Ik zit heerlijk in de chill modus nu.

Exact vorig jaar ging mijn gaming laptop kapot en dat was vervelend. Op moeilijke manieren maar uitzoeken hoe ik kon gamen. Aangezien ik de huidige maatregelen al zag aankomen heb ik op de minuut dat afgelopen zomergeld werd gestort een Xbox Series X gekocht. Want ik laat me het niet weer gebeuren dat ik door zo'n klote tijd moest gaan waar ik de afgelopen lockdown enorm mee heb gezeten. En dat betaalt zich nu uit.

Soms heb ik spontane, wel hele gekke, dat zie ik ook in, ideeën waar ik zin heb om die toe te passen. Zit al een tijdje te kijken naar een goedkope oude tweedehands Xbox om op mijn TV te gebruiken. Maar is allemaal beetje moeilijk en korte termijn oplossing. Voor hetzelfde geld als de goede deals die ik had kunnen krijgen heb ik het zo opgelost:

Heb mijn Xbox Series X aan mijn 1080P TV gehangen en werkt fantastisch. Maar lees heel sporadisch klachten over dat bij heel veel wisselen van de kabels op de Xbox dat je poorten naar de klote gaan dus ik wil het in 1x goed oplossen. Heb HDMI splitters opgezocht en zag dat ik het goed en betaalbaar kon oplossen. Daar maar drie van bestelt. Dan kan ik mijn cloud computer, Xbox en Nintendo Switch op zowel computer scherm als TV bedienen op de druk van een knop. Dit opent ook mogelijkheden dat ik mijn cloud computer op mijn TV en een budget Chinees computertje die ik ter vervanging voor mijn gaming laptop kocht zo op een technische manier twee schermen heb terwijl het lijkt alsof maar 1 computer gebruik voor multi tasking.

Waar ik hiermee heel blij mee ben is dat mijn Xbox nu, wat eerst alleen vanuit mijn bureau gebruikt kon worden, nu ook vanuit mijn TV bureautje en ook mijn bed kan gebruiken. Zelfde met de andere apparaten waar ik het zo heb opgelost. Morgen komen ze binnen en hopelijk werkt alles goed zoals ik het in gedachten heb. Sinds alles wat ik hier heb getypt vorm kreeg gedurende de corona periode begint het tijdens versoepelingen alsof ik gek ben geweest maar dankzij de kille en koude lockdowns mezelf echt dankbaar. Als deze oplossing echt heel goed werkt heb ik nu zelfs een goed excuus om mijn 10 jaar oude TV te vervangen met eentje die mijn Xbox echt goed kan laten zweten met 4K en 120 FPS (veel soepelere beeld) en dat soort dingen.

Lockdown. Ik heb het liever niet. Maar in plaats van in de ellende te tollen en maar te wachten op een volgende persconferentie los ik het zo maar op. Extreme oplossing, I know. Maar het helpt me er wel doorheen.

Flualhamdulillam

Badass junkie
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2
Eerder met SARS-CoV-19-geïnfecteerde mensen hebben niet significant baat bij een vaccinatie.
The cumulative incidence of SARS-CoV-2 infection remained almost zero among previously infected unvaccinated subjects, previously infected subjects who were vaccinated, and previously uninfected subjects who were vaccinated, compared with a steady increase in cumulative incidence among previously uninfected subjects who remained unvaccinated.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ontiegelijk interessante podcast van Bret Weinstein (hoogleraar biologie en uitstekende podcast host) met Peter McCullough (cardioloog, epidemioloog en een van de meest gepubliceerde wetenschappers op het gebied van COVID-19 en heeft onder cardiologen de meeste peer-reviewed/publicaties op zijn naam staan).
Veel dingen die ik heb geprobeerd aan te kaarten worden hier in detail uitgelegd, door een expert. Doe ermee wat je wilt. Vaccineer vooral iedereen, ook die met een verwaarloosbare kans op ernstig ziekteverloop waaronder kinderen, als jullie denken dat zoiets verstandig is. Maar luister dan tenminste naar een van de wetenschappelijke leiders op het gebied van COVID die de onzin en gevaren van zulk beleid voorlegt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In Oostenrijk krijg je 3600 euro boete als je niet op komt dagen bij de daar nu verplichte vaccinatieafspraak. En dit kan oplopen tot 7200 euro. Of gevangenisstraf van 4 weken.

Als dat hier komt, kies ik voor gevangenisstraf. Ik vraag me alleen af of je dan ook clear bent daarna? Of dat ze gewoon door gaan pushen, waarschijnlijk het laatste.

Cerberus

Wijs gebruiker
In Oostenrijk krijg je 3600 euro boete als je niet op komt dagen bij de daar nu verplichte vaccinatieafspraak. En dit kan oplopen tot 7200 euro. Of gevangenisstraf van 4 weken.

Als dat hier komt, kies ik voor gevangenisstraf. Ik vraag me alleen af of je dan ook clear bent daarna? Of dat ze gewoon door gaan pushen, waarschijnlijk het laatste.
Misschien vinden ze een manier om het tegen je wil in te spuiten. Het is niet alsof je kunt weglopen, in de gevangenis.
Echt absurd trouwens, vooral wetende dat dat vaccin waarvoor ze moeten opdagen zelfs serieus achterloopt qua mutaties. Het lijkt alsof je meer voor de vorm nog je spuitje moet dan wat anders.

Ps @ljuv ik ben je niet vergeten maar heb dezer weken echt de tijd niet om aan lange antwoorden te doen, vooral omdat er ook interpretatie-, denk- en zoekwerk bij te pas moet komen om deftig op je te antwoorden. Sorry daarvoor dus gezien je er ook wel tijd in gestoken hebt, maar wie weet komt het nog binnen paar weken :wink:

ljuv

DF-koningin
Ps @ljuv ik ben je niet vergeten maar heb dezer weken echt de tijd niet om aan lange antwoorden te doen, vooral omdat er ook interpretatie-, denk- en zoekwerk bij te pas moet komen om deftig op je te antwoorden. Sorry daarvoor dus gezien je er ook wel tijd in gestoken hebt, maar wie weet komt het nog binnen paar weken :wink:
Hahaha NP, mijn vingers jeuken hier ook maar ik heb nog een scriptie af te maken. Spreken elkaar latèr!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Vind het nog veel. 9/10 gevaccineerden die een booster prik wil.

Het aantal ongevaccineerden zal waarschijnlijk wel gaan groeien. Geen booster= ongevaccineerd. Van de 12.772.175 mensen 1/10 die straks ook ongevaccineerd wordt is 1,28 miljoen ongevaccineerden erbij. Tenminste, qua vaccinatie status/corona app.

Weer een extra reden voor ze om die plicht hier straks ook in te voeren. Zoals altijd zie je het van tevoren al aankomen.

Purplext

Badass junkie
Ik houd maar gewoon de hoop dat voldoende mensen (met functionerend verstand) de krankzinnigheid van dit beleid inzien en wat meer tegengas gaan bieden.

Geen meerderheid voor vaccinatieplicht in Nederland
https://nos.nl/l/2408698

Valt me nog mee. Typisch dat vooral de 90+ers een plicht willen. Waarom kunnen mensen de dood niet aanvaarden?

Bijna een op tien volledig gevaccineerden wil geen boosterprik las ik net.
En zo brokkelt de waanzin langzaam af, hopelijk...

Boete ga ik niet betalen, ook niet aanvechten.
Ben benieuwd waar ze een miljoen mensen in cellen gaan plaatsen?

Ramon den haag

Bewuste gebruiker
Zo vanaf volgende week een herstelbewijs voor een jaar. Die Corona gekkigheid gehad, ervaren als een goeie griep, niet gevaccineerd. Denk zelf dat de beste remedie is om het te krijgen zodat je lichaam dit helemaal zelf de kop indrukt. Maar dat is wat ik denk natuurlijk 🥳

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zo vanaf volgende week een herstelbewijs voor een jaar. Die Corona gekkigheid gehad, ervaren als een goeie griep, niet gevaccineerd. Denk zelf dat de beste remedie is om het te krijgen zodat je lichaam dit helemaal zelf de kop indrukt. Maar dat is wat ik denk natuurlijk 🥳
Nope, is maar 9 maanden geldig.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nope, is maar 9 maanden geldig.

Vanaf 30 november 2021 is het herstelbewijs voor gebruik in Nederland 365 dagen geldig. U ontvangt hiervoor een melding in de CoronaCheck-app. Daarmee kan u het herstelbewijs verlengen. Het herstelbewijs om mee te reizen (de internationale QR-code) blijft 180 dagen geldig.

Bron: Rijksoverheid

Cerberus

Wijs gebruiker

Vind het nog veel. 9/10 gevaccineerden die een booster prik wil.

Het aantal ongevaccineerden zal waarschijnlijk wel gaan groeien. Geen booster= ongevaccineerd. Van de 12.772.175 mensen 1/10 die straks ook ongevaccineerd wordt is 1,28 miljoen ongevaccineerden erbij. Tenminste, qua vaccinatie status/corona app.

Weer een extra reden voor ze om die plicht hier straks ook in te voeren. Zoals altijd zie je het van tevoren al aankomen.
Er zijn ook meer gevaccineerden dan mensen die er wouden, dus die 1/10 zal nog wel gaan slinken. Maar het is zeker waar wat je zegt dat er telkens minder en minder gevaccineerden gaan komen bij iedere booster waardoor ofwel de boel vanzelf ophoudt te bestaan, of er een plicht ingevoerd wordt waardoor gewelddadig verzet terecht gaat toenemen. Benieuwd hoe het er in Oostenrijk zal aan toegaan met die plicht. Als ze de boetes komen innen of mensen naar de gevangenis sleuren, ik zie dat niet zomaar gebeuren.

Purplext

Badass junkie
Er zijn ook meer gevaccineerden dan mensen die er wouden, dus die 1/10 zal nog wel gaan slinken. Maar het is zeker waar wat je zegt dat er telkens minder en minder gevaccineerden gaan komen bij iedere booster waardoor ofwel de boel vanzelf ophoudt te bestaan, of er een plicht ingevoerd wordt waardoor gewelddadig verzet terecht gaat toenemen. Benieuwd hoe het er in Oostenrijk zal aan toegaan met die plicht. Als ze de boetes komen innen of mensen naar de gevangenis sleuren, ik zie dat niet zomaar gebeuren.
https://viruswaarheid.nl/informeren/situatie-oostenrijk-biedt-hoop/

Cerberus

Wijs gebruiker
Mooi dat die regering in elkaar zakt maar:

Hoop

Deze ontwikkelingen bieden hoop. Mocht het regime vallen, dan zal dit directe gevolgen hebben voor de overige Europese landen. In het ideale scenario slaagt de oppositie erin eerlijke verkiezingen te forceren. Daarmee wordt de situatie in de rest van Europa onhoudbaar. Zij zullen als dominostenen vallen.
deze paragraaf vind ik toch een serieuze sprong zonder logische onderbouwing.

Purplext

Badass junkie
Mooi dat die regering in elkaar zakt maar:

deze paragraaf vind ik toch een serieuze sprong zonder logische onderbouwing.
Ja, het ging me meer om de massale protesten waar ze het over hebben in dit artikel, aangezien je daar in de msm nauwelijks iets over terugziet.

Even voor de duidelijkheid; ik ben sceptisch over elk nieuwsbericht, zowel van de msm als van de alternatieve kanalen. Maar het is wel opvallend hoe weinig aandacht de burgerprotesten krijgen in het nieuws.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Boosterprikje over 2 weken! Iemand nog tips voor tijdens de trip? Tijdens m'n Janssen trip heb ik voornamelijk thee gedronken en gedroomd over vliegende elanden.
Pas op met alcohol, daarmee kan het snel omslaan in een slechte trip. Een theetje is beter. En vooral lekker op de bank kruipen met een dekentje en zorgen dat vrouwlief je geheel verzorgt!

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja, het ging me meer om de massale protesten waar ze het over hebben in dit artikel, aangezien je daar in de msm nauwelijks iets over terugziet.

Even voor de duidelijkheid; ik ben sceptisch over elk nieuwsbericht, zowel van de msm als van de alternatieve kanalen. Maar het is wel opvallend hoe weinig aandacht de burgerprotesten krijgen in het nieuws.

De media is inderdaad super onbetrouwbaar. Welke kant ze ook innemen. Allemaal proberen ze een of andere agenda te pushen door selectief dingen wel of niet te zeggen, of via hun woordgebruik of bepaalde gebeurtenissen in een bepaald verdraaid licht te scheppen door aan framing te doen.

Inderdaad, protesten worden ofwel niet over bericht, of ze worden afgedaan als een bende relschoppers, of ze berichten dat er 10 keer minder volk was dan er daadwerkelijk was. Allemaal omdat je geen medestand zou voelen. Zo was er een paar weken geleden een protest in Brussel waarvan een krant zei dat er 500 man was terwijl zelfs de politie over meer dan 10 000 sprak. Ik snap echt niet hoe er geen grotere terugslag is tegen de grote kranten. Vinden mensen het dan niet erg dat ze continu misleid worden?

Trippy langkous

Badass junkie
Boosterprikje over 2 weken! Iemand nog tips voor tijdens de trip? Tijdens m'n Janssen trip heb ik voornamelijk thee gedronken en gedroomd over vliegende elanden.
Zorg ervoor dat je je goed voelt en goed in je vel zit. Als je angstig word loop dan een andere ruimte in, dat schijnt een bad trip te voorkomen.

Purplext

Badass junkie

"300" betogers op de been in Oostenrijk 😂
Ik kan niet wachten tot een heel burgerleger dwars door alles heen dendert, zoals in de eindscene van V for Vendetta.

Er mag van mij dan ook wel een spectaculaire vuurwerkshow komen zoals in die scène 🔔

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Als Ik dit Lees denk ik terug toen me pa covid kreeg
2 maanden ziekenhuis
Was de tijd dat ik aleen thuis was
En op dit forum terecht kwam door zeer veel drug gebruik
3 x in een week snachts gebeld door het ziekwnhuis dat ik moest komen
Omdat me pa het mischien niet Zal halen
Zwaar onder invloed elke nacht
Slaapeloos elke nacht
Zwaar ondervoed geen water in me lichaam
En maar gebruiken