HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

ljuv

DF-koningin
Krijg je daar zelf bericht van @booster prik
Of moet je er zelf om vragen?
Neeee uiteraard met oproep. Nu zijn 60+ers en griepprikgroepen nog aan de beurt, daarna weer vanaf leeftijd.

Over NL heb ik het dan he, België geen f l a u w idee.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Neeee uiteraard met oproep. Nu zijn 60+ers en griepprikgroepen nog aan de beurt, daarna weer vanaf leeftijd.

Over NL heb ik het dan he, België geen f l a u w idee.
Nee nl
Ben binnekort weer terug in nl en las je stukje over de booster en dacht hey mijn 6 maanden zijn al voorbij
Vandaar

ljuv

DF-koningin
Nee nl
Ben binnekort weer terug in nl en las je stukje over de booster en dacht hey mijn 6 maanden zijn al voorbij
Vandaar
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.
Heb nog maar een week
Dan zijn me 3maanden al weer om en zit ik weer thuis naast de kachel waarschijnlijk
....

• Sad
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Wat klote allemaaaaaal! Succes met de verzorging van jullie spruitjes, covid of verkouden, hoe dan ook gezeik nu. Vergeet ook jullie eige nieeee, veel thee en liefde!

Verder hoop ik dat het d-kabinet snel van standje wisselt.
Bekijk bijlage 32812

Al denk ik niet dat 3 uur minder tijd om boodschappen te doen veel uit gaat maken inderdaad. Leuk ook, als je in de zorg werkt ofzo.
Update van d-kabinet standjes:
1639584264807.png

(Edit: Lachen, maar keihard janken natuurlijk. Helemaal los van covid erg veel gevoelens over het "nieuwe" kabinet, en Zanza gaat niet blij van ze worden.)

Laatst bewerkt:

Trippy langkous

Badass junkie
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt

*modknip de vergelijking maken tussen het coronabeleid en de Holocaust is weerzinwekkend en tegen de regels van het forum. Het beeld materiaal heb ik vanwege de stuitende aard verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651 https://drugsforum.nl/attachments/img_0201-jpg.33651/

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Echt hé , hij doet het erom..
Was leuk nouja leuk tot nu je gekend te hebben. /blacklist

Lieve forumleden,

Of je het nu wilt of niet, Corona speelt op dit moment een grote rol in onze maatschappij en dus ook op ons forum. Sinds het begin van de pandemie heeft het onderwerp geleid tot felle discussie en verdeeldheid op ons forum. De roep om de negatieve sfeer rond dit thema de kanaliseren en in te dammen werd steeds sterker en blijkt ook heel duidelijk uit de poll waarbij we jullie mening hebben gevraagd:

Als modteam willen we tegemoet komen aan jullie wens om het drugsforum weer een drugsforum en niet een corona-forum te laten zijn. Vandaar ook dat we de mogelijkheden voor het bespreken van Corona gaan beperken tot 1 topic. Wil je Corona bespreken dan kun je vanaf nu enkel hier terecht, wil je Corona ontwijken dan hoef je enkel dit topic te vermijden. We hebben ook het totaal verbieden van Corona als onderwerp overwogen omdat hier veel vraag naar is maar vinden dat we dan teveel censuur toepassen en te weinig rekening houden met dat deel van de leden die wel elk onderwerp bespreekbaar wilt houden. Op basis van de poll en de discussie onder de moderators komen we tot de volgende nieuwe regels omtrent Corona:

1) Corona (en alles wat daarmee te maken) inhoudelijk bespreken is enkel toegestaan in dit topic;
2) Bestaande Coronatopics worden gesloten, nieuwe maken is niet toegestaan;
3) Binnen dit topic:
* ben je vrij om je mening te geven, ook als deze impopulair is
* is een felle discussie okay... respectloos gedrag niet
* is spam niet toegestaan
* probeer je bij te dragen aan het behouden van een positieve sfeer
4) We zijn in principe tegen censuur maar we maken voor 1 onderwerp een uitzondering: de vergelijking maken dat ongevaccineerden in dezelfde situatie zitten als de joden in de Holocaust. Dit is een dusdanig verwerpelijk en onterecht standpunt dat we deze niet gaan toestaan op het forum. Als je die vergelijking toch wilt maken kun je een ban verwachten.

We hebben, naar eer en geweten, ons best gedaan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan alle diverse wensen en meningen. We begrijpen dat we niet iedereen helemaal tevreden kunnen stellen maar hopen dat jullie onze keuzes begrijpen.

Heel veel liefde,
Namens het hele moderator-team
Eik
Lees regel 4 nog eens snel door voordat je weg bent.
Te laat met weghalen.. je woordenkeuze zei al genoeg hoe jij denkt

@Eik

Laatst bewerkt:

Trippy langkous

Badass junkie

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot
Wat heeft mijn post over het twijfelen van het bestaan voor dinos te maken? Volgensmij staat ook in de regels dat het topic over corona moet gaan en niet over andere zaken 😉

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bekijk bijlage 33651
Niet gevaccineerd én weigert je te laten testen*, twee keuzes dus. Een wereld van verschil met jodenvervolging, wat gaat om afkomst. Een feit waar je geen keuze in hebt gehad en ook geen afstand van kunt doen.

Dus ja dit kunnen we prima ontkennen want het is gewoon klinkklare onzin. De vergelijking is nog steeds absoluut misselijkmakend en onterecht.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Bekijk bijlage 33651

Laten we 1st kijken wat de toekomst bied. Als er in de toekomst school, werk, inkomsten en buiten komen verboden word met dit CST dan kan ik dit soort aannames en denkwijzen wel bespreekbaar maken. Tot nu toe is er nog altijd vrije keuze en word niet alles beperkt voor een niet gevaccineerde behalve de "gevoelige" sectoren. Ik sta ook niet achter de keuzes van het politieke wanbeleid en hun denkwijze over wat wel en niet een gevoelige sector of besmettingshaard is. Maar om wat er nu is te vergelijken met de slavernij en massamoord van 1 bepaald ras vind ik toch wat overdreven en vergezocht. Je word niet uit je huis gehaald omdat je NVC (nietgevaccineerd) bent, je word niet opgesloten in een kamp omdat je NVC bent. Je word niet vergast, vermoord, afgeschoten omdat je NVC bent. Je word enkel uitgesloten op een klein aantal sectoren en plaatsen zonder vaccinatie of test. Ik vind die politieke keuze persoonlijk ook niet de juiste en NVC's uitsluiten is geen oplossing om een virus dat aan het afzwakken is te bestreiden.

Dat terzijde je kon ook gewoon een bannetje vragen aan de mods als je ons wil verlaten 🤷‍♂️.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
maar ik heet die ban wel welkom.
En de ban heet jou ook welkom. Wel een beetje jammer dat je de noodzaak voelt om willens en wetens deze regel te overtreden om iets te posten dat zo overduidelijk onzinnig en weerzinwekkend is.

Zelf onze eigen fascist van Nederlandse bodem (Baudet) is door de rechter veroordeeld om deze vergelijking niet meer te maken:

"Dankzij Baudets uitspraken wordt de Holocaust iets waarmee je vergelijkingen kunt maken. Dat miskent het unieke karakter van de Holocaust en doet het minder erg lijken."

"Niet een café in mogen vanwege een persoonlijke keuze - geen vaccinatie - is niet te vergelijken met het vermoorden van een miljoenen mensen, uitsluitend om wie zij zijn"

Het is echt een droevige situatie dat nota bene onze fascisten deze vergelijking maken. Terwijl juist fascisme destijds de oorzaak van de holocaust was. Als je de ironie daarvan niet in kunt zien ben je toch echt wel ver van de realiteit losgezongen.

L

Lid 152247

Gast
En de ban heet jou ook welkom. Wel een beetje jammer dat je de noodzaak voelt om willens en wetens deze regel te overtreden om iets te posten dat zo overduidelijk onzinnig en weerzinwekkend is.

Zelf onze eigen fascist van Nederlandse bodem (Baudet) is door de rechter veroordeeld om deze vergelijking niet meer te maken:

"Dankzij Baudets uitspraken wordt de Holocaust iets waarmee je vergelijkingen kunt maken. Dat miskent het unieke karakter van de Holocaust en doet het minder erg lijken."

"Niet een café in mogen vanwege een persoonlijke keuze - geen vaccinatie - is niet te vergelijken met het vermoorden van een miljoenen mensen, uitsluitend om wie zij zijn"

Het is echt een droevige situatie dat nota bene onze fascisten deze vergelijking maken. Terwijl juist fascisme destijds de oorzaak van de holocaust was. Als je de ironie daarvan niet in kunt zien ben je toch echt wel ver van de realiteit losgezongen.
Hier ben ik het zo mee eens. Los van mijn mening(eigenlijk tientallen meningen, want 'corona' bestaat uit diverse subcategorieën wat letterlijk discutabel is)

Naast een gezonde dosis inlevingsvermogen(en respect) blijkt dan ook dat als iemand zo'n opmerking maakt geen flauw benul heeft van echte doodsangst of welk aspect dan ook van de holocaust/oorlog.

Het is jammer van de ban. Maar de aanleiding tot de ban betreur ik nog veel meer.

Complimenten voor dit nieuwe topic, inclusief de voorwaardes om dit topic te laten slagen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Juun

Badass junkie
ik heb de afbeelding niet gezien en het het vergelijken met de holocaust is op z'n zachst gezet "overdreven"

edit: foto inmiddels gezien, en eenn stukje uitleg gekregen. zal daar niet over beginnen. ik kan me wel vinden in haar uitspraak. "Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt" zoals ik hieronder uitleg, zo voelt het voor ongevaccineerde wel dus, laat je vaccineren of je doet niet meer mee.(en ja je kan je oôk laten testen ipv vaccineren dus is het niet helemaal juist, maar nogmaals zo zien de meêste het dus niet.) jammer dat die uitspraak niet goed overkwam

dat ongevaccineerden zich als 2e Rangs burger voelen kan ik wel begrijpen, uiteraard(en gelukkig) worden ze niet vermoord of ik kampen gezet, of hoeven voor hun leven te vrezen.
ksnap van allebij de kanten een deel wel, maar zal der niet verder op ingaan, aangezien dat niet mag.

ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...
jammer maar begrijpelijk dat de frustaties zo hoog op lopen.

Laatst bewerkt:

Purplext

Badass junkie
ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...

Ik gooi hem er nog een keer in. Zou toch wat zijn, als straks blijkt dat deze vaccinatiecampagne meer schade heeft aangericht voor de kwetsbaren dan dat het hen bescherming biedt...

Edit; er zijn inmiddels reacties op dit artikel gekomen dat het deels niet klopt en de conclusie te voorbarig is. Die kan je onder het artikel lezen.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
is op z'n zachst gezet "overdreven"
"overdreven" is inderdaad erg zacht gezegd. Ongepast, onzinnig en weerzinwekkend zijn beter gepast op deze vergelijking.

lekker effectief vaccin
Dat de vaccins tot nu toe super effectief zijn geweest in het voorkomen van ernstige ziektes is overduidelijk en wetenschappelijk bewezen. Dat vergeten veel mensen op dit forum. Ik ben nu zelf herstellende van een flinke coronabesmetting dus ik heb de laatste cijfers niet paraat maar nog niet zo lang geleden was 70% van de IC bedden bezet door niet gevaccineerden. Terwijl slechts 11% van de volwassen bevolking niet gevaccineerd is. Dat zegt volgens mij voldoende.

Ik zie niet-gevaccineerden niet als "2e rangs burgers" en vind ook niet dat we ze op die manier weg moeten zetten. Ik denk wel dat het niet vaccineren een foute beslissing is en dat de groep niet gevaccineerden als groep mede-verantwoordelijk is voor de onnodige doden die nu vallen door uitgestelde zorg. Een verantwoordelijk die ze delen met de regeringspartijen van de afgelopen 10 jaar die ervoor hebben gezorgd dat onze IC capaciteit lager is dan in de meeste andere landen.

Juun

Badass junkie
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?

hierna vermijd ik deze discussie/dit topic weer. vind de standpunten wel interessant maar tis een eindeloze discussie die nogal gevoelig ligt.

edit: sorry maar daarom ga ik niet teveel op je antwoord in, maar zie net dat de huidige bezetting 57% ongevaccineerd is[SPOILER="bron"]
[/SPOILER] edit: tis van juli sorry ik zei niks
en gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger, want zô voelen veêl zich wel(vandaar de emotie)
maargoed das wel een eigen keuze en ik vind soms ook dat te snel in de slachtofferrol wordt gekropen. maar er wordt te snel naar ongevaccineerde gewezen naar mijn mening. had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.

toch iets langer dan gepland😅 maar alsnog kort

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.

gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger
Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?

had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.

dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.
Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!

Juun

Badass junkie
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.

Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?

Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.

Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
Toch reageer ik weer, ik snap je frustatie nu wel goed. Ga er zeker niet tegen in, ook al wil ik wel een weerwoord geven op een paar puntjes maar ik ben het merendeels met je eens(ook al is het geen mening).

het "2e rangs burger" gevoel komt (bij mij) voort uit het feit dat ik nergens meer heen mag zonder test en gevaccineerde(die gwn ziek en/of besmettelijk zijn) mogen zo naar binnen.
Ik sta niet elke week op een protest of iets, nee ik ben ongevaccineerd en probeer mij gewoon aan de regels te houden. ik kom niet in winkels, koop eigenlijk alles online ik vermijd drukke plekken en mn sociaal leven ligt ook nagenoeg stil, ik loop niet te feesten en te protesteren. ik ben het er niet mee eens, leg me er toch een soort van bij neer. en in stilte(en nu op het forum) klaag ik

"Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland."

Bedankt voor je reactie en beterschap Eik,

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Juun bedankt voor je leuke reactie. Ik kan me voorstellen dat dat een vervelend gevoel is. Bovendien ben ik het inhoudelijk met je eens dat gevaccineerden veel teveel hebben gemogen de afgelopen tijd. Het was al lang duidelijk dat ook gevaccineerden het virus kunnen overdragen en toch kwamen zij overal zonder test naar binnen bij grootschalige evenementen. In mijn ogen is dat onterecht.

Ik had zelf liever gezien dat vaccinatie verplicht was geweest dan het gedoe en de onnodige slachtoffers die we nu hebben in NL. Ik denk dat dat duidelijker was geweest en wellicht zelfs tot minder verdeeldheid zou hebben geleid. Maar misschien heb ik het wat dat laatste betreft wel helemaal mis…

Maar dat is niet het geval en het is ook duidelijk dat dat voor veel mensen te ver gaat. Ik blijf het een lastige kwestie vinden… hoe dan ook vind ik niet gevaccineerden geen 2e range burgers. Ik ken persoonlijk maar twee mensen die geen vaccin hebben genomen en ik vind die beide nog steeds lieve toffe mensen!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor.
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?

Flualhamdulillam

Badass junkie
Sterker nog, het massaal vaccineren verhoogd de mutatiedruk en versnelt dus de opmars van nieuwe, mogelijk dreigendere varianten.
Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen, waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken? Het werkt ons alleen maar tegen.

P.S. wie denkt nog dat het niet uit een lab komt? Ben heel benieuwd.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
De mensen uit risicogroepen dragen daar het meest aan bij. Maar ook jongeren kunnen op de IC terecht komen. Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.

Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen,
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.

waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken?
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.

Mijn vrouw en ik zijn beide nog heel snel moe en ‘s nachts loop ik nog flink te hoesten. Maar er zit een stijgende lijn. Hopelijk over een paar weken weer helemaal gezond… 🤞🏻

Flualhamdulillam

Badass junkie
Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Dat zei ik niet, iederéén vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.

Door massaal iedereen te vaccineren verpest je mogelijk ook nog men’s natuurlijke immuniteit (die bewezen veel effectiever is dan vaccineren).

Purplext

Badass junkie
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).

Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
1639734459464.png

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Op veel keuzes, zoals bijvoorbeeld roken, worden mensen al afgerekend door hun zorgverzekeraars, om maar wat te noemen. Ik ben het eens dat de overheid wel meer mag 'inzetten' op dit onderwerp door mensen er meer op te attenderen, en misschien zelfs wel meer in zou moeten faciliteren door mensen te helpen gezondere keuzes maken. Maar mensen hierop onderscheiden is ten eerste onbehapbaar en ten tweede vet oneerlijk want:
Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Dusja - das echt wel wat anders dan de keuze je wel of niet te laten vaccineren.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.

Purplext

Badass junkie
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?

Staat gewoon in je medisch dossier hoor.

Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Daar had de overheid al lang iets aan kunnen doen. Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan