KoxBox zei:W.F.L. zei:Dan kan het boek beter Uit Je Hol gaan heten ofzo.![]()
![]()
Vind het wel een strak plan eerlijk gezegd, nuja als het er inderdaad ooit van zal komen.![]()
Sublimo
Drientje
Aalpoepert
Chris Pontius
seth
KoxBox
Einstein
Flameon
Aalpoepert zei:We zullen sowieso een lijstje moeten maken van wat we erin willen hebben. Het lijkt me eigenlijk een idee om dus sowieso de meest besproken drugs te plaatsen (ook veelbesproken rc's misschien apart)
Het lijkt me leuk het boek een vrolijke noot te geven, zoals de sfeer op df (bijvoorbeeld op geschikte plaatsen een toepasselijke quote)
Veel, veel informatie, over dosissen, een stukje over pluggen wellicht. Hoe meer informatie hoe beter dunkt me.
Sublimo
Drientje
Aalpoepert
Chris Pontius
seth
KoxBox
Einstein
Flameon
Scopolamine
Sublimo zei:Ik stel voor om alle drugs onder te verdelen in klasses, zoals dissociatieve, entheogenen, enz.
Binnen zo een klasse krijgt elke stof een apart hoofdstuk.
De onverdeling van zo een hoofdstuk.
1. Herkomst/oorsprong
2. Voorkomen (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen)
3. Gebruik (wat zijn de positieve effecten)
4. Nevenwerkingen (zowel de negatieve effecten die kunnen optreden)
5. Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
7. Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
8. Posologie (dosis)
9. Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
10. Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
KapiteinPinda zei:heet dat niet erowid?
Einstein zei:Wordt het dan niet te rommelig? Of is het nu de neuroot in mij die aan het posten isMet al die aparte onderwerpen denk ik dat er gemakkelijker gemultitaskt kan worden als er een speciaal forum voor is. Maar misschien is dat ook weer teveel gedoe :P
HTID zei:Ik wil ook wel een stukje schrijven.
Zit voor school toch al de hele dag te tikken![]()
Sublimo
Drientje
Aalpoepert
Chris Pontius
seth
KoxBox
Einstein
Flameon
Scopolamine
HTID
Sublimo --> methamfetamine en mephedrone.
Aalpoepert zei:Handig als mensen dan in dit topic zeggen waar ze mee bezig zijn, dat we dadelijk niet 2 stukjes hebben over lsd, 3 stukjes over pillen en 6 stukjes over speed hebben.
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde drug, dus ik zal waarschijnlijk iets kiezen dat iemand anders niet heeft.
Mensen ga ook niet het wiel opnieuw uitvinden! Je kan natuurlijk een heel stukje zelf bedenken en schrijven maar je kan ook de sticky's gewoon wat meer uitbreiden.
Nu ik erover nadenk, is het misschien handig om dingen in een bepaalde volgorde te vertellen? Denk aan:
-Ontstaan van een drug
-Dosering en wijze van toedienen
-Effecten
-Verslavingsgevoelig en waarom
-Noem maar op
Sublimo zei:Ik stel voor om alle drugs onder te verdelen in klasses, zoals dissociatieve, entheogenen, enz.
Binnen zo een klasse krijgt elke stof een apart hoofdstuk.
De onverdeling van zo een hoofdstuk.
1. Geschiedenis
2. Voorkomen (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen)
3. Gebruik (wat zijn de positieve effecten)
4. Nevenwerkingen (zowel de negatieve effecten die kunnen optreden)
5. Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
7. Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
8. Posologie (dosis)
9. Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
10. Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
seth zei:zouden we niet één getuigenis na ieder hoofdstuk bijvoegen, niet te uitgebreid gewoon één pagina of zo. <-- niet in de zin van dram, gewoon als luchtiger iets tussen de droge lektuur.
Ik kan me voorstellen dat dat niet haalbaar is voor elke drug.Sublimo zei:6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
Aalpoepert zei:Ik kan me voorstellen dat dat niet haalbaar is voor elke drug.Sublimo zei:6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
Alle informatie moet objectief zijn, uitgezonderd de verslagen van persoonlijke ervaringen met een stof. Het wordt dan zeer objectief, veel feiten. Wat kan leiden tot een saai, wetenschappelijk boek. Dat lijkt me niet de bedoeling, het moet ook een beetje vlot een aangenaam lezen. Maar er zitten hier grote schrijftalenten, dus dat lijkt me geen probleem.
Ik weet dat van de meeste drugs wel, voor zover het in ieder geval überhaupt bekend is, het hoeft geen heel wetenschappelijk lulverhaal te worden dus uitgebreide beschrijvingen van het werkingsmechanisme zullen niet nodig zijn. Als iemand hulp nodig heeft bij het wetenschappelijke gedeelte van hun tekst, stuur me een berichtSublimo zei:Aalpoepert zei:Ik kan me voorstellen dat dat niet haalbaar is voor elke drug.Sublimo zei:6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
Dat valt te vinden. Moest het niet zijn, dan vinden we daar wel een oplossing voor.
Maar ik heb wel een idee waar te zoeken.![]()

Sublimo --> methamfetamine en mephedrone.
Drientje --> amfetamine en MDMA.
KoxBox --> paddo's en truffels.
Einstein --> DXM, salvia divinorum, datura en eventueel nootmuskaat.