Het grote benzo topic !

Spor

Wijs gebruiker
In dit topic wil ik graag, het liefst op een gestructureerde manier informatie geven over verschillende benzo's, vooral gebaseerd op eigen ervaringen, e.v.t. gecombineerd met informatie van internet. Ik gebruik ze zelf erg veel en vind ze geweldig... Daarom lijkt me dit een interessant topic voor mensen die er niet veel over weten.

Om te beginnen wil ik graag een aantal dingen duidelijk maken over benzodiazepine. Je zal ze in alle maten soorten en namen tegen komen, en per land verschillen de soorten die je krijgt, en in welke vorm ook.

de 3 soorten waaronder ze verdeeld zijn:

- anxiolytische benzodiazepine ( angsverminderend / kalmerend )
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "inslapers"
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "doorslapers"

De voornaamste werkingen van benzodiazepine zijn de volgende:
- Anxilotisch ( angstverminderend )
- Sedatief ( kalmerend )
- Hypnotisch ( slaapbevorderend )
- Anticonvulsief ( tegen toevallen )

Bij de ene is het ene effect sterker, en bij de andere het andere... Dat verschilt per stof

Verder hebben alle benzodiazepine een spierverslappende werking, dempen ze centraal zenuwstelsel wat inhoud dat je reactievermogen er op achteruit gaat, en verminderen ze hersenactiviteit, wat inhoud dat je minder na gaat denken. Heel nuttig dus als je veel zorgen hebt.

Risico’s

Sowiso ligt er bij benzo’s een grote verslavingskans op de loer…Na een week kan er al zowel lichamelijke als geestelijke verslaving optredwen. Dit geld voor anxilotische varianten zowel als voor de hypnotische. Als je na een periode regelmatig gebruik een kort of middellang werkende benzodiazepine stopt dan heb je bij de hypnotische grote kans op slapeloze nachten, en bij de anxilotische vooral op slecht humeur. Hier zal je verschillende dagen last van hebben totdat je lichaam weer “afgekicked” is. Vaak zit het echter ook tussen de oren; als je hoort hoe mensen 10 minuten nadat ze hun pilletje hebben gehad heerlijk hebben geslapen, terwijl het verteringsstelsel er minstens 30 minuten over doet om het te laten werken… Maar evengoed, verslang ligt op de loer, pas dus goed op !

Over het algemeen kan je voor recreatief gebruik het beste kortwerkende hypnotische benzo’s pakken. Het effect wat een recreatief gebruiker wil bereiken met het gebruik van benzo’s is een bijwerking van deze medicatie. Als je deze dus regulier, of iedere dag gaat gebruiken is de werking die je ermee wil bereiken waarschijnlijk snel weg, omdat je lichaam went aan het middel en zijn werk doet, en geen bijwerkingen meer vertoont. Als je deze medicatie dus recreatief wil gebruiken kun je het best eens in de maand een sterke kortwerkende hypnotische benzo pakken. Dan geniet je zowel de bijwerkingen als het hypnotische effect, terwijl je wakker blijft. Let echter wel op; over het algemeen geld; hoe kortwerkender, hoe verslavender !

Ten slotte wil ik graag iedereen mede delen dat het een zeer slecht idee is om deze "drug" te combineren met alcohol en / of GHB.

Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden :)

Oxazepam
Stofnaam: oxazepam
Merknaam: Seresta, Serax
Voornaamste werking: sedatief en anxiltisch
Vorm: Tabletten
Sterkte: 10 / 50 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 2-3 uur
Weetjes: Oxazepam is relatief gezien verslavender als de meeste andere benzo's. Dit word ook voorgeschreven aan mensen die af moeten kicken van een alcohol of heroïneverslaving
Persoonlijke ervaring: In mijn ervaring is als je begint met oxazepam het hypnotische effect ook redelijk aanwezig, dus het werk ook redelijk lichamelijk. Het verminderd niet alleen de spanning in je hoofd dus. Als je ze regelmatig gaat gebruiken, dagelijks, verdwijnt het lichamelijke effect ongeveer na een week, en blijft het geestelijke effect gewoon zijn werk doen.

De 50mg variant heb ik een paar keer gehad, maar die zou ik niet "zomaar" overdag slikken... Een keer savonds om te proberen en later een keer toen ik hele erge stress had... Binnen een uurtje voelde ik niets meer... Dus wel nuttig op zo'n moment maar voor de rest niet aan te raden...

Temazepam
Stofnaam: temazepam
Merknaam: Normison
Voornaamste werking: Hypnotisch ( inslaper )
Vorm: Capsules ( in andere landen heb je ook tabletten )
Sterkte: 10 / 20 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 50 Minuten
Weetjes: Het apparte aan deze benzo is dat je hem voornamelijk in capsules krijgt, waardoor hij sneller word opgenomen. Dit houd ook in dat in het echte "junk" circuit het ook wel gespoten word...
Persoonlijke ervaring: Perfect om in te slapen... Je pakt er eentje en je goeie nachtrust is gegarandeerd ! zorg wel dat je minimaal 8 uur tijd hebt om te slapen

Diazepam
Stofnaam: diazepam
Merknaam: Valium, Stesolid
Voornaamste werking: anxiolytisch / sedatief
Vorm: Tabletten
Sterkte: 2 / 5 / 10 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 48 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Valium is een van de meestgebruikte middelen over de hele wereld om angst en spanning te verminderen. Het werkt relatief gezien erg lang.
Persoonlijke ervaring: Dit is een van me favoriete benzo's om te nemen als ik stress heb of me zorgen maak. Als ik er hier eentje van pak dan worden mijn hersenen als het ware "gecompressed" zorgen maken is er niet meer bij, terwijl ik wel gewoon recht kan denken. In tegenstelling tot oxazepam heeft deze een veel sterkere geestelijke werking, en minder een lichamelijke, ik voel me er dus minder moe / slap van. Bovendien heb je aan eentje genoeg. Denk dat "een joint in de morgen is een dag zonder zorgen" beter vervangen kan worden door: "een valium in de morgen is een dag zonder zorgen" bij oxazepam moet je na een halve dag een bijpakken, en later nog eens. Bovendien word je daar een stuk murriger van.

Nitrazepam
Stofnaam: nitrazepam
Merknaam: Mogadon
Voornaamste werking: Hypnotisch ( doorslaper )
Vorm: tabletten
Sterkte: 5 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 30 uur
Maximale plasmaspiegel: 3 uur
Weetjes: /
Persoonlijke ervaring: Erg ideaal voor als ze smorgen om 7 uur ovor je huis beginnen met bouw werkzaamheden... Je slaapt door als een roos. Neem hier wel de tijd om wakker te worden en uit te slapen !

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring: Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.

Alprazolam
Stofnaam: alprazolam
Merknaam: Xanax / Xanax Retard
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 0,25 / 0,5 / 1 / 2 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 12 - 15 uur
Maximale plasmaspiegel: 1 uur
Weetjes: Dit word in amerika op straat en in gevangenissen veel illegaal verkocht
Persoonlijke ervaring: Deze tabletten ( ik heb de retard 0,5 mg gehad ) werken ook vooral op je geest, en dempen vooral angst... Weinig lichamelijk effect, perfect voor onder het werken, of als je last hebt van paniekaanvallen.

Als iemand ervaingen heeft met andere benzo's graag opschrijven dan voeg ik ze toe aan deze openingstopic. Als iemand fouten ziet of het ergens niet mee eens is uiteraard ook even melden zodat de info die er staat wel klopt :)

Ik ben o.a. erg benieuwd naar ervaringen van:
- Flurazepam ( de ultieme benzo ? )
- Lorazepam

En "busparone" een slaapmiddel wat geen benzodiazepine is, maar staat wel altijd bij die genre medicatie dus als iemand hier ervaring mee heeft ben ik daar ook erg benieuwd naar....

Imke

Badass junkie
Je wilt mensen informeren, maar je beschrijft benzo's alsof ze een of ander wondermiddel zijn om het leven makkelijk te maken bij moeilijke momenten. Misschien moet je erbij vermelden dat benzo's heel wat nadelen en negatieve gevolgen kunnen hebben en het zeker niet aan te raden is om recreatief te gaan gebruiken.

Spor

Wijs gebruiker
De informatie die er staat klopt als een bus... En laten we eerlijk zijn... Het is een wondermiddel wat het leven gemakkelijk maakt op moeilijke momenten :grin:

Ik zal eens wat extra research doen en er ook wat negatieve effecten bij zetten, maar zelf ervaar ik deze totaal niet... de meeste bijwerkingen die het noemen waard zijn ( dus misselijk en duizeligheid tel ik dan niet mee ) zijn maar bekend bij 1/1000000 mensen, dus dat zullen er 16 in nederland zijn, als heel nederland zou gebruiken :)

En waarom niet recreatief gebruiken ? Ik zou dit eerder aanraden als de meeste andere drugs op dit forum...

speeseend

Wijs gebruiker
Om even een paar negatieve effecten te noemen van jouw topper ''Diazepam'':

• slappe stokken
    erg moe
    afvlakking der persoonlijkheid

Zoals jij over dit middel schrijft, komt het niet op mij over, helaas. Vooral die slappe spieren, man, dát is pas echt -piep-, vindt ik. Misschien moet ik daarvoor meer aan de gewichten hangen, beetje reserves opbouwen. Nou ja, zo nu en dan neem ik zo'n halve, gele rakker en dat werkt verder wel naar behoren.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
La Roche Valium 10 mg ' the bleu pils .....'

Zeer verslavend
Duur in het zwarte circuit
Perfect voor na de pep
Niet voor verslavingsgevoelige types.

:hearteyes:

speeseend

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
La Roche Valium 10 mg ' the bleu pils .....'

• Zeer verslavend
Dat valt wel mee hé, lysergine25! Ik kan je ook wel mede delen dat ik het een flinke tijd gebruikt heb (maanden) en toch van de ene dag op de andere ermee ben gestopt. Nu gebruik ik het af en toe nog (drie keer in in maand max, dan een halfje / kwartje).

• duur in het zwarte circuit
Dat valt óók wel mee, hé?! klik hier Voor mij is het prijzig (krijg ze gratis) maar anders zou ik dit niet duur vinden!

• Niet voor verslavingsgevoelige types.
Is dit jouw persoonlijke ervaring of heb je dat als wetenschappelijk onderbouwde informatie tot je genomen?

• Conclusie
Is dat dit middel naar mijn mening (en van mijn arts) niet echt zo verslavend als jij dat stelt.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou ik heb het van een ex valium junk, de informatie dan.

Heb er zelf tot nu toe 6 gehad, ben nog niet hooked

Hoeveel fabrikanten zijn er nou van Diazepam en welke zijn superieur en waarom weet iemand dat ?

Groetjes Stonie

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Saivy zei:
Je wilt mensen informeren, maar je beschrijft benzo's alsof ze een of ander wondermiddel zijn om het leven makkelijk te maken bij moeilijke momenten. Misschien moet je erbij vermelden dat benzo's heel wat nadelen en negatieve gevolgen kunnen hebben en het zeker niet aan te raden is om recreatief te gaan gebruiken.

Dat dacht ik dus ook, er word in heel de tekst niets over verslaving eraan vermeld wat toch wel een bijzonder vervelende verslaving is... Hoewel, als de dokter je dealer is en de overheid je pimp dan kom je altijd wel erg gemakkelijk aan je dagelijkse dosis!

Verder wel bedankt voor de info, altijd handig! :wave:

Adreno

speeseend

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
...en de overheid je pimp dan kom je altijd wel erg gemakkelijk aan je dagelijkse dosis!

Hoezo "de overheid je pimp is". Dit snap ik niet direct. Dat m'n dokter als legale dealer fungeert, okay, dat klopt. Maar dat de overheid m'n pimp is?? Ben benieuwd hoe je dit bedoeld, Adreno.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou het is heel simpel ... Nederland kent 350.000 benzo junks.

De doktoren zijn de dealers de regering is de producent en de pimp.

350.000 is niet niks als je de andere groepen ernaast zet:

Nicotine
Alcohol
THC
MDMA
Cocaine
Heroine
Amfetamine

speeseend

Wijs gebruiker
Dan maar zo:

Ik spreek niet over de groep waar Valium binnen valt. Enkel over Valium. Het verslavingsrisico in vergelijking met andere Benzodiazepines valt het allemaal best wel mee.

En als je toch graag cijfers klik hier wilt noemen, Lysergine25, spreek dan maar gerust over zo ongeveer 700.000 benzo-verslaafden in Nederland.

Groet,

de eend

Spor

Wijs gebruiker
Ik zal binnekort eens wat extra internet research doen en de openingstopic aanpassen :) Wat daar staat is voornamelijk mijn eigen ervaring, en een aantal facts over die pillen ( halfwaardetijd, etc )

En de ene benzo is een stuk verslavender als de andere.... Voor zover ik weet is in nederland bijvoorbeeld de meest voorgeschreven benzo oxazepam terwijl die veel verslavender werkt als diazepam ( valium )

Maar zoals ik al zei, zodra ik research op internet heb gedaan zal ik mijn starttopic aanpassen :)

icedhead

Experimenterende gebruiker
lorazepam is mij fv benzo ( 1mg Lorazepam = 10lg Diazepam ) ik heb pilletkes van 5mg, en na een halfuutje, voel je oppergeweldig, zwevend door het moment en een versmelting van jezelf.

Dit is het beste top benzo van diegene die ik heb gdaan.

Spor

Wijs gebruiker
Je zegt dat 1mg lorazepam gelijk staat aan 10mg diazepam... Hoe meet je dat / waar maak je dat uit op ? Bij airsealed.com kun je namelijk 30×10mg diazepam kopen, of 30×2,5mg lorazepam voor ongeveer gezelfde prijs... Hoe is lorazepam in vergelijking met bijvoorbeeld diaze, temaze of oxazepam ?

icedhead

eyebeekaii zei:
Je zegt dat 1mg lorazepam gelijk staat aan 10mg diazepam... Hoe meet je dat / waar maak je dat uit op ? Bij airsealed.com kun je namelijk 30×10mg diazepam kopen, of 30×2,5mg lorazepam voor ongeveer gezelfde prijs... Hoe is lorazepam in vergelijking met bijvoorbeeld diaze, temaze of oxazepam ?

t is natuurlijk een ruwe schatting, wel lorazepam is in opzicht veel sterker dan diazepam, maar werkt een relatieve korte tijd, en het werkt veel verslavender. ik hier thuis lorazepam 5mg tabletten liggen, oorspronkelijk dienend als slaapmiddel voor mij, maar een halfje kan je al een heel rustig, chill gevoel geven en werkt veel krachtiger dan de gemiddelde benzo. Het is een aanrader zonder de bedoeling voor op lange termijn te nemen, want dan kan je beter houden bij de oxazepam of tetrazepam.

Frisko

Badass junkie
lorazepam(2mg) is naar mn eigen ervaring sterker dan valium(diazepam)(10mg)
nog een leuke benzo is lormetazepam of zolpidem...

Spor

Wijs gebruiker
ja ben aan het twijfelen welke ik als eerste probeer te bestellen... bestel ze niet allebei, voor t geval ze nooit aankomen, maar ze kosten ongeveer evenveel... Denk dat ik gewoon een doosje valium 10mg bestel, en als die aankomen maak ik een grotere bestelling met lorazepam. ( ze hebben alleen diazepam, lorazepam en alprazolam )

westergas

Belezen gebruiker
Ik heb van de week wat besteld bji airsealed.
Ik houd jullie op de hoogte van het verloop van die bestelling.

speeseend

Wijs gebruiker
Dat is altijd interessant, Westgas!

Ik heb wel eens op die sites gekeken, maar krijg dan toch een ouderwets onderbuik-gevoel.

Good luck to you!

De eend

lichtendonker

Belezen gebruiker
Ik heb ook bij airsealed besteld. drie dagen later krijg ik al bericht dat het is opgestuurd. Mij benieuwen.

Ik heb trouwens veel Lorazepam gebruikt, ik vind die minder sterk dan Diazepam. Diazepam is toch mijn favoriet :hearteyes:
Temazepam vind ik ook goed als inslaper.

Ben er trouwens achter gekomen dat wanneer de visuals bij LSD minder worden dat het dan tijd is om een inslapertje te nemen. Zo krijg je toch nog je nachtrust met LSD.
Met goede speed helpen de inslapers helaas niet optimaal vind ik.

Ik ben er ook wezen kijken, ik zou niet weten hoe ik er via een dealer aan moet komen, kan die gasten niet , helaas soms.

Ik krijg de lora van de huisarts, maar praktijk bleek vandaag gesloten en een andere praktijk werkt er niet aan mee.

Zit nu dus 3 dgn zonder....

Als blijkt dat jullie ze binnen krijgen, bestel ik r ook eens een dossje, just in case.

Linda

Spor

Wijs gebruiker
Vanaf half 6 vandaag vakantie, dus dan zal ik de beginpost aanpassen met evt negatieve effecten...

Ook bij airsealed besteld, betaling is al afgeschreven, nu dus afwachten... ook ik zal jullie op de hoogte houden :)

Kan sowiso al zeggen dat de service daar prima is, ik bestel normaal niets via internet, al helemaal niet in het buitenland en heb heel wat gemailed met de mensen daar. Ze reageerden snel e met nuttige info. So far so good dus :)

lichtendonker

Belezen gebruiker
Frisko zei:

Lormetazepam is inderdaad erg goed. Een zo'n pilletje en ik slaap na gebruik van LSD.

Temazepam however....ik heb er nu drie gehad, na 9 uren LSD, ik heb 2 uur geslapen ( het inslaper effect ) en was toen weer klaarwakker. Nu dus... :(
Zo goed zijn ze nou ook weer niet dus.

jasper

Wijs gebruiker
lichtendonker zei:
Frisko zei:

Lormetazepam is inderdaad erg goed. Een zo'n pilletje en ik slaap na gebruik van LSD.

Temazepam however....ik heb er nu drie gehad, na 9 uren LSD, ik heb 2 uur geslapen ( het inslaper effect ) en was toen weer klaarwakker. Nu dus... :(
Zo goed zijn ze nou ook weer niet dus.

ik vind lormetazepam niet zo sterk. heb hier van 2mg liggen en die kan ik echt blijven slikken aan de lopende trein. had er eergisteren 6 op :rolleyes:

speeseend

Wijs gebruiker
Doe mij maar een Oxazepam 50mg. Echt super-relaxed en na acht uur ben je weer het mannetje of vrouwtje :wink:

Maar het is wel iets wat je niet elke dag kan poppen. Gewoon zo nu en dan. Dan blijft het lekker.

DrMed

speeseend zei:
  • Zeer verslavend
Dat valt wel mee hé, lysergine25! Ik kan je ook wel mede delen dat ik het een flinke tijd gebruikt heb (maanden) en toch van de ene dag op de andere ermee ben gestopt. Nu gebruik ik het af en toe nog (drie keer in in maand max, dan een halfje / kwartje).
Maanden lang elke dag diazepam en dan in 1x stoppen en nergens last van?
Het spul is lichamelijk verslavend en je krijgt er duidelijke afkickverschijnselen van na regelmatig gebruik (al een aantal weken).
Om er een paar te noemen: hoge bloeddruk, slapeloosheid, angst, nachtmerries, spasmen en zo zijn er nog wel meer te noemen.
Dan heb ik het nog niet eens over de geestelijke afhankelijkheid...

speeseend zei:
  • Conclusie
Is dat dit middel naar mijn mening (en van mijn arts) niet echt zo verslavend als jij dat stelt.
Mijn conclusie is dat jij de verslavingsrisico's van diazepam (ea benzo's) onderschat.
Mischien dat JIJ er wel heel goed mee om kan gaan, maar dan moet je niet stellen dat het allemaal niet zo veel voorstelt en dat mensen maar overdrijven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen deze medicijnen (integendeel, ik gebruik ze zelf ook), maar het is wel iets wat je serieus moet nemen.

speeseend zei:
Doe mij maar een Oxazepam 50mg.
Save one for me plz :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben het helemaal met DrMed eens, benzo's kunnen behoorlijk hardnekkige verslavingen met zich meebrengen! Gebruik ze met mate dus en alleen als je echt niet anders kan!

speeseend

Wijs gebruiker
Tja DrMed, ik ben hier, dacht ik zo, wel duidelijk over geweest. Ik spreek namelijk enkel over MIJN ervaring én Diazepam in vergelijking met bijvoorbeeld Oxazepam.

Gelukkig heb ik geen van die kwalen als zodanig ervaren, DrMed. Ik hoop dat ik naar de toekomst toe hier ook geen last van zál krijgen. Dat is geen pretje, lijkt mij.

Dan rest enkel; "elk voordeel heb z'n nadeel", maar dat weet iedereen.

p.s. ik ben het ook met jou eens, Marla :wink: Je hebt helemaal gelijk.

p.s.s. voor alle duidelijkheid, DrMed heeft dan natuurlijk ook gelijk :wink:

DrMed

Ok Eend, ik had niet begrepen dat je specifiek over jouw ervaring sprak :)

Wat ik eigenlijk wel interessant vind om over te discusieren is waarom hier gesteld wordt dat Oxazepam verslavender zou zijn dan Diazepam.
Voor zover ik weet zijn de lichamelijke ontwenningsverschijnselen voor bijna alle benzo's hetzelfde.
Diazepam werkt langer, sneller en naar mijn mening heftiger dan Oxazepam.
Dus waarom zou Oxazepam verslavender zijn?

speeseend

Wijs gebruiker
Is al goed, Doc! Ik spreek enkel uit eigen ervaring-bevindingen! Al komt dit niet altijd even goed over.

Waar het volgens mij in het kort op neer komt is dat kortwerkende benzodiazepines korter en daarentegen heftiger werken.

Mensen met een verslaving aan één der kort/middel-lang werkende benzodiazepines, kunnen beter overstappen naar een langwerkende zoals Diazepam klik hier voor verdere info betreffende het afbouwen cq. afkicken van Benzodiazepines.

Vooral de afbouwschema's zijn wel handig, índien je er écht voor wilt gaan.

Gr.,

de eend

lichtendonker

Belezen gebruiker
Ik heb mijn bestelling via Airsealed vandaag binnen gekregen.
Keurig verpakt en binnen een week, er zit een uitgebreide bijsluiter bij.
Hier ga ik vaker bestellen. :sunglasses: :grin:

Funky Monkey

Badass junkie
Spelen met benzo's kan ook heel gevaarlijk zijn... verder word je er heel sterk van afhankelijk en een mocht je verslaaft zijn moet je afbouwen... Zowel voor je geestelijke als lichaamelijke gestel. Ze worden niet voor niks door artsen voorgeschreven en als ik jullie was zou ik er gewoon vanaf blijven als je ze niet nodig hebt. Ze zijn extreem slecht voor je lever (Ja oke welke drugs niet :P). En ook bij benzo's bouw je tolerantie op als je elke dag gebruikt.
Het maakt niet uit of je zegt dat je kan stoppen van de 1 op de andere dag. Het is niet goed voor je lichaam. Als ze je in het ziekenhuis gaan afstellen op de juiste medicijnen laten ze je wel eerst afbouwen namelijk... ook je huisarts schrijft dit voor. Verder maken de meeste benzo's net als drugs je een 'ander' persoon. Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen.
Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...

Wat ik me trouwens wel afvraag is zouden antipsychoticum helpen tegen de visuals van bijvoorbeeld paddo's of LSD? :P

DrMed

lichtendonker zei:
Ik heb mijn bestelling via Airsealed vandaag binnen gekregen.
Keurig verpakt en binnen een week, er zit een uitgebreide bijsluiter bij.
Hier ga ik vaker bestellen. :sunglasses: :grin:

Bedankt voor de tip.
Heb net even een mooie order geplaatst :)

westergas

Belezen gebruiker
Mijn ervaring met airsealed:

07/01 geld van mijn rekening
10/01 op rekening airsealed en verzonden
15/01 pakketje in den brievenbus.

Erg snel dus en het ziet er goed uit. Spullen in de orginele verpakking van Pfizer (xanax) en ziet er niet nepjes uit.
Ik heb nog geen ervaring met xanax, alleen met diazepam dus ik ben benieuwd! Heb er uiteraard net even eentje naar binnen gewerkt :mrgreen:

westergas

Belezen gebruiker
Oke dan! Alprazolam werkt een stuk sterker dan ik had verwacht! Na 1x1mg dat heerlijke zachte benzo gevoel...tikje lichtjes in het hoofd. Maar op 1 been kan je niet lopen dus...hoppa...noh maar 1 :rolleyes:

Nu werd zelfs mijn tanden poetsen een hele opgave en ik heb geen flauw iedee hoe en wanneer ik nou precies in bed ben beland. Da's toch een gigantisch verschil met die goeie oude Diazepam waar ik na 30mg nog wel kon functioneeren (met een hoop bier erbij, kan je nagaan)

Dat ik lekker heb geslopen spreekt voor zich en ik voel me nog heerlijk benzo-zacht :hearteyes:

Misschien word dit wel mijn nieuwe favo-benzo!

lichtendonker

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
Wat ik me trouwens wel afvraag is zouden antipsychoticum helpen tegen de visuals van bijvoorbeeld paddo's of LSD? :P

Bij mijn ervaringen met Benzo's en Lsd is dat dat inderdaad het geval is, de visuals worden snel behoorlijk minder, ik zeg niet dat ze verdwijnen maar ik denk dat dat afhangt van het moment dat je het inneemt.
Met paddo's en benzo's heb ik nog geen ervaring omdat een paddotrip maar 4 uur duurt en ik het dus niet nodig vind.

murdock

Mijn ervaring met lorazepam:

ik kreeg van de huisarts en nog een andere arts een doos temesta 50 2,5mg
totaal 100 tabletten :smoke:

als ik thuiskwam direct 10mg ingenomen, het effect was lekker verdoofd maar ik kon bijna niet meer op mijn benen staan...

ik had met die 2 dozen nog ong 5 dagen gedaan en die 5 dagen waren 1 grote blackout... niet zo fijn die week.
maar als je normaal doseert is lorazepam heerlijk :)

als iemand nog ervaringen heeft
ik ben ook zeer benieuwd naar flunitrazepam en clonazepam...

Spor

Wijs gebruiker
Hoi, murdoc, ff tussen ons - ik heb net op je andere topic gereageerd hoe je benzo's eventueel kan versterken, en toen las ik dit pas, klinkt alsof je er "niet zo heel goed tegen kan" dus je kan beter nog maar even wachten voordat je gaat expermineteren met wat ik in dat topic heb verteld. :)

flunitrazepam... the famous roopies... de date rape drug... de enige die onder de rank#1 van de opiumwet vallen... (Rohypnol) Ja, naar ervaring hiermee zijn we allemaal benieuwd :sunglasses:

clonazepam heb ik wel eens gehad van een vriend die dat voorgeschreven kreeg, maar niet echt iets speciaals over te zeggen... +- 15 uur halfwaarde eliminatietijd dus werkte iets langer, anxilotisch, dus redelijk vergelijkbaar met oxazepam, kan me herinneren dat die tabletjes maar 2mg bevatten, en dat de roes ook wel een heel stuk minder was als met een oxazepam 10mg... zou zelf zeggen dat ze ietsje midner sterk zijn als oxazepam...

En dan even over airselead:

Na een hele mail conversatie die heel snel en soepel verliep snapte ik eindelijk hoe ik internationale overmakingen kon doen, en heb ik besteld... 6 dagen later kreeg ik bericht dat ik ze 28 januari ongeveer zou hebben, en vervolgens kwam mijn moeder gisteren naar me toen met een heel raar gezicht en zei: Je hebt post uit bosnie ?!? en toen had ik ze dus al binnen, zoon 10 dagen voordat ze voorspeld hadden... Geen woord te klagen :) Binnenkort grotere bestelling...

westergas

Belezen gebruiker
eyebeekaii zei:
vervolgens kwam mijn moeder gisteren naar me toen met een heel raar gezicht en zei: Je hebt post uit bosnie ?!?

Mijn vriendin had *precies* zo'n reactie :mrgreen:
ik heb haar maar min-of-meer de waarheid verteld. Maar hoe leg je zoiets uit aan je moeder? :rolleyes:

Bovenaan