Het grote benzo topic !

Sleepy_19

Newbie
Hallo :wave: ,

Ben net nieuw hier. Kwam toevallig deze topic over benzo's tegen en had toch een paar vraagjes waar ik zelf niet uit kom.

1. Had in het begin voor mijn slaapproblemen temazepam voorgeschreven gekregen van de huisarts. Begon met 10 mg. Toen dat niet meer hield schreef mijn huisarts 20 mg voor. Echter hielp dit ook niet en nam ik uiteindelijk zelf 30/40 mg temazepam op een avond in om toch een beetje slaperig te worden.
2. Ook heeft mijn huisarts mij xanax/alprazolam 0,25 mg voorgeschreven. Na enige tijd merkte ik niks meer van het effect, dus zit nu al op 1,25 mg xanax per dag.
3. Omdat de temazepam niet meer hielp kreeg ik als vervanger Zopiclon/imovane 7,5 mg. Ook hier neem ik (te) veel van in, 2 en een half tablet om precies te zijn.

Vraag me eigenlijk af wat de gevolgen hiervan zijn en of het erg veel kwaad kan?

Maak me niet zo zeer druk over het gebruik van xanax, maar wel over de combinatie in gebruik met zopiclon/imovane, gebruik nu 18,75 mg zopiclon + 4/5 tabletten xanax/alprazolam, dus 1,25 mg xanax.

Alvast bedankt voor de reacties!

Sleepy

Martijn.

Belezen gebruiker
Gewenning treedt snel op bij het gebruik van benzodiazepines. Vandaar waarschijnlijk dat je zulke hoge doses moet gebruiken.

Of het schadelijk is? Ik vind schadelijk een groot woord, maar gezond is het zeker niet. Benzodiazepines zijn eigenlijk bedoeld voor een KORTE behandeling van slaap- of angststoornissen. Met 'kort' bedoel ik dan enkele weken, niet maandenlang en al zeker niet jarenlang.

Wat betreft die combinatie. Ik denk niet dat die het veel erger maakt. Het zijn middelen uit dezelfde categorie, dus ze kunnen in principe goed 'samenwerken'. Dat is anders als je antagonisten door elkaar slikt, of geheel verschillende stoffen met hetzelfde effect, maar die elkaars effect versterken. Een voorbeeld van het laatste is de combinatie MDMA + SSRI's (een type anti-depressivum). Die combi kan zelfs levensbedreigend zijn, schijnbaar.

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik ben in het bezit gekomen van een stripje docalprazo (alprazolamum) .5mg
- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?
- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?
- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?
- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?
- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Eerste keer btw!!! :wave:

Spor

Wijs gebruiker
Hey, het topic leeft nog :)

- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?

Ik kan niets vinden over alprazolamum. Ik weet wel dat Docalprazo de Belgisch / Luxembourgse merknaam is voor Alprazolam is. Deze bron bevestigd dat:

http://www.drugs.com/international/docalprazo.html

- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?

Verschilt per persoon, 1, 2mg moet normaalgesproken zeker onmiskenbaar voelbaar zijn...

- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?

Met wiet is geen probleem, is heel leuk, met alcohol is mogelijk, maar kan ook levensgevaarlijk zijn !

Persoonlijk zou ik het afraden, maarja, dat doe ik als alcoholhater sowiso, dus als je het toch perse wil doen; doe het zo:

Neem éérst wat alprazolam, wacht tot het werkt, en drink er dan voorzichtig wat niet te sterke drank, zoals bier of wijn bij, totdat je een gewenst effect hebt.

en niet zo:

Eerst veel alcohol drinken, totdat je aangeschoten / dronken bent, en dan als je thuis komt de alprazolam. Dit kan levensgevaarlijk zijn !

- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?

Hangt er vanaf hoeveel je neemt... Ik heb als ik een goede benzo rush te pakken heb meestal geen zin in TV, maar in chillmuziek en jointjes roken. Of praten met mensen, als die in de buurt zijn. Het kán wss wel als je iets niet al te ingewikkelds gaat kijken.

- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Ik heb het spul (oxazepam dan) een tijdlang voorgeschreven gekregen in mijn dagelijks leven, en geloof me: het maakt NIETS interessanter ! Integendeel juist. Het maakt alles juist oninteressant, niets interesseert meer. Je krijgt er echt een "boeie" instelling van. Ook als je je slecht voelt maken benzo's het niet "beter", maar enkel "minder slecht".

Het kan wel op school, maar what's the point ? Als je nou zegt ik heb faalangst en ik moet een examen doen kan ik er inkomen, maar dan moet je hoeveelheden gebruiken die je niet actief voelt, maar die gewoon hun werk doen waarvoor het spul in eerste instantie bedacht is.

Namelijk spanning verminderen

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Thx Spor!

Net wat ik moest weten!!

Dat idee van op school gebruiken heb ik al uit mijn hoofd gezet, een vriend zegt ook dat je er zeer vergeetachtig van wordt, en dat kan ik wel missen in deze drukke periode!

Ik denk dat ik ze ga houden voor dagen waarop ik uberstressed thuiskom. Kga ze deze week wel eens testen, mwaha, 1 mg wss, misschien nog halfje erbij moest dat nodig zijn. :sunglasses:

Verder klinkt deze drug mij niet bijzonder interessant, aangezien het emoties dempt.

Ik laat nog weten hoe het me bevallen is!

:wave:

Het maakt niet uit of je zegt dat je kan stoppen van de 1 op de andere dag. Het is niet goed voor je lichaam. Als ze je in het ziekenhuis gaan afstellen op de juiste medicijnen laten ze je wel eerst afbouwen namelijk... ook je huisarts schrijft dit voor. Verder maken de meeste benzo's net als drugs je een 'ander' persoon. Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...

Angramar Temenos

Badass junkie
coolgreentea zei:
Het maakt niet uit of je zegt dat je kan stoppen van de 1 op de andere dag. Het is niet goed voor je lichaam. Als ze je in het ziekenhuis gaan afstellen op de juiste medicijnen laten ze je wel eerst afbouwen namelijk... ook je huisarts schrijft dit voor. Verder maken de meeste benzo's net als drugs je een 'ander' persoon. Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...

Benzo's zijn geen antidepressiva, het zijn kalmeringsmiddelen en slaapmiddelen, en middelen tegen paranoia, sociale fobie, en sommige persoonlijkheidsstoornissen. Ook worden ze als aanvullende medicatie gebruikt bij patienten met bipolaire stoornis (i.c.m lithiumzouten), patienten met psychotische klachten (meestal i.c.m antipsychotica), en nog wel meer.

Ik heb die kutdingen jarenlang gehad, dus..

Spor

Wijs gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Thx Spor!

Net wat ik moest weten!!

Das mooi :wink: ik weet veel over dit onderwerp, en deel het graag !

coolgreentea zei:
Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...

Wat een bullshit, benzo's zijn ECHT GEEN anti depressiva hoor ! In die zin zijn ze juist om "zomaar te nemen", als in: benzo's word je niet "beter" van, ze dienen slechts als tijdelijke oplossing (voor heel veel dingen) totdat de bron van het probleem is aangepakt, of je op een andere manier geholpen word.

Ik zeg ook niet dat iedereen die benzo's neemt een junk is, maar JUIST de mensen die niet kunnen funktioneren zonder zijn de "junks" lees; verslaafde. Wat niet altijd per definitie slecht is. Ik ben er zelf ook een tijd verslaafd aan geweest, gedeeltelijk op recept, maar als dat nodig is om te funktioneren, waarom dan niet ?

Angramar Temenos

Badass junkie
Van 50 mg oxazepam zit ik trouwens lang niet onder water.. eerder met tot m'n knieën in de drup :grin: . Ik heb wel eens periode's gehad dat ik 150 mg oxazepam per dag slikte. Ik kreeg vroeger ook 60 stuks van 50 mg, dus.. tja.

anon22

Belezen gebruiker
martijn , al eens rivotril geprobeerd?
2 mg is al redelijk merkbaar (heb wel wat tolerantie) dus weet niet hoe ze vallen zonder tolerantie

ronnai

Experimenterende gebruiker
anon22 zei:
martijn , al eens rivotril geprobeerd?
2 mg is al redelijk merkbaar (heb wel wat tolerantie) dus weet niet hoe ze vallen zonder tolerantie

Ik heb laatst ergens gelezen dat 2 mg rivotril/clonazepam gelijk stond aan 40 mg diazepam, of dat waar is weet ik niet.
Ik was altijd in de veronderstelling dat 2 mg rivotril gelijk stond aan 20 mg diazepam.

Maar aan de andere kant; niet elke benzo-vergelijkingstabel is even nauwkeurig en/of objectief, daarnaast is de werking van een benzo ook best wel sterk persoonsgebonden is mijn ervaring.

Maar goed theoretisch gezien moet rivotril dus wel vrij sterk zijn in ieder geval :rock:

anon22

Belezen gebruiker
klopt in mg verhouding is rivotril 20 x zo sterk als valium.

dus 2mg = 40mg valium.

van 60mg valium merk ik totaal niets ook niet als ik super zat + veel ghb op heb.
van rivotril merk ik van 2mg al met l wat in combinatie met alchol en ghb.
maar moe of suf word ik er niet van, het versterkt de ghb en alcohol iets

voor een lekkere wausheid neem ik drink ik meestal veel bier , om het uur 4ml ghb.
en om de 2 uur 2mg rivotril.

SNICKERS

Hoe verslavend is xanax bij 2x in de week gebruik?

Als je dit 2 maand doet en dan stopt wordt je er geestelijk ook wat instabieler van?

Helpt het bij het slapen?

Werk in ploegen moeite met slapen en heb redelijk wat stress, hierdoor wil ik wel eens xanax proberen, maar ben bang voor tegenover gestelde effecten na verloop van tijd zal dit meevallen denken jullie?

groentjes,

devachiah

anon22 zei:
klopt in mg verhouding is rivotril 20 x zo sterk als valium.

dus 2mg = 40mg valium.

van 60mg valium merk ik totaal niets ook niet als ik super zat + veel ghb op heb.
van rivotril merk ik van 2mg al met l wat in combinatie met alchol en ghb.
maar moe of suf word ik er niet van, het versterkt de ghb en alcohol iets

voor een lekkere wausheid neem ik drink ik meestal veel bier , om het uur 4ml ghb.
en om de 2 uur 2mg rivotril.

hms, nou ik heb wat strips 2mg Rivotril liggen maar vind er geen zak aan.
ja het boeit me allemaal vrij weinig als ik er wat van op heb en kan er zelfs lichtelijk aggresief van worden.. maar echt kalm..nope!
doe mij maar Valium...!

Angramar Temenos

Badass junkie
Probeer anders 150 mg oxazepam, als je daar niet totaal rustig van word weet ik het ook niet...

Het is genoeg om mij chill voor m'n proefwerk te leren midden in een periode dat ik dacht dat ik m'n ex had vermoord en ze me uit een zonnebasis in de gaten hield via een wereldwijd complot waarbij alleen ik niet kon worden gebrainwash'd omdat m'n hersens op een hogere resonantie werkten..

...Het was wel 2 jaar terug trouwens, nu hoef ik helemaal niks, het enige wat ik nu van de zon denk is dat ik er mooi in kan chillen in het park =].

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ok, half uurtje geleden voor mijn eerste keer benzo's geslikt. (1mg alprazolam)

En ja, kvind het echt gezellig :grin:

Eerst dacht ik dat ik niets ging voelen ervan, maar nu is het heel relaxt. Een soort van lichte verlamming van de hersenen. Heb ook het gevoel dat dit een relaxte avond gaat worden.

De tijd gaat wel rap voorbij!

Moet morgen om 5 uur opstaan, dat is wel vrij kut.

Maar in gevallen waar ik niet zal kunnen opstaan verberg ik mijn gsm op een kutplek en laat het alarm dan afgaan. Je komt zowiezo uit je bed met dat kutdeuntje :P

Grtz!!!

Soma

Bewuste gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Moet morgen om 5 uur opstaan, dat is wel vrij kut.

Maar in gevallen waar ik niet zal kunnen opstaan verberg ik mijn gsm op een kutplek en laat het alarm dan afgaan. Je komt zowiezo uit je bed met dat kutdeuntje :P

Hehe, zo doe ik dat ook altijd als ik echt moet opstaan. Dan leg ik mijn gsm gewoon wat verder van mijn bed zodat ik er wel MOET uit komen als het alarm afgaat :grin:

after8_fl

Newbie
ArieKanariE zei:
zijn dat ropies ?

nee joh .. k had vroeger altijd ropies in pilvorm en die waren dan 1 2 of 5 mg ... en na een tijdje was alleen nog maa 1 mg te krijgen ..

en van wat ik van die fluraatjes las waren het wel hypnotische doorslapers, met als gebruikers commentaar : lekkere knockouters .. maar de link met rohypnol heb ik nog niet gehoord eigenlijk hoor ....

ik ben totaal geen benzokenner, dus het kan op zich best hoor .. maar volgens mij is rohypnol heel iets anders ...

en net zoals diazepam, temazepam, tramadol en weet ik het wat .. kijk eens rond bij een dagopvang voor verslaafden of daklozen :wink: legaal geeft me teveel exposure.

ik betaal nu 10 euro voor 2 strippen valium 10 tientje voor 3 strippen meet, flurietjes schenen wel duur te zijn maar die kreeg ik toevallig ... en nee ik slik al die zooi niet :)

ik ga dat toch maar ff uizoeken van die ropies :wave:

ropies is flunitrazepam ... is dat dan wat anders dan flurazepam? ... lijkt mij wel toch ... want ik ken ook nitrazepam ....
kenners in de buurt ?

Ik ben een hele goeie kenner in die soort zaken, trippen en slapen... Das mijn motto, ten eerste die ropies van 5mg hebben nooit bestaan, het waren die van 4mg... En naar het schijnt kan je nog de gele van 2mg in nederland en duitsland verkrijgen, maar daar ben ik ni zkr van. Flunitrazepam is inderdaad het wit product van rohypnol, maar zeker en vast ni zo sterk. De meeste mensen die rohypnol innemen hebben dan zeker niet de bedoeling om direct te gaan slapen, het brengt je in een roes... Betere slapers zijn bekend als bromazepam 12mg, dormonoct, enz... Ken zelfs mensen die 10 ropies slikken en dan rustig achter het stuur kruipen... Da kunne ze niet doen na dormonoct ofzo...

Ik hoop dat ik jullie hierbij wat verder kon helpen... Doei

nou heb ik een vraag. kan het zijn dat je benzo's een ssort van tollerantie opbouwt?
en dat dit voor alle benzo's hetzelfde zijn?

bijvoorbeeld. ik kan gemakkelijk 6 stukken 2mg lormetazepam binnenkrijgen zonder er echt veel van te voelen, in het begin was dit helemaal anders begon er raar van te typen (als ik de berrichten op msn volgende dag las) voelde me kop zwaar worden, kon ook niet meer goed recht lopen (zweefde een beetje),...

speeseend

Wijs gebruiker
sweet_apple zei:
nou heb ik een vraag. kan het zijn dat je benzo's een ssort van tollerantie opbouwt?
en dat dit voor alle benzo's hetzelfde zijn?

bijvoorbeeld. ik kan gemakkelijk 6 stukken 2mg lormetazepam binnenkrijgen zonder er echt veel van te voelen, in het begin was dit helemaal anders begon er raar van te typen (als ik de berrichten op msn volgende dag las) voelde me kop zwaar worden, kon ook niet meer goed recht lopen (zweefde een beetje),...

Gefeliciteerd, je hebt iets wat zeer waarschijnlijk tolerantie heet. Dit zal je ook met andere Benzo's merken, zij het wat minder.

Lizz

Belezen gebruiker
Heb gedeeltelijk gelezen maar pfff....schrijf mijn ervaring maar even op.... :wink:

Heb altijd veel wiet gerookt en ben er juist mee gestopt om een wat heldere geest te krijgen. Mijn aandacht was gevraagt, zonder bedwelming zeg maar. Na alle stress die ik adequaat heb opgelost, kreeg ik een inzinking. En wat doe ik stomme idioot ? Ik ga naar de huisarts i.p.v. de coffeeshop !

Oxazepam. Na 20 minuten werd ik bang, ik durfde de straat niet meer op. Niets voor mij. Terug naar de arts. Diazepam. Die werking was volkomen anders. Alles kwam op orde in mijn hoofd, ik voelde me helder en wakker en ben inmiddels sinds 15 jaar verslaafd. Na heel veel afkik ervaringen, 1½ jaar clean, kun je even zo goed dood zijn. Natuurlijk kwam ik wel op wiet, maar dit versterkte het dood-zijn alleen maar. Zocht hulp, cad, mediant, pfff...blijkt dat ik ermee moet leren leven ?

Het punt is, dat je na 10 jaar weer begint te leven en wie haalt dat nu ?

Zoals ik slik nu minimaal, alleen als het nodig is, maar helaas...het is dan ook echt nodig !

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik heb nu toch mijn eerste benzo ervaring achter de rug. Ik had een strip of 2 gevonden thuis, alprazolam. Mij ff geïnformeerd (zie post hier ergens) Je wordt er zeer relaxed van als je er 2 neemt (1mg). Na een tijdje nam ik ze gewoon dagelijks, omdat ze echt leuk waren. Toen de strips op waren had ik echt een zwaar kutgevoel voor een drie dagen. Gelukkig had ik niet meer in mijn bereik want ik was zeker niet gestopt... Dus voor mij geen benzo's niet meer veel te verslavend... Het verdooft gewoon teveel, je krijgt teveel een whatever gevoel. Dat is echt verslavende zooi :) En denkende dat dit nog maar een 'lichte' benzo was, damn.

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Iris zei:
Heb gedeeltelijk gelezen maar pfff....schrijf mijn ervaring maar even op.... :wink:

Heb altijd veel wiet gerookt en ben er juist mee gestopt om een wat heldere geest te krijgen. Mijn aandacht was gevraagt, zonder bedwelming zeg maar. Na alle stress die ik adequaat heb opgelost, kreeg ik een inzinking. En wat doe ik stomme idioot ? Ik ga naar de huisarts i.p.v. de coffeeshop !

Oxazepam. Na 20 minuten werd ik bang, ik durfde de straat niet meer op. Niets voor mij. Terug naar de arts. Diazepam. Die werking was volkomen anders. Alles kwam op orde in mijn hoofd, ik voelde me helder en wakker en ben inmiddels sinds 15 jaar verslaafd. Na heel veel afkik ervaringen, 1½ jaar clean, kun je even zo goed dood zijn. Natuurlijk kwam ik wel op wiet, maar dit versterkte het dood-zijn alleen maar. Zocht hulp, cad, mediant, pfff...blijkt dat ik ermee moet leren leven ?

Het punt is, dat je na 10 jaar weer begint te leven en wie haalt dat nu ?

Zoals ik slik nu minimaal, alleen als het nodig is, maar helaas...het is dan ook echt nodig !

Wat kut voor jou, zeg. Toch erg dat dokters dit gewoon zomaar voorschrijven... Heb je dan zelf gevraagd om benzo's of raadde hij het je aan? Ik heb me van 2 strips alprazolam al kut gevoeld. Kan me niet inbeelden wat dat voor jou moet geweest zijn als je afkickte...

SNICKERS

Eerste ervaring met alprazolam als recreatief gebruik gehad, heb er 2 genomen.
Moet zeggen dat ik het niks vond, geen toegevoegde waarde had het niet de lekkere roes van ghb bijvoorbeeld.

Maar ik heb soms momenten van extreem piekeren, en angsten die niet gegrond zijn, omdat ik dan dingen moet doen die ik liever niet doe of liever uit de weg ga, maar wel zal moeten omdat het bij me werk hoort.

Gelukkig komen deze momenten maar sporadisch voor hooguit 5 x per maand, en dan zie ik het nut van dit spul misschien wel in.(angstverminderend,gedachtenremmend) Want op zulke momenten heb ik geen stop, kwa gedachtengang is erg vermoeiend.

Maar voor recreatief gebruik scoort ie onder peil vind ik.

Op welke hormonen werkt alprazolam cortisol? stresshormoon
MIsschien is het nuttig voor velen om via natuurlijke wijzen cortisol te proberen omlaag te brengen.

Lorazepam is gewoon Temesta, en staurodorm is een slaapmiddel, dat na 7 uur gemetaboliseerd wordt tot een sedativum. Werkt niet.

Ik ben altijd een grote tegenstander van benzo's geweest. (master verpleegkunde) In België bestaat er niets anders meer, en de meeste mensen slikken ze jarenlang. Natuurlijk, als ze stoppen krijgen ze afkick. Het enige dat langer dan 3 maanden zou mogen voorgeschreven worden is Alprazolam. Mijn moeder bv slikt al 40 jaar Temesta, o wee als het niet in huis is... En de dokter maar schrijven, da's gemakkelijker dan tijd besteden aan je patiënt.

Spor

Wijs gebruiker
In spanje was het zwaarste vrij verkrijgbare wat ik kon vinden "dormidina" wat hier geloof ik niet verkocht word, maar ook weer niet benzo vergelijkbaar is.

Ik heb juist gehoord dat je in turkije wel vrij temazepam kan krijgen.

Oom Klaas

Badass junkie
Vriendin van me is zo'n 2 of 3 jaar geleden naar Spanje geweest.
D'r moeder had bizarre rugklachten en vroeg d'r dochter om even naar de apotheek te gaan en te vragen naar oxazepam, en warempel ze kreeg 't nog mee ook.
Is dat nu alweer veranderd dan :(

Angramar Temenos

Badass junkie
Vroeger kreeg ik ze gratis, doosjes met 30 van 50 mg. Nu ben ik er al een tijdje vanaf, en als ik ze weer nodig heb moet ik 12 euro betalen voor 10 van 10 mg :angry:. 'k val sinds februari niet meer onder de uitzondering van de nieuwe benzodiazepineregeling i.v.m een verandering in de diagnose ofzo.

Nou heb ik geluk dat ik ze zo goed als niet meer nodig heb, maar vind het toch een beetje afzetterij.. Vandaag voor de zekerheid een doosje gehaald naar aandringen van m'n arts ('k zit nu een beetje in een situatie die me onstabiel kan maken, al voel ik me atm prima.)

Maar toch, 12 euro :confused:. Veel te duur..

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Benzo's trekken steeds meer mijn aandacht en ik ben een tijdje geleden aan een doosje met 100x 10mg diazepam kunnen komen (la roche). Erg fijn spul vind ik, het laat alle zorgen die je hebt even weg en de volgende dag voel ik me ook nog lekker rustig.

alhoewel de lichamelijke werking meevalt merk ik toch dat ik hier mee moet opassen, ik snap dat mensen hier verlsaafd aan kunnen raken.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
150 eypo. Ik heb wel goedkoper gezien, maar dan heb je de kans dat het onderschept wordt. Ik haal het gewoon lekker lui bij een dealer :P . Als je naar de prijs per pil kijkt is het 't zeker waard.

Hoeveel haal jij het dan?

Oom Klaas

Badass junkie
Ook rond de 1,50 d'r is me wel eens 1 eu per stuk aangeboden,
als ik er 1000 kocht maar dat werd me nogal overdreven :P
Bij de apotheek betaal je nu 1,20 per 10 mg oxazepam,
dus 1,50 voor valium is mooie prijs.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
een 10 mg tabletje in 2een knippen , en ipv 10 mg innemen .
beetje sporten erbij , en je merkt niets van de afbouw.

jointje/ valeriaan / sex / sport werkt allemaal goed als vervanging.

af en toe een etmaal 80 mg , de dag erna 50 mg , de dag erna 20 mg , en de dag daarna 10 mg is ook goede methode om piekspanning de baas te zijn.
alleen de spanning die in de weg zit weghalen , en zsm draad oppakken.

overswitchen naar valdispert werkt ook goed , die zijn makkelijker te stoppen.

Bovenaan