Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Ex-tripper

Experimenterende gebruiker
BlackRobBlunt heeft gelijk, het duurt lang voordat je het effect begint te merken. Heb denk 2 en een half jaar lang met depressieve gedachtes rond gelopen, en nu nog steeds als ik moe ben, heb ik lichtelijke visuals. Melatonine is alsof je een emmer moet leegmaken met een vingerhoed en je mag per dag maar 1 keer scheppen en soms regent het... Uiteindelijk komt het wel goed. :)

buzzrider

Wijs gebruiker
Re:

jcutter zei:
Is HPPD dat je steeds aan zelfmoord denkt?
nope, meer een andere zichtswaarneming zoals sneeuw zien in de lucht, ander dieptebeeld enzovoort; word veroorzaakt door gebruik van hallucinogenen

zommes

Badass junkie
Mooi en goede aanvulling, dit topic.

Mijn complimenten. Ik zal straks even de tijd nemen het door te lezen. Bedankt Flut!

rational

Newbie
Ik kwam toevallig op dit forum terecht en ik voel me geroepen om een reactie te plaatsen over hppd en oogruis. Als ik de reacties lees heb ik het idee dat mensen elkaar lopen op te naaien.

De 'visuals' die door mensen worden beschreven, en dan heb ik het vooral over de visual snow zoals op het voorbeeld wordt getoond. Zowel floaters als de fast moving light points hebben in principe niets met HPPD te maken. Deze zijn bij veel mensen die nog nooit drugs hebben gebruikt aanwezig. Het zijn deeltjes die in de oogbol zweven. Bij sommige mensen zijn deze van nature sterk aanwezig.

De derealisatie en depersonalisatie die beschreven worden hoeven ook niets met HPPD te maken te hebben. Vervelende ervaringen in het leven kunnen deze triggeren, zoals stress, of burnout.

Dus de mijn tip: laat je niet opnaaien! en ga in het geval van derealisatie en depersonalisatie naar een psycholoog om je verder te helpen.

rhod

Newbie
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Eigelijk mijn hele leven al.

Tot mijn 22 dacht ik altijd dat dit normaal was. Ik heb het al mijn hele leven en het wordt langzaam steeds een beetje erger. De huisarts stuurt mij naar de oogarts terwijl ik toch echt duidelijk aangeef dat het niet aan mijn ogen ligt.

Ik ben vaak moe en kan mij nooit goed concentreren en hierdoor dachten ze dat ik ADHD-I heb. Als ik tekst lees dan zie ik soms totaal andere woorden staan en als ik schrijf dan kunnen er opeens totaal andere woorden geschreven zijn dit werd naar dyslexie gegooid. Hiermee kon ik nog wel leven.

Hierbij alleen heb ik meer klachten. Als kinds af aan kon ik als ik naar objecten kijk deze laten bewegen. Het object werd grote en weer kleiner in een vloeiende beweging. Vaak had ik ook van dat ik boven mijn lichaam zweefde en het leven beetje langs mij heen ging. Dit kreeg ik vaak na te lang geslapen te hebben. Toen ik ouder werd en mijn ouders een 100Hz tv gingen kopen vond ik deze altijd maar knipperen/bewegen. Terwijl niemand anders dit zag. Later blijkt dit Visual Snow te zijn en het scherm gewoon prima was :).

Sinds mijn 12e kan ik eigelijk niet meer slapen zonder het licht aan. Altijd heb ik last van paniek als of er iemand achter mij staat. Als het helemaal donker is dan krijg ik een paniekaanval. Ook zie ik vaak in de hoeken van mijn ogen iets staan waardoor ik behoorlijk kan schrikken. Als ik dan nogmaals ga kijken is er niks, maar volgens durf ik niet meer van mijn plek af te komen.

Vaak slaap ik maar overdag omdat ik 's nachts dat niet durf. Ben 23 en kan niet eens slapen zonder een lampje :/.

Ook zie ik vaak objecten die er niet zijn. Dit zijn wel allemaal bestaande objecten. Als ik bijvoorbeeld tijd lang naar mijn monitor kijk en ik sta op om naar de wc te gaan zie ik gedeeltelijk het scherm nog in negatief welke langzaam verdwijnt.

Ook heb ik een groot probleem met mijn emoties. Deze worden opgekropt totdat ik emotioneel crash en dit kan leiden tot gevoelens voor zelfmoord. Dit is mij al 2 keer overkomen. De eerste keer overkwam mij voordat ik ooit iets van drugs gebruikt had. Door dit probleem kan ik bijvoorbeeld ook niet verliefd worden en kan ik er als een zombie bij zitten terwijl ik eigelijk heel vrolijk ben.

HPPD lijkt mij hierbij het beste passen alleen ik word nu telkens in het hokje gezet dat het door drugs komt. Dit vind ik echt jammer!

Toen ik wel eens xtc gebruikte waren mijn klachten zelfs tijdelijk minder en ik heb zo het vermoeden dat mijn lichaam te weinig serotonine aanmaakt. Hierdoor werkt xtc ook maar beperkt bij mij.

Ik ben bij diverse doktoren geweest en het enige medicijn wat mij enigszins helpt met concentratie problemen en emoties is methylfenidaat ook wel ritalin genoemd :). Mijn paniek en visualisatie (klachten) blijven wel aanwezig. De ene dag is het erger dan de andere. Gelukkig kan ik ermee leven en probeer het gewoon zoveel mogelijk te negeren.

Miss Rave

Newbie
rational zei:
De 'visuals' die door mensen worden beschreven, en dan heb ik het vooral over de visual snow zoals op het voorbeeld wordt getoond. Zowel floaters als de fast moving light points hebben in principe niets met HPPD te maken. Deze zijn bij veel mensen die nog nooit drugs hebben gebruikt aanwezig.
Mee eens.
Ik vind het echt bizar en eigenlijk ook prettig om te lezen dat deze klachten voor veel mensen bekend zijn. Zelf zie ik zolang ik me kan herinneren snelbewegende stipjes, patronen (in lichte mate, hangt van de achtergrond af), staartvorming, afdrukken van objecten waarnaar je keek, 'lichtranden' om mensen enz. Tot nu toe snapte de meeste mensen ook niet waar ik het over had.

Ik weet zeker dat het geen Hppd is. Ik had het ook al voor drugsgebruik. Het zijn volgens mij afwijkingen van je oog, de verschillende lagen in je ogen met vocht er tussen. Wel merk ik dat het in de periode dat ik blowde erger was. Ook na XTC is het veel erger, maar dat zakt dan weer weg. Ik heb ook altijd heftig visueel gereageerd op XTC. Misschien dat het verband houdt, ik weet t niet. Ook als ik moe ben is het erger.

HPPD ontstaat na drugsgebruik en maakt dat je dusdanig visuele 'verschijningen' hebt dat het echt ernstige invloed op je dagelijks leven kan hebben. Je hebt dan medicatie nodig. Voor de klachten die ik heb, heb je geen medicatie nodig. Het is volgens mij niets ernstigs.

Ex-tripper

Experimenterende gebruiker
rational, ik denk dat je met jou reactie wel iedereen over 1 kam scheert. Ik weet zeker dat het in mijn geval en bij een paar anderen die ik heb gesproken, door drugs is gekomen. Ik ben het met over een aantal punten met je eens. Bijvoorbeeld over floaters enzo. Die dingen die hebben ook niet-drugsgebruikers, maar waarom het vaak genoemd wordt bij hppd is omdat de ervaring van het zien tijdens hppd zo anders is dat men niet meer weet hoe zien "normaal" zien is. Waarschijnlijk had ik ook floaters voordat ik drugs heb gebruikt, maar vielen ze tijdens mijn hppdperiode ineens op. Maar dat bijvoorbeeld de muren bewegen en ademen en dat voorwerpen niet op hun plaats blijven staan wanneer je er naar kijkt enzovoorts, dat is niet normaal en dat had ik voordat ik ook maar 1 forum had bezocht over hppd. Ik wist zelfs lange tijd niet wat ik had, dus ik KON me niet eens hebben laten opnaaien.

Over depersonalisatie en derealisatie. Ik denk dat er een sterk verband is tussen hppd en andere psychische aandoeningen. Op heel veel forums hebben mensen hier last van tijdens hun hppd. In mijn geval had ik geen traumatische gebeurtenissen, stress of burnout, maar kan ik het echt duidelijk en onbetwistbaar wijten aan hppd.

Je zegt dat je toevallig op dit forum kwam, en het lijkt erop dat je je niet echt hebt verdiept in hppd en neem je het niet erg serieus. Voor mij is hppd de ergste en moeilijkste periode geweest in mijn leven en ik heb er verdomd hard voor moeten knokken om weer "normaal" te worden en ik vind het niet fijn als er iemand komt die er weinig van af weet en meteen gaat roepen dat mensen zich hier laten opnaaien. Ik heb met genoeg mensen gesproken met hppd en hun verhaal gehoord om te kunnen zeggen dat zij zich zeker niet hebben laten opnaaien.

De visuals die Miss Rave beschrijft zijn inderdaad ook aanwezig bij normale mensen, als je er op gaat letten wel iig. Hier hoef je inderdaad geen medicatie voor te hebben. Visuals bij hppd gaan wel verder dan dat en vaak hangt het dan weer samen met paniek/dissociatie/depersonalisatie/depressie/enzovoorts.

J0rrit

Badass junkie
Als je je concentreert op lettertjes, en er dan naar blijft kijken en ze gaan dan een soort van flikkeren ( de letters en de woorden op dit forum bijvoorbeeld ), hoort dit ook bij HPPD?

Merk dit nu toevallig op nu ik dit lees maar heb dat geloof ik wel vaker als ik moe ben. Heb al tijdje geen hallucinogenen gebruikt alleen DMT nog 2 weken terug 1 keer.

Atropa

Bewuste gebruiker
In mijn ogen is HPPD niet meer dan een alternatieve waarneming die je naast je basis waarneming (lees: nuchter, rationeel, echt, of hoe je het wilt noemen) verworven hebt.

Als je het een plaats weet te geven, is het een 'magische kracht', zo niet, een hardnekkige interventie met je dagelijkse bestaan.

Als golven in je gezichtsveld hebt, kun je het zien als belemmering van je functioneren.

Maar je kunt het ook hebben aangenomen als het feit dat waarneming niet meer is dan wat over je ogen is getrokken en via dit zintuig aan het bewustzijn wordt getoond. Uiteindelijk kun je met je eigen 'ik' er makkelijk doorheen prikken.

Eigenlijk is er geen waarneembare wereld met een 'jij'. Dan onderscheid wordt gemaakt door het bewustzijn dat vanaf geboorte aannames maakt over wat 'echt' is.

Het feit dat ieder mens in z'n leven weleens eenmaal een nachtmerrie heeft en daar met angst op reageerd, geeft aan dat er nooit een unaniem besef is dat slechts 1 vorm van waarneming 100% echt kan zijn. Er is enkel een dominerende basis waarneming.

Vaak interpreteren mensen die vaak hevig getript hebben, ook hun omgang met andere mensen onjuist waardoor een psychose, schrizofrenie of andere stoornis kan ontstaan.

Maar vaak is het in de ogen kijken en observeren van anderen enkel het letterlijk zien van wat er in iemand's gedachtengoed omgaat. Ieder individu kampt met veel meer in zich dat hij projecteerd naar anderen toe.

Bij de basis waarneming zijn bepaalde deuren niet toegangelijk en afgesloten terwijl zich daar toch rijkelijke instrumenten bevinden die je de mogelijkhid geven om je standaard waarneming geavanceerder te maken. Deze uitbreiding biedt de mogelijkheid tot kennis en een controle agentschap die gedurende een volledige levensloop een uitzonderlijke gemoedsrust geeft.

pretender

Belezen gebruiker
hallo, ik heb dit topic gelezen, gelukkig heb ik deze klachten niet..

wel heb ik na Xtc-gebruik, dus de dag(en) erna, rare schokjes......en wanneer ik ga slapen worden deze echter erger...( soort van stroomstoot wanneer ik bijna in slaap van..)

nu heb ik al 1 en t ander gelezen over deze klacht op het forum, maar nog geen duidelijk antwoord hierop....

kan iemand me vertellen wat dit precies is... dat het door de xtc komt weet ik 100% zeker...

alvast bedankt.

ciao

Miss Rave

Newbie
hallo, ik heb dit topic gelezen, gelukkig heb ik deze klachten niet..

wel heb ik na Xtc-gebruik, dus de dag(en) erna, rare schokjes......en wanneer ik ga slapen worden deze echter erger...( soort van stroomstoot wanneer ik bijna in slaap van..)

nu heb ik al 1 en t ander gelezen over deze klacht op het forum, maar nog geen duidelijk antwoord hierop....

kan iemand me vertellen wat dit precies is... dat het door de xtc komt weet ik 100% zeker...
Schokjes in je hoofd duiden op overbelasting van je hersenen (serotonerge systeem) door XTC. Je kunt daar nare problemen aan over houden. Ff rustig aan doen met allerlei stimulantia (waaronder XTC) is aan te raden.

Jeller

Badass junkie
probeer eens lang niet te blowen (zo'n 10 dagen) en genoeg te slapen.. mijn beeld was dan een stuk minder vertroebeld :)

Stoftuig

Newbie
hasj, wiet, speed, coke, mdma, heroine, paddos, lsd, 2cb, opium, crack, ketamine, mescaline, truffels, poppers, GHB, salvia

1,5 jaar

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
niks, wil eventueel melatonine gaan gebruiken

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Ik gebruik nog steeds drugs, vooral speed, en daar worden mijn klachten erger van echter wanneer ik weer een week niks gebruik verdwijnen de klachten weervoor 60%.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
2cb en een psychose

Ik ben dus 1,5 jaar geleden bolletjes en draadjes gaan zien. Ze zitten vooral in me linkerbeeld en het lijkt net of me linkerhand eraan vast zit. Echt SUPER wazig. soms zijn ze zwart (als ik blow of speed ofzo gebruik) en als ik clean ben zijn ze doorzichtig of wit en meestal niet zwart.

Me beeld flitst wel eens uit of aan en me beeld beweegt ook, zeg maar me plaatje in me hoofd. En soms beweegt mijn omgeving ook weleens (me bureau bijvoorbeeld). Alsof ik trip zonder tripmiddel op te hebben soms wel leuk maar soms ook heel vermoeiend en irritant.

Verder gebruik ik haldol peridol in depot vorm (spuit) als anti psychotica voor mijn psycose voor een jaar nu. Maar t leek er alleen maar erger van te worden ik hoop dat als ik over een jaar stop met de haldol ook minder halucineer.

:rock: :rockband:
Stoffel

TrippyShit

Badass junkie
Ik heb dit dus ook. Een lange tijd rondgelopen met de gedachte dat ik beetje gek aan het worden was ofzo :P had er wel is over gelezen maar kon de link niet leggen pas bij dit topic tijd terug. was toen nog elke dag actief hier ga weer wat vaker kijken :P . Maar pas bij dit topic ook met dat plaatje erbij kwam ik er pas achter dat ik hppd heb. Begon bij een badtrip op paddo's, lsd en te vaak hallucineren op mdma. De floaters, visual snow, trillingen. Zoals ik hier ook las de paarse en groene kleuren en patroontjes rare dingen verbeelden etc.. Ik heb het nou een jaartje ofzo? Stoor me er sinds k weet dat het hppd is niet zo meer aan. Heb ook wel is dat het soms, ik voel het ook soort van aankomen, net lijkt alsof ik trip ofzo. Dat alle kleuren wat feller worden enzo de rest is moeilijk uit te leggen. Maarja rare shit. Met tripmiddelen ben ik voorlopig even gestopt. Mdma doe ik nog maar 2a3x per jaar op de echte grote feesten enzo en als soms met vrienden en dan ook geen 300/600mg meer. Ook blowen ben ik mee gestopt maar dat was om andere redenen maar dat zal vast ook wel goed zijn. Mdma zal vast ook geen genezende werking hebben maar dat beperk ik gewoon en alcohol drink ik nog. Nou was mijn verhaal goed topic dit inderdaad voor mensen die niet weten wat er nou aan de hand is enzo..

:grin:

TrippyShit

Badass junkie
Haha das wel waar he :P Maar ik kan me voorstellen dat als ik het nog stuk erger zou krijgen dat ik me er wel aan kan storen.

Debris

Bewuste gebruiker
Al last van nog voordat ik drugs gebruikte, komt van teveel lachgas.
Dus mannen, lachgas is echt wel slechter dan je denkt!

Hier toch wel fel last van HPPD, maar dat zal is vooral door het vele gebruik met deze zomermaanden. Ik ga dan ook heel veel minder pakken of gewoon stoppen na de zomer. Terug inzetten, moeite verrichten, gezonder leven,...

Maar is dat nu permanent? Dat je alleen kan minderen door gezond te leven, of ga ik hier de rest van m'n leven doorheen moeten zien?

Edit:
11. How long does HPPD last?
Many subjects report that their HPPD eventually gets better or completely disappears over the course of weeks, months, or years. Other subjects have had it for 10 years or longer. Generally, medically diagnosed HPPD seems to last at least a couple of years.

HPPD is a serious long-term illness and there is a chance it may not ever go away. Many subjects have no choice but to learn to live with it. If you have HPPD you should seriously consider joining an online community to discuss the medical issues and talk to others about their experiences in dealing with it. You may also want to consider medical help although results are mixed.

Plimu

Bewuste gebruiker
hee mensen

ik ervaar sinds een maand ook hppd.
ik ervaar het alleen neit als sneeuw :openmouth: ik zie vooral in de lucht vierkantjes en rondjes in elkaar opgaan en versmelten enzo, soms betrap ik mijzelf ik erop dat ik echt minuuten lang sta te staren naar de lucht, ik ervaar het meestal als mooi :openmouth: ik vind het vooral niet vervelend.

af en toe golft mijn computer scherm ook het lijkt dan alsof deze ademt.

vooraf aan hppd

MDMA, LSD :hearteyes: , Paddos, veeeeeeel wiet, alcohol, speed.

wanneer ik nu drugs/alcohol gebruik word het wel vrij erg, soms wanneer ik stoned ben ben ik meestal gewoon voluit aan het trippen cev's en oev's
maar ik ervaar dit niet als nadelig.

rustig

L

Lid 6909

Gast
Ik heb wel een beetje ruis, maar niet echt ernstig ofzo.
Maar dit had ik ook al toen ik alleen nog maar jointjes rookte volgens mij :grin:

TrippyShit

Badass junkie
Valt me op dat heeel veel mensen dit eigenlijk hebben. Zegt toch weer wat over drugs vind ik. Maarja voor alle te gekke ervaringen die ik ermee heb gehad en nog zal beleven heb ik het wel over... Wel fucked up dat er een grote kans is dat het nooit meer weggaat :P

Debris

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Valt me op dat heeel veel mensen dit eigenlijk hebben. Zegt toch weer wat over drugs vind ik. Maarja voor alle te gekke ervaringen die ik ermee heb gehad en nog zal beleven heb ik het wel over... Wel fucked up dat er een grote kans is dat het nooit meer weggaat :P
Of veel mensen denken dat ze 't hebben.
Iedereen ziet wat ruis, dat heeft 't menselijk lichaam gewoon.

paco

Newbie
hey

9jaar geleden heb ik met mn kameraden LSD (fat freddy's) genomen.
in het begin was dat allemaal fijn maar na een tijd hadden we een serieuze joint :stoned: gesmoord en toen op één keer waren we volledig paranoid :openmouth: aan het gaan, we kenden zelfs onze eigen naam niet eens :confused:
Toen we terug ons zelf waren geworden na een 8u ongeveer waren we zo blij als een klein kind.

Na 1 maand, toen ik een joint :smoke: gesmoord had was de trip bij mij terug opgekomen en dat heeft ongeveer 4a5jaar geduurd en mijn ogen waren beschadigd want ik zag allemaal witte puntjes.
Ondertussen was ik nog steeds blijven hangen van de LSD en ben ik naar een dancing geweest en heb toen XTC :xtc: genomen en mijn ogen werden steeds erger.
Omdat het zo erg werd en omdat ik beetje bang had gekregen ben ik met ALLES volledig gestopt !! En ben na een paar jaren terug volledig mezelf geworden.

Nu 9jaar later heb ik nog steeds last van mijn ogen.
Door de dag heb ik het niet zo erg en let ik er niet zo op omdat het overal licht is maar 's avonds in een donkere kamer of als ik ga slapen zie ik snow zo blinken voor mij.
Maar heb het ondertussen leren aanvaarden om zo te leven en ben het gewoon geworden.
Ik zou het niemand aanraden om zoiets te doen !! ik ben er nog goed vanaf gekomen maar andere mensen hebben het veel erger !!
Als ik niet naar mijn eigen was gekomen had ik zeker en vast zelfmoord gepleegd van de ellende !!

Kon ik de tijd maar terug draaien, dan had ik het nooit gedaan !

psych-out

Bewuste gebruiker
op die grote foto die streep heb ik ook wel en soms traag zicht
ik denk dat het bij mij komt omdat ik LSD en paddo's wel eens mixte
en af en toe kwam er dan eens speed,xtc bij
ik ben nu wel gestopt met xtc en speed omdat het mijn hoofd helemaal verneukt had
was ook best depri , had nergens meer zin in en dat heeft de stap gezet
alleen van wiet,lsd en afentoe paddo's kan ik niet afblijve
misschien tocg maar beter doen

aapkut

Badass junkie
ik had vroeger wel eens dat ik licht bolletjes voor me zicht heel snel heen en weer zag gaan zou dat ook een milde vorm van HPPD kunnen zijn :confused:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Die kronkelende lichtpuntjes zijn gewoon dingetjes in je oog vloeistof. Geen VS.
Heeft denk ik iedereen?

Maar waar ik de laatste tijd last van heb, is net 3 weken ofzo. Dat willekeurige objecten in mijn omgeving opeens gaan bewegen, gaan trillen, heen en weer. Het zijn wel dingen waar die op dat moment extra opvallen binnen mijn gezichtsveld. Elke keer heel even maar.
Ik noem het side-shiften. Heb het soms ook met dingen die ik wil op pakken, bv een pen. Dan grijp ik er 5 cm naast bv.
Ik ervaar het gelukkig niet als storend, vind het wel grappig als het gebeurd. Gelukkig heb ik dit nog niet gehad als ik aan het auto rijden was, dan lijkt het me best gevaarlijk.
Heb het ook niet elke dag, en meestal niet vaker dan 3 keer op een dag.
Zou dit HPPD zijn? Of ben ik royaal anaal getordeerd door drugs gebruik en is mijn hersen drapje verpulvert tot soepige smurrie die mij rare dingen laat zien?... :confused: :confused:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb af en toe last van visual snow, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit niks met mijn drugsgebruik te maken heeft. Ik krijg er namelijk altijd last van als ik me bijvoorbeeld uitrek of mn hoofd heel snel beweeg, waardoor er misschien minder zuurstof bijkomt en dan krijg ik dit. Dit is ook niet erger geworden sinds mijn drugsgebruik, maar gewoon iets wat ik mijn hele leven al heb. Ik betwijfel ook of het ook wel HPPD is als je dit zo sporadisch hebt, want opeens heeft iedereen op het forum HPPD. Onzin als je het mij vraagt. Bijna iedereen heeft af en toe wel last van visual snow.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Waarom noemen ze mensen die de wereld anders beleven, nu altijd "ZIEK" stel je voor je ziet iets vreemds, wat iemand anders niet ziet..

1e reactie "gebruik je drugs?"
2e reactie "heb je een zware jeugd gehad?"
3e reactie: ga es bij psychiater langs"

Als je nu dingen ziet die er WEL zijn, die anderen niet kunnen of willen zien. Ja dan heb je een zwaar probleem... :confused:

Miss J

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
want opeens heeft iedereen op het forum HPPD. Onzin als je het mij vraagt. Bijna iedereen heeft af en toe wel last van visual snow.

HPPD is niet alleen visual snow!!! Misschien een idee om eerst het topic eens goed door te lezen en dan pas je oordeel klaar te hebben?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Miss J zei:
ImmortalTech zei:
want opeens heeft iedereen op het forum HPPD. Onzin als je het mij vraagt. Bijna iedereen heeft af en toe wel last van visual snow.

HPPD is niet alleen visual snow!!! Misschien een idee om eerst het topic eens goed door te lezen en dan pas je oordeel klaar te hebben?
Ik wilde er niets van zeggen, het leek me nogal obvious. DP/DR is er ook een fijn onderdeel van.. en die ruis is er niet af en toe, maar 24 uur per dag. Elke dag.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Miss J zei:
ImmortalTech zei:

Ik wilde er niets van zeggen, het leek me nogal obvious. DP/DR is er ook een fijn onderdeel van.. en die ruis is er niet af en toe, maar 24 uur per dag. Elke dag.

DP/DR is geen HPPD, het komt wel vaak samen voor. HPPD zijn alleen storingen die te maken hebben met visuele perceptie, zien van bewegingen, patronen, verkeerd ruimtelijk beeld. Oogruis (visual snow) en floaters kunnen ook hiertoe behoren, alhoewel deze vaak een lichamelijk oorzaak hebben.

Er zijn mensen met HPPD die hier helemaal geen last van ondervinden, het is ook niet zo dat je dan per definitie van die trippende mindfucks moet hebben. Dus HPPD is echt alleen visueel.

Mijn ergste ervaring, alsof het gisteren was gebeurd, was extreme DR door prozac. Dit duurde wel maar een uurtje ofzo. Ik zat in de bus, maar ik had het echt het gevoel alsof ik helemaal niet in de bus zat en nog gewoon bij de bushalte stond, misschien wel midden op straat en dat ik ieder moment kon worden aangereden.

Meer info over DP/DR http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization_disorder.

En nog iets, over psychische storingen in het algemeen. De psychiaters die de DSM IV norm hebben samengesteld waren hier al bang voor. De DSM IV norm is een soort handboek waar precies instaat welke symptomen iemand moet hebben om een storing een bepaalde naam te geven. Dit word vaak omgedraaid, zo zeggen mensen ik heb ADHD en daardoor kan ik niet stilzitten etc, dit klopt echter niet je hebt namelijk die symptomen en daarom NOEMEN wij het ADHD of wat dan ook. Zo worden vaak bepaalde "geestelijke storingen" aangehaald om je gedrag te verdedigen. Nog een voorbeeld ik ben psychotisch en daardoor heb ik waanbeelden etc, nee je hebt waanbeelden etc en daarom zeggen wij dat jij psychotisch bent. De bedoeling van de DSM IV norm is dan ook om in eerste instantie namen te geven aan bepaalde (combinatie) van symptomen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Miss J zei:
ImmortalTech zei:

Dat is juist mn punt... Omdat een aantal mensen af en toe visual snow hebben, denken ze gelijk ook HPPD te hebben. Dat is dus onzin.

edhardy

Newbie
Ik heb alleen floaters,de ene keer vallen ze amper op en de andere keer zijn ze toch wel opvallend aanwezig.
Toch stoor ik me er niet zo aan,ik zie ze vooral als de zon buiten schijnt en de lucht fel blauw is.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
edhardy zei:
Ik heb alleen floaters,de ene keer vallen ze amper op en de andere keer zijn ze toch wel opvallend aanwezig.
Toch stoor ik me er niet zo aan,ik zie ze vooral als de zon buiten schijnt en de lucht fel blauw is.

Dit hoort dan hoogstwaarschijnlijk niet tot de symptomen van HPPD. Voor meer info zie wikipedia.

psych-out

Bewuste gebruiker
Re:

azgaza zei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

^
Ja die dingen bedoelde ik, veel mensen denken dat dat het is.

Ik denk trouwens niet dat visuele sneeuw van blowen komt, ik blow al ruim twee jaar elke dag, en ik heb nergens last van op visueel front, hoewel mijn beeld niet altijd even stabiel is al sik moe ben, maar dat is flashbacks, geen visuele sneeuw.

door wiet vind ik wel dat mijn hppd sterker naar voren komt, ook door andere soorten drugs,
vind jij dat ook?

Intoxication

Bewuste gebruiker
wat ik soms heb, als ik wakker word en direct recht sta en van de trap wil lopen als k me bvb overslapen heb, dat het ineens heel mn zicht vol zwarte en blauwe vlekken komt te staan waardoor ik bijna niks kan zien?
iemand???

iSmokex

Bewuste gebruiker
een aantal weken geleden had ik hier een beetje over gelezen, toen kwam veel me bekend voor. Nu ik nog meer gelezen heb denk ik wel dat ik er 'last' van heb. Omdat ik dat nu dus denk misschien nogal vage antwoorden:

Als ik vanaf nu bekijk: Wiet, Hasj, mdma, salvia, truffels, pep, coke, poppers

Sinds een jaar dat ik me herinner. ( Merkte het toen in ieder geval wel als ik naar een gras oppervlak keek, dat is wat ik me nog herinner)

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Niets

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Ja, en dat zou heel goed kunnen maar dat weet ik dus niet.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Vorig jaar rond de tijd dat het begon, nam ik mijn eerste pilletje en slikte gelijk wekelijks. Periode pas geleden nog meer geslikt en nu lijkt het wel erger.

En dan bedoel ik die puntjes die door elkaar bewegen en lijken te knipperen. Wel kleiner dan op die site.

Daarnaast soms ook van die 'Floaters'

Bovenaan