Het grote Kratom topic

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ik ben nieuw op het forum. Veel gelezen veel informatie, prachtig initiatief. Nu wil ik zelf ook bijdragen.

Ik heb 1 jaar gelden een kratom verslaving ontwikkeld. het begon na een jaren lange alcohol verslaving. 3 opnames verder kan ik nu zeggen dat ik 1,5 jaar niet meer heb gedronken.

Zoals velen weten is verslaving wat mij betreft een ziekte en is zoeken naar vervanging een bekend begrip.

1ste poging om af te kicken (80 gr per dag) was zonder afbouw. Wat ik niet wist dat ik dit tijdens een streptokok bacterie heb opgelopen. Naast alle eerder genoemde verschijnselen ben ik zoveel afgevallen dat het gevaarlijk werd. Toen de bacterie behandeld was heb ik het gehaald.

Toen kwamen de benzodiazepines aan de beurt. Naast Diazepam 50 mg per dag ben ik ook weer met kratom begonnen. Ik dacht dat als ik het zonder bacterie kon ik het wel weer aan zou kunnen.

Nu zit ik op een punt, weer 80gr per dag. Dat ik niet langer dan 6 uur kan slapen en dan heb ik een dosis nodig. Vakantie zit er gewoon niet meer in.

Afbouwen en uitstellen heb ik hier gelezen. Ik ben van plan de diazepam af te bouwen en daarna Kratom. Ik ga direct afbouwen dmv uitstellen en lagere dosissen.

De afkickverschijnselen vergeleken met alcohol zijn bij mij heftiger. Daar ben ik maanden ziek van geweest en heeft mij mijn baan gekost door de vele opnames.

Heel verhaal, ik.ga er weer tegenaan.

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben nieuw op het forum. Veel gelezen veel informatie, prachtig initiatief. Nu wil ik zelf ook bijdragen.

Ik heb 1 jaar gelden een kratom verslaving ontwikkeld. het begon na een jaren lange alcohol verslaving. 3 opnames verder kan ik nu zeggen dat ik 1,5 jaar niet meer heb gedronken.

Zoals velen weten is verslaving wat mij betreft een ziekte en is zoeken naar vervanging een bekend begrip.

1ste poging om af te kicken (80 gr per dag) was zonder afbouw. Wat ik niet wist dat ik dit tijdens een streptokok bacterie heb opgelopen. Naast alle eerder genoemde verschijnselen ben ik zoveel afgevallen dat het gevaarlijk werd. Toen de bacterie behandeld was heb ik het gehaald.

Toen kwamen de benzodiazepines aan de beurt. Naast Diazepam 50 mg per dag ben ik ook weer met kratom begonnen. Ik dacht dat als ik het zonder bacterie kon ik het wel weer aan zou kunnen.

Nu zit ik op een punt, weer 80gr per dag. Dat ik niet langer dan 6 uur kan slapen en dan heb ik een dosis nodig. Vakantie zit er gewoon niet meer in.

Afbouwen en uitstellen heb ik hier gelezen. Ik ben van plan de diazepam af te bouwen en daarna Kratom. Ik ga direct afbouwen dmv uitstellen en lagere dosissen.

De afkickverschijnselen vergeleken met alcohol zijn bij mij heftiger. Daar ben ik maanden ziek van geweest en heeft mij mijn baan gekost door de vele opnames.

Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium.

Ps doseringen mag je wel benoemen

Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte!

nausea

Wijs gebruiker
Hey allemaal, kratom is een tijdje m'n favoriet geweest maar heb er nu een tolerantie voor :/ Na 20 gram voel ik er pas wat van, weet iemand hoe lang het duurt voordat je tolerantie weg is? Love kratom maar op deze manier kost het me veel te veel geld haha

Paranoize.

Badass junkie
Hey allemaal, kratom is een tijdje m'n favoriet geweest maar heb er nu een tolerantie voor :/ Na 20 gram voel ik er pas wat van, weet iemand hoe lang het duurt voordat je tolerantie weg is? Love kratom maar op deze manier kost het me veel te veel geld haha
Weekie is wsl al voldoende, 2 weken voor beste resultaat

Paranoize.

Badass junkie
Om je tolerantie weg te houden, koop 5 of 6 soorten in en gebruik elke soort één dag in de 4 dagen. Dan bouwt je lichaam vrijwel geen tolerantie op. Moet je ook wel beetje groen en rood afwisselen bijv

nausea

Wijs gebruiker
Om je tolerantie weg te houden, koop 5 of 6 soorten in en gebruik elke soort één dag in de 4 dagen. Dan bouwt je lichaam vrijwel geen tolerantie op. Moet je ook wel beetje groen en rood afwisselen bijv
Ai das een goeie, ga ik doen! Thx man!

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Kratom werkt anders als veel drugs, een lage dosis geeft energie, kratom verhogen heeft geen functie als je er high van wil worden.

Paranoize.

Badass junkie
Kratom werkt anders als veel drugs, een lage dosis geeft energie, kratom verhogen heeft geen functie als je er high van wil worden.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik gebruik kratom als opium vervanger en ik word er gewoon high van, wel milder maar ik doseer 7/8gr met een lage tolerantie en dan vaak 60% groen 40% rood

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium.

Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte!
Ik neem 5 of 6 keer een volle eetlepel met heet water per dag. Ik heb geen microgram weegschaal. Was een gok

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker

Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen.

Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit.

Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen.

Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit.

Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post
Om nog even terug te komen op je vraag. In het begin was het niet veel. 3 x per dag ongeveer hoeveel gram weet ik niet. Nu heb ik al na 1 na wakker worden 3 glazen op met volle theelepels.
Inkopen doen ik maar met kiloos want dat scheelt gewoon veel geld.

L

Lid 152247

Gast

Als je zulke doseringen diazepam gebruikt zie ik je kratom afbouw zonnig tegemoet!
Kratom kan je makkelijk taperen. Met jouw dosering duurt het misschien wat makkelijker maar het is prima te doen. Eventueel fysiek ongemak zal opgevangen worden door de diazepam.

Je bent een abstinente alcoholist. Maar zoals ik het lees wel verslaafd. Niet zozeer aan een middel,zoals je zelf ervaart. Maar verslaafd aan het effect, het onder invloed zijn. Het nuchter blijven lukt je niet(is geen oordeel)

Heb je daar hulp voor?

L

Lid 152247

Gast
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)

Paranoize.

Badass junkie
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)
Opzich vind ik het wel redelijk makkelijk te constateren bij mezelf. Gebruik niet zoveel ongeveer 10gr per dag maar als ik een dag oversla ervaar ik toch een beetje een griepachtig gevoel met lichte diaree verschijnselen dan weet ik dat het door de kratom komt! Ik ben er sws gevoelig voor doordat me opiaatreceptoren gevoelig blijven na eerdere verslavingen en nu ik me clonazolam taper in combi met een dag geen kratom nemen voel ik mij zo ziek als een hond.

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Als je zulke doseringen diazepam gebruikt zie ik je kratom afbouw zonnig tegemoet!
Kratom kan je makkelijk taperen. Met jouw dosering duurt het misschien wat makkelijker maar het is prima te doen. Eventueel fysiek ongemak zal opgevangen worden door de diazepam.

Je bent een abstinente alcoholist. Maar zoals ik het lees wel verslaafd. Niet zozeer aan een middel,zoals je zelf ervaart. Maar verslaafd aan het effect, het onder invloed zijn. Het nuchter blijven lukt je niet(is geen oordeel)

Heb je daar hulp voor?
Ja ik ben 3 keer opgenomen. Open instellingen. Eerst heel fancy maar na mij laatste detox bij mij om de hoek nota bene eerst detox.gedaan en daarna onder behandeling van een psychiater.

Benzo kwam later maar ging snel heel erg fout.
Alles opgebiecht. Heel chill afbouwplan. Van 200 naar 15mg en toen heb ik het verpest en wil ik het herstellen.

Als ik tegen mijn huisarts of behandelaar Kratom zeg kijken ze mij aan of ze water zien branden.

Ik denk ook dat het makkelijker te taperen is en nooit zorgen om te kopen.

Ik kan nooit meer een recreatieve gebruiker zijn. Dat weet ik. En ik ga ook niemand afzeiken die dat wel is. Miss een beetje Jaloers

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor.
Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen.

Welke strain adviseren jullie voor afbouw?
Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen.

L

Lid 152247

Gast
Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor.
Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen.

Welke strain adviseren jullie voor afbouw?
Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen.
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.

Thanks nieuwe besteld met maatschepjes. Morgen beginnen. Voor de dia even een spreadsheet maken. Psychiater heeft het wel goed met mij voor. Maar als ik zelf een schema maak voel ik mij meer imln controle

L

Lid 152247

Gast
Hoe is je kratom gebruik nu. Hoe verdeel je die 80 gram per dag?
Voor je gaat afbouwen is het belangrijk dat je dosering en inname stabiel is. Vandaar m'n vraag

Paranoize.

Badass junkie
Heb je geen last van constipatie met die 80 gram per dag?😱 en eet je verder wel goed bij al die kratom?

L

Lid 152247

Gast
Je neemt wat drinkyoghurt in je mond. Niet te veel. Dan doe je de kratomdoserinf op een lepel..die laat je je mond inglijden) zorg dat drinkyoghurt er niet uitloopt..en hier is de truc..
Niet ademen!! We proeven door te ruiken niet ademen onderdrukt het proeven. Je voelt de poeder in je mond.. geloof.me.je gaat niet kokhalzen. Even 3 seconden niet ademen of je tong bewegen. Maar in 1 keer een grote extra slik drinken nemen dan heb je in 1 x zeker meer dan 90% weg..de restjes....drinken drinken drinken..op het laatst laat je je drinken als mondwater door je mond gaan..om een laatste kruimeltje te vangen.

Mensen maken de fout door het in hun mond te doen en dan onbewust gaan proeven.ze worden nerveus want als het door je mond beweegt word de smaak veel intenser en superdroog

1 bv drinkyoghurt (zachter voor je maag, kan ook cola zijn) in je mond en daar houden
2 de lepel kratom tussen je lippen door duwen die wat openstaan. Doe alles in 1 x
3 niets doen! Niet ademen. Niet je tong bewegen. Gek genoeg kan je bij stap 2 beter op de tong mikken dan ernaast.
4 neem.een megaslok en de kratom is weg. Neem nog zeker tien slokken drinken als restjes moeten weg daar proef je niets vanA
5 beetje door je mond heen en weer en ready to go!

Hardcore_frk

Badass junkie
Je neemt wat drinkyoghurt in je mond. Niet te veel. Dan doe je de kratomdoserinf op een lepel..die laat je je mond inglijden) zorg dat drinkyoghurt er niet uitloopt..en hier is de truc..
Niet ademen!! We proeven door te ruiken niet ademen onderdrukt het proeven. Je voelt de poeder in je mond.. geloof.me.je gaat niet kokhalzen. Even 3 seconden niet ademen of je tong bewegen. Maar in 1 keer een grote extra slik drinken nemen dan heb je in 1 x zeker meer dan 90% weg..de restjes....drinken drinken drinken..op het laatst laat je je drinken als mondwater door je mond gaan..om een laatste kruimeltje te vangen.

Mensen maken de fout door het in hun mond te doen en dan onbewust gaan proeven.ze worden nerveus want als het door je mond beweegt word de smaak veel intenser en superdroog

1 bv drinkyoghurt (zachter voor je maag, kan ook cola zijn) in je mond en daar houden
2 de lepel kratom tussen je lippen door duwen die wat openstaan. Doe alles in 1 x
3 niets doen! Niet ademen. Niet je tong bewegen. Gek genoeg kan je bij stap 2 beter op de tong mikken dan ernaast.
4 neem.een megaslok en de kratom is weg. Neem nog zeker tien slokken drinken als restjes moeten weg daar proef je niets vanA
5 beetje door je mond heen en weer en ready to go!
Thanks, ik deed het inderdaad al ongeveer op deze manier. Maar dan met water.. Met drinkyoghurt klinkt inderdaad wel beter!

Als het weer een mooie dag is, zal ik me er weer eens aan wagen!

Adrift

Newbie
Hallo lieve mensen van het drugsforum,

Ik ben vandaag jarig en heb een cadeautje aan mezelf gedaan dat zojuist in de brievenbus is gevallen; Kratom!
Ik heb helaas wel al ontbeten met een klein taartje, maar ben nu zo nieuwsgierig dat ik het eigenlijk wel zou willen nemen vandaag :)
Ik heb
- green malay capsules
- red maeng da poeder
- white maeng da poeder

Nu is mijn vraag; kun je kratom nemen als je al ontbeten hebt? Door bijv. 2 uur te wachten, of heb je dan kans dat je er niks van voelt?
Of duurt het gewoon langer voordat je wat voelt?

En zouden jullie eerder voor 3 of 4 of bijv. 5 gram gaan? Ben op zoek naar een beetje vrolijke energie maar niet het hele opgefokte en peace of mind maar niet het sleepy effect...

Ik dacht zelf voor de green malay capsules te gaan, maar als jullie op basis van bovenstaande wensen iets anders aanbevelen let me know!

X

Paranoize.

Badass junkie
Hallo lieve mensen van het drugsforum,

Ik ben vandaag jarig en heb een cadeautje aan mezelf gedaan dat zojuist in de brievenbus is gevallen; Kratom!
Ik heb helaas wel al ontbeten met een klein taartje, maar ben nu zo nieuwsgierig dat ik het eigenlijk wel zou willen nemen vandaag :)
Ik heb
- green malay capsules
- red maeng da poeder
- white maeng da poeder

Nu is mijn vraag; kun je kratom nemen als je al ontbeten hebt? Door bijv. 2 uur te wachten, of heb je dan kans dat je er niks van voelt?
Of duurt het gewoon langer voordat je wat voelt?

En zouden jullie eerder voor 3 of 4 of bijv. 5 gram gaan? Ben op zoek naar een beetje vrolijke energie maar niet het hele opgefokte en peace of mind maar niet het sleepy effect...

Ik dacht zelf voor de green malay capsules te gaan, maar als jullie op basis van bovenstaande wensen iets anders aanbevelen let me know!

X
Gefeliciteerd!!🥳
Beste is 3-4uur na maaltijden dan kun je het gewoon innemen. En ik zou met Dr Green malay beginnen gemiddelde dosering en dan aankijken of je het lekker vind! Have fun en fijne verjaardag toegewenst!

L

Lid 152247

Gast
Gefeliciteerd!!🥳
Beste is 3-4uur na maaltijden dan kun je het gewoon innemen. En ik zou met Dr Green malay beginnen gemiddelde dosering en dan aankijken of je het lekker vind! Have fun en fijne verjaardag toegewenst!
eens...de green malay is wel potenter. Ook in zijn duur.

Voor het effect wat jij zoekt kan je de white maeng da nemen. 4 gram lijkt me de juiste dosis. Hoe leger je maag hoe beter.
Correct me if i'm wrong..volgens mij omdat het opgenomen word via receptoren in je maag

Veel plezier alvast!

Adrift

Newbie
Woeh thanks!

Twijfel dan nu wel een beetje tussen green en white...

Ik denk dat de white voor het moment beter is ivm de euforie en sociale uitwerking (ga straks met een vriendin een onbeschofte cocktail drinken) alleen heb ik ook ergens gelezen dat die ook nog wel eens voor wat 'opgefokte' energie kan zorgen... daar heb ik dus geen zin in!

4 gram it is.

L

Lid 152247

Gast
Opzich vind ik het wel redelijk makkelijk te constateren bij mezelf. Gebruik niet zoveel ongeveer 10gr per dag maar als ik een dag oversla ervaar ik toch een beetje een griepachtig gevoel met lichte diaree verschijnselen dan weet ik dat het door de kratom komt! Ik ben er sws gevoelig voor doordat me opiaatreceptoren gevoelig blijven na eerdere verslavingen en nu ik me clonazolam taper in combi met een dag geen kratom nemen voel ik mij zo ziek als een hond.
Beetje late reactie. Kratom brengt je veel.goeds maar je hebt gewenning/ontwenning opgebouwd.

Hoe kijk je daar nu naar. Weegt het op tegen de voordelen.en zie je het als.een bijwerking bij stoppen? Zoals bv sommige anti depressiva.

Ben je bezig met afbouwen , of iets anders..vul ik teveel voor je in?

Ps.clona is al een heftige afbouw op zich. Is eerst de clona afbouwen geen optie?

Paranoize.

Badass junkie
Beetje late reactie. Kratom brengt je veel.goeds maar je hebt gewenning/ontwenning opgebouwd.

Hoe kijk je daar nu naar. Weegt het op tegen de voordelen.en zie je het als.een bijwerking bij stoppen? Zoals bv sommige anti depressiva.

Ben je bezig met afbouwen , of iets anders..vul ik teveel voor je in?

Ps.clona is al een heftige afbouw op zich. Is eerst de clona afbouwen geen optie?
Ja ben met de clona gestopt ben van 2x per dag 0,25mg clonazolam naar 2x 5mg diazepam overgestapt en na 2 weken van 10mg diazepam naar 0 cold turkey gegaan vandaag dag 3🤣 maar ben ook paar weken geleden met quatiapine gestopt en dit is echt een heftige ontwenning wat een rotzooi is dat.
Kratom gaat nu wel oké moet het alleen niet een dag overslaan😆
Voordeel van het stoppen met die meds: ervaar weer het blij kunnen zijn
Nadeel van het stoppen met die meds: Ben weer zo depressief als een bitch en slapeloosheid en weetikveel wat er nog komen gaat was het natuurlijk weer niet voor niks gaan slikken
Morgen met me pijnarts overleggen of ik de kratom met tramadol of methadon kan vervangen zo gebruik ik nog maar 1 soort medicatie en ben ik van alle andere zooi af incl roken dan focussen op me herstel en ooit de pijnmedicatie afbouwen.
Kratom helpt ook wel redelijk voor chronische pijnklachten en moodlifter maar vind tramadol dat persoonlijk ook goed doen!

L

Lid 152247

Gast
Ja ben met de clona gestopt ben van 2x per dag 0,25mg clonazolam naar 2x 5mg diazepam overgestapt en na 2 weken van 10mg diazepam naar 0 cold turkey gegaan vandaag dag 3🤣 maar ben ook paar weken geleden met quatiapine gestopt en dit is echt een heftige ontwenning wat een rotzooi is dat.
Kratom gaat nu wel oké moet het alleen niet een dag overslaan😆
Voordeel van het stoppen met die meds: ervaar weer het blij kunnen zijn
Nadeel van het stoppen met die meds: Ben weer zo depressief als een bitch en slapeloosheid en weetikveel wat er nog komen gaat was het natuurlijk weer niet voor niks gaan slikken
Morgen met me pijnarts overleggen of ik de kratom met tramadol of methadon kan vervangen zo gebruik ik nog maar 1 soort medicatie en ben ik van alle andere zooi af incl roken dan focussen op me herstel en ooit de pijnmedicatie afbouwen.
Kratom helpt ook wel redelijk voor chronische pijnklachten en moodlifter maar vind tramadol dat persoonlijk ook goed doen!
Ik ben geen arts, we hebben wel overeenkomsten. Ik ben ervaren met kratom, opiaten/pijnstillers. Quetiapine en clona.

mijn advies is geen methadon.

Tramadol is vervangbaar voor kratom methadon niet

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben geen arts, we hebben wel overeenkomsten. Ik ben ervaren met kratom, opiaten/pijnstillers. Quetiapine en clona.

mijn advies is geen methadon.

Tramadol is vervangbaar voor kratom methadon niet
Danke voor de tip! Maar waarom vind je methadon niet geschikt? Ik zat te denken nu ik niks anders meer gebruik dat methadon in lage dosering een ideaal middel zou zijn voor pijnklachten. En ik denk dat tramadol ook goed te doen moet zijn zeker als je er geen andere medicatie meer bij slikt maar tramadol geeft volgensmij een lekkerder gevoel dan methadon doet, of zal tramadol na 1 a 2 weken ook alleen maar puur pijnstillend zijn op een stabiele dosering?

L

Lid 152247

Gast
Ik heb methadon gehad ik voelde echt een roes..als mensen het niet gebruiken voor heroïne etc is het effect van onder invloed zijn bekend. Het was niet fijn. Ik was te vlak en was de hele dag futloos.
Methadon werkt superlang door. Ik had ong 12 uur effect..dat is de val. Voor tramadol heb ik maanden nodig voor tolerantie. Soms wel 4 jaar voor.een ophoging.dosis ivm gewenning omhoog moest.

Bij Methadon had.ik dat al met 2 weken . Het echt bij moeten pakken en innemen. Niet alleen voor de pijn. Al na 2 weken voelde ik mij pas mijzelf als ik Methadon had. 2 weken later had ik weer meer nodig voor de pijn. Toen ben ik ermee gestopt met heftige afkick .

Kratom maakte de afkick wat draaglijker. Maar was niet pijnstillend en prettig. Het verving de Methadon ook niet.

L

Lid 152247

Gast
Als ik mijjn tramadol nu een week niet zou hebben.zou kratom 2 x per dag de functie van tramadol volledig overnemen. Als ik de dosis een stuk verminder, kan ik dat ook compenseren met kratom.

Ik schrok wel van veel gewenning en misbruik. Voor mijzelf ben ik er niet over uit of ik helemaal.stop van tramadol.

Ik gebruik kratom voor ontspanning. Of meer pijn dan normaal.

I x per 6 weken ongeveer. Neem ik een week geen tramadol maar kratom. Ik heb het ook een periode elke dag afgewisseld.

Maar met methadon heb je een verslaving erbij.

.

djiego

Badass junkie
Twee vragen heb ik;

1:
Een bekende gebruikt Oxycodon voor pijnbestrijding tijdens herstel operatie/botbreuken; kan kratom hier een alternatief voor vormen of
van betekenis zijn?

2:
Vandaag heb ik voor het eerst Kratom geprobeerd, Rode, 5 gram.
Net daarvoor had ik een klein 'verdwaald' lijntje 3FA genomen. Dat was circa 13:00. Toen ben ik gaan fietsen en langs de super. (45 min)

Anders dan dat ik me verder prima voel, heb ik geen effect kunnen waarnemen.

Wellicht dat ik me even wazig voelde tijdens het fietsen maar dat kan ook het slaapgebrek/eti zijn.

Aanvullende info; Ik had twee nachten overgeslagen hier aan voorafgaan, waarbij ik gisteren 3FA had gebruikt van circa zondagochtend tot avond;
einde zondagavond/begin maandagochtend in totaal 3 mg Etizolam (wat niet genoeg bleek om te slapen maar dat terzijde..)

Ik realiseer me het moment dit te doen niet optimaal was, maar kun jij @Mrloverdj hier wellicht
iets uit destilleren wat de werking mogelijk heeft onderdrukt? Of was dit wellicht kratom die z'n werking had verloren?

[edit 20/7] : Nu ik weer mentaal wakker ben, dit was de 3FA natuurlijk hoogstwaarschijnlijk.. :blush:

Thanks!

Laatst bewerkt:

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik ben sinds vandaag weer helemaal fan van Kratom. Ik heb vanavond een bescheiden dosis van 4 gram geprobeerd, na dit zeker een jaar niet gebruikt te hebben. Ik doe altijd de 'toss and flush' methode. Dus gewoon al het poeder in één keer in je mond doen, een slok water erbij en in één keer doorslikken.

Morgenochtend maar eens 6 gram proberen. Daarna weer even stoppen, om tolerantievorming te voorkomen!

L

Lid 152247

Gast
Ik ben sinds vandaag weer helemaal fan van Kratom. Ik heb vanavond een bescheiden dosis van 4 gram geprobeerd, na dit zeker een jaar niet gebruikt te hebben. Ik doe altijd de 'toss and flush' methode. Dus gewoon al het poeder in één keer in je mond doen, een slok water erbij en in één keer doorslikken.

Morgenochtend maar eens 6 gram proberen. Daarna weer even stoppen, om tolerantievorming te voorkomen!
Hier ook toss and flush wel 2 x theelepels. Afgewogen.

Welk soort heb je? En waarom ophogen?
6 gram kan niet veel kwaad. Maar hoe hoger moe groter de kans dat je duf en vlak wordt.
Ben benieuwd!

Over die tolerantie..daarom heb ik een red een green een white. Als ik elke dag zou willen, kan ik afwisselen. Maar door te stoppen tussendoor ontloopt ik de psychische gewenning.

L

Lid 153090

Gast
Ik heb veel baat gehad bij rode kratom. Ik was jaren verslaafd aan benzos - ik nam er op een bepaald moment 38 ineens per nacht, van temesta tot zolpidem tot valuim tot tenslotte tranxene 50 - en met kratom ben ik dit op mezelf volledig gestopt; nu al jaren zonder kratom en benzos.

Rood was mijn strain. Sedatie en milde euforie en ik kon er van slapen. Ik nam wel dosissen van 15 gram.

Ik heb witte kratom maeng da geprobeerd en was hier heel energetisch van met milde eufore. Heel leuk. Maar ik was op zoek naar sedatie - ik wilde gwn wat 1st experimenteren. Groene vond ik karakter missen, tussen wit en rood.

Kratom is heilig voor mij.

Bovenaan