1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het roken van marihuana en de wet

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Kantazumi, 27 jan 2019.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kantazumi

Kantazumi Newbie

Kan ik na het werk marihuana roken en de volgende dag naar het werk gaan? Kan ik de volgende dag met een auto rijden? Wat als ze een drugtest doen en positief uitkomen? Ik zal mijn baan verliezen? Rijbewijs? Ik ga naar de gevangenis?

2. Prison

Prison Bewuste gebruiker

3. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

De werkzame stof in cannabis, THC, kan tot 14 uren na het gebruik daarvan worden gedetecteerd met een speekseltest. In het bloed kan bij frequent gebruik zelfs langer sprake zijn van een verhoogd THC-gehalte. Het kan dus zo zijn dat u nog onder invloed bent op het moment dat u 's morgens in de auto stapt. Als de politie u dan staandehoudt en een eventuele speekseltest positief uitpakt, zal de politie overgaan tot het verrichten van een bloedonderzoek. Is de uitslag daarvan positief (dus negatief voor u), dan zal het CBR aan u waarschijnlijk een psychiatrisch onderzoek opleggen en bepalen dat u tot aan dat onderzoek niet mag rijden (kosten van zo'n €1200,00). Verder krijgt u nog een dagvaarding om bij de rechter te verschijnen, waarbij u rekening moet houden met een flinke geldboete en een forse rijontzegging. Rijdt u met meer dan één stof, dan moet u zelfs rekening houden met een taakstraf. Met name het CBR houdt geen enkele rekening met uw persoonlijke belangen (bijvoorbeeld het belang bij het rijbewijs vanwege werk), waardoor baanverlies mogelijk is indien het beschikken over een geldig rijbewijs een vereiste is.

MacLeod en acht.zes vinden dit leuk.
  4. Kantazumi

Kantazumi Newbie

hoe zit het met roken na het werk?

5. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

De werkzame stof in cannabis, THC, kan tot 14 uren na het gebruik daarvan worden gedetecteerd met een speekseltest. In het bloed kan bij frequent gebruik zelfs langer sprake zijn van een verhoogd THC-gehalte. Of er nog THC gedetecteerd kan worden is afhankelijk van wanneer u marihuana rookt en hoe vaak u marihuana rookt.

6. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Ja en nee, ligt aan oom agent die jouw wellicht aanhoud. Als ze lastig willen doen ja dan kunnen ze je altijd meenemen of een test laten doen. Maar ik geloof dat ze je pas echt pakken als je meer als 2 verboden middelen in je hebt. Ben zelf 3 keer aangehouden waarbij ik mijn wiet in moest leveren maar daarna mocht vertrekken. Hier in drenthe doen ze daar niet zo moeilijk over.

Laden...
Vergelijkbare Topics - roken marihuana wet
  1. Stonologie
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    282
  2. Hoxyz
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.486