Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

Deranged

Badass junkie
Re: Het Whiskey draadje

Rabbithole zei:
Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.
You don't feel you could love me but I feel you could.

Chris Pontius

Badass junkie

Het moet toch van 2 kanten komen he...

Maar goed; nu weer OT aub.
Deze discussie kun je eventueel in onzin voortzetten.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Drientje zei:
Maar wat is nou de lekkerste Whisky?

Ik heb er veel gedronken, maar er is nog een categorie die ver buiten mijn prijs klasse liggen waar ik dus niet kan over oordelen. Dan hebben we het over boven de 500 euro voor fles, er zijn ook prijzen die lopen op tot duizenden per fles.

Maar momenteel is mijn favoriet toch de Arran Malt 12y, en maar 30 euro per fles.

Drientje

DF-koning

Ik heb ooit een etentje gedaan vlak voor mijn eerste lsd ervaring en dat was samen met een jongen die kon erg genieten van een whisky met sigaar, die kreeg een glas whisky voor 25 euro wat eigenlijk 60 euro voor een glas was. Dat is fakking duur.

Geef mij maar een sinas dan, maar ja, als het je ding is en je geniet er heel erg van en je kan het lijden.....

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker

Drientje zei:
lekkerste weet ik niet,maar die lekker zacht is,,..cardhu,..ik weet ook dat vele vrouwen/jonge dames :wink: ,deze zeer weten te waarderen,omdat die lekker zacht van smaak is,..hij kost ongeVeer+/-,..50,EURO,.PER FLES

ragnarok

Wijs gebruiker

ik doe mijn best zei:
Drientje zei:
lekkerste weet ik niet,maar die lekker zacht is,,..cardhu,..ik weet ook dat vele vrouwen/jonge dames :wink: ,deze zeer weten te waarderen,omdat die lekker zacht van smaak is,..hij kost ongeVeer+/-,..50,EURO,.PER FLES

Lijkt me dat je afgezet bent, want overal waar ik kijk is ie maar rond de 30 euro..

Elohtibbar

Badass junkie

ik doe mijn best zei:
oeps,..pardon,..tres bien,..rond de 30-idd,..galg&galg.

Even offtopic, maar word je het onderhand niet eens zat om in iedere zin 10 komma's, 20 punten en geen spaties te gebruiken? :)

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker

,..nee,..hoezo,..dat komt ik typ heel snel.Ik kan wel anders,maar heb daar geen zin in.Sorry hoor!!Ik moet op me werk ook al heel snel en netjes typen.Ga jij maar eens typen op je toetsenbord,met ruim 180-aanslagen per minuut.Als je dan thuis komt,heb je daar geen zin meer in. :wave:

Elohtibbar

Badass junkie

ik doe mijn best zei:
,..nee,..hoezo,..dat komt ik typ heel snel.Ik kan wel anders,maar heb daar geen zin in.Sorry hoor!!Ik moet op me werk ook al heel snel en netjes typen.Ga jij maar eens typen op je toetsenbord,met ruim 180-aanslagen per minuut.Als je dan thuis komt,heb je daar geen zin meer in. :wave:

Ik schrijf zelf ook ontzettend veel voor m'n studie, en post hier hartstikke veel. Toch vind ik het alleen maar normaal om ABN te typen en spaties en interpunctie correct te gebruiken. "Omdat ik op m'n werk snel typ heb ik daar thuis geen zin in", wat is dat voor excuus? Ik typ de hele dag netjes op m'n werk, en toch doe ik dat thuis ook. Bovendien hoef je toch niet met 180 slagen per minuut te typen om een begrijpelijk verhaal neer te zetten? Het leest echt ongelooflijk vervelend, en ik weet zeker dat meer mensen dat vinden (waaronder ragnarok die nu naast me zit). Bijna iedereen typt hier normaal, dan kun jij dat ook.

OT:

Deze foto heb ik 2 maanden geleden in Schotland (St Andrews) gemaakt, dat kan alleen in Groot-Brittannië. :tearsofjoy: :grin: :hearteyes:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker

moest dat expres er bij gezegd worden.-quote-ik weet zeker dat meer mensen dat vinden(waaronder enz enz).,..iedereen typt hier normaal,..jawohl dame,..bitte haben sie medelijden met mehr :wink:

Elohtibbar

Badass junkie

ik doe mijn best zei:
moest dat expres er bij gezegd worden.-quote-ik weet zeker dat meer mensen dat vinden(waaronder enz enz).,..iedereen typt hier normaal,..jawohl dame,..bitte haben sie medelijden met mehr :wink:

Ok, ik kan dit dus bijna niet lezen. :P Moet het echt drie keer overnieuw lezen om het te kunnen begrijpen. En ik wilde gewoon even aangeven dat meer mensen dit vervelend vinden, zoals wel blijkt uit de forumregel:
Ongewenst: Grammaticaal slechte posts
Zoveel moeite kost het toch niet om normaal te schrijven? Niet meer moeite in ieder geval dan iedere keer 3 punten en 2 komma's te gebruiken. :)
Het is niet aanvallend of lullig bedoeld, ik wil je gewoon oprecht attenderen op het feit dat het héél vervelend leest. :wink:

knolselderij

Wijs gebruiker

gisteren een glaasje Chivas Regal Royal Salute 21 jaar is die geloofk

fles van 100 euro, ik vond hem wel lekker maar ook weer niet zo heel veel lekkerder als de normale chivas regal. Ben blij dat ik die fles zelf niet heb gekocht voor 100 euro.

knolselderij

Wijs gebruiker

Rabbithole zei:
Wow, heb je die kist er ook bij gehad? :hearteyes: Moooooi! :hearteyes:

was bij n vriend thuis, ik ga geen 100 euro of meer uit geven aan n fles dat vind ik overdreven. zat trouwens n ander kistje bij

BLOEDLINK

Experimenterende gebruiker

Rabbithole zei:
KoxBox zei:
Dreuge zei:
Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Johhny Walker.

Er zijn echt wel betere whisky's in de prijsklasse van Johnnie Walker.

Noem ze eens dan aub? Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd.

Perfecte tip voor cheapass whisky is trouwens de aldi/lidl in Duitsland. Als ik whisky wil halen die ik toch met cola ga mixen, hoef ik geen dure, en daar krijg je ze voor 6,5-7 euro voor een fles van 0,7L.

Elohtibbar

Badass junkie

Hangt er een beetje vanaf wat je lekker vindt. Als je een beginnende whiskydrinker bent kun je beter met Ierse whisky beginnen, dat is een extra keer gedestilleerd waardoor het veel zachter en 'smoother' smaakt; Schotse whisky is scherper. Veel kenners houden meer Schotse whisky, maar als je nog aan de smaak moet wennen is Ierse een goed alternatief.

BLOEDLINK

Oke, ga ik even proberen een goedkope Ierse whisky te scoren, thnx voor de tip.

Irezz

Bewuste gebruiker

Ik vraag me ontzettend hard af nu hoe jullie het eigenlijk drinken eigenlijk! Ik slaag er gewoon niet in, zeker niet met whiskey, al zit er liter cola bij, om het binnen te houden. Ik moet érgens een schakel in alcohol ontbreken really. The only way for me to get drunk are alcohol pops or disgustingly sweet wine. Houden jullie van dat brandende gevoel dan? Of is het echt puur voor de smaak?
(In peperroomsaus mag er wél een flinke scheut whiskey tho <<;:wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Echte whiskey drink je ook niet om dronken te worden. En je moet het ook niet naar binnen willen gieten maar nippen. Een glas wat je eigenlijk in 2 grote slokken op zou kunnen hebben doe ik een uur of langer mee.

ragnarok

Wijs gebruiker

DrippTone zei:
Echte whiskey drink je ook niet om dronken te worden. En je moet het ook niet naar binnen willen gieten maar nippen. Een glas wat je eigenlijk in 2 grote slokken op zou kunnen hebben doe ik een uur of langer mee.

Dat dus.. :grin:

Verkijk jij je ook nog wel eens op de hoeveelheid die je inschenkt? Dat je eerst denkt wat lijkt het weinig om er vervolgens een klein beetje bij te schenken waardoor het ineens eigenlijk weer veel is. Het gebeurt me regelmatig :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Daarom drink ik uit dit soort glazen.

Die schenk ik half vol, 4 druppels water erbij. En als je zin hebt een nipje nemen. Maar het glas moet niet leeg, gewoon de deksel er op houden.

KoxBox

Badass junkie

DrippTone zei:
Daarom drink ik uit dit soort glazen.

Die schenk ik half vol, 4 druppels water erbij. En als je zin hebt een nipje nemen. Maar het glas moet niet leeg, gewoon de deksel er op houden.
Handige dingetjes, en nog mooi/elegant ook. :beer:

ragnarok

Wijs gebruiker

Nette glaasjes hoor, met dat dekseltje zo :)

Ik heb er zo een, alleen dan met Glenlivet er op :P.
En ik schenk dus altijd op gevoel in en geen water erbij.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Nouja, ik doe het niet standaard bij elke whiskey hoor, maar bij sommige moet je het wel doen om de geur en smaak los te maken. Vaak bij de wat oudere whiskeys.

Ik heb staan:

Lagavulin 16 yo - AANRADER! Vol, krachtig, en rokerig, heerlijk!
Coal Ila 12 yo - Ook erg lekker maar iets milder in smaak. Wat toegankelijker.
Laphroag 10 yo - Goede whiskey maar zal toch beduidend minder dan de lagavulin.

Islay Whiskeys :hearteyes:

LADd

bah whiskey
liever vodka

en als t toch moet dan maar een glen talloch

niet boos worden,, beste whiskeyliefhebbers xD

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

LADd zei:
bah whiskey
liever vodka

In een whisky topic roepen dat whisky vies is, is wel een beetje tegen de wind in plassen hè?

Elohtibbar

Badass junkie

Exceptional Insight zei:
LADd zei:
bah whiskey
liever vodka

In een whisky topic roepen dat whisky vies is, is wel een beetje tegen de wind in plassen hè?

Ik wilde het net zeggen, het doet me een beetje denken aan een neger die zich durft te vertonen op een vergadering van de Ku Klux Clan. Heb je toevallig ook een hekel aan drugs en drugsgebruikers?

Bovenaan