Hippie's (drugs)dagboek

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Gisteren ben ik uit wanhoop maar weer vroeg in bed gaan liggen. Ik was strontchagrijnig en zat mezelf enorm in de weg.

Gelukkig heb ik redelijk kunnen slapen. Ik had wel veel heftige dromen en heb behoorlijk liggen woelen en zweten.

Vanmorgen voelde ik me niet meer slecht maar neutraal. Inmiddels voel ik me weer wat breekbaarder en vermoeid. Stoppen met chronisch cannabisgebruik heeft bij mij eerder dit soort reacties gegeven, dus het verbaast me niet.

Ik ben blij dat bij herhaalde pogingen om te stoppen met cannabis de ontwenning niet steeds heftiger wordt, zoals bij benzodiazepines en alcohol vaak gebeurt (kindling).

De emotionele effecten en de vermoeidheid moet ik gewoon accepteren. Ik weet dat het over een paar weken echt beter zal gaan, dus dat helpt me om vol te houden.

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Ik begin emotioneel in te storten. De tranen trillen letterlijk in mijn ogen en ik weet me er geen raad mee. Het voelt als intense melancholie en het legt me lam.

De suggestie toch wat te gebruiken speelt ook vaak op. Maar ik geef er niet aan toe. Ik moet hier doorheen en ik weet dat het tijdelijk is.

Het hier van me af schrijven zal hopelijk ook weer helpen. Ik heb meer dan 2/3 van mijn leven dagelijks cannabis gebruikt en dan is daarmee stoppen toch lastig.

Ook komen er gedachten op om dan maar iets anders te gebruiken, maar ook die leg ik tot nu toe succesvol naast me neer.

Volhouden maar, want het gaat heus weer over.

Manu76

Badass junkie
Ik begin emotioneel in te storten.
Misschien een idee je emoties met je partner te bespreken? Lay it on the table. Er zullen wel veel mogelijke redenen zijn die "het probleem" kunnen zijn en erover praten kan hulpzaam zijn.
Of ergens op een papiertje een opsomming knallen van alle zaken die dwars kunnen zitten.
Of lekker van je afschrijven in dit dagboek of dergelijke.

Succes en cannabis is waarschijnlijk niet je probleem, maar nog waarschijnlijker zeker ook niet de oplossing.

Hippie Langwaus

DF-koning
Misschien een idee je emoties met je partner te bespreken? Lay it on the table. Er zullen wel veel mogelijke redenen zijn die "het probleem" kunnen zijn en erover praten kan hulpzaam zijn.
Of ergens op een papiertje een opsomming knallen van alle zaken die dwars kunnen zitten.
Of lekker van je afschrijven in dit dagboek of dergelijke.

Succes en cannabis is waarschijnlijk niet je probleem, maar nog waarschijnlijker zeker ook niet de oplossing.
Mijn vrouw weet van mijn emotionele situatie. Het is voor mij niet zo duidelijk wat er concreet achter zit, als er al iets concreets is.

Het is meer een soort weltschmerz en onbestemde melancholie. Ik ben van nature erg gevoelig en emotioneel. Cannabis leidt normaal mijn gedachten in minder zwaarmoedige banen. Nu komt zwaarmoedigheid flink binnen.

Het doet me ook een beetje denken aan de burn-outs die ik heb gehad. Niet dat ik denk daar momenteel tegenaan te zitten overigens.

Ik denk dat ik vooral erg moe ben en te lang te weinig tijd heb genomen om mijn gevoelens te onderkennen. Ook kan het PTSS zijn dat ik weer heb proberen weg te duwen door mezelf af te leiden met blowen.

De afgelopen 12 jaar heb ik drie ernstige trauma's opgelopen en ik denk wel dat die nu wat invloed kunnen hebben op hoe ik me voel.

Muziek luisteren gaat al helemaal niet zonder meteen te gaan janken.

Ik schrijf het hier lekker op allemaal, want dat lijkt te helpen. En wie weet heeft iemand anders er nog iets aan in een vergelijkbare situatie.

Het komt wel weer goed hoor.

Manu76

Badass junkie
Ik schrijf het hier lekker op allemaal
Top!
Ja, kan zeker zijn dat de ontwenningsverschijnselen van niet blowen al 90% van je gevoelens zijn momenteel.
Maar door niet te blowen en te janken/ verwerken/ breken.. kun je werken aan een mooie toekomstige jou.

Misschien wil je toch iets anders voelen gedurende je werktijden,
Een ander gevoel hebben aangaande het vaderschap,
Meer wandelen,
Beter slapen,
Nog beter zijn op andere vlakken... Etc.

Ik wens je goede nachtrust toe binnenkort, want dat kan zeker helpen bij het groeiproces!

En lekker gezond eten!

_shikantaza

Badass junkie
Mijn vrouw weet van mijn emotionele situatie. Het is voor mij niet zo duidelijk wat er concreet achter zit, als er al iets concreets is.

Het is meer een soort weltschmerz en onbestemde melancholie. Ik ben van nature erg gevoelig en emotioneel. Cannabis leidt normaal mijn gedachten in minder zwaarmoedige banen. Nu komt zwaarmoedigheid flink binnen.

Het doet me ook een beetje denken aan de burn-outs die ik heb gehad. Niet dat ik denk daar momenteel tegenaan te zitten overigens.

Ik denk dat ik vooral erg moe ben en te lang te weinig tijd heb genomen om mijn gevoelens te onderkennen. Ook kan het PTSS zijn dat ik weer heb proberen weg te duwen door mezelf af te leiden met blowen.

De afgelopen 12 jaar heb ik drie ernstige trauma's opgelopen en ik denk wel dat die nu wat invloed kunnen hebben op hoe ik me voel.

Muziek luisteren gaat al helemaal niet zonder meteen te gaan janken.

Ik schrijf het hier lekker op allemaal, want dat lijkt te helpen. En wie weet heeft iemand anders er nog iets aan in een vergelijkbare situatie.

Het komt wel weer goed hoor.
Lekker huilen als dat lukt. Niet meer tegenhouden of wegdrukken.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
Lekker!

Kordie

DF-koning
Respect Hipp

Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.

Hippie Langwaus

DF-koning
Respect Hipp

Sterkte.
En goed hoe je het zo kan bekijken.
Want zo is het ook.

En wat goed dat je zo krachtig bent om niet te gebruiken. Je bent echt beresterk.
Kordie, ik wil je bedanken voor je steun en begrip.

Niet alleen voor mij, maar ook voor de steun en begrip die je anderen hier op DF geeft.

Je hebt zelf zeer ernstige trauma's opgelopen in een 'hel', die mij tot op heden bespaard is gebleven.

Die hel ligt altijd op de loer, maar is gelukkig sinds 1945 niet meer in Nederland direct merkbaar geweest. En dat is mede te danken aan mensen zoals jij, die ongelovelijk dappere acties durven ondernemen in gebieden waar onmenselijk erge dingen gebeuren.

Onze vrede is fragiel en wordt aan alle kanten bedreigd door waanzin, onvrede, jaloezie, haat en geweld. Ik ben dankbaar voor de oase van rust en vrede die we hier al 80 jaar hebben mogen genieten in Nederland.

Vanuit mij de oprechte dank voor jouw bijdrage en hopelijk leer je zo goed mogelijk te leven met de littekens die je hebt opgelopen. Je bent een mooi mens!

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Vannacht heb ik al iets beter geslapen dan de week ervoor. Ik merk dat ik ontzettend emotioneel ben en dat het soms voelt alsof ik aan het rouwen ben.

Ik heb de beschikking over een gigantische voorraad cannabis, sterke drank, benzodiazepines, stimulantia en opiaten. Toch maakt het voor mij weinig verschil als ik die voorraad niet zou hebben.

Natuurlijk is de stap van willen gebruiken en kunnen gebruiken op deze manier makkelijker dan wanneer je nog naar een coffeeshop, slijter, website of dealer moet, maar ook dat is natuurlijk zo geregeld.

Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.

Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.

Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.

Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Er staan hier 2 flessen rum en een liter Laphroaig in het zicht, maar ik blijf er echt wel vanaf. Er hangt hier 2 ons wiet te drogen aan het plafond, maar ik blijf er heus wel vanaf. Ik heb hier nog een pot met 1000 pellets van 1 mg flualprazolam, maar ik blijf er heus wel vanaf.
Typische dmoezen van een verslaafd hoofd. Een alcoholist moet niet bij Gall & Gall gaan werken. Een pedofiel moet geen kleuterleraar/lerares worden. Riskant hoor.
Het probleem en de oplossing liggen niet in de beschikbaarheid van middelen, maar liggen in mijn eigen wilskracht.
Ja tuurlijk. Zo lang jij je goed voelt kan het best op wilskracht. Maar dat wordt een stuk moeilijker als je niet lekker in he vel zit of als er iets onverwachts vervelends gebeurt. Dan kan het in een paar seconden gebeurd zijn. Als je eerst nig moet gaan scoren heb je nog tijd voor bezinning. Zeker als je ienand vertelt dat je wil gaan gebruiken.
Nu ik merk dat mijn emoties behoorlijk heftig zijn, is dat paradoxaal juist een stimulans om (bijna) overal vanaf te blijven.
Dat is met een paar weken wel weg. Als het nieuwe er af is en de muurfase begint zul je weer uit balans raken.
Ja, ik heb gedurende de dag momenten met cravings. Ik erken ze, maar probeer meteen te bedenken hoe ik me ga voelen als ik eraan toe zou geven. Dat helpt om er vanaf te blijven.

Momenteel ben ik dus vreselijk emotioneel, maar sterk genoeg.
Succes man. Nu is wel de tijd om je herstel te gaan borgen. Het gevaarlijkst wordt het als je uit balans raakt. Dan helpt bijna niets meer als je dan trek krijgt. Ga dus werken aan een goede balans door voor jezelf te zorgen. Goed slapen en eyen, regelmaat, rust, geen vluchtgedrag meer, beweeg voldoende, omring je met fijne mensen die je steunen.

Kordie

DF-koning
Je hebt behoorlijke voorraden in huis lees ik. Maakt dat het niet moeilijker voor je?
Dat stemmetje wat onbewust zegt: "pak maar die benzo of die alcohol om het nare gevoel te remmen"

Anderzijds vind ik je geen domme man. Ontwenning is uit zitten en accepteren. Dat realiseer jij je goed denk ik

Hippie Langwaus

DF-koning
Je hebt behoorlijke voorraden in huis lees ik. Maakt dat het niet moeilijker voor je?
Dat stemmetje wat onbewust zegt: "pak maar die benzo of die alcohol om het nare gevoel te remmen"

Anderzijds vind ik je geen domme man. Ontwenning is uit zitten en accepteren. Dat realiseer jij je goed denk ik
Het maakt het nauwelijks moeilijker voor me. Al is wat @_shikantaza schrijft absoluut geen onzin natuurlijk. Ik waardeer zijn confronterende boodschap dan ook zeker wel. ❤️

Bij mij is het gevaar om weer iets te gebruiken waarschijnlijk het grootst als ik juist de indruk heb weer stabiel te zijn.

Er ligt hier op mijn bureau een zakje met ongeveer 3 gram hasj erin. Omdat ik heb besloten voorlopig niet te blowen, blijf ik daar dan vanaf. In de ijskast heb ik nog veel meer hasj uit alle windstreken.

Zo heb ik ook verschillende single malts. Die fles overheerlijke Laphroaig staat al jaren dicht in de kast binnen handbereik. Overige flessen heb ik netjes in een dichtgeplakte doos zitten.

Drank of drugs weggooien doe ik gewoon echt niet.

Het is natuurlijk niet handig, want al is het onbewust, ik zie het wel liggen en dat triggert iets. Ik zal zometeen toch de meest in het zicht springende drank en drugs wat beter opbergen en misschien nog een post-it met een boodschap voor mezelf erop plakken.

Ga ik in de toekomst wel weer eens iets gebruiken? Waarschijnlijk wel, maar dàt is mijn probleem niet.

Ik wilde nu allereerst van het rokershoestje af. Daarna merkte ik dat het chronisch blowen ook niet meer iets is dat ik wil. Het levert me niets positiefs meer op.

Kan ik nu één pijpje roken en het daarbij laten? Misschien wel, maar mijn ervaring is dat ik zodra ik weer nuchter word, ik weer een dosis wil. En dan ben ik weer in het onwenselijke chronische patroon aan het vervallen.

Gaat het nooit 'mis' bij mij? Jazeker wel. Pas nog met een fles rum, die binnen korte tijd soldaat was gemaakt. Maar ook daarbij heb ik geen 2e fles geopend, terwijl dat makkelijk kon.

Een ander voorbeeld. Ik mag van mezelf 2 keer per jaar 3-MMC gebruiken. Altijd oraal en met hooguit één herdosering. Tot op heden is me dat ook gelukt. Verder blijf ik gewoon van mijn voorraad 3-MMC af.

Maar dit is eigenlijk het meest belangrijke:
Ga dus werken aan een goede balans door voor jezelf te zorgen. Goed slapen en eyen, regelmaat, rust, geen vluchtgedrag meer, beweeg voldoende, omring je met fijne mensen die je steunen.
'Geen vluchtgedrag meer' met name. Ik moet mezelf serieus nemen en geen genoegen nemen met mijn zelfsabotage. Werken aan mezelf en daar past momenteel geen drank of drugs bij. Ook ander vluchtgedrag staat mijn herstel in de weg.

De komende tijd word ik keihard geconfronteerd met mezelf en dat voelt niet fijn, maar ik weet dat het moet als ik verder wil komen. En als ik door deze moeilijke tijd heen kom, kom ik weer tot mezelf.

Zit er in dit stukje tekst ook nog een deel gebruikerssmoesjes? Ja natuurlijk. 🙂

Maar ik ga ervoor.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Het maakt het nauwelijks moeilijker voor me. Al is wat @_shikantaza schrijft absoluut geen onzin natuurlijk. Ik waardeer zijn confronterende boodschap dan ook zeker wel. ❤️

Bij mij is het gevaar om weer iets te gebruiken waarschijnlijk het grootst als ik juist de indruk heb weer stabiel te zijn.

Er ligt hier op mijn bureau een zakje met ongeveer 3 gram hasj erin. Omdat ik heb besloten voorlopig niet te blowen, blijf ik daar dan vanaf. In de ijskast heb ik nog veel meer hasj uit alle windstreken.

Zo heb ik ook verschillende single malts. Die fles overheerlijke Laphroaig staat al jaren dicht in de kast binnen handbereik. Overige flessen heb ik netjes in een dichtgeplakte doos zitten.

Drank of drugs weggooien doe ik gewoon echt niet.

Het is natuurlijk niet handig, want al is het onbewust, ik zie het wel liggen en dat triggert iets. Ik zal zometeen toch de meest in het zicht springende drank en drugs wat beter opbergen en misschien nog een post-it met een boodschap voor mezelf erop plakken.

Ga ik in de toekomst wel weer eens iets gebruiken? Waarschijnlijk wel, maar dàt is mijn probleem niet.

Ik wilde nu allereerst van het rokershoestje af. Daarna merkte ik dat het chronisch blowen ook niet meer iets is dat ik wil. Het levert me niets positiefs meer op.

Kan ik nu één pijpje roken en het daarbij laten? Misschien wel, maar mijn ervaring is dat ik zodra ik weer nuchter word, ik weer een dosis wil. En dan ben ik weer in het onwenselijke chronische patroon aan het vervallen.

Gaat het nooit 'mis' bij mij? Jazeker wel. Pas nog met een fles rum, die binnen korte tijd soldaat was gemaakt. Maar ook daarbij heb ik geen 2e fles geopend, terwijl dat makkelijk kon.

Een ander voorbeeld. Ik mag van mezelf 2 keer per jaar 3-MMC gebruiken. Altijd oraal en met hooguit één herdosering. Tot op heden is me dat ook gelukt. Verder blijf ik gewoon van mijn voorraad 3-MMC af.

Maar dit is eigenlijk het meest belangrijke:

'Geen vluchtgedrag meer' met name. Ik moet mezelf serieus nemen en geen genoegen nemen met mijn zelfsabotage. Werken aan mezelf en daar past momenteel geen drank of drugs bij. Ook ander vluchtgedrag staat mijn herstel in de weg.

De komende tijd word ik keihard geconfronteerd met mezelf en dat voelt niet fijn, maar ik weet dat het moet als ik verder wil komen. En als ik door deze moeilijke tijd heen kom, kom ik weer tot mezelf.

Zit er in dit stukje tekst ook nog een deel gebruikerssmoesjes? Ja natuurlijk. 🙂

Maar ik ga ervoor.
Mooi, goed over nagedacht, fijn beschreven en verwoord. Blijf hier delen hoe het gaat en luister vooral naar je naasten. Zij hebben sneller door hoe jij erbij zit dan jij zelf.

Het is sowieso vallen en opstaan. Leren van je fouten. Doe je best dat is goed genoeg 👍

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Gisteren heb ik 3 keer een pijpje hasj gerookt. Ik heb ontzettend genoten van de dag en zat vol inspiratie. Ik heb veel gedaan en zelfs een nieuw stukje muziek verzonnen.

Dat heb ik meteen opgenomen, zodat ik dat verder kan uitwerken.

Ik merkte meteen dat het heel gemakkelijk weer chronisch gebruik kon worden. Ik heb het brokje dat ik had gepakt dus ook in 3 keer opgerookt. Daarna heb ik niets meer uit de voorraad gepakt.

Als ik er vandaag weer vanaf kan blijven dan vind ik het niet erg dat ik gisteren heb kunnen genieten. Het gaat me juist om bewuster met cannabis omgaan en niet meer chronisch te gaan blowen.

Kordie

DF-koning
140 mg Tempel Nepal charas heel langzaam met een pijpje gerookt.

Mijn terugval is niet meer te ontkennen nu.

Jammer om te lezen kerel dat je laatste alinea niet uit is gekomen. Op dit moment.

Als we spreken over een uitglijder ipv de terugval; kun je je daar in vinden?
Dat maakt de weg naar de post hier boven mogelijk wat makkelijker

Hippie Langwaus

DF-koning
Jammer om te lezen kerel dat je laatste alinea niet uit is gekomen. Op dit moment.

Als we spreken over een uitglijder ipv de terugval; kun je je daar in vinden?
Dat maakt de weg naar de post hier boven mogelijk wat makkelijker
Als ik er nu vanaf blijf en morgen niet weer uitglijd, dan kan ik het nog door de vingers zien. 🙂

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Afgelopen dagen is het niet gelukt om helemaal niet te blowen. Zaterdag had ik 3 pijpjes hasj gerookt en de maandagavond daarna heb ik ook 1 pijpje hasj gerookt.

Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling. Het valt me een beetje tegen van mezelf.

Maar ik ga er niet te lang bij stil staan en doe weer mijn best.

Het was een lange vermoeiende werkdag en een THC-roes lijkt me nu fijn om te ontspannen. Maar als ik iets langer nadenk, dan weet ik dat dit niet handig is.

Dus verzet ik mijn gedachten door het avondmaal te bereiden en zal weer proberen op tijd mijn bed in te gaan.

Kordie

DF-koning
Lief dagboek,

Afgelopen dagen is het niet gelukt om helemaal niet te blowen. Zaterdag had ik 3 pijpjes hasj gerookt en de maandagavond daarna heb ik ook 1 pijpje hasj gerookt.

Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling. Het valt me een beetje tegen van mezelf.

Maar ik ga er niet te lang bij stil staan en doe weer mijn best.

Het was een lange vermoeiende werkdag en een THC-roes lijkt me nu fijn om te ontspannen. Maar als ik iets langer nadenk, dan weet ik dat dit niet handig is.

Dus verzet ik mijn gedachten door het avondmaal te bereiden en zal weer proberen op tijd mijn bed in te gaan.

Complimenten Hippie voor de herpakking!

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Hoogmoed komt voor de val. Ik ben nog steeds niet gestopt met blowen. Het is minder geworden dan eerst, maar dus niet zoals ik mezelf had voorgenomen.

Ik ga het minder groot proberen aan te pakken, want ik denk dat een aantal kleinere successen me verder gaan brengen dan een paar grote 'mislukkingen'.

Daarnaast zal ik niet meer te vroeg juichen en meer wantrouwen hebben als ik denk dat het lekker gaat.

StraffeNeel

Badass junkie
Hoogmoed komt voor de val.
Misschien zijn de randvoorwaarden om zelfstandig je doelen te halen nog niet voldaan. Misschien voelt het als falen, maar dat is te simplistisch. Heb je al geanalyseerd wat de reden is dat stoppen nog niet is gelukt? Misschien is het mogelijk om te sturen op betere omstandigheden van waaruit je misschien succesvoller wordt. Goed trouwens om nu al met minder hoge doelen te starten.... Succes!

Delgado

Bewuste gebruiker

Ik heb grotendeels een masker op en ik ben behoorlijk solitair levend hoewel ik veel mensen tegenkom allen hondenbezitters, mijn tranen komen als ik met mijn oudste hond aan het knuffelen ben, ik wil er niet aan denken dat hij er over een tijd niet meer zou zijn, heb er een 2de hond een Welpe erbij.. ben ik weer onder mensen heb patches op mijn bodywarmer die ik altijd aan heb 1312 49% Son of a bitch 51% MotherF….

Hippie Langwaus

DF-koning
Lief dagboek,

Ik heb al een tijd niets geschreven. Mijn relatie met drugs is de afgelopen tijd niet zorgwekkend, maar zeker niet geruststellend.

Alcohol is weer mijn leven in geslopen en hoewel de ernstige incidenten beperkt zijn gebleven, is dit een slechte ontwikkeling.

Ik hoop binnenkort samen met mijn vrouw de alcohol te kunnen buitensluiten.

Verder zijn benzodiazepinen en daarop lijkende middelen een vervanging voor alcoholische drankjes. Daarom moet ik zeer alert zijn op mijn gebruik daarvan.

Cannabis blijft de meest stabiele factor in mijn gebruik. Het helpt me om van andere middelen af te kunnen blijven. Het roken ervan blijft problematisch en ik hoop naar een groter aandeel oraal gebruik te kunnen gaan.

Jazz35

Wijs gebruiker
Heb je een concreet plan voor dat 'binnekort', Hippie? Mijn verslavingsarts geeft mij erg veel regie en vrijheid in mijn afbouwtraject, maar drukt me wél steeds op het hart om een plan te maken. Geen plan hebben verzandt vaak in ach we zien wel en ach we zien wel levert zelden resultaten op. Ben ik het geloof ik wel mee eens. Een concreet plan kan je misschien helpen om het ook daadwerkelijk uit te voeren straks. Klinkt in ieder geval alsof je nog heel even een opmaat nodig hebt, een periode om te wennen aan het idee dat de alcohol er straks niet meer zal zijn. Voor mij helpt zo'n stip op de horizon altijd wel, ook al is die soms nog ver weg. Succes!!

Hippie Langwaus

DF-koning
Fijn dat je vrouw met je meedoet! Dat scheelt een hoop denk ik.
Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.

Dus om het voor mij ook moeilijker te maken, zou ik bijvoorbeeld moeten stoppen met blowen.

Maar ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus twijfel daar nog over.

Jazz35

Wijs gebruiker
Vooral andersom, hoop ik. Ik kan er beter vanaf blijven dan mijn vrouw. Maar ik speel vals met andere drugs, dus het is niet goed te vergelijken.

Dus om het voor mij ook moeilijker te maken, zou ik bijvoorbeeld moeten stoppen met blowen.

Maar ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus twijfel daar nog over.
En als je nu eens - als tussenstap - stopt met het roken van wiet/hash en het alleen nog maar oraal inneemt..? Is dat iets wat zou kunnen werken voor je denk je, of heb je daar al eens mee geklooid?

Wel goed van jou dan, dat je met je vrouw meedoet!

Hippie Langwaus

DF-koning
En als je nu eens - als tussenstap - stopt met het roken van wiet/hash en het alleen nog maar oraal inneemt..? Is dat iets wat zou kunnen werken voor je denk je, of heb je daar al eens mee geklooid?

Wel goed van jou dan, dat je met je vrouw meedoet!
Ja, dat is inderdaad het idee waar ik mee speel.

Doordeweeks een niet of nauwelijks waarneembare dosis oraal en in het weekend eventueel een hogere dosis oraal om ervan te genieten. Maar misschien is niet gebruiken makkelijker. Ik weet het nog niet precies.

Ik ben er mee bezig in mijn gedachten en ik wil iets veranderen aan mijn gedrag m.b.t. dagelijks roken.

Ik denk ook dat het gaat lukken als ik een gezond alternatief heb en de juiste mindset.

Kordie

DF-koning
Jammer om te lezen dat je een terugval in je alcoholgebruik hebt Hippie.
Zit je op grote hoeveelheden per dag of kun je het nog onder controle houden?

Je bent een strijdlustige sterke man. Met een perfect zelfinzicht. Je gaat die rem in trappen. Dat kun jij topper!

Hippie Langwaus

DF-koning
Jammer om te lezen dat je een terugval in je alcoholgebruik hebt Hippie.
Zit je op grote hoeveelheden per dag of kun je het nog onder controle houden?

Je bent een strijdlustige sterke man. Met een perfect zelfinzicht. Je gaat die rem in trappen. Dat kun jij topper!
Ik heb het nog redelijk onder controle en zou het bijna geen terugval willen noemen. Het is niet dagelijks en meestal niet veel.

Alleen als ik achteraf kijk hoeveel dagen in de afgelopen maanden er toch een biertje door me is gedronken, dan zie ik dat het de verkeerde kant op gaat.

Nu mijn vrouw iets wil doen aan haar alcoholisme volgend jaar, is dat voor mij extra motivatie om zometeen de alcohol weer volledig te verbannen.

_shikantaza

Badass junkie
Nu mijn vrouw iets wil doen aan haar alcoholisme volgend jaar, is dat voor mij extra motivatie om zometeen de alcohol weer volledig te verbannen.
Samen sta je sterker, mits je allebei dezelfde kant op wil en gemotiveerd bent. Ik denk dat het een goed idee is om van te voren af te spreken wat de actie is als 1 van jullie twee toch gebruikt.

Je benoemt het stoppen met alles als extra moeilijk, maar een ander perspectief zou zijn: duidelijk(er).

Bovenaan