Ik denk niet dat ik echt gezond leef. Nu ik nog thuis woon eet ik natuurlijk mee met m'n moeder, die best gezond kookt, maar alleen het avondeten is bij mij dus regelmatig. Voor de rest sla ik soms m'n ontbijt en lunch over, om dat 's nachts met hamburgers of ander frituurvoer weer in te halen.
Fruit eet ik zelden. Niet omdat ik het vies vind, ik vind het meeste fruit hartstikke lekker, maar ik vergeet het gewoon. Ik slik wel redelijk vaak vitaminesupplementen. Hiermee ben ik begonnen toen ik met drugs begon, maar ook buiten m'n gebruik neem ik wel supplementen. Ik zou er wat meer van moeten nemen (of écht goed gaan eten), want ik zie er nu met die winter wel uit als een lijk. Geel/bleke huidskleur. Bah.
Daarnaast rook ik ook al gauw een pakje sigaretten/20 shaggies op een dag, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan merken ook. Mijn conditie is niet slecht, maar ik voel m'n longen soms wel protesteren.
Mijn slaappatroon is redelijk verknipt, en naast dat ik onregelmatig slaap, slaap ik vaak ook te kort, en soms ook niet.
M'n drugsgebruik zal geen positieve bijdrage leveren aan mijn gezondheid ook, gok ik zo.
Sporten doe ik niet, wel ben ik redelijk actief, ik loop bijna alles, ook als ik in Rotterdam ben. Ik kan wel de tram pakken voor twee haltes, maar dat soort afstanden loop ik liever. Niet omdat dat gezond is, maar omdat ik te gierig ben om die 40 cent op te hoesten.
Wel werk ik twee middagen per week op Rotterdam Blaak en één middag per week op Schiedam centrum, waar ik de markt afbreek. 't Is niet echt sport, en met dit koude weer ook verre van gezond (na m'n werk kom ik zo stijf als een plank terug), maar ik ben lichamelijk dus wel redelijk actief. Daar moet ik aan toevoegen dat ik op m'n werk zware dingen vaak verkeerd optil. Gelukkig doe ik het niet full-time, dan heb ik in no-time een hernia.
Overigens loop ik er ook wel wat calorietjes af met stappen, maar die maak ik ruimschoots goed door ofwel bier te drinken, ofwel cola, wat die calorietjes zo weer terug eraan werkt.
Dat is maar goed ook overigens, want ik heb ondergewicht. Ik ben een echt gratenpakhuis.
Eigenlijk schreeuwt mijn levensstijl om een radicale verandering, want zo ga ik niet bepaald oud worden, denk ik.
Olle