Hoe gezond leef jij?

Flameon

Badass junkie
Ik hoorde dat heel veel nederlands een ongezond leven lijden.
Hoe gezond leef jij eigenlijk?
Eet je iedere dag verse groenten / fruit / ander gezond voedsel / slaap je voldoende etc,
of ben je groot fan van korte nachten / de friettent / magnetronmaaltijden etc?

Over het alemeen wat rijst of een ham kaast tosti...

Maar als ik aan de drugs ga....

Een lijst joh....

Niet om op te noemen weje wel

kaasbaas

Badass junkie
Mwah...gezond is misschien iets wat ik niet doe - maar zeker niet ongezond! Paar keer per week een appeltje, maar niet iedere dag. Toch wel elke avond een snack, maar niet een hele zak chips. Het eten word hier gekookt met de juiste hoeveelheid boter, niet veel dus, bah!
Eigenlijk altijd wel groenten en vlees bij het avondeten, en aardappeltjes. Niet al te vaak junk food, 1 keer in de 2 weken? (daar versta ik ook oven pizza'tjes enzo mee).

Niet het gezonden leven dat dokters je zouden aanraken, maar ook niet ongezond. Overigens heb ik ook geen overgewicht en drink ik 2 tot 3 liters per dag :). Da's dus best veel.

Ik slaap ongeveer 10 uur per dag. En ben nu weer bezig met wat lichamelijke beweging.

P.S. Overigens drink ik amper cola of dat soort drinken, meestal water. Simpel weg omdat cola de kwaliteit van mijn grunts en screams zwaaaar naar beneden haalt.

Andrew

Badass junkie
Ik denk dat ik best wel gezond leef ja, ik probeer elke dag minimaal 1 mandarijn ofzo te eten. Voor de rest probeer ik mijn drinken af te wisselen, maar ik drink vooral veel sap en probeer zo weinig mogelijk cola enzo te drinken. Eten doe ik redelijk gezond denk ik. Kan wel beter maar ja.

Extisi

Wijs gebruiker
Ik leef ongezond. Eest at ik altijd fruit, nu bijna nooit meer. Ik drink geen melk, ik ontbijt niet, en heb altijd lomp avondeten op mijn werk. Met friet.
Ik rook een pakje op een dag, gemiddeld 2 jointjes op een dag, (delaatstetijddanweer he) en ik neem te vaak pillen.
Ik ben vaak moe, mijn longen zijn naar de klote en heb een hele slechte conditie. Maar goed, we gaan allemaal een keer dood.

Flameon

Badass junkie
Ik slaap onregelmatig, dan weer heel lang dan weer heel kort (door het werk).
Ik gebruik regelmatig drugs
Fruit eet ik zelden, af en toe een banaantje in de 3 weken
Ik rook de laatste tijd weer best veel
Eten doe ik opzich toch best wel gezond (koken etc)

Maar ook ik ben nooit ziek ..... denk dat ik de de ongezonde categorie hoor, maar heb er geen last van

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Omdat mn ma diabetes heeft eten we vrij gezond thuis, eet van mezelf ook al veel fruit vind het gewoon chill. Drink ook alleen maar vruchtensap, cola en die shit vind ik smerig. Al houd ik toch ook wel van een hamburgertje en een kebabje. Maar goed ben denk ik 5-6 jaar niet ziek geweest dus ik zal wel gezond "genoeg" leven :)

pascal828

Badass junkie
Ik leef ongezond...
Ik eet geen ontbijt, tenzij in het weekend, wat plaatsvind in de middag, omdat ik dan wakker word. Daarnaast eet ik nauwelijks tot geen fruit en rook makkelijk een pakje sigaretten per dag. Ook heb een een behoorlijk onregelmatig slaappatroon heb.
maar ik ben haast nooit ziek, heel soms een hoofdpijntje of wat buikpijn, maar daar blijft het bij.
Extisi zei:
Maar goed, we gaan allemaal een keer dood.

EDIT: Ik zou bijna m'n drugsgebruik vergeten :P , maar ik neem wel te veel pillen.

Extisi

Wijs gebruiker
Ja, maar ik leef liever 25 jaar goed, als een godin en met de meeste lol, dan dat ik 90 jaar wordt en mijn hele leven geen flikker heb gedaan.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Pff ja en nee. We proberen er tegenwoordig wel op te letten.

- Ik haal nooit fris in huis, ik drink eigenlijk alleen water (des te lekkerder is fris als je het wel eens drinkt :grin:
- We eten alleen op zaterdag bv shoarma of friet als beloning omdat we de rest van de week gezond pogen te eten
- Onze aim is om maandag-vrijdag te fitnessen, afwisselend cardio en kracht, lukt redelijk, in de praktijk missen we soms een dage of twee in de week.
- We gaan 2 keer per week naar de sauna om lekker te ontspannen
- We hebben geen friteuse in huis
- Gebruiken de magnetron zo min mogelijk
- Fruitshakes om vitamientjes binnen te krijgen
- Proberen enigzins een ritme te behouden
- Ik probeer elke dag even kort yoga te doen als ik er aan toe kom
- We gaan alleen maar los op feestjes of in het cafe, soms op zaterdag doen we ff lekker ongezond.
- We minderen met roken/willen stoppen (nou is dat voor mij geen probleem, voor hem wel)
- Hij wilt minderen met drinken

Als ik t zo opsom, dan zijn we wel gezond bezig, pfff :grin:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wel redelijk vind ik. Ik loop elke week minimaal 1x hard, doe tweemaal in de week krachttraining, bak altijd met olijfolie, slaap altijd wel 8 uurtjes (op pepavonden na), Om de dag een stuk fruit, ontbijt standaart, neem elke dag multivitamine en een visoliecapsule maar groenten eten is dan weer wat minder. Drugsgebruik is in "gezonde" regelmaat.

Het kan altijd beter maar ik zit wel goed in mijn vel. :)

Wel gezond opzich. Alleen te weinig slaap doordeweeks. Maarjaa

Als ik werk of op school zit eet ik wel aardig gezond. Maar nu ik al een week vakantie heb en soms me echt verveel trek ik toch weer gouw een zak chips open :P Maarja zolang je niet te dik word en niet ziek word vind ik het niet zo heel erg:grin:

TrippyShit

Badass junkie
Eigenlijk heel ongezond. Ik slaap tot uur of 1 in de middag en blijf wakker tot 3/4uur in de nacht. Mn avondeten is meestal mn ontbijt. Voor de rest chips ofzo eigenlijk.. Ik sport wel enzo daarom ben ik wsl nog geen dikzak :P

Dopezilla

Badass junkie
Ik denk niet dat ik echt gezond leef. Nu ik nog thuis woon eet ik natuurlijk mee met m'n moeder, die best gezond kookt, maar alleen het avondeten is bij mij dus regelmatig. Voor de rest sla ik soms m'n ontbijt en lunch over, om dat 's nachts met hamburgers of ander frituurvoer weer in te halen.

Fruit eet ik zelden. Niet omdat ik het vies vind, ik vind het meeste fruit hartstikke lekker, maar ik vergeet het gewoon. Ik slik wel redelijk vaak vitaminesupplementen. Hiermee ben ik begonnen toen ik met drugs begon, maar ook buiten m'n gebruik neem ik wel supplementen. Ik zou er wat meer van moeten nemen (of écht goed gaan eten), want ik zie er nu met die winter wel uit als een lijk. Geel/bleke huidskleur. Bah.

Daarnaast rook ik ook al gauw een pakje sigaretten/20 shaggies op een dag, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan merken ook. Mijn conditie is niet slecht, maar ik voel m'n longen soms wel protesteren.

Mijn slaappatroon is redelijk verknipt, en naast dat ik onregelmatig slaap, slaap ik vaak ook te kort, en soms ook niet.

M'n drugsgebruik zal geen positieve bijdrage leveren aan mijn gezondheid ook, gok ik zo.

Sporten doe ik niet, wel ben ik redelijk actief, ik loop bijna alles, ook als ik in Rotterdam ben. Ik kan wel de tram pakken voor twee haltes, maar dat soort afstanden loop ik liever. Niet omdat dat gezond is, maar omdat ik te gierig ben om die 40 cent op te hoesten.

Wel werk ik twee middagen per week op Rotterdam Blaak en één middag per week op Schiedam centrum, waar ik de markt afbreek. 't Is niet echt sport, en met dit koude weer ook verre van gezond (na m'n werk kom ik zo stijf als een plank terug), maar ik ben lichamelijk dus wel redelijk actief. Daar moet ik aan toevoegen dat ik op m'n werk zware dingen vaak verkeerd optil. Gelukkig doe ik het niet full-time, dan heb ik in no-time een hernia.

Overigens loop ik er ook wel wat calorietjes af met stappen, maar die maak ik ruimschoots goed door ofwel bier te drinken, ofwel cola, wat die calorietjes zo weer terug eraan werkt.

Dat is maar goed ook overigens, want ik heb ondergewicht. Ik ben een echt gratenpakhuis.

Eigenlijk schreeuwt mijn levensstijl om een radicale verandering, want zo ga ik niet bepaald oud worden, denk ik.

Olle

Dubz

Bewuste gebruiker
Dagelijks een pakje sigaretten roken, fruit ik eet maximaal 2 keer per week, ontbijt meestal met avondeten, en vreet dan snachts nog wat junkfood, al het vloeistof wat ik drink is cola, bier of red bull, werk in ploegendienst dus onregelmatige eet en slaap tijden, sport al een jaar of 10 niet meer, ga zoveel mogelijk met de auto ipv fiets/lopen, gebruik iets te vaak MDMA zonder m'n lichaam rust en wederopbouw te gunnen, etc, etc, etc...

Dat is dus eigenlijk best ongezond.

nultien

Belezen gebruiker
Ollemann zei:
Ik denk niet dat ik echt gezond leef. Nu ik nog thuis woon eet ik natuurlijk mee met m'n moeder, die best gezond kookt, maar alleen het avondeten is bij mij dus regelmatig. Voor de rest sla ik soms m'n ontbijt en lunch over, om dat 's nachts met hamburgers of ander frituurvoer weer in te halen.

Fruit eet ik zelden. Niet omdat ik het vies vind, ik vind het meeste fruit hartstikke lekker, maar ik vergeet het gewoon. Ik slik wel redelijk vaak vitaminesupplementen. Hiermee ben ik begonnen toen ik met drugs begon, maar ook buiten m'n gebruik neem ik wel supplementen. Ik zou er wat meer van moeten nemen (of écht goed gaan eten), want ik zie er nu met die winter wel uit als een lijk. Geel/bleke huidskleur. Bah.

Daarnaast rook ik ook al gauw een pakje sigaretten/20 shaggies op een dag, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan merken ook. Mijn conditie is niet slecht, maar ik voel m'n longen soms wel protesteren.

Mijn slaappatroon is redelijk verknipt, en naast dat ik onregelmatig slaap, slaap ik vaak ook te kort, en soms ook niet.

M'n drugsgebruik zal geen positieve bijdrage leveren aan mijn gezondheid ook, gok ik zo.

Sporten doe ik niet, wel ben ik redelijk actief, ik loop bijna alles, ook als ik in Rotterdam ben. Ik kan wel de tram pakken voor twee haltes, maar dat soort afstanden loop ik liever. Niet omdat dat gezond is, maar omdat ik te gierig ben om die 40 cent op te hoesten.

Zoiets is het dus ook voor mij haha

Gemini

Badass junkie
Hm, ik leef toch wel vrij ongezond. Ik kook zo goed als nooit, drink veel frisdrank en slaap erg onregelmatig en eigenlijk te weinig. Ik rook als een ketter, sport niet en drink voor iemand met mijn gewicht en lengte vrij veel alcohol. En ik ben niet van plan dit allemaal te veranderen.

Chris Pontius

Badass junkie
ik rook niet, ik eet 's ochtends netjes me boterhammetjes, met me werk heb ik voldoende beweging, bijna elke avond groente en ik heb overmatig drugsgebruik om al die gezonde crap te compenseren :)

ilyas

Bewuste gebruiker
Ik leef ook wel vrij ongezond tegenwoordig, ik rook een pakje per dag, ik ontbijt niet, rook 3 joints per dag. Ik eet weinig fruit, veel vlees en junk food, maar ik eet wel veel groenten.

Frank123

Wijs gebruiker
uhhh. :flushed:

-sport niet
-ontbijt niet
-eet geen fruit
-eet veel van die mega gerechten ( pa is zo'n pro-huiskok )
-eet veel uit de frituur
-rook veel
-drink veel
-blow veel
-drink of alcohol of frisdrank
-blijf laat op & sta vroeg op

maar om dat allemaal te compenseren:
- ik laat de hond uit ( ok, laat hem de fiets trekken ) :grin:

Dopezilla

Badass junkie
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo ongezond leeft. Dan hoef ik mij niet aan te passen ook. Zo conformistisch ben ik wel. :grin:

Olle

nultien

Belezen gebruiker
Ook al zijn goede voornemens bullshit,
ga wel proberen me wat te verbeteren hehe

Doordeweeks minder blowen,
Minder shit eten,
Meer fruit,
Wat beter slapen (doordeweeks:wink: )

Kijken of het lukt!

Beanhead

Badass junkie
Ik eet wel goed & drinken ook. Drugsgebruik valt zeer goed mee. Alleen mijn slaappatroon... Soms mis ik wel eens een dagje slaap omdat het me gewoon niet lukt om in slaap te vallen :tearsofjoy:

Voor de rest misschien meer sporten maar met mijn conditie is niets aan de hand.

Winehouse

Badass junkie
Ik ontbijt niet
Middag eten is een redbull en een croisantje
Ik rook
Ik gebruik te veel pep
Ik slaap slecht
Het avondeten thuis is mijn enigste regelmaat
Ik heb zwaar ondergewicht
Ik sport niet
Als ik eet eet ik ongezond
Ect.

Misschien toch beter eten, meer slapen en beter voor mezelf zorgen

deadlock

Badass junkie
Ik eet één salade van 100 gram per dag en één appel. Daarnaast eet ik 's avonds overwegend gezond.

Ik drink regelmatig een biertje teveel maar daar heb ik eigenlijk nooit last van.

@alle drugsdebieltjes; Weet je dat je veel meer kan gebruiken en het veel langer uit kan houden als je er voor de rest een gezonde levensstijl op nahoudt?

Lauu

Badass junkie
Winehouse zei:
Ik ontbijt niet
Middag eten is een redbull en een croisantje
Ik rook
Ik gebruik te veel pep
Ik slaap slecht
Het avondeten thuis is mijn enigste regelmaat
Ik heb zwaar ondergewicht
Ik sport niet
Als ik eet eet ik ongezond
Ect.

Misschien toch beter eten, meer slapen en beter voor mezelf zorgen

Je maakt je naam wel waar zo idd

Lauu

Badass junkie
Eet vaak ongezond
Slaap weinig per nacht(6uur max)
Sport niet

ook al blijf ik dun toch gaat dat net als bij ragnarok veranderen dit jaar :)

iSmokex

Bewuste gebruiker
Eigenlijk leef ik best wel ongezond. Heel onregelmatig, Tot 3 uur slapen in dan tot 5 uur 's nachts wakker blijven is geen uitzondering. Dit zorgt ervoor dat ik dan 'ontbijt', en dan later op de avond mn avond eten eet (meestal niet zo veel want dan heb ik geen trek). Tegen de nacht aan veeeel snacken, ships koekjes andere warme snacks etc. Voor ik ga slapen 2 jointjes, wat er voor zorgt dat ik die volgende dag weer kaat wakker word. Doe ook niet aan sport, daarin tegen fiets ik wel veel (eigenlijk alleen met het doel van punt a naar b gaan, tenzij ik uit mn dak ben).
Soms periodes van heeeeel veel ongezond eten (gelukkig kom ik toch nauwelijks aan :P )en soms weer heel weinig.

Maaarrr binnenkort gaat hier wel verandering in komen, als ik met een opleiding ga beginnen, dan word het wel weer wat gezonder :)

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Afgelopen jaar heb ik heel ongezond geleefd, veel gerookt, geblowd, gedronken, gebruikt. Weinig slapen, veel pizza eten, weinig bewegen, veel achter de computer gezeten.

Ben sinds een maandje of 2 een stuk gezonder bezig, slaap regelmatiger, eet gezonder en rook/blow veel minder, en heb niks gebruikt. Morgenochtend half 11 begin ik weer met fitnessen, en dat wil ik dan ook 5 dagen in de week gaan doen.

azgaza

Badass junkie
Ik slaap meestal wel minstens 8 uur per nacht; misschien niet op het juiste tijdstip maar lang genoeg is het sowieso meestal wel, alleen bij uitzonderingen als ik vroeg op moet kan het eens minder zijn maar dan let ik er op dat ik het inhaal.

Qua voedsel eet ik sowieso elke dag gewoon gezond avond eten met veel groente en ik drink 1 gram vitamine C in een glas elke dag, eet de meeste dagen wel fruit, vooralgrapefruits, kiwi's etc. Ik drink hoofdzakelijk thee en vruchtensap. Ik ontbijt ook netjes elke dag hoewel dat eigenlijk vaak rond lunchtijd valt en dan lunch ik meestal na mijn avond eten ergens midden in de nacht, eigenlijk zoals de fransen eten maar dan gewoon alles een paar uur later.

Ongezonde snacks doe ik wel eens maar eigenlijk hoofdzakelijk dingen als losse kaas en chips, soms in het weekend in de stad een broodje kroket omdat dat lekker is. Ik ben sowieso al (te) mager met een (bijna te) lage bloeddruk dus dat zout en vet kan ik wel gebruiken.

Qua drugs is het enige echt ongezonde wat ik doe de vele, vele joints. Mijn longen zijn niet blij en daar ben ik me ook bewust van; ik krijg ontzettend makkelijk bronchitis. Wat overige middelen betreft pas ik altijd goed op, als ik ga feesten (op lsd) zorg ik dat ik binnen 24-48 uur de verloren slaap heb ingehaald en ketamine doe ik absoluut niet vaker dan 2x per maand.

Ik ben in ieder geval niet vaak ziek, wel 2-3 keer per jaar een verkoudheid die dan 3-5 dagen duurt maar verder helemaal nooit iets (ja bronchitis na elke van die verkoudheden maar ik weet dus al hoe dat komt).

melissa

Wijs gebruiker
Ik leef al jaren ongezond

Geen ontbijt,geen fruit,geen middageten,1 1/2 liter cola perdag,1 pakje sigaretten,max 7 uur slaap.
Avondeten is hier wel gezond dit ivm de kids(die ik overiggens wel gezond laat eten).
Eigenlijk ben ik niet echt een goed voorbeeld maar gelukkig weten ze dat niet :P
Alhoewel ze wel protest geven dat ze alleen in het weekend cola mogen drinken(iedere dag 1 glas) :rolleyes: en ik de hele dag en de hele week.
Ik ben ondertussen 36 maar ondanks mijn ongezonde levenssteil is er bij mij geen rimpel te bekennen en denkt iedereen oprecht dat ik rond de 25 ben. :wink:

Bovenaan