Hoe houd je een speedverslaving vol?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een speed verslaving houd je vol door:
- De speed te gebruiken en zo min mogelijk te misbruiken (houd de dosis laag, de frequentie van gebruik is daarmee van minder belang);
- Doe goede dingen met speed op. Werk, fix je shit, doe leuke dingen met vrienden en familie. Trek je niet terug in een isolement. Leef een positief leven;
- Eet veel en gezond (eventueel tegen heug en meug, maar dit verdwijnt vanzelf);
- Slaap genoeg (eventueel met een benzo, maak zo min mogelijk gebruik van drank);
- Accepteer jezelf met verslaving. Continue vechten tegen jezelf put je uit, zowel mentaal als lichamelijk;
- Beweeg voldoende, zodat het verlies van spiermassa beperkt blijft en afvalstoffen uit je spieren verwijderd worden;
- Sla ook eens een dag over. Accepteer dat je levenloos op de bank hangt. Denk na over je leven. Verdoofd jezelf niet constant. Cannabis kan hier erg goed bij helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan en kun je lekker oud en gelukkig worden met een goede lijn speed iedere dag!
Zwaar onverantwoord om dit aan mensen aan te raden in mijn ogen...

"Accepteer jezelf met verslaving" ben je nou serieus?

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Jongens, ik was 3 nachten wakker onder een flinke dosis wiet. M

Voor de gene die dachen dat ik dit serieus bedoelde snapt mijn sarcasme nog niet goed. Tuurlijk boeien die likes me niet.
Ik heb tijdens mijn niet wakker kunnen zijn ook wel eens mijn lolletje hoor..

En nu gauw mij allemaal inline!!
Ik had graag met jou een discussie willen voeren dat vind ik echt leuk

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Overigens gaat het uitstekend met me!
Al mn drugs contacten hebben me geblokkeerd, en ik hun. Antabuse is binnen en slik ik weer.

Ik slik nu 250 2 maals in de week. Maar ik las ol drugs.com dat 500mg per dag de maximum was. Iemand ideeen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De vraag was 'hoe houd je een speed verslaving vol?'. Zo dus.

Al dat geouwehoer hier steeds over verantwoord of niet. Verwijder het hele topic dan lekker.
Ja vond die vraag ook al twijfelachtig... Hoe hou je een speedverslaving vol...

Drugsforum moedigt verantwoord gebruik aan, da's toch mooi?

John Trap

Bewuste gebruiker

Drugsforum moedigt verantwoord gebruik aan, da's toch mooi?
Zeker!

Mijn post is daarmee ook bedoeld om advies te geven hoe een speedverslaving zo verantwoord mogelijk vol te houden!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zeker!

Mijn post is daarmee ook bedoeld om advies te geven hoe een speedverslaving zo verantwoord mogelijk vol te houden!
Klinkt toch wel tegenstrijdig...

Het enige verantwoordelijke zou toch stoppen/minderen moeten zijn. Lijkt mij...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vond ik stiekem ook een beetje maar sommige antwoorden vond ik nog twijfelachtiger.

Hoe minder je neemt in frequentie en dosis, hoe langer je een drug kan blijven gebruiken.

De meeste (99% van de) "verslavingen" zijn niet vol te houden zonder een negatieve impact op je leven. Enige dat je kan doen is gezond eten, goed slapen en een gezonde dosis lichaamsbeweging in je leven integreren, dan hou je alles langer vol :).

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Overigens gaat het uitstekend met me!
Al mn drugs contacten hebben me geblokkeerd, en ik hun. Antabuse is binnen en slik ik weer.

Ik slik nu 250 2 maals in de week. Maar ik las ol drugs.com dat 500mg per dag de maximum was. Iemand ideeen?

Weet je wat echt perfect bij jouw past?

Een mooi roze dagboekje met glitters en prinsessen!

Lief dagboek, ik neem weer antabus tabletjes, want zoals je weet blijf ik maar denken aan een slokje wijn als ik me buurjongens foto tegen me gezicht druk en mee ga in me fantasietjes!

Liefs Ganjasmoker1993

Interessant topic 🙃
Aanmoedigen is not done vanuit de regels. Pushen op minderen/stoppen kan heel veroordelend/niet helpend overkomen voor iemand die er middenin zit. En heel cru gezien geeft @John Trap ook maar antwoord op de vraag.
@Ganjasmoker1993 in iedere grap zit een kern van waarheid :wink: verder: lang verhaal en lastig te volgen, wel kudo's voor je kwetsbaarheid. Mijn idee zou zijn lagere dosissen te nemen ook.

Jolissa

Newbie
Hoihoi!

ik zit nu alles te lezen en herken heel veel dingen in wat jij zegt en in de reacties. Gelukkig heb ik dan niet die paranoïde. Wel heb ik in mijn periode dat ik zoveel gebruikte mezelf echt in een diepe put zien zitten waar ik onmogelijk meer uit dacht te komen. Tot die periode wist ik niet dat een mens zich zo slecht kon voelen met zulke intense gevoelens. Ieder persoon is verschillend en ervaart de dip minder denk ik.
ik zou dit nooit meer elke dag en dan jaren kunnen gebruiken.. dan ben ik niets meer dan een hoop ellende 😅😓

maaaar mijn vraag is aan jou, hoe gaat het nu met je? Ben je clean of gebruik je nog? Je mag ook pb sturen. Ben daar heel benieuwd naar

Walter White

Bewuste gebruiker
Ik heb altijd veel speed gebruikt..begonnen op jonge leeftijd , wat best wel wat heeft verwoest. Ik heb maar met enkelen van mijn familie contact gehad de voorbije 16 jaar. Dit boeide me in het begin niet maar nu heb ik toch wel iets van...khad het anders kunnen doen , maar ja speed is altijd mijn drug van keuze geweest laatste toch zeker 14jaar dagelijks gebruiken. Nu heb ik de voorbije 4 maanden. Compleet geen speed gebruikt. Wel wat cannabis maar dit was het dan ook. Ik heb nu een weekje terug beginnen te gebruiken maar ik ben ook van plan om dit zeker nogmaals te doen want op zich nadat je lichaam en je hoofd herstelt zijn van de vermoeidheid dan is iets van je bezig houden met sport , werk of eender wat jou interesseert. Had nooit gedacht dat zo een periode zou lukken maar het is wel gelukt en daarom gaat dat nu ook wel lukken...Ik denk op moeilijke momenten meestal free your mind , and your ass will follow. Ik raad dit echt aan en zeker niet dagelijks te gebruiken want ik heb tot nu toe geluk maar ik heb vrienden die hun lever en nieren al zwaar beschadigd zijn. Dat is niet waard, enkele kennissen hebben zelfmoord gepleegd. Anderen zijn door orgaan uitval gestorven. Daarom ben ik begonnen met minderen en toen 4 maanden dat was een goed gevoel. Ik hoop eigenlijk dat ik nu wel wat langer zonder ga kunnen. Want ondertussen ben ik ook amper cannabis aan het roken zelfs zonder speed gewoon nuchter dus...Raar maar het ging best goed , ik raad iedereen dit aan , voor mensen wat nog niet zover zijn blijf weg van dagelijks gebruik en als je gebruikt neem dan zo weinig mogelijk. Dit om je lichaam en geest te sparen. In blijf zeker hier regelmatig laten weten hoe mijn situatie is , maar dit forum heeft me erbij geholpen met goede raad , raad door mensen die weten wat er je te wachten staat en zo een opvang online helpt evenzeer. En je leert hier best wel toffe mensen kennen waar je gemakkelijk paar uur mee kan lachen en praten...gewoon jouw ding vinden en waar je mee worsteld, hier spreken is een groot onderdeel of met iemand spreken is belangrijk. Nu ik ga nog wat bijhalen morgen denk ik. Eerst slapen en eten ook heel belangrijk tijdens speed drink ik nooit alcohol maar water of iets zoet en ik zorg dat ik om het half uur een glaasje opdrink. Let hier goed op. Wel jullie zullen me nog wel horen..nu ga ik slapen 😴😴 nogmaals bedankt Drugs forum 👍👍 top. Gr Walter White en doe geen zogezegde stieren gastjes na door veel en lang dit is het begin naar een zware verslaving pff nu ga ik bed in 👍😴

Laatst bewerkt:

Walter White

Bewuste gebruiker
Toch niet kunnen slapen vannacht haha nu maar was doen en opruimen haha moet ook gebeuren natuurlijk. 🥱

Walter White

Bewuste gebruiker
Ik ga me lekker douchen ja was deze toffe even vergeten.

Bijlagen

• 058A.jpg
    058A.jpg
    237,3 KB · Weergaven: 6
  • 1waotk.jpg
    1waotk.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

Maagtablet

Bewuste gebruiker
Mits je blijft eten valt het reuze mee. Ik snap mensen niet die een :kater:"van pep hebbe. n eerder energiek dan uitgeblust.

Op je eerste vraag, je kan het heeeel lang volhouden, dagelijks en mega veel, maar wanneer je geest merkbaar achteruiitgaat, wat zonder slaap onvermijdelijk is, dan ga je het het begin van de shitshow in als je dat nog doorhebt,

Walter White

Bewuste gebruiker
Mits je blijft eten valt het reuze mee. Ik snap mensen niet die een :kater:"van pep hebbe. n eerder energiek dan uitgeblust.

Op je eerste vraag, je kan het heeeel lang volhouden, dagelijks en mega veel, maar wanneer je geest merkbaar achteruiitgaat, wat zonder slaap onvermijdelijk is, dan ga je het het begin van de shitshow in als je dat nog doorhebt,
Heb jd het op toevallig ?

Buffelaartje

Bewuste gebruiker
Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.

Misschien een best late reactie maar was hier oprecht heel nieuwsgierig naar , Als ik een keer gebruikt heb , Speed/Coke/MDMA of iets in die richting is de kater echt niet tehouden. zeker niet met pep. hoe gaat dat dan als je er verslaafd aan bent? of heb je daadwerkelijk niet echt een kater omdat de amfetamine constant in je lichaam zit.

Edit: misschien een domme vraag hoor :(

Syl

Badass junkie
Misschien een best late reactie maar was hier oprecht heel nieuwsgierig naar , Als ik een keer gebruikt heb , Speed/Coke/MDMA of iets in die richting is de kater echt niet tehouden. zeker niet met pep. hoe gaat dat dan als je er verslaafd aan bent? of heb je daadwerkelijk niet echt een kater omdat de amfetamine constant in je lichaam zit.
dit: misschien een domme vraag hoor :(
Nee hoor is zeer zeker geen domme vraag hoor!! 😊

Bij mij waren juist de katers de aanleiding tot meer gebruik.
Juist om de kater niet te hoeven voelen nam ik weer bij.
Heb aan het begin van verslaving meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Die eerste 2 weken waren zo intens zwaar, zware depressie klachten en zo moe dat ik tot niks meer in staat was.
Vaak kreeg ik hierdoor weer terugval en begon toch maar weer.

Na ruim 8 tot 10 jaar verslaving ging ik er met mijn stomme kop vanuit dat het ook ong 2 weken nodig zal hebben die kater.
Dat viel heel zwaar tegen..
Alle emoties em gevoelens die ik al die jaren had onderdrukt door de speed kwamen tegelijk over me heen.
Ik kreeg een zware depressie en slik nu antidepresiva.
Moet er wel bij zeggen dat ik ook ptss heb dus dat dit ook een grote rol hierin heeft gespeeld.

Maar tijdens mijn verslaving had ik geen last van katers.
Althans niet zoals dat je ff stopt.
Je gaat gewoon steeds meer gebruiken op een dag.
Daar waar ik aan begin met 1 lijntje hele dag door kwam,werden dat er ruim 6/8 lijnen per dag.

Buffelaartje

Bewuste gebruiker
Nee hoor is zeer zeker geen domme vraag hoor!! 😊

Bij mij waren juist de katers de aanleiding tot meer gebruik.
Juist om de kater niet te hoeven voelen nam ik weer bij.
Heb aan het begin van verslaving meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Die eerste 2 weken waren zo intens zwaar, zware depressie klachten en zo moe dat ik tot niks meer in staat was.
Vaak kreeg ik hierdoor weer terugval en begon toch maar weer.

Na ruim 8 tot 10 jaar verslaving ging ik er met mijn stomme kop vanuit dat het ook ong 2 weken nodig zal hebben die kater.
Dat viel heel zwaar tegen..
Alle emoties em gevoelens die ik al die jaren had onderdrukt door de speed kwamen tegelijk over me heen.
Ik kreeg een zware depressie en slik nu antidepresiva.
Moet er wel bij zeggen dat ik ook ptss heb dus dat dit ook een grote rol hierin heeft gespeeld.

Maar tijdens mijn verslaving had ik geen last van katers.
Althans niet zoals dat je ff stopt.
Je gaat gewoon steeds meer gebruiken op een dag.
Daar waar ik aan begin met 1 lijntje hele dag door kwam,werden dat er ruim 6/8 lijnen per dag.
Ohh wat heftig , wel knap dat je er zo over kan praten zegmaar ❤
Ben je er nu ook helemaal vanaf? Dan heb je wel echt een doorzettings vermogen van jeweetwel zeker als je er ruim 8 a 10 jaar verslaafd aan bent geweest

En bedankt voor de uitleg ! Maakt een hoop helder.

Syl

Badass junkie
Ohh wat heftig , wel knap dat je er zo over kan praten zegmaar ❤
Ben je er nu ook helemaal vanaf? Dan heb je wel echt een doorzettings vermogen van jeweetwel zeker als je er ruim 8 a 10 jaar verslaafd aan bent geweest

En bedankt voor de uitleg ! Maakt een hoop helder.
Ik ben van ene op andere dag gestopt en alles door wasbak gespoeld.
Ben op 9 maart precies 2 jaar clean 🙏😊

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan