Hoe kan ik het beste afkicken?

JaNee

Newbie
Taat zei:
JaNee zei:
Ik ben sinds gister ook 'cold turkie' gestopt met o.a; xtc,pep,coke.
Ga 3weken helemaal NIKS gebruiken
Eerst ff volhouden he die eerste paar dagen :wink:

Tot nu toe lukt het prima (y)
het weekend ook maar thuisgebleven voor mn eigen 'veiligheid' & tel. uitgezet.

Begin wel last te krijgen van koude rillingen (ook al is het hier aardig warm), hoofdpijn, en hartkloppingen in bed.
Ach hoort er bij denk k dan maar.

& suc6 Ja precies

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flaffie zei:
GoedZo meid! :)
Het zal heel zwaar worden

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden, want als je met dat idee gaat afkicken wordt het ook heel zwaar. Stoppen met speed is niet moeilijk als je weet waarom je stopt en je echt graag wilt. Dan hoef je het gewoon niet meer namelijk...

Ja precies

Bewuste gebruiker
Het gaat goed, gisteren en vandaag niks gepakt en niet eens de behoefte gehad. Ik kan het nog bijna niet geloven, zo makkelijk als het nu lijkt te gaan. Al weet ik pas over langere termijn of het daadwerkelijk lukt. Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed en de sneeuw zag, dacht ik wel: Wow, een landschap vol met speed :grin: Wat mij echt helpt is het schrijven aan mijn boek over mijn speedverslaving, en dat boek heeft natuurlijk alleen maar zin als ik er vanaf ben!! Het schrijven en lezen op dit forum helpt ook goed mee, ik ga het volhouden!!! :rock:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hahaha, sneeuw en speed. Ja, die triggers ga je nog wel een tijdje houden! Goed dat je het vol kunt houden om er af te blijven!! Blijven schrijven, ik ben eigenlijk best heel benieuwd naar dat boek, als het af is!

Flaffie

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Flaffie zei:

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden

Ik moet niks.
En het wordt nu eenmaal zwaar, daar hoef je heus niet geheimzinnig over te doen.
Als je 12 jaar verslaafd bent geweest en je moet van de ene op de andere dag opeens op een totaal andere manier in het leven staan is dat heel zwaar.
Dat weet ze zelf ook wel.
Ik wil der niet ontmoedigen, totaal niet. Maar je moet er niet te makkelijk over denken.
Ik geef haar ook nog een paar tips waardoor het eventueel wat minder zwaar wordt op bepaalde momenten.
Ik praat er gewoon realistisch over want daar zit vaak de fout. Als je het niet realistisch blijft bekijken zal het niet lukken.
peace.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flaffie zei:
Marla Singer zei:
Flaffie zei:

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden

Ik moet niks.
En het wordt nu eenmaal zwaar, daar hoef je heus niet geheimzinnig over te doen.
Als je 12 jaar verslaafd bent geweest en je moet van de ene op de andere dag opeens op een totaal andere manier in het leven staan is dat heel zwaar.
Dat weet ze zelf ook wel.
Ik wil der niet ontmoedigen, totaal niet. Maar je moet er niet te makkelijk over denken.
Ik geef haar ook nog een paar tips waardoor het eventueel wat minder zwaar wordt op bepaalde momenten.
Ik praat er gewoon realistisch over want daar zit vaak de fout. Als je het niet realistisch blijft bekijken zal het niet lukken.
peace.

Ik doe nergens geheimzinnig over en denk er ook niet te gemakkelijk over, ik ben zelf speedverslaafd geweest, dus ik weet hoe het is. Ik weet ook dat je het zo zwaar voor jezelf kunt maken, als je zelf wilt. Als je besluit om te stoppen en kijkt naar de redenen waarom je het doet (een gezonder/langer leven, voor je kinderen), dan moet je daar positieve kracht uit kunnen halen, om je wil sterk genoeg te kunnen maken. Als die wil heel sterk is, dan is het namelijk al een stuk minder zwaar om te stoppen. Als iedereen alleen maar blijft herhalen, dat het "heel zwaar" zal worden, dan kan dat juist ontmoedigend gaan werken. Always look at the bright site of live!

Ik studeer psychosociaalwerk, heb stage gelopen bij het Leger des Heils en dus nauw samengewerkt met verslaafden in alle soorten en maten. Daarnaast heb ik zelf ook een verleden met een (aantal) verslaving(en). Ik ben dus wat betreft in staat om het heel realistisch te bekijken.

Het is ook niet zo, dat wanneer iemand stopt met een drug, dat diegene dan meteen totaal anders in het leven zal staan. Het is "slechts" een gewoonte waar je korte metten mee maakt, je wil is daarbij de grootste kracht en die moet beinvloed worden met zoveel mogelijk positieve argumenten!

Je zegt zelf dat je er erg realistisch over praat, maar ik las eerder dat je de TS in eerste instantie sterk veroordeelde. Je bestempelde haar meteen als een slechte moeder, zonder haar en haar situatie echt te kennen. Vooroordelen zijn niet realistisch flaffie...

Ja precies

Bewuste gebruiker
Het gaat goed, ga nu de 8e dag in zonder ook maar 1 kruimeltje speed verorberd te hebben.( op de kleine terugslag na van vorige week ) Ben wel super moe, maar dan ga ik even op bed liggen. Niet zo leuk voor mijn kindjes, maar ik weet zeker dat zij, en iedereen die van mij houdt, liever hebben dat ik even ga slapen als dat ik een lijntje pak. Verder voel ik me mentaal super sterk en ik merk dat mijn gedachten ook weer realistischer worden, ik word letterlijk nuchterder. Ik hou vol!!! :rock:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
8 dagen, netjes ga zo door! :wink:

Ik raad je echt aan om L-tyrosine als suplement te nemen, het maakt de afkick namelijk makkelijker en slecht voor je lichaam is het niet. Door 12 jaar pep gebruik heb je veel dopamine verbruikt, en L-tyrosine bouwd dopamine op. Je wordt er gewoon een beetje door geactiveerd waardoor verschillende actifiteiten veel makkelijker gaat (uit eigen ervaring).

Probeer het eens uit, ik denk echt dat je er baat bij hebt :) .

Ja precies

Bewuste gebruiker
PS: ik ben echt trots op mezelf aan het worden. Moest vandaag super veel doen, kindjes vanmorgen vroeg al naar school brengen 20 min. lopend, ik had een verjaardag, moest naar ballet met mijn dochter, boodschappen doen, mijn vriendje entertainen, enz.enz. en heb het allemaal goed doorstaan zonder de behoefte aan pep. Ik was niet eens meer zo moe!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja precies zei:
Okee, goeie tip, waar kun je dat kopen??

In de meeste smartshops en speciale kruidenwinkelstjes, (misschien zelfs kruidvat).
60 capsules voor 15euro.

Flaffie

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Je zegt zelf dat je er erg realistisch over praat, maar ik las eerder dat je de TS in eerste instantie sterk veroordeelde. Je bestempelde haar meteen als een slechte moeder, zonder haar en haar situatie echt te kennen. Vooroordelen zijn niet realistisch flaffie...

Dat was geen vooroordeel, maar goed.
Ik heb geen zin om hier verder in discussie over te gaan.
Jij bent zo iemand die altijd zijn gelijk wil halen volgens mij dus dat heeft toch geen zin.

Ot: Ja precies, goed bezig! :P
8 dagen is vet goed man. Zie je wel dat je hartstikke sterk bent.

Taat

Bewuste gebruiker
Ja precies zei:
PS: ik ben echt trots op mezelf aan het worden. Moest vandaag super veel doen, kindjes vanmorgen vroeg al naar school brengen 20 min. lopend, ik had een verjaardag, moest naar ballet met mijn dochter, boodschappen doen, mijn vriendje entertainen, enz.enz. en heb het allemaal goed doorstaan zonder de behoefte aan pep. Ik was niet eens meer zo moe!
Toppie, erg goed bezig :grin: :rockband:

Milos

Belezen gebruiker
doe zo voort zou ik zegge,
trouwens, wat is de titel van je boek? of ga je dat nog geheim houde? :grin:

Ja precies

Bewuste gebruiker
Tot nu toe is de titel van mijn boek: Liefde is de beste drug Dagboek van een ex-verslaafde :grin: Maar betere suggesties zijn van harte welkom!!! De L-tyrosine heb ik net via internet besteld, dus komt goed. Bedankt allemaal voor jullie support, super relaxed!!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flaffie zei:
Marla Singer zei:

Dat was geen vooroordeel, maar goed.
Ik heb geen zin om hier verder in discussie over te gaan.
Jij bent zo iemand die altijd zijn gelijk wil halen volgens mij dus dat heeft toch geen zin.

:rolleyes: :tearsofjoy:

OT: Ben erg blij om te lezen dat je zo lekker gaat! Je bent erg goed bezig, blijf je focussen op alle mooie dingen die je deze week gecreeerd en gevoeld hebt. Als het wat minder gaat, kun je daar ten minste aan terugdenken en er evt weer nieuwe kracht uit putten. Deze manier werkt voor jou, je hebt nu een hele sterke fundering voor jezelf gemaakt waar je op kunt steunen! You rule woman!

Kan je trouwens ook nog een andere goede tip meegeven, nu de supplementen toch aan bod zijn gekomen :wink: : spirulina. Het is een groen algje met wonderbaarlijk goede eigenschappen voor de gezondheid en je weerstand. Als je even op google zoekt, vind je al gauw heel veel interessante informatie. Het is te koop in poeder- en pilvorm bij de betere drogisterijen, reform-zaken en apothekers. Ik heb er zelf iig veel baat bij gehad toen ik met de pep stopte en slik nog steeds dagelijks een dosis. Een van de vele goede dingen, is dat het je lichaam zuivert van afvalstoffen! Hierdoor krijg je op natuurlijke wijze ook meer energie.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Okee, bedankt, alle tips zijn welkom. Ik ga echt hartstikke goed ja, ik heb niet eens meer de behoefte aan speed, verlang er niet naar. Als ik had geweten hoe makkelijk het is, had ik al veel eerder gestopt. Ik voel me nu super sterk, zelfs fit en ik voel weer veel meer. Het leven is mooi!!!

Echelon

Belezen gebruiker
high on life :)

onthoud dat gevoel goed.
belangrijk voor mindere tijden

je doet het erg goed
buon camino :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja precies zei:
Okee, bedankt, alle tips zijn welkom. Ik ga echt hartstikke goed ja, ik heb niet eens meer de behoefte aan speed, verlang er niet naar. Als ik had geweten hoe makkelijk het is, had ik al veel eerder gestopt. Ik voel me nu super sterk, zelfs fit en ik voel weer veel meer. Het leven is mooi!!!

Zei ik toch? :wink: Als je wil maar sterk genoeg is! :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
het leven zonder pep is echt veel fijner dan met pep.
zodra je niet meer recreatief pep gebruikt is de lol eraf !!
De respect grens ligt precies daarop ....
Als je dit begrijpt dan ben je een stuk verder.

:wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ja Preceis,

Heb je nu je verleden weggegooit of niet ?
Waar is je schoenendoos met al de hel shit erin ?
Waarom overgiet je hem niet met benzine en geniet je van het kampvuur ?
Ik heb het verhaal ff doorgelezen eerst vond ik je maar niets .... nu win je met de dag mijn espect.
Hou vol hou van je zelf, hou van je kinderen, en geniet van je leven ... het is best wel fijn om nuchter te zijn !!

:hearteyes:

ps: Vertel je dealer dat je een nieuiw leven hebt, waarschuw hem meteen en attendeer hem erop:

Een goede dealer helpt geen junks door pep te verkopen hij moet je helpen met stoppen.
Hij moet stoppen met je te bellen en te mailen anderes geef je hem maar aan.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Mijn dealer was altijd mijn beste vriendin, en ik moet er nog een keer langs omdat ze nog geld van me krijgt. Maar dat zie ik alleen maar als een uitdaging, heb totaal geen behoefte om nieuwe te halen. Het gaat nog steeds onwijs goed, begin echt trots op mezelf te worden, al bijna 2 weken zonder pep. Word er happy de peppy van. Gebruik nu L-tyrosine zoals aangeraden. Ik schrijf verder lekker aan mijn boek, heb al een hoop meegemaakt; eenzame kutjeugd met geestelijke mishandeling door mijn moeder, feesten, kraken, drugs, speedverslaving, psychoses, manisch-depressief, depressies en het afkicken. Het geeft veel goede afleiding, net zoals mijn kindjes. Ik was altijd al lief en zacht voor mijn kindjes, maar dat wordt er nu natuurlijk alleen maar beter op. Ik gaf zo''n 40 euro per week uit aan speed, daarvan kan ik nu mijn kindjes lekker verwennen in de speelgoedwinkel, en kleren kopen voor mezelf. Alles komt goed.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je hebt ook een vorm van ADHD he ...

opnieuw de hamvraag:

Waar is je pepdoos ?

a) Op zolder veilig weggestopt zodat ik er makkelijk bijkan, en kan terugvallen in me verslaving want er zit nog 1 grammetje in.

b) Verbrandt we stonden erbij en keken ernaar.

c) Mijn vriendin ( dealer) bewaart hem zodat als er moeilijke tijden aanbreken ik weer snel en gelukkig kan zijn met de verse cafeine bal die er al in ligt.

:hearteyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ja precies zei:
De kliko wordt woensdag geleegd, maar je dacht toch niet dat ik die nog om ga keren!

Ja een ras junk zou dat doen ja ...

Misschien ben je wel niet zo'n junk als jezelf dacht ?
Mijn broers hadden de klikko allang geleegd ....

Flaffie

Wijs gebruiker
Al bijna 2 weken meid, goed bezig.
Ik ben echt benieuwd.
Wat heb je met die laatste halve gram gedaan btw?
peace :)

Ja precies

Bewuste gebruiker
Die laatste halve gram heb ik weggepleurd, is niet meer nodig en geeft meteen een opgeruimd gevoel. Voel me super fit en sterk, al bijna 2 weken en ik heb helemaal niet de behoefte om er weer aan te beginnen, ik moet nu volhouden. Stoppen is het begin, maar volhouden is de kunst, dat besef ik me terdege.

Flaffie

Wijs gebruiker
Verveling is het gene wat je tegen moet gaan!
goed dat je het hebt weggepleurd.
Je schrijft alsof je echt zeker bent van je zaak.
Fijn om dit te horen. En sorry dat ik iets te fel reageerde aan het begin in verband met je kinderen, daar had Marla wel een beetje gelijk in. :flushed:
Blij dat je inziet dat dit in alle opzichten een veel beter leven is!

Bovenaan