Hoe kan ik het beste afkicken?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
WieIsHet zei:
cold turkey ouwe anders niet.. er bestaat geen af en toe eens gebruiken voor een verslaafde :(

Luister naar de ouwe of verval in de goot van ellende disrespect en uitgekotste misery.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Thanx, en ook nog bedankt voor je goede adviezen enzo. Maar we kunnen het topic nu wel sluiten, ben verslavingsvrij, hoera!!!

caatje

Badass junkie
Verslavingsvrij in 28 dagen tijd? Je moet een afkickkliniek gaan beginnen dan loop je binnen!

Hoe doe je dat zo snel?

strawberry_colada

Experimenterende gebruiker
Ik ben na 1.5 jaar elke te gebruiken ook cold turkey gestopt.
Ik heb het er al vreselijk moeilijk mee dus ik kan me niet voorstellen wat het moet zijn als je al 12 jaar gebruikt.
Ik ben nog maar 9 dagen gestopt en ik heb de indruk dat het elke dag zwaarder aan het worden is.
Slapen en eten is het enige waar ik mijn dagen mee vul. Ik kan niets heffen, al mijn spieren doen pijn en mijn nachten bestaan uit zweten en al roepend wakker worden omdat ik nachtmerries heb.
Ik vind het een vies gevoel om mij terug 'menselijk' te voelen. Ik moet nu gehoorzamen aan
mijn drang naar rust, voedsel enz. Dat was iets dat ik het voorbije 1.5 jaar niet heb gedaan.

Ik hoop iig dat het je lukt, als ze mij nu een lijn voor mijn neus zouden leggen dan is hij op.

edit: niet heel het topic gelezen en gemist dat je al afgekickt bent. Nice work!

martin van nu

Belezen gebruiker
@ strawberry_colada

Ik kan me voorstellen dat iemand die 12 jaar gebruikt niet elke dag knetter stijf zal staan, maar dat diegene een soort dag-ritme creeert waarin een bepaalde constante zit.
Dan is het dus, (neem ik aan) ook niet meer zo, dat de speed zo'n speciale rol vervult, als in de eerste jaren van gebruik.
Het wordt dan onderdeel van het "normale" leven.
Dan is het normale leven ook niet zo'n schok meer waneer je stopt.
(corrigeer me als ik het fout heb)

Als je 1.5 jaar stevig speed gebruikt hebt, is van een normaal leven waarschijnlijk 1.5 jaar geen sprake geweest.
Het klinkt mij alsof je meer moeite hebt met het, op een normale manier je dag door moet komen, dan met het feit dat er geen speed? meer in je systeem zit.

Zoals ik de lichamelijke symtomen van ontwenningsverschijnselen zie, lijken die erg op die van een erg stevige griep.
Nooit prettig, maar dat maakt iedereen af en toe wel eens mee en daar kom je wel weer overheen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja precies zei:
Thanx, en ook nog bedankt voor je goede adviezen enzo. Maar we kunnen het topic nu wel sluiten, ben verslavingsvrij, hoera!!!

Ok, dat is misschien wel een heel klein beetje voorbarig... Toch fijn dat je je zo goed voelt! Blijf volhouden en laat de rest van de wereld zien dat je clean kan blijven! :) :wave:

cropp

Badass junkie
Ja precies zei:

respect hoor, laat ze hier maar lekker zeiken

marko

Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Marko :xtc: mindfucker

marko

marko zei:
Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Marko :xtc: mindfucker

marko

jazeker!!! Mijn motto is: NIET meer gebruiken, jezelf de gelegenheid geven om door die sleur te gaan en oefening baat kunst, waar een wil is, is een weg....dat geld voor iedereen, en daar heb ik me aan toegegeven...gr. Marko :tearsofjoy:
marko zei:
marko zei:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
marko wat heb jij op ?

28 dagen ben je niet clean !!

pas na 6 maanden begin je, na 1 jaar wordt het al wat.
ik ben ook 30 dagen clean .... zegt niets .....

Ja precies

Bewuste gebruiker
Nou mensen, het gaat hartstikke goed, was mijn eigen topic hierover alweer bijna vergeten. Ik weet ook niet hoe ik zo makkelijk heb kunnen afkicken. Pure wilskracht denk ik, die lieve koppies van mijn kindjes die een drugsvrije mama verdienen, een lief vriendje die me steunt, en mijn positieve, optimistische instelling in het leven sowieso denk ik. Martin van Nu zegt dingen die volledig kloppen trouwens en Cropp, thanx voor je respect :hearteyes: . Ben trouwens nog steeds helemaal into mijn boek schrijven, veel werk maar wel heel leuk, en straks op zoek naar een uitgever!

anoniempje

Bewuste gebruiker
Jeetje 12 jaar is een lange tijd, knap dat je de stap gaat nemen!
heb je er al aangedacht om naar een kliniek tegaan?dat is een veilge andere omgeving, zonder drugs, met mensen die in het zelfde schuitje zitten,die je situatie begrijpen, en je zonodig goede moed in kunnen praten en steunen.
ook een dagbesteding is erg belangrijk voor afleiding.
mischien kan je verhuizen naar andere omgeving dat is het beste, en wordt je niet steeds geconfronteerd met plaatsen van gebruik enz.onderbewust doet ook veel waardoor je trek kan krijgen hierdoor.
ga je absoluut niet naar een kliniek?
Wil je afbouwen? stop met snuiven !!!kan je niet aan ritalin/dexamfetamine pillen komen,
dan doorbreek je gebruik en gewoonte,(het ritueel van gebruiken is vaak nog het moeilijkste)
en hou je de (ergste) ontwenning tegen.
verder veel vitaminen nemen, gezond eten, dat zorgt dat je beetje enerie krijgt.
toch is heel belangrijk dat je hulp zoekt, pep veroorzaakt bij langgebruik, ook een verandering in karakter/persoon.
Er zijn dingen die je moet afleren en aanleren opnieuw.
dat kan je niet alleeen!
proberen waard lijkt me!

marko

na een jaar gestopt te zijn met alle drugs, waaronder harddrugs wordt begrepen, is het voor mij nog steeds moeilijk om er een definitief punt achter te zetten...Ik ben een gebruiker van plus minus 20 jaar met tussenpozes. Dat wil zeggen dat ik een tussentijd hebt gestaakt met gebruik nog het gevoel krijgt er nu nog niet helemaal klaar voor ben, omdat ik nog telkens daarmee(zucht) geconfronteerd wordt. Een tijd geleden zo"n 5jaar geleden liet ik mij opnemen in een kliniek in heerlen, waar ik het zeer moeilijk vondt met het afkicken. Het was me wel gelukt, maar voor ik het al wist begon mijn denkpatroon al weer van koers te veranderen. Want gauw zat ik al weer buiten om vervolgens er gebruik ervan te maken. Alles kwam ineens op me af, maar begon toen te realiseren dat de werkelijkheid onder ogen gezien moest worden. Vechten voor de rest van mijn leven was een moeilijk punt voor mij geworden, en het enige wat ik dacht is ok dan: voor deze ENE x maakt het niet uit. Het gevoel waardoor ik werd gedreven stond niet centraal met mijn geweten. Heb ik me toch nog laten misleiden door die amfetaminen oftwel: SPEED. Klotezooi, sorrie voor deze uitspraak. Ik weet wat dat mij kan doen met mjn gedreven gevoel, maar toch weer een terugval. Telkens vraag ik me af......komt daar geen verandering in, of past dat gewoon in mjn levensstijl. Als ervarings(deskunige) laat ik me toch weer meeslepen door mijn zwakte. Ok!! ik vondt het best wel lekker, had veel spraakwater met iedereen, en kwam dus onnline op deze site. Zodoende dit bericht aan iedereen die zich vaker aan de steen hebben gestoten, maar opgeven doe ik niet. En vandaag heb ik wel wat drugs, maar geef het niet vrij, zowel voor mij als voor iemand anders. Ik probeer zolang vol te houden dat ik dat ZAKJE met speed gewoonweg deponeer. Een goeie oplossing vindt je niet? maar geen zorgen voor de dag met zorgen zeg ik.....Denkfouten moet je vermijden, en zucht, drang en gebruik kun je wel vermijden. Plezier kun je ook op een andere manier beleven.....Gr Marko :wave: :wave:

marko

Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:

Angramar Temenos

Badass junkie
psychopsychedelic zei:
ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!

mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry

Veelvoudig politripmiddelengebruik vind ik uiteindelijk eigenlijk redelijk verslavend, je blijft zo in dat trip-ego en filosofisch gedoe dat je weinig van de realiteit overhoudt, het is een heel ander soort drugsprobleem, maar.. bwleh.

Ik hoop echt het allerbeste voor jou en je kinderen in deze moeilijke periode. Ik heb respect voor wat je!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
marko zei:
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:

Ik begrijp geen reet van wat je bedoelt schat... :rolleyes:

marko

Milos zei:
ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge? :grin:
Verslaafd? Eigenlijk moeilijk te zeggen!! Misschien wel afhankelijk, of misschien creeer ik teveel aan denkfouten!! Toch zonde vindt je nie?? maar goed laat de steen niet te hard zijn, want dan gaat het pas goed fout...maar verslaafd??? ik heb het zo nu en dan door die denkfout te maken wel nodig om af te schakelen, maar als het mij meezit hoef ik niks meer..(SPEED= NOT WHAT I NEED) :rolleyes:

martin van nu

Belezen gebruiker
Marko,

Je hebt het denk ik zelf helemaal niet door, maar wat je opschrijft komt heel erg verwart over en is op veel punten totaal onbegrijpelijk.
Ik vraag me serieus af of ik wel moet reageren, omdat ik erg twijfel of, wat ik wil zeggen, uberhaubt wel bij je door zal dringen.

Wat ik uit je posts wel op kan maken is dat je wel in staat bent stoppen, maar eigenlijk geen goeie motivatie kunt vinden om daarna niet weer te beginnen. "wat kan het kwaad"

1 hele goede reden om te stoppen zou kunnen zijn dat je jezelf kwijt aan het raken bent.
Het is na een paar regels text moeilijk in te schatten, maar ik krijg een sterk vermoeden dat je jezelf al een stuk meer kwijt bent, als dat je zelf beseft.

Ik meen dit 100% serieus. Ik probeer je serieus niet te dissen of te kleineren ofzo.
Als ik er naast zit, is het mischien zowiezo een goed iedee om je posts voortaan eventjes een paar minuten te laten liggen, om ze dan zelf nog eens goed door te lezen voordat je ze plaatst.
Probeer ik zelf vaak ook te doen.

martin van nu

Belezen gebruiker
Nu ik deze laatste post bijvoorbeeld een dag later nog eens lees, denk ik dat ik toch net ff iets te ver ga.
Sorry daarvoor.

martin van nu

Belezen gebruiker
Mijn verronderstelling dat het door de drugs komt is nergens op gebazeerd.
Als je daar vanuit gaat is het ineens nogal onbeschoft.

Fluffy

Newbie
Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!

klaar dr mee

wat anderen vinden heb ik maling aan ik ben gestopt met speed na pas 18 jaar ik doe het nu een jaar zonder en begin me gelukkig steeds beter te voelen.
ik heb namelijk een middeltje gevonden wat mij vreeselijk helpt ik raakte namelijk in een vreeselijke dip dit was pas twee weken geleden nog ik begon weer te denken aan die rotzooi (speed) niet dat ik het ooit nog zou gaan gebruiken hoor geen haar op mn hoofd die daar aan denkt maar als je echt wilt stoppen moet je dat gewoon ineens doen.
het middeltje wat mij momenteel helpt heet sintjanskruid van dr vogel ik voel me eigen er prima bij.
als er hier iemand is die hulp nodig heeft stuur me maar een PB ik wil gerust met je praten no problemo ik vindt het stoerder als je wilt stoppen dan dat je gebruikt of blijft gebruiken.
ik weet nog wel een paar tips om je makkelijker te laten stoppen. :wink:

klaar dr mee

oooh ja fluffy ik vergeet bijna haha :tearsofjoy: JA PRECIES HOU VOL IK WEET PRECIES HOE JE JE VOELT EN ZET M OP :tearsofjoy: :wink: helemaal toppie als je weet te stoppen bravo.
jammer dat ze hier geen bordje met respect hebben maar die krijg je van mij. :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Fluffy zei:
Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!

:confused: :confused: :confused:

Als je in de forumregels kijkt, kun je zien dat stoer doen over overmatig drugsgebruik hier NIET getolereerd wordt. Mocht dit ontdekt worden, dan gaat er ook een slotje op het topic en een waarschuwing naar de desbetreffende persoon!

En verder, je hebt je hier geregistreerd op 1 mei, hoe kun je dan zeggen dat jouw berichten na een maand verwijderd zijn, als je hier pas net een paar weken aan het posten bent???

Bovenaan