WieIsHet zei:cold turkey ouwe anders niet.. er bestaat geen af en toe eens gebruiken voor een verslaafde![]()

Flaffie zei:Dat is toch wel een beetje te vroeg gejuicht vind ik
westvlaming zei:Flaffie zei:Dat is toch wel een beetje te vroeg gejuicht vind ik
Of terug hervallen![]()
Ja precies zei:Thanx, en ook nog bedankt voor je goede adviezen enzo. Maar we kunnen het topic nu wel sluiten, ben verslavingsvrij, hoera!!!

Ja precies zei:Thanx, en ook nog bedankt voor je goede adviezen enzo. Maar we kunnen het topic nu wel sluiten, ben verslavingsvrij, hoera!!!
mindfuckermarko zei:Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Markomindfucker
marko zei:marko zei:Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Markomindfucker

Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. MarkoMarla Singer zei:Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.
Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij:Overigens is de TS een zij en geen hij...
![]()

Stel die vraag maar aan jezelf..gewoon zoals ik dat doe!! gr. MarkoFlaffie zei:EN???
psychopsychedelic zei:ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!
mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry
marko zei:Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. MarkoMarla Singer zei:Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.
Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij:Overigens is de TS een zij en geen hij...
![]()
![]()

Verslaafd? Eigenlijk moeilijk te zeggen!! Misschien wel afhankelijk, of misschien creeer ik teveel aan denkfouten!! Toch zonde vindt je nie?? maar goed laat de steen niet te hard zijn, want dan gaat het pas goed fout...maar verslaafd??? ik heb het zo nu en dan door die denkfout te maken wel nodig om af te schakelen, maar als het mij meezit hoef ik niks meer..(SPEED= NOT WHAT I NEED)Milos zei:ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge?![]()

Fluffy zei:Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!