Hoe ontwikkelt een speed verslaving zich?

Discussie in 'Speed' gestart door JewCookie, 29 sep 2007.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. psychopsychedelic

psychopsychedelic Wijs gebruiker

Re: Hoe ontwikkeld een speed verslaving zich?

alles wat je dagelijks nuttigt is een verslaving

2. Aldous

Aldous Belezen gebruiker

Mooi beschreven! Goed dat dit soort dingen hier ook staan!

3. inferno33

inferno33 Bewuste gebruiker

Zeker goed dat dit topic gebumped is.. Een van de betere topics van DF, want ik denk dat mensen er echt beter door na gaan denken over hun gebruik. Was het al eerder tegengekomen, maar nu zit ik eerlijk gezegd te denken aan een sticky? Bij een drugsforum zou mss wel wat (gestructureerde) verslavingspreventie mogen.

4. psychopsychedelic

psychopsychedelic Wijs gebruiker

het is inderdaad wel een stickey waard., heel erg handig informatief topic die ook de nadelen van een bepaalde drugs beschrijft, eigenlijk zou bij elke drugs een stickey met de negatieve gevolgen en hoe een verslaving zich ontwikkeld, dat bespaard ook weer een hoop doelozen topics met bijvoorbeeld alleen: wat kan er fout gaan als ik 3 gram pep snuif??
    en dat soort shit :P
    :hearteyes: :wave:

5. dollegekske

dollegekske Bewuste gebruiker

Ik ben in de 2e fase al gaan minderen en gaat me prima af.
    Nu alleen nog als het toevallig 'op mijn pad komt' en ze vragen of ik ook iets wil.
    Ga er iig niet meer hard naar op zoek

Goeie topic (Y)

6. Careless

Careless Experimenterende gebruiker

Ik moet eventjes iets uitleggen voordat ik begin, zon 2 jaar geleden toen ik 16 was gebruikte ik af en toe wel een een lijntje en vond dit erg leuk..maar uit angst voor verslaving heb ik het daarbij gehouden.
    Nu ben ik het afgelopen half jaar steeds meer gaan gebruiken vooral als vluchtweg, ik wou de realiteit niet meer onder ogen zien.
    Nu heb ik nooit gebruikt om mn brakheid weg te halen maar ik heb afgelopen donderdag 10 gr speed gehaalt in 1 klap die was op woensdag op toen heb ik nog 2 gram gehaalt en nu is het zondagmorgen en het enge is ik ben niet brak of kapot momenteel, geestelijk wel mn concentratie is 0,0 depressief ben ik niet wel heb ik de afgelopen 24 uur heel veel nagedacht over mn gebruik..
    Ik heb ook geen stop als ik gebruik en ga het liefste zo hard mogelijk en als dat betekend een risico nemen door te combineren met alchohol en wiet en xtc...

Momenteel weet ik wel van mezelf dat het nu over is en dan verbied ik mezelf nu wat te gaan halen...de gedachte is er wel maar ik weet dat dat de drugs zijn die praten en negeer ze daarom.
    jah ik weet dat me zometeen 24 uur complete hell staat te wachten maar toch accepteer ik het gezien ik het zelf veroorzaakt heb..

Ik weet 100% dat ik verslaafd ben..niet aan 1 bepaalde soort drugs maar aan het weg zijn...gewoon geen gezeik aan je kop ff die zorgen wegblowen etc etc..
    Vluchtgedrag dus..

Ik wil al een tijd zoiezo minderen en naderhand gewoon helemaal niets meer gebruiken, meestal denk ik dat een afkick kliniek het beste is maar ik moet gewoon die negativiteit die ik nu heb gebruiken tegen mn verslaving..

7. Drientje

Drientje DF-koning

Please gast ga hulp zoeken, vluchten in drugs heb ik ook heel lang gedaan en je weet ondertussen waarschijnlijk al dat het geen oplossing is. Ik denk dat je bij de jellineck of andere instanties als bouman goed terecht kunt. Ik kreeg hullp uit een andere hoek, lsd heeft mij erg geholpen en ayahuasca heeft mij over het randje van de peptrek heen gezet. Ik heb totaal geen behoefte meer aan chemische kutzooi die je leven verwoesten. Psychedlica heeft nu mijn intresse...

Veel succes met het verwerken van jou problemen maar je zult het zelf moeten doen, pep doet het niet voor je....

X

8. lapzjen

lapzjen Newbie

Wat een lulverhaal is dit.
    Ik gebruik 16 jaar PEP en ik kan je zeggen dat dit een veel lange onzin tekst is.

:tearsofjoy:

9. Re: Hoe ontwikkeld een speed verslaving zich?

Ja deze bijdrage een jaar later hebben we echt wat aan. Chapeau! Wat vind je dan precies onzin?

10. Ghanzibaldhi

Ghanzibaldhi Experimenterende gebruiker

Ik herken in dit verhaal zooo veel dingen. Toch kan ik me niet helemaal vinden in de door jou beschreven cravings, maarja we zijn niet voor niets allemaal anders :beer: In ieder geval complimenten voor dit zeer gedetailleerd beschreven verhaal waarvan toch wel minimaal 70% overeenkomt met de door mij, in mijn hoogtij dagen, geconstateerde bevindingen. :wink: Gelukkig ben ik wel nog zo wijs geweest te luisteren naar mn matties, als zij tegen me zeiden dat ze aan me zagen dat ik niet zo heel goed meer bezig was, van die wazige bulte op me kop, rare vlekken op mn huid etc. Heb mn speed trouwens nooit laten testen en gebruik nog steeds (Met name weekenden(uitzonderingen daar gelaten :wink: ), en inderdaad de zondag met name om goed te presteren op t voetbalveld en om n beetje fit uit de hoek te komen), maar ga er wel vanuit dat t goeie is, altijd "last" van kaakklem, hyperactiviteit en niet te vergeten LITERS ZWEET haha.

11. 033Amnesia

033Amnesia Bewuste gebruiker

Naar dit topic was ik al een tijdje op zoek, hoezo is dit nog geen sticky?

Hmm hoelaat is het trouwens :P

12. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Volgens mij is deze post geschreven achter een spiegeltje, een buisje en een paar dikke lijnen pep :grin:. Maar wel heel interessant om te lezen iig. Ik herken dit ook bij genoeg mensen die ik ken.

13. Harderstyles

Harderstyles Bewuste gebruiker

Keertje bumpen dan maar?

14. iSmokex

iSmokex Bewuste gebruiker

Terecht. Erg informatief topic! Heb het nu niet gelezen, maar een heeeele tijd terug wel :P

15. Harderstyles

Harderstyles Bewuste gebruiker

Dat vond ik dus ook, goed geschreven en erg informatief!

16. Walldac

Walldac Belezen gebruiker

(verwijdert)

17. Drientje

Drientje DF-koning

Jij kan ook niet stoppen met de drugs als jij dat niet wilt. Speed stopt jou wel, op een gegeven moment. Die krijgt iedereen, jij ook.

18. Beanhead

Beanhead Badass junkie

Ja dat was zeer zeker interessant om te lezen.

Maar ik kan me dat dagelijks gebruik wel inbeelden. Net daarom dat ik er eens zoveel mee uitkijk. Héél leuk maar ben er toch af en toe een beetje bang van.

19. Psychedelic

Psychedelic Experimenterende gebruiker

Ik gebruik altijd meerdere malen per dag en een hoop mensen in mijn omgeving weten dat ook.
    Ik heb nu al minimaal een half jaar geen dag zonder gedaan, maar ik voel me nog prima.
    Ik slaap gemiddeld 30 minuten tot 1,5 uur, maar heb niet echt wallen.
    Ik val ontzettend snel af, maar blijf me gezond voelen.
    Ik ben me goed bewust van de risico's die ik voor mijn gezondheid neem, maar die maken me niet echt veel uit.
    Kortom: ik zou verslaafd moeten zijn, maar zo voel ik me helemaal niet :confused:. Volgenmsmij kan ik ook prima zonder, alleen is dat tot nu toe nog niet voorgekomen dat dat nodig was, dus heb ik dat niet gedaan.

20. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Waarom kan ik niet echt geloven van wat jij zegt??

21. Drientje

Drientje DF-koning

The denial devil is on his shoulder!

Jij stopt ook nooit met speed, speed stopt jou.

Maar dat vind hij nog wel uit. Zoals velen hem voor zijn gegaan.

22. Psychedelic

Ik ben nu een tijd verder en merk dat ik agressief wordt als ik even geen speed neem.. Verder heb ik ondergewicht... Ik slaap gelukkig wel wat meer dan eerst, en merk helaas dat ik steeds meer speed nodig heb om te voelen wat ik wil voelen. Nog naarder; ik voel me niet meer mezelf als ik geen speed gebruik.... Heeft iemand tips wat ik kan doen om te minderen of herkent iemand zich misschien hierin??? Ik heb mensen in mijn omgeving die me willen helpen, ik zou alleen niet weten hoe die dat kunnen.. Wat daarbij een grote rol speelt is dat ik niet zonder wil doordat ik me mezelf niet voel zonder... Ergens heb ik wel het idee van dat het echt niet goed is waarmee ik bezig ben...... Misschien speelt hierbij ook nog mee dat ik ADD heb.. Ik hoop dat iemand me tips kan geven...

23. counterstrikert

counterstrikert Experimenterende gebruiker

Ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar kan me er wel grotendeels in vinden. Bij mij ging het alleen veel sneller. Ik begon met coke en kwam bij speed uit, ik hield meestal wel wat over na te weekend en gebruikte de halve week tot ik ineens elke dag gebruikte. Ook ik riep keihard hoe kun je hier verslaafd aan raken en mij zal t niet gebeuren. En wel hoor hier zit ik dan. een week en een paar dagen van de pep af nu.

Toch als ik er weer aan kan komen.....

24. Dreuge

Dreuge Badass junkie

Klopt niet helemaal bij mij. Ik vind overdag voor 't werk pep snuiven veel leuker dan 's nachts of op een feest ofzo.

25. FTW*TERRORGIRLY*FTW

FTW*TERRORGIRLY*FTW Experimenterende gebruiker

dat sluipt er inderdaad in wat eerst alleen in het weekend was bij mij van vrijdag tot zondag
    werd van zaterdag tot maandag toen dindsdag toen zelfs de woensdag of woendsdag of donderdag beginnen tot zondag.

26. Psychedelic

Ik heb de afgelopen 3 weken zonder gedaan, ben helaas gisteren teruggevallen......
    Wat was dat lijntje heerlijk.....

Ik denk dat het best wel heeeel erg moeilijk gaat worden om te stoppen....

27. gNuxx

gNuxx Wijs gebruiker

Ik snap ook echt niet hoe je elke dag pep kunt nemen.
    Als ik die shit 1 keer snuif ben ik voor 4 dagen kapot, ik snap in hemelsnaam niet hoe je die gore troep elke dag naar binnen kunt werken.

Roep niet dat je wilt stoppen, want als je het echt wil, dan pak je jezelf bij de lurven en dan lukt het gewoon. Lukt het niet, dan vind je het blijkbaar nog te mooi.

(sorry voor deze woorden, maar dat is mijn visie)

28. weyoun22

weyoun22 Bewuste gebruiker

Het is een sneeuwbal effect.
    In het begin ben je dagenlang naar de klote als je een nachtje wakker blijft. Na een tijdje weet je precies tot hoe lang je door moet gaan met bijnemen om de dag erna je goed te voelen en vervolgens weer te kunnen slapen. Een tijdje daarna neem je een heel klein lijntje na het wakker worden om de ergste dip op te kunnen vangen.

Uiteindelijk heb je jezelf overtuigd dat je op allerlei alledaagse momenten een lijntje kunt pakken. Je hebt dan ook geen last meer van katers na periodes van wakker blijven. Je bent alleen een dag of 2 heel erg leeg en vermoeid en hongerig. Maar emotioneel ben je dan al zo vervlakt dat je niet kunt spreken van je kut voelen. Je bent gewoon leeg van binnen dan.

29. Psychedelic

Inderdaad...

30. JunkDeluxeee

JunkDeluxeee Newbie

Ik vind dit topic echt super maar ik denk de reden dat het 'niet zo veel' gelezen word , is omdat de teksten allemaal ellenlang zijn, miss kun je ze opdelen in alinea's zodat ze 'leuker' te lezen zijn?

31. Svali

Svali Badass junkie

Bij deze heb ik wat meer alinea's gemaakt, niet te veel, omdat elke alinea wel een bepaald onderdeel behandeld. Ook gelijk wat spelfouten aangepast zodat het iets makkelijker te lezen wordt.

32. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Dank Svali! Ziet er goed uit. Heb er maar sticky van gemaakt. Goede informatie staat erin, scheelt misschien weer zoekwerk voor sommige denk ik.

33. Ik ben nu ongeveer een jaar verslaafd aan speed en heb zo mijn pieken en dallen ik ben van plan aftekicken in een inrichting want wil niet meer afhankelijk zijn van een middel. Ik heb de laatste tijd de volgende klachten ik ben heel erg wantrouwend naar een bepaald persoon omdat ik verder bijna niemand zie aangezien ik verslaafd ben. Ik zie een soort aura bij mensen en dingen soms en verder lijkt mijn gehoor extreem goed, ik hoor telkens een soort stroming en zie hele kleine stofjes vliegen en kleine flitsjes verder trek ik erg aan touwtjes van mijn t-shirts omdat dat dan heel raar aanvoelt als het aan heb het lijkt wel televen heel apart moeilijk uitteleggen ook verder ben ik niet gek ofzo en ook niet van de wereld. Weet iemand hier iets van of welleens van gehoord, graag jke reactie erg gerustellend dankjewel!!! :confused: :confused: :wave:

34. Duracell

Duracell Newbie

Wat ik graag zou willen weten is waarom speed vooral gesnoven wordt.
    Ik vind zelf het effect van slikken een stuk fijner en werkt trouwens ook nog langer.

35. norco

norco Newbie

Het werkt langer is klote als je nog wil slapen :wink:

Ik hoor btw van iedereen hier dat je een kater hoort te hebben na speedgebruik.
    Ik heb hier echter nooit last van ( zelfs niet na een aantal weken dagelijks gebruik en vervolgens een tijdje (maand) stoppen)
    Hoe kan dit? of heb ik gewoon geluk?

36. it'sme

it'sme Belezen gebruiker

just luck :P

37. Paddo100

Paddo100 Bewuste gebruiker

just 100% pure colombian caffeine

38. chrzz

chrzz Belezen gebruiker

Ikzelf heb veel ervaring met speedverslaving, en naar mijn mening is het een puur mentale verslaving. Ik ben van mijn 14 tot 17 jaar verslaafd geweest aan speed, waarbij ik op sommige momenten soms 10 gram goede kwaliteit met 1 vriend wegsnoof op een nacht. Dit is natuurlijk ongelooflijk onverantwoord gebruik, maar op dat moment besefte ik dat totaal niet.

Ik had meer en meer pep nodig en voelde na de eerste 4 maanden gebruik eigenlijk nog bijna niks meer van speed. Ik bleef er gewoon wakker van en was socialer, en dat was ook de reden dat ik het gebruikte. Het maakte sociaal contact super eenvoudig en dat was voor mij echt een soort wondermedicijn. Ik denk dat dit bij veel mensen verslaving veroorzaakt, omdat ze heel onzeker zijn (of zoals mij een stoornis als Asperger Syndroom hebben, waardoor sociaal contact zeer zwaar is).

Echter hoe verder ik ging met de speed, hoe meer ik de negatieve effecten ervan begon te merken. In het begin kon ik makkelijk 3 dagen wakker blijven van een gram of 2, en de dag daarna voelde ik me gewoon normaal, alleen wat moe. Maar met dat de tijd voorbij ging kreeg ik meer en meer last van extreme kutgevoelens de dag na gebruik, en ook zelfs tijdens gebruik soms. Hoofdpijn, hartkloppingen, depressie, ik woog nog maar 45kg als 16 jarige jongen... Ik had ook nooit energie om iets te doen, alleen als ik veel had gesnoven kon ik echt actief zijn. Ook mijn tanden gingen volledig naar de kloten door het vele klapperen met je tanden (ik deed ook regelmatig XTC in die tijd).

Er is toen een bepaald moment gekomen dat ik besefte dat het zo niet verder kon, en dat de upper drugs veel te schadelijk waren voor het lichaam. Ik was niet klaar om te stoppen met drugs, maar ben toen begonnen met weed roken, wat ik in mijn speed periode haatte. Vreemd genoeg vond ik het nu wel leuk, en sindsdien heb ik echt een afkeer gekregen van amfetamines. Alhoewel dat ik moet toegeven dat ik eens in de 3-4 maanden nog wel eens een lijntje of 2 durf snuiven, maar daar blijft het dan ook bij. Niet meer meerdere grammen op een avond.

Ik denk dat dat nodig is om te stoppen met speed, dat je beseft dat je lichaam echt kapot gaat aan dat spul. Ik heb al zeer veel drugs gebruikt voor mijn leeftijd (ik ben hier niet fier op en raad het iedereen af, maar weet dus waarover ik spreek) en ik vind dat speed 1 van de slechtste drugs voor je lichaam is die er zijn. Stop met die rotzooi, want uiteindelijk ga je eruit zien als die crystal meth junkies, zoek maar eens "faces of meth" op. Onze Europese amfetamine is bijna hetzelfde als dat spul als je dat nog niet wist, gewoon minder sterk.

39. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Dank voor het delen van je ervaring, en fijn te lezen dat je nu op een 'veilige' manier gebruikt :smile: Petje af, is inderdaad lastige verslaving. Keep it up!

40. afraidtech

afraidtech Bewuste gebruiker

Ben misschien wel erg traag met mijn reactie, Maar goed :smile:

Het ging bij mij allemaal in rap tempo iig een stuk sneller dan beschreven.
    Ik was een rasechte polygebruiker en ik gebruikte dan ook echt alles wat los en vast zat.
    Had in het verleden wel eens speed gedaan, maar vond het nooit echt bijzonder was meer van de psychedelica enzo.

Totdat ik de kracht van speed echt begon te waarderen en ik ineens een stuk creatiever werd ben namelijk freelance fotograaf (wel typerend is dat onder invloed van pep mijn werk een stuk duisterder werd) en was destijds gitarist in een metalband, al snel nadat ik pep had herondekt merkte ik dat ik dus veel beter werk leverde, dus kon al snel niet meer zonder om het zelfde te produceren, dat heb ik een paar weken volgehouden om pep op die manier te gebruiken. Maar wist wel dat je sociaal sterker word van pep dus ik dacht al snel dat kan ik ook op mijn werk proberen was namelijk verkoper en dus veel moest praten, en jullie kunnen raden dat ik ontzettend veel verkocht.

Wat destijds een bijkomend voordeel was dat de vermoeidheid als sneeuw voor de zon wegging en dus nachten kon doorhalen en zodoende veel meer tijd had om ban allerlij projecten te gaan doen, maar al snel sliep ik 6 nachten niet meer en trok maar 1 nacht vooruit om te slapen.

Op een gegeven moment raakte ik werkloos met wat toen een bijkomend voordeel was dat ik nog meer tijd had om te gebruiken en vooral ook veel meer en stopte dus ook grote hoeveelhedenn van het witte goden poeder door mijn neus en zat al snel op ongeveer 20 tot 30 Gr. In de week en dat is misschien in jullie ogen belachelijk veel wat het ook is, maar wat moet je dan met die opgebouwde tolerantie.

Die levenstijl toen ik werkloos was hield ik ongeveer 2 maand vol en toen liep de pep mijn zijn keerzijde zien na 3 overdosissen, waarvan 1 bewust kwam ik in een zware psychose terecht die naar mijn weten 3 maanden heeft geduurd wat ik im die drie maanden heb gezien wens ik niemand toe het was letterlijk de hel.

Maar goed wat ik dus wil zeggen tegen de mensen die nieuwsgierig zijn of al aan het experimenteren zijn, pas er mee op vroeg of laat laat het zijn echte aard zien en dan is het hoogstwaarschijnlijk te laat, in het begin lijkt het leuk maar eenmaal zwaar verslaafd is het een hel, alleen als ik al terugdenk en mij besef dat ik bij de simpelste klusjes niet meer kon functioneren zonder eerst een lijn pep te nemen dan ben je diep gezonken, maar helaas is het de keiharde realiteit van een diehard pepjunk.

Ben er inmiddels as november 2 jaar van af (Zie mijn vorige topic). En ik kan jullie vertellen ik denk er nog elke dag aan en mis het als een exvriendin waar je een jarenlange goede relatie mee hebt gehad en die pas verbroken hebt. De ene dag of met een beetje geluk een week wat minder maar de drang is net zo tergend als je ffies een keer een dagje geen dope hebt.

Deel Deze Pagina