1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe schadelijk is keta nou

Discussie in 'Ketamine' gestart door MDMAZING, 31 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@ Psychedelibee:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de keta niet heb laten testen. Dit omdat het niet zo heel veel was (nog maar 1,3 gram, ik kan maar een sample tegelijk laten opsturen en speed had prioriteit) en ook omdat het echt herkenbare staafjesketa was, en ik er geen poeder doorheen zag. Ik ging er dan maar van uit dat er geen staafjesversnijdingsmiddel was voor het gemak.

Ik denk wel dat ik redelijk ongevoelig ben voor verdovinngsmiddelen, in het ziekenhuis laatst was ik ook in no time uit de plaatselijke verdoving volgens de dokters aldaar. Helaas ben ik de naam van dat narcosemiddel vergeten, heb het nog wel genoemd hier ergens.

Ik heb het restant keta (nu nog 1 gram) opgeborgen, ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik was heel nieuwsgierig naar de K hole, 2 keer gedaan, en ook nog erg nieuwsgierig naar een niveau 3 trip, die ik dus zondagochtend vroeg gedaan heb. Maar ik vind het wel goed zo, dus ik laat het voorlopig even lekker lang op de plank liggen.

Een enorm nadeel van ketatrippen vind ik wel dit, als je net uit de trip komt ben je zo overdonderd door de trip met de inzichten dat ik dan heel erg graag alles met jullie wil delen, maar dat gaat niet omdat ik dan door de nawerking niet kan nadenken en de motoriek ook al niet heb om het toetsenbord te bewerken. En als dat allemaal dan weer gezakt is, dan is de herinnering aan de trip alweer voor het grootste gedeelte verdwenen.

Met andere woorden, ik had echt heel interessante dingen te melden en inzichten te delen toen ik net uit de trip kwam, maar ik ben ze dus gewoon vergeten. Ben ik de enige, of hoort dat er gewoon bij?

Laatst bewerkt: 2 jul 2018
    Keesoe vindt dit leuk.
  2. anhaedra

anhaedra Belezen gebruiker

Ik heb nooit ge-holed maar wel hole-achtige dingen ervaren op feestjes... en inderdaad, je vergeet het weer, of de relevantie is weg als je er nuchter nog 's over nadenkt.

Keta maakt mij een tikkeltje manisch, waardoor je je eigen ideeën en inzichten tijdelijk overschat. Inmiddels weet ik dat van mezelf, maar ik geniet er daarom niet minder van tijdens gebruik. Zie er de humor van in. Ik weet dat het bullshit is, maar op dat moment voelt het echt, en da's genoeg, snap je.

3. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Voor iemand die regelmatig ketamine gebruikt en een aardige tolerantie heeft kan een benodigde dosering van 250mg ketamine voor een hole ervaring wel kloppen denk ik. Vooral als je de dosering niet in 1x kan innemen wat in dat geval vrijwel zeker het geval is als je het niet pluggt in verband met verstopte neusgaten.

Tegenwoordig zal wel anders wezen maar tijdens mijn hoogdagen van dissociatieven misbruik, laten we zeggen vrijwel dagelijks misbruik van dissociatieven had ik naar schatting toch wel een dubbele dosis nodig voor hetzelfde effect.

OT: Ik zag een Chineens wetenschappelijk onderzoek voorbij komen waarin aan de hand van casus studie werd geconcludeerd dat bij 'extreem' misbruik / gebruik van ketamine hersenschade mogelijk was. Daar kan ik mij op zich wel iets bij voorstellen. Maar aangezien ketamine ook vrij standaard in ziekenhuizen wordt toegepast om bijvoorbeeld narcose te induceren kan er denk ik wel vanuit worden gegaan dat het een relatief veilig middel is zolang je niet gevoelig bent voor mentale aandoeningen. Ik denk dat er ook wel rekening mee gehouden mag worden dat ketamine een verslavend aspect heeft wat iemand zijn of haar sociale en/of functionele leven in de weg kan komen staan.

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Staafjes zegt verder niet zoveel hoor. Ja hele kristallen duiden meestal op een zuiverder product, maar dat zegt dus zeker niet alles.

Een drug hoeft niet versneden te zijn om toch niet zuiver te zijn, de productie kan gewoon niet helemaal goed gegaan zijn of wat slordig gedaan zijn waardoor er een niet helemaal zuiver product uitkomt zonder dat het versneden is. Voorbeeld, ik had ooit eens mdma kristallen die 70% zuiver waren ipv de maximale 84% maar het was niet versneden. Daarnaast heb ik dus ook wel eens mooie keta kristallen gehad (combi van staafjes en balletjes zonder poeder) en die bleek maar 55% zuiver te zijn. Dan is het waarschijnlijk gewoon niet helemaal uitgereageerd of de chemist vond de laatste zuiveringstappen teveel werk. Keta kan overigens maximaal 87% zuiver zijn, maar dat komt volgens mij zelden voor. Een drug helemaal zuiver produceren is gewoon vrij kostbaar en tijdrovend en dat is iets wat vaak alleen in de farmaceutische industrie gebeurd.

Nog een bijkomstigheid is dat keta soms, hoewel onwaarschijnlijk in andere isomeer verhoudingen voorkomt. Er zijn mensen die zeggen dat staafjes keta de minder potente arketamine zou zijn en bolletjes keta de meer potente esketamine. Persoonlijk geloof ik hier weinig van, want kan me zo voorstellen dat de vorm van de kristal ook gewoon met de manier van kristalliseren te maken heeft maar weet dit niet zeker. Wat ik wel weet is dat ik ooit eens bolletjes keta heb gehad, getest op 70% en die was echt aanzienlijk potenter dan de keta die ik erna had getest op 78%, dus dat de eerdere esketamine geweest zou kunnen zijn klinkt dan al weer ietsjes aannemelijker. De kans dat je esketamine vind is klein, maar kan wel aangezien dit farmaceutisch geproduceerd wordt voor medische toepassingen. De kans dat je echt arketamine vind lijkt me logisch geredeneerd nul omdat dit geen medische toepassingen heeft en clandestien een specifiek isomeer isoleren is aanzienlijk duurder en voor een inferieur product zullen ze de kosten en de moeite niet nemen lijkt me zo. Dus de meeste mensen zullen gewoon racemische ketamine hebben en soms zal er wellicht esketamine in omloop zijn of een variant met een net iets grotere verhouding (meer dan 50%) esketamine.

Kortom er kunnen potentieel een hoop factoren een rol spelen, zuiverheid product, verhouding isomeren, tolerantie en persoonlijke gevoeligheid. Feit is wel dat je doseringen erg hoog zijn voor iemand zonder tolerantie, wat precies de oorzaak daarvan is blijft natuurlijk wel speculeren als het niet getest is.

Ja dat klopt, maar tolerantie was al eerder benoemd en in het geval van achtzes niet relevant aangezien hij het te weinig gebruikt heeft om tolerantie te hebben.

Jmths en acht.zes vinden dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee

Bedankt voor je reactie en voor de info, ik ga mijn keta toch maar laten testen komende donderdag. En dan weet ik een week later de uitslag. :)

6. Jmths

Ik heb wel een wetenschappelijk artikel voorbij zien komen dat concludeerde dat 4-MMC / Methedrone daadwerkelijk andere verhoudingen links en rechtsdraaiend stereoisomeer heeft afhankelijk van het syntheseproces.

Waar het rechtsdraaiend isomeer dus hogere potentie in gewicht heeft en lagere serotonine affiniteit en het linksdraaide stereoisomeer van 4-MMC dus een lagere potentie in gewicht heeft en hogere serotonine affiniteit. Net als dat bij MDMA het geval is.

Ik weet echter niet hoe relevant dit is voor ketamine. Volgens mij heeft ketamine sowieso al aanzienlijk minder synthese mogelijkheden.

Psychedelibee en acht.zes vinden dit leuk.
  7. Psychedelibee

Interessant, geen idee hoe dit zich tot ketamine verhoud inderdaad. En dan gaat het bovendien ook om de verhoudingen, niet enkel zuiver de ene of andere isomeer.

Mijn argument was eigenlijk dat pure arketamine logiserwijs eigenlijk niet voor zou moeten komen op de markt, dus dat mensen die dat zeggen te hebben waarschijnlijk gewoon voor dealerpraat gevallen zijn en sowieso niet weten waar ze het over hebben. Een kleine bezoekje aan wikipedia leert je al dat je helemaal geen pure arketamine zou moeten willen, want die is zwaar inferieur aan esketamine of racemische ketamine. Ja voor de experimenteer fetisjist zoals jij en ik zou het interessant zijn om eens pure arketamine te proberen, maar voor een sterk trippy effect waar de gewone keta gebruiker naar opzoek is is het helemaal niet interessant.

EDIT, ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat arketamine beter geschikt zou zijn voor depressies, dus wellicht komt het in de toekomst wel beschikbaar.

8. Jmths

Ja, ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Vaak toch wel misinformatie dat misstanden de wereld in helpt.

Mja, misschien. rechtsdraaiende MDMA is potenter in gewicht maar de serogene effecten zijn natuurlijk wel heel anders en ook interessant. Arketamine zou wel eens hele andere effecten teweeg kunnen brengen die aan esketamine (rechts draaiend als ik mij niet vergis) kunnen ontbreken. Het meest wenselijk lijkt mij misschien alsnog wel een combinatie van beiden om een breder en wellicht gebalanceerder spectrum aan effecten te ondervinden. Maar dat is puur speculatief, ik heb alleen maar ongeteste straatketamine ondervonden dus ook anecdotaal kan ik er niet naar gissen.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar wetenschappelijk onderzoek naar racemische amfetamine vergeleken met dexamfetamine concludeert nog wel eens dat de racemische variant (combinatie lis en dexamfetamine) meer wenselijke effecten teweeg brengt dan dexamfetamine. Bijvoorbeeld bij dubbel blind dat kinderen op school qua gedrag en opdrachten beter presteren. Terwijl ik in eerste instantie zou denken dat de noradrenaline bijslag van lisamfetamine voornamelijk onwenselijk is. Al durf ik ook niet te zeggen hoe objectief deze vaak toch wel wat oudere onderzoeken zijn, poosje geleden ook dat ik het voorbij zag komen. Maar wellicht heeft een meer evenwichtige samenstelling van isomeren in sommige gevallen een aanvullende of zelfs synergetische meerwaarde.

En natuurlijk dan alsnog is het waarschijnlijk onlogisch voor dealers om pure arketamine te verkopen.

9. Psychedelibee

Het blijft een beetje gissen inderdaad, maar er is wel onderzoek naar zowel zuivere arketamine en esketamine gedaan. De uitkomsten daarvan suggeren wel dat esketamine voor recreatief gebruik veel interessanter is en niet alleen vanwege de verhoogde potentie. Hieronder de farmacologie sectie van wikipedia:

10. Bas

Bas Wijs gebruiker

Urrghhh, al die namen voor drugs, te veel denk werk om het goed te lezen. :rage:

11. Jmths

Ja, sorry, leuker kan ik het niet maken. :tongueout:

'Gewone' / standaard amfetamine / racemische amfetamine bestaat uit 50% dexamfetamine en 50% lisamfetamine. Hetgeen dat je overhoudt na een standaard amfetamine synthese.

Dexamfetamine = amfetamine met een rechtsdraaiend steroisomeer.
    Lisamfetamine = amfetamine met een linksdraaiend stereoisomeer.
    Esketamine = ketamine met een rechtsdraaiend steroisomeer.
    Arketamine = ketamine met een linksdraaiend stereoisomeer.

Het verschil in stereoisomeer betekend dat je dezelfde molecuulstructuur hebt maar dat de atomen van de molecuulstructuur in een net andere verhouding ten opzichte van elkaar staan. Vergelijkbaar aan spiegelbeeld ten opzichte van elkaar.

Het verschil in stereoisomeren versterkt en verzwakt bepaalde aspecten van de substantie. In het geval van dexamfetamine vertaald dit zich naar een relatief sterkere dopamine affiniteit en zwakkere noradrenaline affiniteit. En voor lisamfetamine dus het omgekeerd. Ook heeft het vaak effect op de potentie in gewicht.

Voor farmaceutische toepassing is het vaak interessant om een meer eenzijdig medicijn te hebben. Dexamfetamine heeft dus bijvoorbeeld een lagere noradrenaline affiniteit waardoor deze de bloeddruk en hartslag minder sterk beïnvloed met als resultaat een veiliger medicijn met minder bijwerkingen.

Bas vindt dit leuk.
  12. Jmths

Wellicht een beetje vergelijkbaar aan 4-AcO-DMT ten opzichte van paddestoeltjes. Waar paddestoeltjes nog zo'n 40 actieve bestandsdelen heeft naast (psilocybine >) psilocine en 4-AcO-DMT enkel actief is via (4-AcO-DMT >) psilocine. Of peyote vergeleken met zuivere mescaline.

Persoonlijk geef ik voorkeur aan het meer 'zuiver' aanvoelend effect van 4-AcO-DMT maar waar er ook mensen zijn die voorkeur geven aan paddo's of truffels omdat deze een breder spectrum aan effecten bied.

13. Bas

Bas Wijs gebruiker

14. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

15. Bas

Bas Wijs gebruiker

Maar of je er wat van leert, is een ander verhaal ... :mrgreen::mrgreen:

MDMAZING vindt dit leuk.
  16. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Nope. :grin:

17. waKeTiki

waKeTiki Newbie

Hallo . Ik ben een man van 33 jaar die al 15 jaar aan de keta zit . Ik gebruik de laatste tijd per dag soms 5 gr. en doe dit de afgelopen 2 jaar 365 dagen per jaar. Ik raad dit iedereen af ! Het is een zware geestelijk verslaving ten eerste ! En je lichaam gaat er van na de klote ! Het begint met het plasprobleem , veel pijn en moeite met plassen , soms stukken blaas die je dan uitplast ! Maar de pijn in de rechter zij van de buik is nog het ergste in mijn geval . Dokters en ziekenhuis vinden niets in bloed en urine . Maar ik weet dat het mijn extreme misbruik is van de keta . Mensen pas aub goed op met deze duivelse drug ! Verder heb / had ik nog een stuk of 5 vrienden die al 10 jaar keta gebruiken ( elke dag , jaren lang & 3 tot 5 gr per dag ) inmiddels zijn er 2 overleden.. allemaal hebben wij de zelfde klachten met onze blaas en buikpijn / leverpijn. elke dag keta pakken? , mijn advies stop er aub zo snel mogelijk mee. Je lichaam gaat zwaar na de klote ! Ik ben dan ook een extreme misbruiker en me daarvan bewust .

Generaal_Grafsteen en MDMAZING vinden dit leuk.
  18. waKeTiki

waKeTiki Newbie

Ow en nog ff wat. De lijnen die ik snuif beginnen dan met 1gr per lijntje a 5 lijntjes per dag. Wat begon met een sleutelpunt 15 jaar geleden is uitgegroeid tot een ziekelijke verslaving. Slaapproblemen en wisselstemming stoornis is ook het gevolg van de keta. Duivels spul.

Generaal_Grafsteen en MDMAZING vinden dit leuk.
  19. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Ik heb verschillende onderzoeken gelezen waarbij zelf werd beweerd (door geleerde)
    Dat je zelfs na een avondje keta al hersenschade kan oplopen.
    Nou vind ik dat wat overdreven eerlijk gezegt maar heb het niet bestudeerd in de boeken :wink:

Maar als ik weer de goede keta heb die staafjes en neem toch een net iets te dikke lijn dan brand hij er ook wel lekker in.
    Wil daarbij ook meteen zeggen ik weet precies wanneer ik teveel heb genomen op zo'n moment.
    Ik wil op een bepaald niveau blijven maar dan voel ik aan het branden al.
    Jaja... 2 much

20. Larocca1971

Larocca1971 Experimenterende gebruiker Tripreporter

Ik ben een enorme fan van Ketamine sinds een jaar of vier. Van bij het eerste gebruik was ik "verkocht". Wat is er schadelijk voor mij?
    1. Het doseren. Ik doseer meestal hoog. Gevolg, nu reeds viermaal TE hoog gedoseerd in die 4 jaar. Dat is geen lacher. Je verliest alle controle. Spastische bewegingen. Roepen. Ik ben ook iedere keer dood gegaan in de trip. Ik had er wel vrede mee vanaf de tweede keer. Maar kan zeer beangstigend zijn. Afkoeling met water is dan noodzaak. Door de ongecontroleerde bewegingen sta je dag erop vol blauwe vlekken. Enkels, ellebogen, knieën,...alles blauwe vlekken. Als er dan niemand in huis is, gebeuren er ongelukken.
    2. Het verstoort zeer vlug mijn slaapritme. Ik beperk mijn gebruik tot een week, dan weken zonder. Het krijgt zeer vlug een plaats in het slapengaan anders voor mij.

Laden...